ေဆာင္းပါးရွင္ - ၀င္းေဇာ္လတ္
-------
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူႏွင့္သမၼတ၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊
လႊတ္ ေတာ္ဥကၠဌတို႔ မ်က္ႏွာစုံညီေတြ႕ကာ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္းကို
အေျဖရွာရန္ ဆိုင္ရာတို႔အား ေတာင္းဆိုမႈမွာ ကာလအတန္ ၾကာေအးစက္ေန ခဲ့သည္။
ေအးစက္သည္ ဆိုမည္ထက္ သမၼတတို႔ဘက္က ႏိုင္ငံေရး ပါတီ တစ္ခုတည္း သီးသန္႔ကို
မေတြ႕ဆုံႏိုင္ဟု အေၾကာင္းျပန္လိုက္ရာမွ ထိုေတာင္းဆိုသံ သည္
ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ေရး ႏိုင္ငံေရးေလထု ထဲတြင္ ေပ်ာက္
ကြယ္လုနီးပါးျဖစ္ေနခဲ့သည္။
လြတ္ေတာ္မွာဖြဲ႕စည္းထားသည့္
အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးေကာ္မတီက ၂၀၀၈ ဖြဲ႕ စည္းပုံပါ သမၼတျဖစ္ခြင့္မ်ားကို
ကန္႔သတ္ထား သည့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ) အား မျပင္ဆင္ႏိုင္ဟု အ ေၾကာင္းျပန္လိုက္သလို
တစ္ဖက္မွာ လြန္ခဲ့ သည့္ ငါးလဝန္းက်င္ခန္႔က အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္
၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသား မ်ားအဖြဲ႕တို႔ ပူးေပါင္းၿပီး အေျခခံဥပေဒ ျပင္
ဆင္ေရးအတြက္ အဓိက ပုဒ္မျဖစ္ေသာ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားမွာလည္း
အရွိန္အဟုန္ ေကာင္း သေလာက္ လက္ေတြ႕သိသာ သည့္ အက်ိဳးရလဒ္ မေတြ႕ရေသးခ်ိန္မွာ
အတိုက္ အခံတို႔ဘက္က ေလးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးေရးေတာင္းဆိုသံဘက္သို႔ ျပန္ လည္ ဦးတည္လာျခင္းျဖစ္သည္။
လက္ရွိ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမွာ
အၾကပ္အတည္းထဲသို႔ ေရာက္ေနၿပီကို မည္ သူမၽွ မျငင္းႏိုင္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ သူ၏ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ပထမ
ပိုင္းတြင္ အထက္ေဖာ္ျပပါပုဒ္မ ၅၉(စ)ျပင္ ေရးကို စတင္ေဆာ္ဩသည္။ အဆိုပါပုဒ္မ က
သမၼတျဖစ္ခြင့္အရည္အခ်င္းမ်ားကို
ကန္႔ သတ္ေပးထားျခင္းျဖစ္ၿပီး သိသာသည့္အ ခ်က္မွာ ႏိုင္ငံျခားသားႏွင့္
အိမ္ေထာင္ျပဳ ခဲ့ၿပီး သားႏွစ္ဦးထြန္းကားခဲ့သူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္အား
အနာဂတ္ တိုင္းျပည္၏ သမၼတ ျဖစ္ခြင့္ကို တားဆီးပိတ္ပင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဒီ အခ်က္က ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံသည္ ဒီမိုကေရစီနည္းမက်ျခင္းကို မီးထိုးျပသည္။
လူထုက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုသာ အနာဂတ္တြင္ သူတို႔၏သမၼတ အျဖစ္
ျမင္လိုေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံပါဥပေဒ အရ ကန္႔သတ္ထားရာ ထို
အတားအဆီးကို ေရွးဦးစြာ ႐ိုက္ခ်ိဳးရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
၅၉(စ)ျပင္ဆင္ေရးကို အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က အင္ႏွင့္အားႏွင့္
လုပ္လာျခင္းျဖစ္သည္။ လႈပ္ရွားမႈအရွိန္ျမင့္လာစဥ္
ဆိုင္ရာတို႔ ဘက္ကလည္း လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ ဖြဲ႕စည္း ပုံျပင္ဆင္ေရးအတြက္
စည္းၾကပ္ဆုံးျဖတ္ မည့္ ေကာ္မတီ တစ္ရပ္ကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားႏွင့္
ဖြဲ႕စည္းေပး လိုက္သည္။ ၎ ေကာ္မတီမွာ ပါဝင္သူအမ်ားစုမွာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီ
မွ ေ႐ြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစု ျဖစ္သည္။ ယခု ထိုေကာ္မတီ က ၅၉(စ) ျပင္
ေပးလို႔မျဖစ္ဟု ေၾကျငာထားၿပီးျဖစ္သည္။
၅၉(စ)လႈပ္ရွားမႈအျပင္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္
၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသား မ်ားအဖြဲ႕က အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ပုဒ္မ တစ္ခုျဖစ္
သည့္ ၄၃၆ ကို ျပင္ဆင္ေရး လူထု ေဟာေျပာပြဲမ်ားလုပ္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ ပုဒ္မ က
ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ရန္ အနည္းဆုံးရွိရမည္ ေထာက္ခံသူအရည္အတြက္ကို ကန္႔သတ္
သည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခိုင္ ႏႈန္ႏွင့္အထက္က သေဘာတူမွ
ဖြဲ႕စည္းပုံကို ျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ တပ္မေတာ္သား ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းႀကီးမ်ား
၏ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီက ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစု လႊမ္းမိုးထားသည့္
လႊတ္ေတာ္မွာ ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ ရန္ေထာက္ခံသူ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္အ
ထက္ရဖို႔ဆိုသည္မွာ မလြယ္ကူပါ။ အတိုက္အခံကိုယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္
ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ က အားလုံးေထာက္ခံဦး၊ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္ မီဖို႔
အနည္းဆုံး တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး က ေထာက္ခံမွျဖစ္မည္။ ဒါက
လြယ္ကူသည့္ကိစၥ မဟုတ္ပါ။
ထိုအေနအထားတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္
က လူထုဆႏၵျဖင့္ကိုင္လႈပ္ရန္ ႀကိဳးစားလာခဲ့သည္။ သူတို႔က ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္
ဆင္ေရးအတြက္ လူထု၏ဆႏၵသေဘာထားကို ေကာက္ခံသည္။ တစ္တိုင္းျပည္ လုံး
ေနရာအႏွံ႔တြင္ လက္မွတ္ ေရးထိုး ဆႏၵျပဳမ႑ပ္မ်ားဖြင့္ကာ လူထု လက္မွတ္ ကို
ရယူသည္။ စာရင္းခ်ဳပ္လိုက္သည့္အ ခါ စုစုေပါင္းလက္မွတ္ ၃ သန္းေက်ာ္ရသည္ ဟု
ခန္႔မွန္းစာရင္းမ်ားက ေဖာ္ျပသည္။ ထို လက္မွတ္မ်ားကို လႊတ္ေတာ္ႏွင့္
အစိုးရအဖြဲ႕ ထံပို႔သည္။ သို႔ေသာ္ ျပည္သူ႕အသံ လႊတ္ေတာ္ အသံျဖစ္ရမည္ဟူေသာ
လြတ္ေတာ္ဘက္က တက္ႂကြသည့္ တုံျပန္ အေရးယူမႈ မ်ား မေတြ႕ ရ။
ယင္းအစား လႊတ္ေတာ္မွာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ စနစ္ျပင္ဆင္ေရးအသံသာ ညံစီ လာခဲ့သည္။
စတင္အဆိုတင္သြင္းသူမွာ ၂၀၁၀ ေ႐ြး ေကာက္ပြဲမတိုင္မီ အမ်ိဳးသား
ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ ခ်ဳပ္မွ ခြဲထြက္သြားသည့္ အဖြဲ႕ဝင္အခ်ိဳ႕ တည္ ေထာင္ သည့္
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအင္အားစုပါတီမွ
ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူစတင္ေဖာက္ခြဲလိုက္သည့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ
ျပင္ဆင္ေရး အဆိုျပဳသံသည္ လႊ တ္ေတာ္မွာ အေတာ္ေလး လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္သြားသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း မ်ား၏ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ကလည္း
ေထာက္ခံမႈျပဳ ၾကသလို လႊတ္ေတာ္ ကလည္း စိတ္ဝင္စားမႈ ကိုျပသည္။
ထူးျခားခ်က္အျဖစ္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕ကမူ ကန္႔ကြက္ သည္။
ေ႐ြးေကာက္ပြဲစနစ္ျပင္ဆင္ေရးဆိုသည္မွာ လက္ရွိက်င့္သုံးေနသည့္ ႏိုင္သူ အကုန္ယူ စနစ္အစား အခ်ိဳးက်ကိုယ္စားျပဳစနစ္ကို ေျပာင္းလဲ အသုံးျပဳရန္ျဖစ္ သည္။ ထိုသို႔ျပဳ လုပ္ပါက လာမည့္ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္
မည္သည့္ႏိုင္ငံေရး ပါတီမွ ေတာင္ၿပိဳကမ္းၿပိဳ အႏိုင္ရသည္ဟူ၍
ရွိမည္မဟုတ္ေတာ့ ။ ေ႐ြး ေကာက္ပြဲ တြင္ ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္သည့္ ပါတီအ သီးသီးမွ
ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ာသည္ မိမိတို႔ မဲရသည့္အေရအတြက္အလိုက္ လႊတ္ ေတာ္မွာ
အခ်ိဳးက် ေနရာရၾက မည္ျဖစ္သည္။ လိုလားသူမ်ားအဆိုအရ ထိုစနစ္သည္ ပါတီ
ငယ္ေလးမ်ားကို မၽွတသည့္အခြင့္အေရးေပး ၿပီး ေနာင္တစ္ခ်ိန္
တစ္ပါတီႀကီးစိုးေသာ ႏိုင္ငံ ေရး အေနအထားကို ဟန္ခ်က္ၫွိေပးႏိုင္မည္
ဟုဆိုသည္။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အပါအ
ဝင္ ဒီမိုကေရစီကိုယုံၾကည္ေသာ တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ားႏွင့္
ႏိုင္ငံေရးအကဲခတ္မ်ားကမူ ထို သို႔မ႐ႈျမင္ေပ။ ဒါက လာမည့္ ၂၀၁၅ ေ႐ြး
ေကာက္ပြဲသာ တကယ္တမ္း လြတ္လပ္တရား မၽွတစြာ က်င္းပပါက တိုင္းရင္းသားနယ္မ်ားမွ
အပ တစ္တိုင္းျပည္လုံးတြင္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုက ေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က
အႏိုင္ရမည့္အေျခအေနကို အကဲခတ္မိထား၍ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔သာ ရ လဒ္ျဖစ္ပါက
လက္ရွိစနစ္အရ အမ်ိဳးသားဒီမို ကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား က
လႊတ္ေတာ္မွာ ေနရာအမ်ားစုရမည္ျဖစ္ ၿပီး အစိုးရ ဖြဲ႕ႏိုင္မည့္ အေျခအေနမွာပင္
ရွိေန သည္။
ထိုအခါ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္လာႏိုင္ရန္ ဖြဲ႕စည္းပုံအား လမ္းဖြင့္ေပးႏိုင္ မည့္ အစီအစဥ္မ်ားလည္းပူးတြဲပါလာမည္။
ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ လိုက္ မည္ဆိုပါက ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ႏႈန္းစံထိုး၍ မရသည့္
ေ႐ြးေကာက္ပြဲ မဝင္ပါဘဲ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ ႏႈန္းက
လႊတ္ေတာ္မွာ ဖြဲ႕စည္းပုံ စည္းမ်ဥ္းအရ ေနရာရေနျခင္းကိုလည္း
ထိခိုက္ဖြယ္ရွိသည္။ တပ္မေတာ္ က ႏိုင္ငံေရးတြင္ သူတို႔၏ပါဝင္မႈ ကို
ကန္႔သတ္ျခင္းရွိလာလၽွင္ တုံ႔ျပန္မႈေတြ မ ျပဳလုပ္ဘူး ဟု အာမခံမည့္သူမရွိ။
ဒီ့အျပင္ ထူးထူးျခားျခား နစ္နာမည္မွာ အရပ္ဝတ္ျဖင့္ အာဏာႏိုင္ငံေရးမွာ
အၿမဲတမ္းစင္ေပၚမွာေန လိုသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မ်ား၏ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ က
ေ႐ြးေကာက္ပြဲစစ္ေျမျပင္မွာ အေရးမလွ ျဖစ္သြားဖြယ္ရာ ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဒါကို လက္ရွိအစိုးရေရာ၊ ပါတီ ကပါ ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္ပါ။
သို႔ျဖစ္ရာ
ေ႐ြးေကာက္ပြဲစနစ္ကို အေျပာင္း အလဲလုပ္ျခင္းျဖင့္ လက္ရွိ အာ႐ုံ စိုက္ေနေသာ
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ေရး၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ေရး အရွိန္ကို
ဟန္႔တား ထားႏိုင္သလို ေရရွည္အတြက္လည္း အာ ဏာႏွင့္ ကိုယ္က်ိဳး စီးပြားကို
မလြတ္တမ္းဆုပ္ ကိုင္လိုသူမ်ားအတြက္ ေ႐ႊလမ္းေငြလမ္း ခင္း ေပးရာ
လည္းေရာက္သည္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ရ လၽွင္ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား က
ျပင္ဆင္လိုသည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ေရးကို အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ က ျငင္း
ဆန္လိုသည္။ ၿပီးေတာ့ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြ ႏွစ္ၿမိဳ႕ လိုလားျခင္းမရွိသည့္
ပီအာရ္ေရးေကာက္ပြဲ စနစ္ကို အစိုးရႏွင့္လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ဖို႔ ႀကိဳးစား
သည္။ ဤတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး အၾကပ္အတည္း စတင္သည္။
ထိုအၾကပ္အတည္းကို ထပ္၍ မီးထိုးေပး လိုက္သည္မွာ ယခုလဆန္းပိုင္းက တိုင္းျပည္
သို႔ အစီရင္ခံေသာ သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ လ ပတ္မိန္႔ခြန္းတြင္ သမၼတ က
တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ အစိုးရတို႔အၾကား အ ပစ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူ
လက္မွတ္ေရးထိုးမႈ မ်ား ၾကန္႔ၾကာေနျခင္းက လာမည့္ ၂၀၁၅ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ကိုလည္း
ထိခိုက္ႏိုင္မည္ဟု ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ၿခိမ္းေျခာက္သံ စြက္ေသာ
သမၼတမိန္႔ခြန္းက ေဝဖန္မႈေတြ ကို ျဖစ္ေပၚေစ ခဲ့သည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ ေရွ႕ဆက္
ရမည့္ ႏိုင္ငံေရးခရီးမွာ မေရရာမႈေတြ၊ ၾကမ္း တမ္းခက္ထေရာ္မႈေတြ၊
လွည့္ဖ်ားလိမ္လည္ မႈေတြ ျပည့္ေနမည့္ လမ္းျဖစ္ဖို႔ မ်ားသည္။
၎အေနအထားေအာက္တြင္ ယခုအခါ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးေရး ဆိုသည့္
အခ်က္ကို ႏိုင္ငံေရးအင္အား စုေတြၾကားမွာ ျပန္၍ ဦးလည့္ လာျခင္းျဖစ္သည္။
စက္တင္ ဘာလကထုတ္ျပန္သည့္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုက ေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏
ပါတီတည္ေထာင္ျခင္း ႏွစ္ ပတ္လည္အခမ္းအနား ထုတ္ျပန္ေၾကျငာ ခ်က္မွာလည္း
ေလးပြင့္ဆိုင္ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြး
ေရးကို ဆက္လက္ေတာင္းဆို ထား သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အမွန္တကယ္လည္း
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အၾကပ္ အတည္း ကို ေျဖရွင္းရန္ ေလး ပြင့္ဆိုင္ေတြ႕ဆုံေရး
သို႔မဟုတ္ ထို႔ထက္ပို ေသာ အင္အားစုမ်ား မ်က္ႏွာခ်င္ဆိုင္ေရးက မွန္ကန္သည့္
လမ္းတစ္ခုျဖစ္မည္။
အထူးသျဖင့္ လက္ရွိျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေပၚ
ေဒၚစု၊ သမၼတ၊ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌမ်ား၏ အဆုံးအျဖတ္ က
အခရာက်ေနသည္။ သူတို႔ေလးဦး ေတြ႕ ဆုံျခင္းသည္မွာ ေရွ႕မွာရွိေနသည့္ ႏိုင္ငံေရး
အတား အဆီးမ်ား၊ ကလိန္က်မႈမ်ားမွ ေျပ လည္ရာေျပလည္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္း
တစ္ခုကို ရွာေတြ႕ဖြယ္ရွိသည္။ သူတို႔ေလးဦး ေတြ႕ဆုံးျခင္းရလဒ္က လက္ရွိ
လိပ္ခဲတည္း လဲ ႏိုင္ငံေရးအၾကပ္အတည္းေၾကာင့္
မေမၽွာ္ မွန္းႏိုင္သည့္ ထိခိုက္ နာက်င္မႈမ်ားကို ဟန္႔ တားႏိုင္လိမ့္မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေတြ႕ၾကပါ။ ေလးပြင့္ဆိုင္ အတြက္ အခ်ိန္က ေနာက္မက်ေသးပါ။
သို႔ေသာ္ တိုင္းျပည္ အတြက္ ေစတနာေကာင္းေတြ ကိုေတာ့ စားပြဲဝိုင္းဆီ အားလုံးက
သယ္လာခဲ့ဖို႔ လိုမည္။
Credit - The Ladies News Journal
No comments:
Post a Comment