မေန႔က ၿမိဳ႕ပတ္ရထားနဲ႔ တိုးေၾကာင္ကေလး ဘူတာဘက္ကို သြားခဲ့ပါတယ္။ သကၤန္းကြၽန္းဘူတာ လြန္ကတည္းက သတိထားလာမိတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ အမိႈက္နဲ႔ က်ဴးေက်ာ္တဲေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ရထားလမ္းေဘး တစ္ေလွ်ာက္ဟာ အမိႈက္ပစ္စရာ ေနရာလို႔ သတ္မွတ္ထားသလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ အမိႈက္ပုံႀကီးေတြဟာ ျမင္မေကာင္းေလာက္ေအာင္ ရွိေနပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တစ္နံတစ္လ်ား ခရီးသြားေနတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ မေျပာနဲ႔ ေခတၱေလာက္ ခရီးသြားတဲ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသားေတြေတာင္ အမိႈက္ေတြကို ေတြ႔ျမင္လိုက္ရတာဟာ စိတ္ထဲမွာ မသတီစရာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
လူေနရပ္ကြက္ေတြက ရထားလမ္းေဘး တစ္ေလွ်ာက္မွာ ရွိေနပါတယ္။ လူေနရပ္ကြက္မွာ အမိႈက္စြန္႔ပစ္ႏိုင္တဲ့ ေနရာေတြ နည္းပါးလာတာရယ္၊ လူေတြ ကိုယ္တိုင္က စည္းကမ္း မရွိတာရယ္ေၾကာင့္ အမိႈက္ေတြဟာ လူမေနတဲ့ ရထားလမ္းေဘးကို ေရာက္လာရပါတယ္။
ျမန္မာ့မီးရထားဟာ အသြင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ မ်ားစြာနဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ေနတာ ေတြ႔ရလို႔ ဝမ္းသာမိပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးရဲ ပိတ္ဆို႔ေနတဲ့ ယာဥ္ေၾကာျပႆနာကို မီးရထား ဌာနကပဲ ေျဖရွင္းႏိုင္တယ္ဆိုတာ ျပည္သူေတြ အမ်ားႀကီးသိေအာင္ ပညာေပးတာေတြ လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။ ကားပိတ္လို႔ အေၾကာင္းျပသူေတြကို ရထားစီးေပါ့ ဆိုၿပီး ေျဖရွင္းနည္း ေျပာႏိုင္ေအာင္ မီးရထားဘက္ကလည္း စင္းေရတိုးခ်ဲ႕၊ အခ်ိန္မွန္၊ ရထားမေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ေတြ အမ်ားႀကီး လိုပါလိမ့္ဦးမယ္။ ခုတစ္ခါ ထပ္ၿပီး လိုအပ္လာတာက ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အမိႈက္ကင္းစင္ေရးဆိုတဲ့ အလုပ္တစ္ခုလည္း ထပ္ၿပီး ပိုလာပါတယ္။ ဒီတာဝန္ကေတာ့ မီးရထားဌာန တာဝန္လား၊ စည္ပင္ရဲ႕ တာဝန္လား ဆိုတာကို ခြဲျခားၿပီး ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။
ဘူတာေတြ သန္႔ရွင္း၊ ရထားေတြ သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္လာၿပီးမွ ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ညစ္ပတ္ေနတာေတြကို ပညာေပး စည္း႐ုံးမႈေတြနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုဦးမယ္ ထင္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ရထားလမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္ အုတ္နံရံေတြနဲ႔ ကပ္ၿပီး ေပၚလာတဲ့ က်ဴးေက်ာ္တဲေတြ ကိစၥပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးဟာ ၿမိဳ႕ျပလူေန ထူထပ္လာတာေၾကာင့္ ေနေရး အလြန္ခက္ခဲတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေနစရာရွားပါး၊ လူေတြက ရန္ကုန္ကို စုၿပံဳတိုးဝင္ၾကေတာ့ ေနေရးျပႆနာကို ျဖစ္သလို အကဲစမ္းရင္းနဲ႔ တိုးခ်ဲ႕က်ဴးေက်ာ္လာၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ရထားလမ္းေဘး အုတ္တံတိုင္းကို ကပ္ၿပီး တဲေသးေသးေလးေတြနဲ႔ လူေနမႈေတြကို ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ ေတြ႔လာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အမႈိက္ကစ ျပာသာဒ္မီးေလာင္ ဆိုတဲ့ စကားရွိပါတယ္။ က်ဴးေက်ာ္ေတြက အစပိုင္းတုန္းကေတာ့ ဖ်ာေလးတစ္ခ်ပ္၊ ေနာက္ေတာ့ ကြပ္ပ်စ္ေလးတစ္ခု၊ ေနာက္ေတာ့ အဖီေလးတစ္ေဆာင္၊ ေနာက္ပိုင္း အိမ္ကေလးတစ္လုံး တစ္စတစ္စ တိုးရင္းက ရပ္ကြက္ေလး တစ္ခုလို ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ သြားၿပီးဖယ္ခိုင္းရင္ အခြင့္အေရးေတြ ေတာင္းဆို၊ သပိတ္ေတြေမွာက္ၿပီး အစိုးရလည္း အက်ပ္ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
မီးရထား ဥပေဒမွာ ရထားသံလမ္းနဲ႔ ဘယ္ေလာက္အကြာမွာ လူေနအိမ္ေတြ မရွိရဘူးဆိုတဲ့ ဥပေဒရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။ လူမေနႏိုင္ေအာင္ အုတ္တံတိုင္း ခတ္ထားတာေတာင္၊ အုတ္တံတိုင္းကို မွီၿပီး အိမ္ေတြ ေဆာက္ေနၾကတာ မဖယ္ရွားႏိုင္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အမိႈက္ကစၿပီး ျပႆဒ္မီးေလာင္ေအာင္ ေလာင္စာကို ပုံထားသလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ပဲ ယူဆရပါလိမ့္မယ္။
ကြၽန္ေတာ္ သိသေလာက္ ရထားလမ္းေဘး က်ဴးေက်ာ္အိမ္ဖယ္ရွားေရးကို မၾကာခဏ လုပ္ပါတယ္။ လုပ္လိုက္၊ ေပ်ာက္လိုက္၊ ျပန္ေပၚလိုက္ ျဖစ္ေနတာဟာ ဥပေဒရဲ႕ မသက္ေရာက္မႈနဲ႔ ဥပေဒကို စိန္ေခၚသလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔လည္း ထင္မိပါတယ္။
အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ရထားဟာ လူတန္းစားေပါင္းစုံ အတြက္ ႐ုံးတက္၊ ႐ုံးဆင္းအျပင္ လုပ္ငန္းေပါင္းစုံ မွီခိုေနရတဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။ ရထားကို မျဖစ္မေနစီးၿပီး သြားလာၾကရလြန္းလို႔ ေခါင္မိုးေပၚေတြေတာင္ တက္စီးရတဲ့အထိ လူပေဒသာ ရထားႀကီး ျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ ရထားစီးၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကားေတြ ပိတ္ဆို႔ျခင္းရဲ႕ အေျဖကို ရထားနဲ႔ ရွာႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာ့မီးရထား တိုးတက္လာဖို႔အတြက္ အစစအရာရာ သန္႔ရွင္းေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စည္းကမ္းရွိေရး၊ ပတ္ဝန္းက်င္ မ်က္စိပသာဒ ရွိေရးေတြကိုပါ ဝိုင္းဝန္းလုပ္ေဆာင္ၾကမယ္ ဆိုရင္ ပိုေကာင္းမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က ရထားကို အၿမဲႏွစ္သက္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ရထားမွာ ကားလို မိုက္႐ိုင္းတဲ့ စပယ္ယာေတြ မပါဘူး။ ကိုယ့္တာဝန္ ကိုယ္ယူၿပီး လက္မွတ္ဝယ္စီးရတယ္။ မဝယ္ရင္ ဒဏ္႐ိုက္တယ္၊ အေရးယူတယ္။ လူေတြကလည္း ဥပေဒ ဆိုတာေတြ၊ အေရးယူမယ္ ဆိုတာေတြေလာက္ပဲ ေၾကာက္တတ္တဲ့ သူမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ရထားနဲ႔ ထိုက္တန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မီးရထားက ထင္သေလာက္ မတိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ေသးတာေၾကာင့္ လူတိုင္း မစီးၾကေသးတာလည္း ပါမယ္။
မၾကာေသးမီက ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သံလမ္းေျပး ရထားလမ္းေတြကို ကားေတြလို စမ္းသပ္ဆြဲတယ္ ၾကားလိုက္ရလို႔ ႀကဳိဆိုလိုက္ပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားေတြ ပိတ္က်ပ္တဲ့အေရးကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ေျဖရွင္းေပးေဖာ္ရလို႔ ပိုၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးတင္မိတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သံလမ္းေျပး ကားရထားမ်ား ပိုၿပီး တိုးျမႇင့္ဆြဲႏိုင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
တိုးေမာင္
--------------------------
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤက႑ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ စာေရးသူ၏ ကိုယ္ပိုင္ယူဆခ်က္ အာေဘာ္မ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး The Voice ၏ အာေဘာ္ မဟုတ္ပါ။
Credit - The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment