Sunday, November 16, 2014

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ သံုးပံုတစ္ပံုႏွင့္အထက္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ လစ္လပ္သြားပါက လႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းရန္

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ သံုးပံုတစ္ပံုႏွင့္အထက္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ လစ္လပ္သြားပါက လႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းရန္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အၾကံျပဳခ်က္သည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနၿပီး ျပည္သူလူထုလိုခ်င္သည့္ အေျပာင္းအလဲမဟုတ္ေၾကာင္း

ႏို၀င္ဘာ ၁၄ ရက္က ျပဳလုပ္ေသာ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းသို႔ တက္ေရာက္လာေသာ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - မ်ဳိးမင္းထက္)
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ သံုးပံုတစ္ပံုႏွင့္အထက္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ လစ္လပ္သြားပါက လႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းရန္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အၾကံျပဳခ်က္သည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနၿပီး ျပည္သူလူထုလိုခ်င္သည့္ အေျပာင္းအလဲမဟုတ္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိေန

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ သံုးပံုတစ္ပံုႏွင့္အထက္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ လစ္လပ္သြားပါက လႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းရန္ သင့္၊ မသင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား အၾကံေပးရမည္ဟူေသာ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အၾကံျပဳခ်က္သည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနၿပီး ျပည္သူလူထုလိုခ်င္သည့္ အေျပာင္းအလဲမဟုတ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသုံးသပ္သူမ်ားႏွင့္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူမ်ားက ေဝဖန္ခဲ့ၾကသည္။

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီသည္ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို ေအာက္တိုဘာ ၂ဝ ရက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးသို႔ တင္သြင္းခဲ့သည္။

အဆိုပါအစီရင္ခံစာတြင္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။

တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ အခန္း(၅)အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ပုဒ္မ ၂ဝ၁ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီဖြဲ႕စည္းျခင္းကို အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳ ေရးေကာင္စီဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္တာဝန္ဟု ျပင္ဆင္ရန္ အၾကံျပဳခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ပုဒ္မ ၂ဝ၁ ကို (က)ႏွင့္ (ခ)ဟု ျဖည့္စြက္လ်က္ ပုဒ္မ ၂ဝ၁ (ခ)တြင္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ တာဝန္ငါးခုကို ျဖည့္စြက္ရန္ အၾကံျပဳခဲ့သည္။

အဆိုပါအၾကံျပဳခ်က္ ငါးခုမွာ (၁)အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား လိုအပ္ေသာ အၾကံဉာဏ္ေပးရမည္။ (၂) ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးလိုသည့္အခါ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား လိုအပ္သည့္ေထာက္ခံခ်က္မ်ား ေပးရမည္။ (၃) ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရး၊ လံုျခံဳေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား အၾကံဉာဏ္ေပးရမည္။ (၄)အာဏာသံုးရပ္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ား ယိုယြင္းလာသည့္အခါ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းရန္ သင့္၊ မသင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို အၾကံေပးရမည္။ (၅)ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ သံုးပံုတစ္ပံုႏွင့္ အထက္အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ လစ္လပ္သြားပါက လႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းရန္ သင့္၊ မသင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား အၾကံေပးရမည္တို႔ျဖစ္ၾကသည္။

ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးစိုင္းလိတ္က “လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ သုံးပုံတစ္ပုံ လစ္လပ္႐ုံနဲ႔ ဒီဟာကို ဖ်က္သိမ္းရမယ္၊ လႊတ္ေတာ္ကုိ ဖ်က္သိမ္းမယ္၊ ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာကို ကာ/ခ်ဳပ္ကေန သိမ္းယူခြင့္ အစရွိသျဖင့္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ တင္သြင္းခ်က္ဟာ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔ မညီဘူးဗ်။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔ မညီတဲ့ကိစၥကို သူတုိ႔အဆုိတင္သြင္းတယ္ဆုိရင္ ဘာမွတုန္လႈပ္စရာအေၾကာင္း မရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ရင္းအမွန္ကို ထုတ္ျပသလားလုိ႔ေတာ့ တြက္စရာရွိပါတယ္။ ဆုိေတာ့ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ကာကြယ္ေရးနဲ႔လုံျခံဳေရးေကာင္စီကို ပုိၿပီးအာဏာေပးခ်င္တယ္ဆုိတာ နဂုိကတည္းက ကာ/လုံမွာ တပ္ဘက္က အေလးသာေနၿပီးသား။ အဲဒါကိုမွထပ္ၿပီး အေလးပုိးခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ ျပည္သူလူထုကို သိပ္ၿပီး ထည့္မတြက္ရာ ေရာက္တယ္။ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို မလုိလားရာေရာက္တယ္။ အဲဒါကို ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ လက္သင့္မခံဘူး။ ဒီမုိကေရစီမဆန္ဘူးလုိ႔ ျမင္တယ္”ဟု ေျပာၾကားသည္။

