![]() |
၁၁ ႀကိမ္ေျမာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ (၂၉)ရက္ေျမာက္ အစည္းအေ၀းကို ႏို၀င္ဘာ ၁၄ ရက္က ျပဳလုပ္စဥ္ (ဓာတ္ပံု - ေ၀ယံၿဖိဳးဦး) |
၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာ ၁၄ ရက္၊ ၁၁ ႀကိမ္ေျမာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ (၂၉)ရက္ေျမာက္ အစည္းအေ၀း၌ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပခဲ့သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ ရွစ္မ်ဳိးအနက္ ခုနစ္မ်ဳိးသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈမရွိသည့္အတြက္ ႏိုင္သူအကုန္ယူစနစ္ကိုသာ ဆက္လက္က်င့္သံုးရန္ ကန္႔ကြက္သူမရွိ အတည္ျပဳဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ ႏိုင္သူအကုန္ယူစနစ္ကိုက်င့္သံုးရန္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းသည္ လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္း၏ ေတာင္းဆိုမႈႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ကန္႔ကြက္သူမရွိ၊ အတည္ျပဳသည္ဟူေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ မဆီမေလ်ာ္ ျဖစ္ေနသည္။ ဒီမိုကေရစီ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ ေထာက္ခံသူမ်ားႏွင့္ ကန္႔ကြက္သူမ်ားရွိရမည္မွာ သာဓကျဖစ္ေသာ္လည္း ကန္႔ကြက္သူမရွိ အတည္ျပဳခဲ့ျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီ ဆားမပါေသာဟင္းႏွင့္ တူေနသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးဥကၠ႒အေနျဖင့္ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ပံုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မဲဆႏၵနယ္ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳေသာ ကိုယ္စားလွယ္ေရြးခ်ယ္ေသာစနစ္ႏွင့္ မူလမဲဆႏၵနယ္ကိုသာ ေရတြက္၍ မဲအမ်ားဆံုးရသူ အႏိုင္ယူေသာစနစ္ကို အေျခခံၿပီး ျပ႒ာန္းထားေသာေၾကာင့္ ရည္ညႊန္းစာႏွင့္အတူ ပူးတြဲေပးပို႔လာေသာ ေရြးေကာက္ပြဲနည္းလမ္းမ်ားပါ ေရြးေကာက္ပြဲပံုစံ (၂) မွ (၈)အထိသည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ပံုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လက္ရွိအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္မႈမရွိဟု စိစစ္ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း ျပန္ၾကားခဲ့သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈ ခုႏွစ္)၊ ပုဒ္မ ၃၂၅ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္အညီ၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒သည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ ၁၃ ရက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ ေပၚေပါက္လာေစေရး ေလ့လာသံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္၏ အစီရင္ခံစာပါ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ရွစ္မ်ဳိးသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိ၊ မရွိ သိရွိႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးဥကၠ႒ထံ တင္ျပခဲ့သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂၂ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးသည္ အေၾကာင္းျပန္ၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၊ ပုဒ္မ ၃၂၄ တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ုံး၏ အဆံုးအျဖတ္သည္ အၿပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္သည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည့္အေလ်ာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္မ်ားတြင္ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳစနစ္ႏွင့္ အေရာအေႏွာစနစ္မ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္)ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈမရွိဟု အတည္ျပဳၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳမႈစနစ္ကို လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ပြဲမ်ားတြင္ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးမည္ဆိုပါက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္)ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ဖီလာဆန္႔က်င္သည္အထိ တာသြားႏိုင္သည့္အေလ်ာက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ပြဲမ်ားတြင္ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ကို က်င့္သံုးမည့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္လည္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈမရွိဟု ေယဘုယ်သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမား၏ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒုတိယေျမာက္ခရီးစဥ္ ေနာက္ဆံုးေန႔ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္ သမၼတအိုဘားမားႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ေတြ႕ဆံုႏိုင္ရန္ ခြင့္တိုင္ၾကားလ်က္ တက္ေရာက္ျခင္းမရွိခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းေန႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိေစမည့္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္သည့္ စနစ္ရွစ္မ်ဳိးအနက္ လက္ရွိက်င့္သံုးေနေသာ မဲအမ်ားဆံုးရသူ အႏိုင္ယူသည့္စနစ္ကို ဆက္လက္က်င့္သံုးရန္ ကန္႔ကြက္သူမရွိ အတည္ျပဳဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းသည္ ထူးျခားမႈတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ အဆိုပါ ထူးျခားမႈႏွင့္အတူ ပရိယာယ္မ်ား၊ လွည့္ကြက္မ်ား၊ ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္မ်ား ပူးကပ္ေနလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္သည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇြန္ ၁၃ ရက္တြင္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား၌ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳစနစ္ (ပီအာရ္) က်င့္သံုးေရးဆိုင္ရာအဆို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မရွင္ကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး အဖြဲ႕၀င္ ၄၁ ဦးပါ၀င္ေသာ ေကာ္မရွင္၏ဥကၠ႒ႏွင့္ အတြင္းေရးမွဴးတို႔သည္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၁၆ ရက္တြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ကိုယ္စားျပဳ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ငါးဦးတို႔သည္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ေကာ္မရွင္မွ ၎တို႔၏ ဆႏၵသေဘာထားအေလ်ာက္ ႏုတ္ထြက္ခဲ့ၿပီး တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား၏ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေျခာက္ဦးသည္လည္း ပီအာရ္ေကာ္မရွင္မွ မေရွးမေႏွာင္း ႏုတ္ထြက္ခဲ့ၾကသည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၃၁ ရက္တြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သည္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ ေပၚေပါက္လာေစရန္ ေလ့လာသံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္ကို အဖြဲ႕၀င္ ၂၄ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။ ေကာ္မရွင္၏ဥကၠ႒၊ အတြင္းေရးမွဴးႏွင့္ တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴးတို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ၏ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖစ္သည္။
ႏိုင္သူအကုန္ယူစနစ္ကိုသာ ဆက္လက္က်င့္သံုးရန္ ကန္႔ကြက္သူမရွိ အတည္ျပဳဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ ႏိုင္သူအကုန္ယူစနစ္ကိုက်င့္သံုးရန္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းသည္ လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္း၏ ေတာင္းဆိုမႈႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ကန္႔ကြက္သူမရွိ၊ အတည္ျပဳသည္ဟူေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ မဆီမေလ်ာ္ ျဖစ္ေနသည္။ ဒီမိုကေရစီ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ ေထာက္ခံသူမ်ားႏွင့္ ကန္႔ကြက္သူမ်ားရွိရမည္မွာ သာဓကျဖစ္ေသာ္လည္း ကန္႔ကြက္သူမရွိ အတည္ျပဳခဲ့ျခင္းသည္ . . . . .
၁၁ ႀကိမ္ေျမာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ၃၇ ရက္ေျမာက္ အစည္းအေ၀း က်င္းပခဲ့သည့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၂၉ ရက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္သင့္ေတာ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ဖို႔အတြက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အေနႏွင့္ ေကာ္မတီ ေကာ္မရွင္ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေဆာင္ရြက္မည့္အဆိုကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အပါအ၀င္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ေထာက္ခံမႈျဖင့္ သေဘာမတူသူမရွိ အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့သည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တို႔သည္ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ေျပာင္းလဲေရးကို ခ်ဥ္းကပ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဗ်ဴဟာကြဲလြဲ၊ လုပ္ဟန္ကြဲလြဲသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္ျငားလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးအေနျဖင့္ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳမႈစနစ္၊ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳစနစ္ အပါအ၀င္ ေရာေႏွာစနစ္မ်ား က်င့္သံုးျခင္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္မႈမရွိဟု ဆံုးျဖတ္ၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားမတိုင္မီ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳမႈစနစ္ သို႔မဟုတ္ အေရာအေႏွာစနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးေရးသည္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခနည္းပါးလြန္းသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း၌ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ကို လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးေရးအဆိုကို ထပ္မံတင္သြင္းႏိုင္သည့္အျပင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၅ အရ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒အေနျဖင့္၊ ခံု႐ုံး၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားရယူႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံးသို႔ တိုက္႐ုိက္တင္သြင္း ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ေျခရွိသည္။
ဇာတ္ၫႊန္း၊ ဇာတ္လမ္းပါ အျခားဇာတ္႐ုပ္မ်ားကလည္း အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ခံု႐ုံးလမ္းေၾကာင္းမွတစ္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ေရးတို႔ကို ဟန္ခ်က္ညီညီ စိုင္းျပင္းလာႏိုင္ေျခရွိသည္။ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳမႈစနစ္ သို႔မဟုတ္ အေရာအေႏွာ စနစ္တစ္ခုသို႔ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးႏိုင္ရန္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္)ျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ ျပဳျပင္ႏိုင္မည့္ အခင္းအက်င္းမ်ားကို အကြက္ေရြ႕၊ စီစဥ္လာႏိုင္ေျခရွိသည္ကိုလည္း မ်က္ျခည္မျပတ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
![]() |
PR စနစ္ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ျပည္သူမ်ား လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ေနသည္ကို ႏိုဝင္ဘာ ၁၂ ရက္ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ေအာင္ေက်ာ္ထက္) |
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ မဲအမ်ားဆံုးရသူ အႏိုင္ယူစနစ္ ဆက္လက္က်င့္သံုးရန္ အတည္ျပဳဆံုး ျဖတ္ခ်က္သည္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို လက္ေတြ႕က်က် အေထာက္အကူျပဳသည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ဆိုင္ရာ အဆံုးအျဖတ္သည္ ႏိုင္ငံေရးလွည့္ကြက္၊ ႏိုင္ငံေရးကစားကြက္မျဖစ္ရန္ ပဓာနက်သည့္နည္းတူ၊ ႏိုင္ငံေရးအရ ေရွ႕တစ္လွမ္းတိုးေရး၊ ေနာက္ႏွစ္လမ္းဆုတ္သည့္ အစီအမံမျဖစ္ရန္လည္း လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႔အသံ၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ေရွ႕တန္းတင္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲ အစစ္အမွန္မ်ားကို ဦးေဆာင္ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မည့္ ႏိုင္ငံေရးပံုစံခြက္တစ္ခုကို အလ်င္အျမန္ဆံုး ပံုသြန္းေလာင္းႏိုင္ရန္ ဦးတည္သည့္ ေျခလွမ္းျဖစ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္၊ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေရွ႕ခရီးတြင္ ႏိုင္ငံေရးစားပြဲ၀ိုင္း ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အၾကပ္အတည္းတို႔ကို မ်က္ျခည္မျပတ္ရန္၊ မ်က္စိမေမွာက္ရန္ အေလးအနက္ဆင္ျခင္သင့္သည္။ ႏိုင္ငံေရးစားပြဲ၀ိုင္း ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသည္ ေရေပၚအ႐ုပ္ေရးေနရဆဲျဖစ္ၿပီး ေရရွည္အျမင္ရွိေသာ၊ စီမံခ်က္အားေကာင္းေသာ၊ အလုပ္သေဘာဆန္ေသာ၊ အခ်ိန္ဇယားရွိေသာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲမ်ား အလွမ္းေ၀းေနမည္ဆိုလွ်င္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အေရအတြက္ သံုးပံုတစ္ပံုႏွင့္အထက္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ လစ္လပ္သြားပါက လႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းရန္ သင့္၊ မသင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား အၾကံေပးႏိုင္မည့္အခ်က္ အပါအ၀င္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ တာ၀န္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ အတည္ျပဳခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ အာဏာသံုးရပ္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ား ယိုယြင္းလာသည့္အခါ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ေထာက္ခံအႀကံျပဳခ်က္ျဖင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုျဖစ္ေစ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုျဖစ္ေစ၊ ဖ်က္သိမ္းၿပီး ရက္ေပါင္း ၉၀ အတြင္း ေရြးေကာက္ပြဲျပန္လည္က်င္းပေပးရမည္ဟူေသာအခ်က္ ျဖည့္စြက္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ မဲအမ်ားဆံုးရသူ အႏိုင္ယူစနစ္ကို လႊတ္ေတာ္ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား၌ ဆက္လက္က်င့္သံုးလင့္ကစား၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ အေရးပါအရာေရာက္မႈသည္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီေအာက္ ပိပိျပားျပား ေရာက္ရွိေနမည္ဆိုပါက ေပးကားေပး၏ မရ၊ ထူးမျခားနားဇာတ္လမ္းသာ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲသည္ ေရွ႕တိုးဖို႔ထက္၊ ေနာက္ျပန္လွည့္ဖို႔ဘက္ ဦးတည္ေနႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ကို မ်က္ျခည္မျပတ္သင့္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment