Wednesday, December 10, 2014

အေရးေပၚကာလ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပင္ဆင္ေရး တိုင္ပတ္မလား (ေဆာင္းပါး)

Written by - ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိမ္း

ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္း၊ အစိုးရမ်ား၊ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ အေရးေပၚကာလ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအခန္းပါ ပုဒ္မမ်ား ျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လတ္တေလာႏွင့္ အနာဂတ္ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးခရီးေပါက္မႈကို ခ်ိန္ဆမည္ျဖစ္သည္။ အခန္း(၁၁)ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ေလ ဆယ့္တစ္မီးၿငိမ္းရန္ နီးစပ္ႏိုင္ေလျဖစ္ၿပီး ျပင္ဆင္ႏိုင္ေျခ အားေလ်ာ့လွ်င္ ဒီမိုကေရစီစပ္ကူးမပ္ကူးသည္ ေလ်ာ့ရဲေပ်ာ့ျပဲေနမည္သာ ျဖစ္သည္။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္း ေဆြးေႏြးမႈမ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး
အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ ေကာ္မတီ၏ ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ မႈအစီရင္ခံစာ (ေကာ္မတီအစီရင္ခံစာ) အေပၚ အေျခခံလ်က္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒၾကမ္းကို ေရးဆြဲမည္ျဖစ္သည္။

အေရးေပၚကာလဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အခန္းပါပုဒ္မမ်ား ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ မည္သို႔ထည့္သြင္းမည္မွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ျဖစ္သည္။ ပုဒ္မ (၂၃)ခု ပါ ဝင္ၿပီး ပုဒ္မအားလံုးကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာ ခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ႏွင့္ ျပည္လံုးကြ်တ္ဆႏၵခံယူပြဲ တြင္ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ေထာက္ခံမႈလိုအပ္သည့္ အေလ်ာက္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ အခဲယဥ္းဆံုး၊ အခက္ခဲဆံုးပုဒ္မမ်ား ပါဝင္သည့္အခန္းဟု ဆိုႏိုင္သည္။

ေကာ္မတီ၏အစီရင္ခံစာ၊ ဥပေဒၾကမ္း တို႔တြင္ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခိုင္ ႏႈန္းေက်ာ္၏ေထာက္ခံမႈမရရွိလွ်င္ ျပင္ဆင္ ေရးသည္ အထေျမာက္မည္မဟုတ္။ လႊတ္ ေတာ္တြင္းအဆံုးအျဖတ္အလြန္ ျပည္လံုးကြ်တ္ ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူစုစုေပါင္း၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ေထာက္ခံမႈရရွိႏိုင္ေရးသည္ လည္း ႏိုင္ငံေရးခေယာင္းလမ္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေကာ္မတီအေနျဖင့္ အစီရင္ခံစာတြင္ အေရးေပၚကာလဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အခန္းပါ ပုဒ္မ ၄၁၁(က)(ခ)၊ ၄၁၃(က)၊ ၄၁၄(က)၊ ၄၁၅၊ ၄၁၆၊ ၄၂၂၊ ၄၂၄၊ ၄၃ဝ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၄၃၁ တို႔ကို မူလအတိုင္းထားရွိရန္ စဥ္းစားသင့္သည္ဟု အၾကံျပဳခဲ့သည္။

အေရးေပၚကာလ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အခန္းပါ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီႏွင့္ ညွိႏိႈင္းၿပီး အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ညိွႏိႈင္းၿပီးဟု ျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ တိုင္းျပည္၏ အေရးေပၚအေျခအေနတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ႏိုင္ငံေရးအရာ သြင္းႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ပုဒ္မ ၄၁၄(ခ) ႏွင့္ ပုဒ္မ ၄၂ဝ ပါ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရး တစ္ရပ္ရပ္ကို ျဖစ္ေစ တစ္ရပ္ထက္ ပို၍ျဖစ္ေစ လိုအပ္သလို ကန္႔သတ္ႏိုင္သည္ သို႔မဟုတ္ ရပ္ဆိုင္းထား ႏိုင္သည္ဟူေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးမ်ားကို မထိခိုက္ေစဘဲ လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာကိစၥမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္သည္ဟု ျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ သင့္ ေလ်ာ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ သို႔မဟုတ္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ထုတ္ ျပန္ေသာ ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာတည္သည့္ အမိန္႔ႏွင့္ အေရးေပၚအေျခအေန ေၾကညာခ်က္သည္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးမ်ားကို ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ျခင္း ကင္းလြတ္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲႏွင့္ ပိုမိုေလ်ာ္ကန္ သင့္ျမတ္မည္ျဖစ္သည္။

တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ပုဒ္မ ၄၂ဝ ကို မူလအတိုင္း ထားရွိသင့္ပါသည္ဟု အၾကံျပဳခဲ့သည္။ လူ႔အခြင့္အေရး စံေပတံသည္ ဆူပူလႈပ္ရွားေနေသာ လူထုထံတြင္ အသံုးမဝင္ပါဟု လည္းေကာင္း၊ လြတ္လပ္စြာေရးသားခြင့္ ေျပာဆိုခြင့္မ်ားကို လည္း ပိတ္ပင္သင့္က ပိတ္ပင္မည္ဟုလည္း ေကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ အေရးေပၚအေျခ အေနတြင္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ကို ကာကြယ္ရန္ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားကိုကာကြယ္ရန္ ကန္႔သတ္သင့္သည္ကို ကန္႔သတ္ရမည္ဟု တပ္မေတာ္သားလႊတ္ ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ရွင္းလင္းခဲ့သည္။ တပ္မေတာ္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံသားတို႔အသက္ အိုးအိမ္စည္းစိမ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြားကို ကာကြယ္ရန္ ရည္ရြယ္လ်က္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ မူလအခြင့္အေရးမ်ားကို ပိတ္ပင္ကန္႔သတ္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးအရ အၿမီးအေမာက္ မတည့္သည့္အသြင္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ႏိုင္သည္။

အေရးေပၚအေျခအေန ေၾကညာၿပီးပါ က ပုဒ္မ ၄၁၈(က)အရ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္အား ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာမ်ားကို လႊဲအပ္ေၾကာင္း ေၾကညာရမည္ဟူေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္အား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာကို လႊဲအပ္ေၾကာင္း ေၾကညာရမည္ဟု ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး စဥ္းစားသင့္သည္။ အေရးေပၚအေျခ အေနတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာတစ္ခုတည္း ကို က်င့္သံုးလ်က္ အေျခအေန ထိန္းသိမ္းႏိုင္ ရမည့္အျပင္ ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္မ်ားကို မူလအတိုင္းထားရွိသင့္သည္။ လႊတ္ေတာ္အားလံုးႏွင့္ ဦးစီးအဖြဲ႕မ်ား၏ ဥပေဒျပဳေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားကို မရပ္ ဆိုင္းသင့္ေပ။ အေရးေပၚအေျခအေနတြင္ ဥပေဒျပဳရန္ လိုအပ္ပါက တပ္မေတာ္ကာ ကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအႀကီး အကဲအျဖစ္ လႊတ္ေတာ္မ်ား၊ ဦးစီးအဖြဲ႕မ်ား ႏွင့္ ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြး၊ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းကို စဥ္းစားျခင္းက လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ဦးစီးအဖြဲ႔မ်ား၏လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆိုင္းျခင္း ထက္ ပိုမိုေၾကာင္းက်ဳိးေလ်ာ္ညီသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။

တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ ပုဒ္မ ၄၁၈(ခ)ကို မူလ အတိုင္းထားရွိရန္ အၾကံျပဳရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အေျခအေန အရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္အား လႊဲအပ္ေပးသည့္အခါ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က လိုအပ္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပ႒ာန္းသြားရန္ ရွိမည္ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူ သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္မ်ားကိုလည္း ဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္းခြင့္ျပဳထားမည္ဆိုလွ်င္ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္အား ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို က်င့္သံုးရန္ လႊဲအပ္ေပးထားသည့္ အခ်ိန္ကာလ အေတာအတြင္း လႊတ္ေတာ္အားလံုးႏွင့္ ဦးစီးအဖြဲ႕မ်ား၏ ဥပေဒျပဳေရးဆိုင္ရာလုပ္ငန္းမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းထားရန္ ျပ႒ာန္းထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ က်င့္သံုးမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႐ႈပ္ေထြးမႈမရွိေစရန္ႏွင့္ ပိုမိုရွင္းလင္း လြယ္ကူေစရန္ ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ အေရးေပၚ အေျခအေနတြင္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္းရန္ လိုအပ္ပါက လႊတ္ေတာ္အထူး အစည္းအေဝး ေခၚယူလ်က္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳခ်က္ ရယူၿပီးမွ ဥပေဒျပဳသင့္၊ မသင့္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းက ပိုမိုေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္မည္ ျဖစ္သည္။ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွအပ အျခားမည္သည့္ပုဂၢိဳလ္၊ မည္သည့္အဖြဲ႔အစည္း လက္ထဲတြင္မွ ရွိမေနမွသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ထူေထာင္ျခင္းသည္ ပိုမိုအားေကာင္းေမာင္း သန္မည္ျဖစ္သည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးတြင္ အေရးေပၚကာလ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအခန္းကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ တိုင္ပတ္ေနဦးမည္။ ေသာင္မတင္ ေရမက် ျဖစ္ေနဦးမည္ဆိုလွ်င္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူ ပိုမိုနစ္နာဦးမည္ျဖစ္သည္။ ဒီမို ကေရစီအကူးအေျပာင္းအေပၚ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္း၏ ယံုၾကည္တန္ဖိုးထားမႈကိုလည္း ေလ်ာ့ပါးေစႏိုင္သည္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ဦးတည္ေနသည္ဟုဆိုေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အေရးေပၚကာလ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အခန္းပါ ပုဒ္မမ်ားသည္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ အာဏာသံုးရပ္ကို ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီထံ လႊဲအပ္ခြင့္ျပဳထားမည္ဆိုလွ်င္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ သိမ္းယူခြင့္ျပဳထားျခင္းႏွင့္ ထူးမျခားနားႏိုင္ပါေၾကာင္း ျပည္သူလူထု အက်ဳိးေမွ်ာ္ ႏိႈးေဆာ္လိုက္ရပါသည္။

Credit - Eleven Media Group

ႏုိ၀င္ဘာ ၂၃ ရက္က က်င္းပခဲ့သည့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ၁၁ ႀကိမ္ေျမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေ၀းမွ တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကုိ ေတြ႕ရစဥ္

No comments:

Post a Comment