ႏုိင္ငံေရးေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသူ ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိမ္းကလည္း “အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီဟာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းဖို႔ သင့္၊ မသင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို အၾကံေပးရမယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ျပင္ဆင္ရန္ အၾကံျပဳခ်က္ဟာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေျဗာင္က်က် ဖီလာဆန္႔က်င္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲအေပၚ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းရဲ႕ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ တန္ဖိုးထားမႈတို႔ကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္တဲ့ အၾကံျပဳခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ကာလံုအေနျဖင့္ အာဏာသံုးရပ္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈကို ေစာင့္ၾကည့္၊ ဆန္းစစ္၊ အကဲျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေနရာကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပဠာန္းခ်က္ေတြနဲ႔အညီ ရယူလာႏိုင္မယ့္ အဆိုပါအၾကံျပဳခ်က္ဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕အေငြ႕အသက္ေတြ ပိုမိုလႊမ္းျခံဳေရးဘက္ကို တြန္းအားေပးေနတယ္လို႔ ေယဘုယ်ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္ပါတယ္”ဟု ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္သည့္ အရပ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၃၃ဝ၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္းတင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၁ဝ တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကို ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္သည့္ အရပ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၆၈ ဦး၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္းတင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၅၆ ဦးတို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္။

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ ဦးထြန္းထြန္းဟိန္က “၃ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း သုံးပုံတစ္ပုံေပါ့ေနာ္။ သုံးပုံတစ္ပုံဆုိေတာ့ ၃၃ ဒသမ ၃ ရာခုိင္ႏႈန္း လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား လစ္လပ္သြားလုိ႔ရွိရင္ ဒီလုိေျပာတာကုိ။ ၃၃ ဒသမ ၃ ရာခုိင္ႏႈန္း အထိ အလစ္အလပ္မခံဘဲနဲ႔ ျဖည့္တင္းေနမယ္။ အဲဒီလုိျဖည့္တင္းဖုိ႔က တာဝန္က ဘယ္သူ႔တာဝန္လဲဆုိေတာ့ ေကာ္မရွင္ရဲ႕တာဝန္။ ေနာက္တစ္ခါ တပ္မေတာ္သားေတြက ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိတယ္။ သူတုိ႔က အဲဒီအခ်က္ကုိ ထည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္ တကယ္လုိ႔ တပ္မေတာ္သား ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းက ထြက္ပါၿပီတဲ့။ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ထြက္သြားၿပီလုိ႔ေျပာလုိ႔ရွိရင္ ၃ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းေရာက္ဖုိ႔က အရင္မရွိတဲ့ သူေတြနဲ႔ ေပါင္းလုိက္လုိ႔ရွိရင္ ၃ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း အသာေလးျဖစ္သြားမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်လုိ႔ရွိရင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက လႊတ္ေတာ္ကုိ ဖ်က္သိမ္းႏုိင္တယ္လုိ႔ ဒီလုိဆုိေနတာေပါ့။ ဒီလုိဆုိမယ္လုိ႔ယူဆရင္ တစ္ခုခုကို တစုိက္မတ္မတ္လုပ္ၿပီး ေျပာေနရာက်တယ္။ တပ္မေတာ္ရဲ႕က႑ကုိပဲ တစုိက္မတ္မတ္လုပ္ၿပီး ေျပာေနရာက်တယ္။ အဲဒီလုိမ်ဳိးက ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒမွာ မထည့္ထားသင့္ဘူး။ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒဆုိတာ ႏုိင္ငံသားအားလုံးနဲ႔ သက္ဆုိင္တယ္။ တစ္ႏိုင္ငံလုံးနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္။ ႏုိင္ငံသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ေပၚမွာ တစုိက္မတ္မတ္လုပ္ၿပီး ထည့္တဲ့ျပဠာန္းခ်က္မ်ဳိး၊ အစုအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕တည္းေပၚမွာ တစုိက္မတ္မတ္ လုပ္ၿပီးထည့္တဲ့ ျပဠာန္းခ်က္မ်ဳိး မထည့္သင့္ဘူး”ဟု ေျပာၾကားသည္။

“ဒီလုိလုပ္ေဆာင္မႈဟာ ျပည္သူေတြေပၚမွာေတာ့ ဘယ္လုိမွ ေကာင္းက်ဳိးမေရာက္ႏိုင္ဘူးလုိ႔ အဲဒီလုိပဲျမင္ပါတယ္။ အဓိက တပ္အေနနဲ႔ သူယူထားတဲ့ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းက ကြ်န္ေတာ့္အျမင္မွာ လုိတာထက္ ပုိေနတယ္။ ဒီဟာကေန တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့မယ္ဆုိတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ယုံၾကည္ခ်က္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းအတုိင္းပဲ ဆက္ၿပီးေတာ့သြားသင့္တယ္။ ၂ဝ၁၅ မွာ တစ္ဝက္ေတာ့ ေလ်ာ့ေစခ်င္တယ္။ ၂ဝ၂ဝ မွာ လုံးလုံးလ်ားလ်ားကုိ ေလ်ာ့ႏုိင္တဲ့အထိ တပ္အေနနဲ႔ စဥ္းစားေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္သစ္ကို ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ခ်ီတက္ႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယူဆတယ္။ ၁ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္း တစ္ဝက္ကေတာ့ ေလ်ာ့ကုိေလ်ာ့ရမယ္။ ေလွ်ာ့ျပရမယ္။ အဲဒါ သူတုိ႔တပ္ဘက္က သေဘာထားႀကီးတဲ့အေၾကာင္း ျပကုိျပရမယ္။ ျပမွလည္း ျပည္သူေတြက တပ္ကုိယုံမွာကုိ။ အဲဒါကုိ စဥ္းစားသင့္တယ္လုိ႔ သူတုိ႔ကုိ အၾကံေပးခ်င္တယ္။ ၂ဝ၂ဝ မွာ အၿပီးအပုိင္ ဒီမုိကေရစီရဲ႕ဝိညာဥ္ကုိ လူထုရဲ႕ လက္ထဲကုိ ျပန္လည္အပ္ႏွံတဲ့အေျခအေနရွိရမယ္။ အခုဟာက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဒီမုိကေရစီဝိညာဥ္ဟာ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ေလာက္ ျပန္ေပးဆြဲသလုိခံစားရတယ္”ဟု ခ်င္းအမ်ဳိးသားဒီမုိကရက္တစ္ပါတီဥကၠဠ ဦးဇုိဇမ္က ေျပာၾကားသည္။

၈၈ မ်ဳိးဆက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးဂ်င္မီက “ဒီအဆုိျပဳခ်က္ကုိ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြက အဆုိျပဳတယ္ဆုိရင္ ဒါက အဓိပၸာယ္တစ္မ်ဳိးဗ် ။ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြက အဆုိျပဳလာတယ္ဆုိရင္ အဲဒီအဓိပၸာယ္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ သေဘာတူစရာအေၾကာင္း မရွိဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ သုံးပုံတစ္ပုံ လစ္လပ္တယ္ဆုိရင္ ဘာလုိ႔ဖ်က္သိမ္းရမွာလဲ။ ေနာက္ထပ္ေရြးေကာက္ပြဲ ထပ္လုပ္ေပါ့ဗ်။ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ထပ္လုပ္ေပါ့။ လစ္လပ္တဲ့ေနရာကို ျဖည့္ဆည္းေပးဖုိ႔ဆုိတာကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ရဲ႕ တာဝန္က အျမဲတမ္းသတိထားရမယ့္ ကိစၥတစ္ခုေပါ့။ အဓိပၸာယ္က ဘာလဲဆုိေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို ျပင္ဆင္ဖုိ႔ေတာင္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္ဘက္က ဒီဟာကိုထပ္ၿပီး တင္လာတယ္ဆုိေတာ့ ဒီအဓိပၸာယ္က သေဘာက်စရာ အဓိပၸာယ္မဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဒီလုိေတာင္းဆုိတာမ်ဳိး တပ္မေတာ္ဘက္က မေတာင္းဆုိသင့္ဘူးလုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ထင္တယ္။ သုံးပုံတစ္ပုံ လစ္လပ္ေနတယ္ဆုိရင္ ျဖည့္ဆည္းေပးဖုိ႔ကိုပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ စဥ္းစားရမွာ။ ဘာလုိ႔လႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းမွာလဲ။ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက အခုအခ်ိန္မွာ အဓိကအာ႐ုံစိုက္ရမွာက ပုဒ္မ ၄၃၆ကို ဝုိင္းဝန္းျပင္ဆင္ေပးဖုိ႔ပဲ အာ႐ုံစုိက္သင့္တယ္လုိ႔ ျမင္တယ္။ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးကို အခြင့္ေကာင္းတစ္ရပ္အေနနဲ႔ ယူၿပီးေတာ့ ဝုိင္းဝန္းျပင္ဆင္ေပးဖုိ႔ အဓိကထား တုိက္တြန္းခ်င္တယ္”ဟု ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံျခံဳေရးေကာင္စီကို (၁)ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ (၂) ဒုတိယသမၼတ၊ (၃) ဒုတိယသမၼတ၊ (၄) ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠဠ၊ (၅) အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဠ၊ (၆) တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ (၇) ဒုတိယတပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ (၈) ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနဝန္ႀကီး၊ (၉) ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနဝန္ႀကီး၊ (၁ဝ) ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနဝန္ႀကီး၊ (၁၁) နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနဝန္ႀကီးတို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းသည္။

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ၾကည္ၫြန္႔က “ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကိုသြားရမယ့္ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရဲ႕ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားတဲ့ လက္ဆုပ္ကိုေလွ်ာ့ရမယ့္၊ ျဖန္႔ရမယ့္အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ေနာက္ထပ္တုိးခ်ဲ႕ၿပီးေတာ့ ဆုပ္ကုိင္ခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ အေျပာင္းအလဲမ်ဳိးကေတာ့ အခုသြားေနတဲ့ သမုိင္းေၾကာင္း ေတာင္းဆုိခ်က္နဲ႔လည္း နည္းနည္းကြဲလြဲေနတယ္။ အဲဒီလုိ တင္ျပလာတဲ့အေျခအေနဟာရွိၿပီးသား ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို ေလွ်ာ့ေပါ့ၿပီးေတာ့ ဒီမုိကေရစီေျပာင္းလဲေရးထက္ နဂုိကတည္းကရွိေနတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို ပုိၿပီးေတာ့ ခ်ဲ႕ထြင္ဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အေျပာင္းအလဲမ်ဳိးဟာ ဒီေန ႔ျပည္သူလူထုလုိခ်င္တဲ့ အေျပာင္းအလဲမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာရမွာပဲ။ တကယ္လုိ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေလ်ာ့သြားလုိ႔ ဒီလႊတ္ေတာ္ႀကီးကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ရမယ္ဆုိတာ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံ ဘယ္ႏုိင္ငံမွာမွ အစဥ္အလာမရွိဘူး။ အခု လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွာ ဘာရွိလဲဆုိေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲက ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ေလ်ာ့သြားမယ္ဆုိရင္ ေလ်ာ့သြားတဲ့ ကုိယ္စားလွယ္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းဖုိ႔အတြက္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲဆုိတာ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေလ်ာ့သြားရင္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ထပ္ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ထပ္ၿပီးခန္႔အပ္႐ုံပဲ ရွိတယ္။ ဦးတုိ႔ ဝင္လာတာေတာင္မွ ၂ဝ၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ တက္လာတာ။ ေလ်ာ့လုိ႔ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ေပးရမယ္ဆုိတဲ့ မူႀကီးရွိပါရဲ႕သားနဲ႔ သုံးပုံတစ္ပုံေလ်ာ့သြားတာနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကို ပယ္ဖ်က္ေပးဖုိ႔ရာအတြက္ ကာ/ လုံကေနၿပီးေတာ့ အၾကံေပးခြင့္ဆုိတဲ့ဟာမ်ဳိး က လက္ရွိ ဒီမုိကေရစီစံခ်ိန္စံၫႊန္းနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ထိ ကြာဟသြားမလဲဆုိတာ လူတုိင္းသိႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း ျဖစ္ေနတာပဲ။ ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ နမူနာေတြကိုပဲ ယူသင့္တယ္။ အာဏာရွင္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ နမူနာကိုယူဖုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အလြယ္ကူဆုံးေျပာရမယ္ဆုိရင္ သိဒၶိတၳရဲ႕ လမ္းေၾကာင္းကိုလုိက္မယ္ဆုိရင္ ေဒဝဒတ္ရဲ႕မူကို နမူနာယူစရာမလုိဘူးလုိ႔ ေျပာရမွာပဲ”ဟု ေျပာၾကားသည္။

Credit -  Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment