Tuesday, November 18, 2014

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပည္နယ္အမည္ေျပာင္းလဲရန္ ဦးေအာင္ေသာင္း၏အၾကံျပဳခ်က္မ်ားသည္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ထိခိုက္ေစမည္ျဖစ္ဟု

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပည္နယ္အမည္ေျပာင္းလဲရန္ ဦးေအာင္ေသာင္း၏အၾကံျပဳခ်က္မ်ားသည္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ထိခိုက္ေစမည္ျဖစ္ဟု ရွမ္းတုိင္းရင္းသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြး
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပည္နယ္အမည္မ်ားေျပာင္းလဲရန္ ဦးေအာင္ေသာင္း၏အၾကံျပဳခ်က္မ်ားသည္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ထိခိုက္ေစမည္ျဖစ္ဟု ရွမ္းျပည္နယ္ မိုင္းရယ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းသီဟေက်ာ္က ႏို၀င္ဘာ ၁၇ ရက္ကျပဳလုပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးသည္။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္းအစီရင္ခံစာအေပၚ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားေဆြးေႏြးရာတြင္ ဦးစိုင္းသီဟေက်ာ္က ယင္းကဲ့သို႔ကန္႔ကြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဦးစိုင္းသီဟေက်ာ္က အစီရင္ခံစာပါ အခန္း (၁) ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံမူ ပုဒ္မ ၉ အခန္း (၂) ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံု ပုဒ္မ ၄၉ တြင္ ဦးေအာင္ေသာင္းက ျပည္နယ္ခုနစ္ခုကို လူမ်ိဳးစုအမည္မ်ားအစား ၿမိဳ႕ေတာ္အမည္မ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲရန္အၾကံျပဳခ်က္မ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီတည္ရွိေနေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏တည္ရွိမႈကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရန္ႀကိဳးစားရာေရာက္သည့္အတြက္ အက်ိဳးထက္ အျပစ္သာျဖစ္ေပၚေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး၏ျပႆနာသည္ လူမ်ိဳးအမည္မ်ားေၾကာင့္မဟုတ္ေၾကာင္းကို သတိျပဳေစလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ "တစ္တိုင္းျပည္လံုး လူမ်ိဳးတူမွ ကိုးကြယ္ရာတူမွ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ရရွိမည္မဟုတ္ပါ။ ျပည္နယ္နာမည္မ်ားကို ၿမိဳ႕ေတာ္နာမည္မ်ားနဲ႔ အစားထိုးျပင္ဆင္ရန္ႀကိဳးစားျခင္းကို တိုင္းရင္းသားေတြကို ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံတယ္၊ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕တည္ရွိမႈကို အသိအမွတ္မျပဳဆိုျပီး ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔လည္း လက္သင့္ခံလိမ့္မည္မဟုတ္တဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးနဲ႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မ်ားစြာထိခိုက္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ႀကီးမားတဲ့ပဋိပကၡကိုဦးတည္ေစတဲ့အတြက္ ဦးေအာင္ေသာင္း၏အၾကံျပဳ ခ်က္အား ကန္႔ကြက္ပါတယ္" ဟု ဦးစိုင္းသီဟေက်ာ္က ေဆြးေႏြးသည္။
ျပည္နယ္နာမည္သတ္မွတ္မႈမ်ားတြင္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားကိုေလ့လာၾကည့္ပါကဘယ္ လူမ်ိဳးေတြေနတဲ့အရပ္ကို ျပည္နယ္သတ္မွတ္မည္၊ ဘယ္လူမ်ိဳးေတြေနသည့္အရပ္ကို တိုင္းေဒသႀကီးသတ္မွတ္မည္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားမႈမ်ားမရွိေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးအရ အဆင့္အတန္းတူညီသည့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားျဖင့္ဖြဲ႕စည္းထားေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့သို႔ အေခၚအေ၀ၚမတူညီသည့္အရာႏွစ္ခုကို ႏုိင္ငံေရးတန္းတူသည္ဟုသတ္မွတ္ေနျခင္းသည္ ေရွ႕ေနာက္ညီညြတ္မႈမရွိပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးအရ အဆင့္အတန္းတူညီသည္ကို သက္ေသျပႏိုင္ရန္ ပထမဆံုးအေနျဖင့္ သတ္မွတ္မႈျပင္ဆင္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ဆိုလိုသည္မွာ လက္ရွိတိုင္းေဒသႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏အမည္ကို ေျပာင္းလဲရန္မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရးအရ ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း ဦးစိုင္းသီဟေက်ာ္က ေဆြးေႏြးသည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာအေပၚ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ ေကာ္မတီ၏အစီရင္ခံစာတြင္ ဦးေအာင္ေသာင္းက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ "အခန္း (၁) ပုဒ္မ ၉ တြင္ ျပည္နယ္ခုနစ္ခုကို လူမ်ိဳးစုအမည္အစား ၿမိဳ႕ေတာ္အမည္" မ်ားျဖင့္ေျပာင္းလဲရန္ အၾကံျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ပုဒ္မ ၉ အား ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီက ရွိရင္းစြဲအမည္မ်ားျဖင့္ ၁၄ ျပည္နယ္သတ္မွတ္ရန္ အၾကံျပဳထားေၾကာင္း၊ ဦးစတီဗင္သာဘိတ္က ၁၄ တိုင္းအျဖစ္သတ္မွတ္ရန္ အၾကံျပဳထားေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

Credit - Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment