ေဆာင္းပါး - မင္းဒင္
(တစ္)
ကၽြန္ေတာ့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို နိဂုံးခ်ဳပ္၍ စင္ျမင့္ေပၚမွ
ကၽြန္ေတာ္ဆင္းလာေသာအခါ ပရိသတ္၏ လက္ခုပ္သံတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္ ေနာက္မွာ
က်န္ရစ္ခဲ့၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ စင္ျမင့္ေပၚ၌ ေဟာရေျပာရသည့္အလုပ္ႏွင့္
ကၽြမ္းဝင္လွသူမဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ေဟာေျပာျခင္း ပညာရပ္တြင္ ျမန္မာ့ထိပ္သီး
စာရင္းဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ အကိုႀကီးေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း)၊
ကိုေအာ္ပီက်ယ္ႏွင့္ ကိုသာခ်ိဳတို႔၏ လမ္းၫႊန္ အားေပးမႈမ်ားေၾကာင့္
ကၽြန္ေတာ့္ ေဟာေျပာမႈသည္ ေကာင္းလွသည္ဟုမဆို ႏိုင္သည့္တိုင္ ေက်နပ္ဖြယ္
အဆင့္ေတာ့ရွိခဲ့ တန္ရာသည္။ ဘ၀ဟူသည္ အခက္အခဲမ်ိဳးစုံ ေက်ာ္ျဖတ္ရသည့္
ခရီးရွည္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း၊
မည္သည့္အခါမၽွ စိတ္ပ်က္အား
ငယ္ျခင္းမျဖစ္ဘဲ ေလာကဓံကို အန္တုရင္ဆိုင္ ျခင္းသည္သာ
နည္းလမ္းမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း အေမရိကန္လင္းယုန္ငွက္တို႔၏ ပုံျပင္ႏွင့္
မ်ိဳးႏြယ္ဆက္ အသစ္တို႔အတြက္ သိန္းသန္းခ်ီ၍ ပင္လယ္တြင္းသို႔ ခုန္ဆင္းၾကကာ
အသက္ကို စေတးစြန္႔လႊတ္ခဲ့သည္ ႂကြက္အုပ္ႀကီး အေၾကာင္း စသည္တို႔ကို
တစ္႐ြာလုံးက မင္းအျပန္ အလာကို ေမၽွာ္လင့္ေနၾကတယ္ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္
ကၽြန္ေတာ္အတတ္ႏိုင္ဆုံး၊ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ ေဟာေျပာခဲ့ၿပီးျဖစ္ ၍
ေက်နပ္အားရစိတ္ျဖင့္ စင္ေပၚမွဆင္းလာၿပီး ပရိသတ္၏ေဘးမွ ေလၽွာက္လမ္းအတိုင္း
ေခါင္းကိုအသာငုံ႔ရင္း ေလၽွာက္လာခဲ့ခ်ိန္တြင္ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္အ႐ြယ္ရွိ
လူမိုက္႐ုပ္ ႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ ေရွ႕မွတည့္တည့္ရပ္ကာ ကၽြန္ေတာ္ကို
ဆီးႀကိဳေနခဲ့သည္။သူသည္ ကတုံးေျပာင္ႏွင့္ျဖစ္၏။ ထိုင္းသူေကာင္းမ်ိဳး႐ိုး၊
အထက္တန္းလႊာတို႔ ဝတ္ဆင္ေလ့ရွိေသာ ေ႐ႊခ်ည္ေဖာက္ထားသည့္ လက္စကအက်ႌႏွင့္
ေဘာင္းဘီရွည္တို႔ ဝတ္ဆင္ထားၿပီး အသားအေရာင္မွာ အၫိဳဘက္သို႔လုေနသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ ငယ္စဥ္ဘ၀သည္ လူဆိုးလူမိုက္တို႔ႀကီးစိုးရ
ာ မကၡရာနယ္ေျမတြင္ လူလားေျမာက္ ႀကီးျပင္းခဲ့သည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရန္ပြဲႏွင့္မစိမ္းသျဖင့္ ေၾကာက္႐ြံ႕စိတ္မျဖစ္ေပၚေသာ္
ျငား၊
ယခုလို အေျခအေနအခါမ်ိဳးတြင္ မည္သည့္ ျပႆနာမ်ိဳးမွ မႀကဳံေတြ႕လိုသည္ကား
အမွန္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္ ေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ပင္
ကၽြန္ေတာ္သူ႕ကို ရင္ဆိုင္လိုက္ပါသည္။ သည္လိုအျဖစ္မ်ိဳးႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္
ကၽြန္ေတာ္ေနထိုင္ရာ ဖူးခက္စာေပ ေဟာေျပာပြဲတြင္လည္း ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။
(ႏွစ္)
မွန္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ရက္က ကၽြန္ေတာ္ ေနထိုင္ရာ ဖူးခက္ၿမိဳ႕တြင္
ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ စာေပေဟာေျပာပြဲက်င္းပခဲ့ရာ ေဟာေျပာခဲ့ၾကသည့္
ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ေမာင္စိန္ဝင္း ပုတီးကုန္း၊ ေမာင္သာခ်ိဳ၊ ကိုေအာ္ပီက်ယ္၊
ဗိုလ္ႀကီးေဟာင္းေနမ်ိဳးဇင္ႏ
ွင့္
ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္၏။ ဖူးခက္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ စာေပေဟာေျပာပြဲတို႔တြင္
ကၽြန္ေတာ္ပါဝင္ေလ့ မရွိေသာ္ျငား သည္တစ္ႀကိမ္တြင္မူ ဖူးခက္နယ္ခံ
မိတ္ေဆြအခ်ိဳ႕၏ တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ေဟာေျပာသူစာရင္းတြင္
ကၽြန္ေတာ္ပါဝင္လာရသည္။ ထို႔အတူ ဖူးခက္ရွိ ျမန္မာေ႐ႊ႕ေျပာင္းအလုပ္
သမားတို႔၏ဘ၀ကို ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚထားခဲ့သည့္ ကိုေနမ်ိဳးဇင္သည္လည္း
ေဟာေျပာသူစာရင္းတြင္ ပါဝင္လာရျပန္သည္။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း သူသည္
စာေပႏွင့္ပတ္သက္၍ အေတြ႕အႀကဳံ အားနည္းေသာေၾကာင့္ စာေပဩဇာရွိ
နာမည္ႀကီးပုဂၢိဳလ္မ်ား (ကၽြန္ေတာ္မပါဝင္ပါ)ႏွင့္ အတူ မေဟာေျပာလိုပါေၾကာင္း
ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စီစဥ္ထားၿပီးေသာ ပြဲျဖစ္၍ ေနာက္ဆုတ္ရန္
မျဖစ္ႏ္ိုင္ေတာ့ သည့္အဆုံး စင္ျမင့္ေပၚသို႔ သူေရာက္ခဲ့သည္။
ဤေနရာတြင္ ကိုေနမ်ိဳးဇင္အေပၚ ကၽြန္ေတာ့္သေဘာထားကို အနည္းငယ္ေျပာလိုပါ သည္။
သူသည္ ပုထုဇဥ္သာျဖစ္၍ သူ႕ဘ၀တြင္ အမွန္အမွား၊ ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္းတို႔ကိ
ု ဒြန္တြဲေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့မည္မွာ အျငင္းပြားဖြယ္ကိစၥရပ္မဟုတ္
ဟု
ကၽြန္ေတာ္ျမင္သည္။ သူႏွင့္ လူခ်င္းမဆုံေတြ႕မီတြင္ ကၽြန္ေတာ္ၾကားသိၿပီး
ရသေလာက္ ႏိုင္ငံေရးအန္တုမႈ၊ ေက်းလက္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို
သူတတ္ႏိုင္သည့္ဘက္မွ အားထုတ္ေဆာင္ ႐ြက္ေနသူတစ္ဦးျဖစ္၍ လက္ရွိကာလ၊
ေခတ္သစ္တစ္ခုဆီသို႔ ႐ုန္းကန္ခရီးႏွင္ေနရသည့္ ျမန္မာျပည္အဖို႔ သူလိုလူမ်ိဳး
မလြဲမေသြ လိုအပ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ႐ိုးသားစြာယူဆပါ သည္။ သူႏွင့္လူခ်င္း
ကိုယ္တိုင္ဆုံရသည့္အခါတြင္လ
ည္း
ကၽြန္ေတာ္ အကဲခတ္မိသေလာက္ သူသည္ သူ႕အေပၚ အျမင္မၾကည္လင္သည့္
အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ မီဒီယာစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ထိုးႏွက္တ္ိုက္ခိုက္ေနသကဲ့သ
ို႔ ကိုယ္က်ိဳးရွာ သမားတစ္ဦး၏ စ႐ိုက္သြင္ျပင္ကိုမူ မေတြ႕ခဲ့ရေခ်။ သူ႕အသက္အ႐ြယ္ႏွင့္ အေတြ႕အႀကဳံအရ အားနည္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္တခ်ိဳ
႕ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္သည္ကိုလည္
း ကၽြန္ေတာ္မျငင္းလိုဘဲ သူ႕တြင္တာဝန္ယူလိုစိတ္ ႀကီးမားေနသည္ကို သတိခ်ပ္မိသည္။
သူ႕ေဟာေျပာခ်က္အၿပီးတြင္ သူ႕ကို ပုဂၢိဳလ္ ေရး ထိုးႏွက္သူတစ္ဦးႏွင့္ သူရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။ ထိုးႏွက္သည့္အေၾကာင္းအရာကို
အက်ယ္တဝင့္ မရွင္းလိုေတာ့၊ ထိုလူငယ္က သူ႕ကိုယ္သူ ေခတ္ပညာတတ္တစ္ဦးဟု
ဆိုလ်က္ ပုဂၢိဳလ္ေရးေဇာင္းေပးသည့္ ေမးခြန္းမ်ားျဖင့္သာ တိုက္ခိုက္ခဲ့ျခင္း
ျဖစ္၏။ ထိုအေနအေျခကို ကိုေနမ်ိဳးဇင္ အေကာင္းဆုံး တုံ႔ျပန္ေျဖရွင္းသြားႏိုင္
ခဲ့ပါသည္။
ယခု ဖန္ငခ႐ိုင္၊ ထလမုေက်း႐ြာက ေဟာေျပာပြဲအၿပီးတြင္လည္း
ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕တြင္ နယ္ခံလူမိုက္တစ္ဦးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္
တိုးေနေလျပန္ေလၿပီ။
(သုံး)
ထလမုစာေပေဟာေျပာပြဲကို ထလမုဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွ
ာ
ဆရာေတာ္ ဦးေတဇိႏၵမွ ကမကထျပဳ၍ က်င္းပခဲ့ၿပီး ဖန္ငခ႐ိုင္ ျမန္မာ့ပညာေရး
ေဖာင္ေဒးရွင္းက ပံ့ပိုးကူညီခဲ့ပါ သည္။ ဖူးခက္မွ ကီလိုမီတာတစ္ရာ့ငါးဆယ္
ခန္႔ကြာေဝးေသာ ထလမုေက်း႐ြာသည္ ေရလုပ္ငန္းကို အဓိကထားၿပီး
အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းေသာ ေဒသျဖစ္၍ မ်ားစြာေသာ ျမန္မာ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားတို႔
ငါးဖမ္းစက္ေလွမ်ားတြင္ အလုပ္ လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိ၏။ လုပ္ငန္းသဘာ၀၏
ေနာက္ဆက္ဆြဲအျဖစ္ ထိုေက်း႐ြာ တစ္ဝိုက္တြင္ လက္ရဲဇက္ရဲ သတ္ျဖတ္မႈမ်ား၊
အျပန္အလွန္ လက္စားေခ်မႈမ်ား၊ မၾကာခဏ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိေသာေၾကာင့္
နာမည္ဆိုးျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားရာ အရပ္ေဒသျဖစ္၏။
ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ ရွိေနသူထံမွ စကားသံတစ္ခြန္း စတင္ထြက္ေပၚလာသည္။
“ကိုမင္းဒင္၊ မေကြးဘက္ကဆို၊ ကၽြန္ေတာ္က ၿမိဳ႕လုလင္ကဗ်” ဟူ၏။ ဪ ဟူေသာ
အာေမဋိတ္ကို စိတ္တြင္းမွေရ႐ြတ္ရင္း သူ႕မ်က္ႏွာကို ၿပဳံး႐ႊင္ေသာအၾကည့္ျဖင့္
ကၽြန္ေတာ္ တုံ႔ျပန္လိုက္မိသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ေမြးရပ္ေျမဇနပုဒ္
ႏွင့္
ခဲတပစ္သာသာ ႐ြာမွ ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳးတစ္ေယာက္ကို လူမိုက္တို႔ႀကီးစိုးရာ
အရပ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ႀကဳံေတြ႕ေနရၿပီေကာ။ ၿမိဳ႕လုလင္ဘူတာသည္
ကၽြန္ေတာ့္ဇာတိႏွင့္အနီးဆုံ
းမီးရထားဘူတာ
သားျမားမွ ႏွစ္ဘူတာသာျခား၏။ တစ္နယ္သားျဖစ္မွန္းလည္းသိ အ႐ြယ္ခ်င္းလည္း
ကြာသည္မို႔ ကၽြန္ေတာ့္သူ႕ကို တရင္းတႏွီးပင္ စကားျပန္လိုက္မိသည္။
“မင္း၊ဒီေရာက္ေနတာ ၾကာၿပီလား”
“ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီဆရ
ာ”
“ဆရာေတြဘာေတြလုပ္မေနနဲ႔။ အစ္ကိုဆို ရၿပီ၊မင္းမႈိက္ပင္ကိုေရာက္ဖ
ူးလား”
“ေရာက္ဖူးတာေပါ့ဆရာ။ က်ဳပ္တို႔႐ြာနဲ႔ ဘာေဝးတာမွတ္လို႔။ က်ဳပ္မိဘမ်ားအိမ္က
ၿမိဳ႕ လုလင္သူႀကီး ဦးမင္းေရာင္အိမ္ဝင္းနဲ႔ ကပ္ ရက္ (လ်က္)ဗ်”
သူ႕နာမည္ရင္းမွာ ဝင္းႏိုင္ဦးဟုဆိုသည္။ ထလမုမွာေတာ့ သူကိုအေယာင္(ကိုရွည္ႀကီး)ဟု
သာ
ေခၚၾကသည္ဆိုပါ၏။ မိတ္ေဆြအေဖာ္ အေပါင္းငတ္သျဖင့္ ႐ြာကိုလြမ္းေနေသာ
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဝင္ႏိုင္ဦးႏွင့္ ရပ္အေၾကာင္း႐ြာအေၾကာင္း
စကားလက္ဆုံက်ေနခ်ိန္တြင္ ကိုေအာ္ပီက်ယ္၏ ေသာလုံးမ်ားေၾကာင့္ ပရိသတ္သည္
တဝါးဝါးပြဲက်လ်က္ရွိ၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဝင္းႏိုင္ဦးကိုလက္တို႔လ်က္ ေဟာေျပာပြဲ
က်င္းပရာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း အေပၚထပ္ ခန္းမႀကီးမွ
ေအာက္ထပ္သို႔ဆင္းခဲ့ၾကသည္။ ဝင္းႏိုင္ဦးမ်က္ႏွာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အထင္
ႀကီးေလးစားစိတ္ တစ္နယ္သားခ်င္း မေမၽွာ္လင့္ဘဲ ဆုံေတြ႕ရသည့္အတြက္
႐ႊင္ျမဴးအား ရစိတ္တို႔ သိသာေပၚလြင္လ်က္ရွိရာ “ေဟ့ ေကာင္၊ ဝင္းႏိုင္ဦး၊
ငါ့ကို စြတ္အထင္မႀကီး ေနနဲ႔၊ ငါတို႔အေမလည္း စာမတတ္ဘူးဟ” ဆိုေသာ ေျဖေလၽွာ႔
စကားဆိုရသည္အထိ။
ထိုညက သူ႕ပခုံးကို ကၽြန္ေတာ္ဖက္ရင္း
စကားလက္ဆုံက်ကာ သူ႕ဘ၀သူ႕အေၾကာင္း ကို ကၽြန္ေတာ္သိခြင့္ရခဲ့၏။
ပြဲစီစဥ္သူမ်ားေခၚေဆာင္ရာ သို႔လိုက္ပါရင္း ဝင္းႏိုင္ဦးအေၾကာင္း
မ်ိဳးစုံကိုသိခဲ့ရသည္။ သူဦးေဆာင္ေနသည့္ ေ႐ႊျမန္မာလူမႈေရး
ေကာ္မတီ႐ုံးသို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ခဲ့သည္။ နယ္ခံမိတ္ေဆြတို႔ တညီတၫြတ္တည္း
ေျပာဆိုခ်က္မ်ားအရ ထလမုေက်း႐ြာတြင္ ဝင္းႏိုင္ဦးေဟ့ ဆိုလၽွင္ ထိုင္းသူေဌး၊
ထိုင္းပုလိပ္၊ ထိုင္းနယ္ခံလူမိုက္မ်ားပါ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေအာင္
ေၾကာက္ရသည္ဟူ၏။
(ေလး)
နတ္ေမာက္သား ဝင္းႏိုင္ဦးသည္
အျခားေသာျမန္မာေ႐ႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားတို႔နည္းတူ တစ္ဝမ္းတစ္ခါး အလို႔ငွာ
ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ေရာက္ ရွိခဲ့ကာ ရေနာင္း၊ ခၽြန္ဖြန္၊ ၿမိဳ႕မ်ားတြင္
ႏွစ္အနည္းငယ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ၿပီး ထလမုသို႔ငါးဖမ္း ေလွလုပ္သား
ဘ၀ျဖင့္ေရာက္ရွိလာခဲ့သူျဖစ္
၏။
သူေရာက္ခါစ ကာလမ်ားက ထလမုသည္ စ႐ိုက္ၾကမ္းေသာအရပ္ျဖစ္၍ ထိုင္းက
ျမန္မာကိုသတ္၊ ျမန္မာအခ်င္းခ်င္းသတ္ စသည့္ တၿခိမ္းၿခိမ္း
သတ္ေနၾကခ်ိန္ျဖစ္ရာ တခ်ိဳ႕လူေသ အေလာင္းတို႔မွာ ထလမုအမႈိက္ပုံဝင္းႀကီးအတြင္
းတြင္
တစ္ရံမလပ္ ေတြ႕ျမင္ေနခဲ့ၾကရသည္ ဟုဆို၏။ ေကာက္ယူသၿဂႋဳဟ္သူ မဲ့ေနေသာ
တခ်ိဳ႕အေလာင္းတို႔မွာ ေခြးစားခံရေသာေၾကာင့္ ျမင္မေကာင္း႐ႈမေကာင္း၊
႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ရွိေနခဲ့ရာ ထလမုမွ အခ်ိဳ႕ေသာ ေခြးတို႔မွာ လူသားပင္
ႀကိဳက္ေနၾကၿပီဟုဆို၏။
ဇာတိနတ္ေမာက္၊ မေကြးခ႐ိုင္ အညာသား
ဝင္းႏိုင္ဦးသည္ မည္သူမၽွ မလုပ္လိုေသာ ထိုအေလာင္းတို႔ကို ေကာင္းမြန္စြာ
သျဂဳိဟ္ခြင့္ ရေရးအတြက္ ပင္ကိုလူမႈေရး အသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ တစ္ကိုယ္ေတာ္
စတင္တာဝန္ယူ ရွင္းလင္းေပးခဲ့သည္။ ျမန္မာေ႐ႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားတို႔၏
နာေရးကိစၥကို ေဆာင္႐ြက္မႈျဖင့္ ထိုင္းသူေဌး၊ ထိုင္းပုလိပ္၊
ထိုင္းလူမိုက္မ်ား၏ အျမင္မၾကည္လင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ေနာက္ဆက္တြဲ
ျပႆနာ ထိတ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈမ်ားကို
အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရာ၊ သူ႕ဦးေခါင္းမွာ ခ်ဳပ္႐ိုးေဟာင္းေပၚေနသည့္ ဒဏ္ရာကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္ခဲ့ရသည္။
ေနာက္ဆုံးတြင္မူ ျဖဴစင္႐ိုးသားသည့္ သူ႕ပင္ကိုစိတ္ေၾကာင့္
နယ္ခံထိုင္းလူမ်ိဳး၊ ထိုင္းပုလိပ္တို႔ အျမင္ေျပာင္းလာသည္။ ဝင္းႏိုင္ဦး၏
မဟုတ္မခံစိတ္၊ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္သည့္ စိတ္ထား၊ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံသည့္
လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ယုံၾကည္မႈရွိလာၾက၏။ ျမန္မာလူမ်ိဳး၏
နာေရးေနာက္ဆုံးခရီးအတြက္ ထလမုဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတိ
ုက္ရွိ
မီးသျဂဳိဟ္စက္ကို ဦးေဆာင္စီမံခန္႔ခြဲသူအျဖစ္ ေရာက္ရွိေစခဲ့သည္။ ထိုမွသည္
ဝင္းႏိုင္ဦးသည္ ထလမုေက်ာင္း ဝင္းႀကီးအတြင္းတြင္ ျမန္မာအလုပ္သမားတို႔
သာေရးနာေရးကိစၥရပ္မ်ား၊ ရာသီအလိုက္ ပြဲေတာ္အခန္းအနားမ်ား၊
စုေဝးက်င္းပႏိုင္ေအာင္ ထိုင္းဘတ္ေလး ငါးသိန္းတန္ ေက်ာင္းေဆာင္ႏွင့္
ခန္းမတို႔ကို ဦးေဆာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ ခဲ့ေလၿပီ။ ယခုက်င္းပၿပီးစီးခဲ့ေသာ
ေဟာေျပာပြဲ ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ဝင္းႏိုင္ဦး၏အခန္း က႑သည္ အထူးအေရးပါခဲ့၏။
သူ႕႐ုံးခန္းတြင္ သူတာဝန္ယူသၿဂႋဳဟ္ခဲ့ေသာ အေလာင္းေပါင္း ကိုးဆယ္ေက်ာ္၏
ဓာတ္ပုံတို႔ကို ျမင္ခဲ့ရသည္။ ထိုမွတ္တမ္းသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ငါးႏွစ္တာကာလ
အတြက္ဟုဆိုပါသည္။ အဆိုပါ ေသဆုံးခဲ့ရသူတို႔ထဲတြင္ သာမန္ မမာမက်န္းေရာဂါျဖင့္
ေသဆုံးခဲ့ရသူ ငါး ဦးမၽွသာျဖစ္၍ က်န္သူတို႔မွာ အသတ္ခံရသူ အမ်ားစုဟုသိရ၏။
ယခုႏွစ္ကာလမ်ားတြင္မူ ထလမုတြင္ ျမန္မာတို႔ အသတ္ခံရမႈ သိသိသာသာ
ေလ်ာ့က်လာခဲ့ၿပီဟုလည္း ဆိုပါသည္။
(ငါး)
စင္စစ္ဝင္းႏိုင္ဦးသည္ ထိုင္းငါးဖမ္းေလွ လိုက္သည့္ ျမန္မာငါးဖမ္းေလွလုပ္သားတစ္
ဦး အျဖစ္ ပတ္စပို႔ကိုင္ေဆာင္ထားသူျဖစ
္ေသာ္ျငား သူအမွန္တကယ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္
အလုပ္မွာ ျမန္မာေဝါဟာရျဖင့္ သုဘရာဇာဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္အစဥ္တြင္ သူ႕ကို ထလမုမွ ကိုေက်ာ္သူဟူ၍ တင္
စားထင္ျမင္ခံစားရသည္။ ဝင္းႏိုင္ဦးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ေမြးရာ ဇာတိတူ၍
တစ္နယ္တည္းသား ျဖစ္ရျခင္းအတြက္ ဘယ္ေသာအခါမၽွ ရွက္႐ြံ႕ ေသးသိမ္စိတ္
ျဖစ္ေပၚမည္ မဟုတ္ဘဲ သူ႕ စိတ္ထား၊ သူ႕လုပ္ရပ္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္
ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္စိတ္သာ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါသည္။
“လူမိုက္ေတြ
မႈိလိုေပါက္ေနတဲ့ေနရာမွာ ဒီဘ၀မ်ိဳးနဲ႔ ေနရတာ လုံၿခဳံမႈေတာ့ ဘယ္ရွိပါ့
မလဲဆရာ။ သူမိုက္၊ ကိုယ္မိုက္၊ သူၾကမ္းရင္ ကိုယ္က သူ႕ထက္ပိုၾကမ္းျပရတာလည္း
ရွိတာေပါ့ဆရာ။ ကိုယ့္လုပ္ရပ္မွန္ဖို႔ေတာ့ အေရးႀကီးတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က
မီးသျဂဳိဟ္ စက္မွာလုပ္ၿပီး လည္ပင္းမွာ ဘုရား႐ုပ္ေတြ၊
ဘုန္းေတာ္ႀကီးပုံၾကဳတ္ေလးေတ
ြ ဆြဲထားေတာ့ ထိုင္းလူမိုက္ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကိုလန္႔ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆြဲထားတဲ့အေဆာင္ေတ
ြ ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္တဲ့အေဆာင္က
တစ္ခုတည္းပါဆရာ။ အဲဒါကဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ပါပဲ”
သူ႕စိတ္ဖိစီးမႈသက္သာရာရလိုရ
ျငား ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကို ၿပဳံးလ်က္ၾကည့္ရင္း ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အေၾကာင္းအရာဆီသို႔ ဦးတည္လိုက္သည္။
“ဒါနဲ႔ ဝင္းႏိုင္ဦး မင္းအိမ္ေထာင္မက်ေသးဘူးဆို၊
ေလးဆယ္ေတာင္ေက်ာ္ေနမွ အိမ္ေထာင္ ျပဳေတာ့ေလ”
“ဟာ၊ ဆရာကလည္း ဒီအလုပ္ႀကီးနဲ႔ ဘယ္မိန္းမက ကၽြန္ေတာ့္ကိုယူမွာတုံး။
ဒီအလုပ္က ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ အခ်ိန္မေ႐ြး၊ အိပ္ခ်ိန္စားခ်ိန္ မမွန္
ေလၽွာက္လုပ္ေနရတဲ့ အလုပ္ဆိုေတာ့ မိန္းမယူလို႔ မျဖစ္ပါဘူးဆရာ”
“ပိုက္ဆံေကာ စုမိရဲ႕လား”
“အေမ့ကိုလွမ္းေထာက္ပံ့တာေပါ
့ဆရာ။ႏွစ္လတစ္ႀကိမ္၊ သုံးလတစ္ႀကိမ္ေတာ့ ေငြပို႔ ျဖစ္ပါတယ္”
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဝင္းႏိုင္ဦးစကားေဖာင္ဖြဲ႕၍ မကုန္ႏိုင္ခဲ့။ ဝင္းႏိုင္ဦးအား ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့သည့္ ေ႐ႊပင္တမ္းခ်င္းမ်ားစုစည္းမ
ႈ
စာအုပ္တစ္အုပ္ကို လက္ေဆာင္ေပးခဲ့စဥ္ သူ႕လက္ထဲမွာ မင္းဒင္ရဲ႕သက္ခိုင္
စာအုပ္အထူႀကီးကို ကိုင္ထားသည္ကိုလည္း ျမင္ခဲ့ရသည္။ သို႔ ေသာ္ သူသည္
စာကိုေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းေျပးဖတ္
ႏိုင္ဟန္
မတူေခ်။ သူ႐ုံးခန္းမွာတြဲလ်က္ဖြင့္ ထားသည့္ စာၾကည့္တိုက္အတြက္
သူရည္႐ြယ္ေပလိမ့္မည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ထလမုေက်း႐ြာမွ ဖူးခက္သို႔
အျပန္ခရီးတြင္ အေယာင္ ေခၚ ဝင္းႏိုင္ဦး၏႐ုပ္သြင္သည္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္အစဥ္၌
ထက္ၾကပ္လိုက္ပါလာခဲ့၏။ ကၽြန္ေတာ့္ နယ္သား၊ ပရဟိတသမား၊ ထလမုသူရဲ ေကာင္း
အေယာင္ ေခၚ ဝင္းႏိုင္ဦးကို ကၽြန္ေတာ္ အလြယ္တကူ ေမ့ေပ်ာက္ႏိုင္မည္မဟုတ္
သည္မွာ ေသခ်ာလွေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါ၏။
Credit - The Ladies News Journal
No comments:
Post a Comment