သားသုံးသား ဆိုသည္မွာ ဘုရားသား (ရဟန္း)၊ စစ္သား (တပ္မေတာ္သား) ႏွင့္ ေက်ာင္းသားတို႔ကို ဆိုလိုသည္။ လက္ေရွာင္ထားၾကရသျဖင့္ “မထိမတို႔ရသူမ်ား” (Untouchables) သဖြယ္ျဖစ္သည့္ ထိုသားသုံးသားတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ေခတ္ကာလ၏ လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပါဝင္ ပတ္သက္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း သူတို႔၏ မူလေနရာသည္ ႏိုင္ငံေရး မဟုတ္သျဖင့္ မူလအခန္းက႑ကိုသာ အေလးေပး ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ အေျခအေနမ်ား ဖန္တီးေပးသင့္သည္။
လူမ်ားစု ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္သည့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံ ျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ လူအမ်ား အကိုးကြယ္ခံ၊ အပူေဇာ္ခံ၊ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း အားကိုးျပဳခံမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ရဟန္းတို႔၏ ၾသဇာ မည္မွ်ႀကီးသနည္းကို အထူးတလည္ ရွင္းျပရန္ မလိုပါ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ားမွသာ ပညာယူခဲ့ရသည့္ ျမန္မာဘုရင္မ်ားေခတ္က ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ တန္ခိုးၾသဇာႀကီးမားခဲ့ၿပီး ေနာင္ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီေခတ္တြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ၾသဇာ ျမန္မာမင္းမ်ားေခတ္ကေလာက္ မရွိေတာ့ေသာ္လည္း ယေန႔တိုင္ ၾသဇာႀကီးေနေသးသည္။
တပ္မေတာ္၏ သမိုင္းသည္ ျမန္မာ့ေခတ္ေပၚ သမိုင္းလည္းျဖစ္ေအာင္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးတြင္ တပ္မေတာ္သည္ ခြဲမရေအာင္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေရးတြင္ အဓိကက်ေသာ အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ ရပ္တည္ခဲ့သည္။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္၏ အျမဳေတျဖစ္ေသာ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္ကို ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားျဖင့္ စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယင္းတို႔သည္ ႏုိင္ငံေရးသမား အျဖစ္ အေျခတည္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေသာအခါမွ စစ္သားမ်ားအျဖစ္ အေျခက်ခဲ့သည္။ “ႏိုင္ငံေရးသမား ပထမ၊ စစ္သားဒုတိယ” ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ လပိုင္းသာ ဖုတ္ပူမီးတိုက္ သင္တန္းေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ စစ္သားျဖစ္ရန္ ရက္တိုသင္တန္းသာ တက္ခဲ့ရသည္ဟု ဆိုႏိုင္ၿပီး စစ္သားစစ္စစ္ Professional Soldier ျဖစ္ရန္ အေတာ္ေလး အားယူခဲ့ရပုံေပၚသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ တပ္မေတာ္တြင္းတြင္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ေလ့လာလိုက္စားမႈ ျမင့္မားၿပီး ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ထိုးေဖာက္စည္း႐ုံးခ်ိန္တြင္ တပ္မေတာ္မွ တပ္ရင္းအခ်ဳိ႕ ေတာခိုၿပီး ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ခဲ့ျခင္းမွာ Professional Soldier ျဖစ္ရန္ အေျခခံက အားနည္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တပ္မေတာ္သားမ်ားကို စစ္သားစစ္စစ္မ်ား ျဖစ္ရန္ ေလ့က်င့္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ၁၉၆၂ တြင္ တပ္မေတာ္က ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို ရယူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ပါဝင္ပတ္သက္လာသည္။ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ တည္ေထာင္ေသာ အခါတြင္လည္း တပ္မေတာ္သားမ်ား ပါတီဝင္ေစျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ မျဖစ္မေန ေရာယွက္လာျပန္သည္။ စစ္သားစစ္စစ္မ်ားအျဖစ္ ေလ့က်င့္ေပးခံခဲ့ရသည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ပါဝင္ပတ္သက္လာျပန္သည္။ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တပ္မေတာ္က အာဏာသိမ္းၿပီး တပ္မေတာ္အစိုးရ ျဖစ္ခ်ိန္တြင္ ယူနီေဖာင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ကာလ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္၂၀ ေက်ာ္ခဲ့ျပန္သည္။
ေက်ာင္းသားသည္ ျမန္မာ့သမိုင္းေၾကာင္းအရ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ပတ္သက္ေနသည္။ ေက်ာင္းသားဆိုသည္မွာ ငယ္ရြယ္သည္၊ စူးစမ္းလိုသည္၊ ေၾကာက္စိတ္နည္းသည္၊ လုပ္ရဲကိုင္ရဲသည္။ လူႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ ငဲ့ကြက္ရန္ သံေယာဇဥ္ သိပ္မရွိ။ ပထမ ေက်ာင္းသားသပိတ္၊ ဒုတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္၊ တတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္တို႔သည္ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္မွ ႐ုန္းကန္ထႂကြရာတြင္ အဓိကက်ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမ်ား ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နာမည္ေက်ာ္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားဘဝတြင္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံအဆင့္ ႏိုင္ငံေရးစင္ျမင့္သို႔ ေရာက္လာသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဦးေအာင္ဆန္း၊ ဦးႏု၊ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း၊ ဦးသိန္းေဖ (သိန္းေဖျမင့္) တို႔သည္ ေက်ာင္းသားႏိုင္ငံေရးဘဝမွ တက္လာေသာ ထိပ္တန္းႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား ျဖစ္ၿပီး ယခုထက္တိုင္ လူသိမ်ား ထင္ရွားေနဆဲ။
သမိုင္းစာအုပ္မ်ားတြင္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ ကာလကို အထူးတလည္ ဂုဏ္ျပဳထားေသာေၾကာင့္ အထက္တန္းေက်ာင္းေလာက္ ေရာက္ခဲ့သည့္ ျမန္မာဆိုလွ်င္ပင္ ေက်ာင္းသားႏွင့္ နိုင္ငံေရးကို တြဲျမင္ေလ့ရွိသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ျမန္မာတို႔၏ ႏွလုံးအိမ္တြင္ န္ိုင္ငံေရး သူရဲေကာင္းမ်ား ျဖစ္သည္။
သားသုံးသားလုံးသည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အစဥ္အလာအရ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ တြဲဆက္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသူတို႔၏ အဓိက တာဝန္သည္ ႏိုင္ငံေရး မဟုတ္။ ရဟန္းအတြက္ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းသည္ ပထမ။ ေက်ာင္းသားသည္ ပညာတတ္ေအာင္ သင္ေရး ပထမ။ စစ္သားသည္ ႏိုင္ငံကို စစ္ေရးျဖင့္ ကာကြယ္ေရး ပထမ။ ထိုသားသုံးသားတို႔သည္ သူတို႔၏ ပင္မတာဝန္ မဟုတ္ေသာ တာဝန္ကို ကိုလိုနီေခတ္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအရ စတင္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ျဖစ္ေသာ ဦးဥတၱမ၊ ဦးဝိစာရ၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုေအာင္ေက်ာ္၊ ကိုဗဟိန္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အပါအဝင္ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္ႏွင့္ ဗိုလ္မွဴးဗထူး စေသာ တပ္မေတာ္သားတို႔သည္ ျမန္မာတို႔ရင္ထဲ အသည္းထဲတြင္ မည္သည့္အခါမွ် မေမ့ႏိုင္ မေပ်ာက္ႏိုင္သည့္ အာဇာနည္မ်ား ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ တိုက္႐ိုက္ ပါဝင္ပတ္သက္ခဲ့ေသာ ထိုသားသုံးသားလုံးသည္ ယေန႔ေခတ္ ႏိုင္ငံေရးမွ အလြယ္တကူ ကင္းကြာသြားရန္မူ မရွိပါ။ ၁၉၈၈ အေရးသည္ ေက်ာင္းသားအေရးမွ စတင္ခဲ့ျခင္း၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားေၾကာင့္ ထင္ရွားခဲ့သည့္ ၂၀၀၇ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးတို႔သည္ လူသိမ်ား ဥပမာမ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး ေနာင္တြင္လည္း သားသုံးသားတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရးတြင္ တိုက္႐ိုက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သြယ္ဝိုက္ၿပီး လည္းေကာင္း ပါဝင္ေနမည္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထို သားသုံးသားလုံး ႏိုင္ငံေရးတြင္ တိုက္႐ိုက္ပါဝင္ျခင္းမွ တျဖည္းျဖည္း ေနာက္ဆုတ္ၿပီး မိမိ၏ ပင္မတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ ႏိုင္ငံေရးကို ျပဳျပင္ေပးရန္ လိုသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ား ႏိုင္ငံေရးလုပ္မည္ကို ေၾကာက္ေသာအခါ သူတို႔ စည္းကမ္းေဖာက္ျခင္း၊ ဥပေဒအထက္တြင္ ေနျခင္းမ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳလာရသည္။ ခိုးခ်ေသာ ေက်ာင္းသားကို အေရးမယူရဲသည့္ ကာလမ်ား၊ လူမ်ားမ်ားေအာင္ေအာင္ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္း ေလွ်ာ့ေပးရသည့္ ကာလမ်ားသည္လည္း ပူပူေႏြးေႏြးသာ ရွိေသးသည္။ ဘတ္စ္ကားတြယ္စီးလွ်င္ ဖမ္းသည့္ ဆီးသည့္ ယာဥ္ထိန္းရဲသည္ ေက်ာင္းသားတြယ္စီးလွ်င္မူ အေရးမယူရဲ။ ေက်ာင္းသားေမာင္းသည့္ကား လမ္းစည္းကမ္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္လွ်င္ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ရသည့္ ေခတ္တစ္ေခတ္ ရွိခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိဘေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ား၏ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ပါလွ်င္ “တစ္ေယာက္ကစ တစ္ရာ” ဆိုသလို မိဘေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း ဆက္စပ္သူမ်ားပါ တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စင္ပါ ပါဝင္ ပတ္သက္လာၾကေတာ့သည္။
သံဃာေတာ္မ်ားကိုထိလွ်င္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ား ပါဝင္ ပတ္သက္လာၾကသည္။ ရြာတို႔တြင္ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ၿပီးလွ်င္ က်န္သူအားလုံး ၿပီးသည္။ သံဃာေတာ္ အင္အားသည္ သန္းဝက္ရွိသည္။ တပ္မေတာ္သည္လည္း သန္းဝက္ရွိသည္။ အားလုံးသည္ ေယာက္်ားသားခ်ည္း။ တပ္မေတာ္ႏွင့္ သံဃာေတာ္တို႔၏ အားေၾကာင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုတို႔သည္ ထိုသူတို႔ကို မိမိဘက္ပါေအာင္ စည္း႐ုံးတတ္ၾကသည္၊ အသုံးခ်တတ္ၾကသည္။ သံဃာေတာ္မ်ား မဲမေပးရေသာ္လည္း သံဃာေတာ္မ်ား ေထာက္ခံခ်က္ျဖင့္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ား၏ မဲရေအာင္ ႀကဳိးစားၾကသည္။ အာဏာရအစိုးရ ဆိုလွ်င္ သာသနာ့ ဒါယကာျဖစ္ေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႀကဳိးစားၾကရသည္။ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္က သာသနာ့ ဒါယကာ အသြင္ျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားအားျဖင့္ မဲႏိုင္ရန္ ႀကဳိးစားသည့္ဘက္ ရွိသလို တပ္မေတာ္အားျဖင့္ အႏိုင္ရရန္ ႀကဳိးပမ္းသည့္ဘက္လည္း ရွိသည္။
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးစင္ျမင့္တြင္ လက္ရွိထင္ရွားသူ၊ ကိုလိုနီေခတ္မွသည္ ယေန႔တိုင္ ထင္ရွားေနဆဲ အမ်ားအျပားသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ သို႔မဟုတ္ စစ္သားမ်ား ျဖစ္သည္။ ဦးေနဝင္းႏွင့္ NLD ဥကၠ႒ ဦးတင္ဦးသည္ စစ္သားမ်ား ျဖစ္သည္။ လက္ရွိတြင္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ား တစ္ျဖစ္လဲ ၈၈ အဖြဲ႔သည္ အစိုးရမဟုတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၿပီးလွ်င္ ဒုတိယဟု ဆိုရေလာက္ေအာင္ ထင္ရွားသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုလွ်င္ ထိပ္တန္းေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ တစ္ျဖစ္လဲ ေခတ္သစ္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ တည္ေထာင္သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေရာ စစ္သားကိုပါ ကိုယ္စားျပဳေနသည္။
ေက်ာင္းသား၏ အဓိကတာဝန္သည္ ႏိုင္ငံေရးမဟုတ္၊ ပညာသင္ရန္ ျဖစ္သည္။ စစ္သား၏ အဓိကတာဝန္သည္ ႏိုင္ငံကာကြယ္ရန္ ျဖစ္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းတြင္ တိုက္႐ိုက္ဝင္ပါရန္ မဟုတ္။ ရဟန္းေတာ္၏ တာဝန္သည္ သာသနာေတာ္ေရး၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားမ်ား ေဟာေျပာပို႔ခ် က်င့္ႀကံရန္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါဝင္ရန္မဟုတ္။ မိမိနယ္ပယ္ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္မသက္ဆိုင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ေရရွည္လႈပ္ရွားလိုလွ်င္ ေက်ာင္းသားဘဝမွ ေျပာင္း၊ ယူနီေဖာင္းလဲ၊ သကၤန္းခြၽတ္ၿပီး ပါႏိုင္သည္။ မူရင္းတာဝန္မွ သားသုံးသား ေသြဖည္ပါဝင္ေနျခင္းေၾကာင့္ နဂိုတာဝန္မ်ားကို ယုတ္ေလ်ာ့လစ္ဟင္းလွ်င္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း နစ္နာမည္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သမိုင္းေၾကာင္းအရ ကိုလိုနီေခတ္မွစၿပီး ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ လိုအပ္ခ်က္အရ ထိုသားသုံးသားတို႔ ႏိုင္ငံေရးတြင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္မ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳပါသည္။ သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားတြင္လည္း ေရးထိုးမွတ္တမ္းတင္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသားသုံးသားတို႔၏ မူလတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ႏိုင္မွသာ တည္ၿငိမ္ဖြံ႔ၿဖဳိးေနသည့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားကဲ့သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ပုံမွန္လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ျပန္ေရာက္မည္ကို မေမ့ၾကေစလို။
Credit - The Voice Weekly

No comments:
Post a Comment