Monday, December 8, 2014

စိုေျပႏွင့္ အိမ္ကြင္းအေဝးကြင္း ဥပေဒ

သတင္းစာကို ဖတ္လိုက္မိခ်ိန္တြင္ စိုေျပ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္သြားသည္။
ဘာတဲ့ ... “လင္ၿပဳိင္၊ မယားၿပဳိင္ ထားပါက ေထာင္ ၇ ႏွစ္အထိ ခ်ႏိုင္” ဆိုလား။

ဒါေတာင္ သတင္းေခါင္းစဥ္ တစ္ဝက္ပဲ ေတြ႔လိုက္ရေသးသည္။ “တစ္လင္ တစ္မယားစနစ္ က်င့္သုံးျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း အမ်ဳိးသမီးမ်ား ႀကဳိဆို” ဆိုသည့္ စာသားက်န္ေသး၏။ ထိုသတင္းကို ၾကားေတာ့ စိုေျပတင္မက အေပါင္းအသင္း အကုန္လုံးကပါ ထိတ္လန္႔တၾကား ျဖစ္ကုန္သည္။

စိုေျပ့ အေပါင္းအသင္းေတြတင္ မက တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ အမ်ဳိးသားအေပါင္းတို႔ တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားသြားၾကသည္။ ရာဇဝင္တြင္ ယခုဥပေဒကဲ့သို႔ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံး တုန္လႈပ္သြားေလာက္သည့္ ဥပေဒမ်ဳိး မထြက္ရွိခဲ့ဖူး။ တကယ္ေတာ့ ဥပေဒအဆင့္ကို မေရာက္ေသး။ အၾကမ္းသာ ရွိေသးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အၾကမ္းအဆင့္မွာပင္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံး ထိုဥပေဒေၾကာင့္ တုန္လႈပ္သြားၾကေလၿပီ။

ျမန္မာျပည္သူေတြသည္ ဘယ္ဥပေဒလာလာ ဂ႐ုမစိုက္ခဲ့။ ဥပေဒေတြ ရွိတယ္လို႔ေတာင္ မထင္ၾက။ ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္လည္း အသက္မဝင္။ ဥပေဒကို ေဖာ္ေဆာင္သည့္ အာဏာပိုင္ေတြ ကိုယ္တိုင္ပင္ ဘာဥပေဒေတြ ရွိလို႔ရွိမွန္း မသိ (ဥပမာ- ေဆးလိပ္ႏွင့္ ေဆး႐ြက္ႀကီး ထိန္းခ်ဳပ္ေရး ဥပေဒ)။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ဥပေဒရွိမွန္း သိၾကေလၿပီ။

ဒီကိစၥသည္ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒက အစျပဳေလသည္။
ဘုန္းဘုန္းမ်ားက မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ျပ႒ာန္းေပးရန္ သမၼတကို တိုက္တြန္းရာ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေလးခုကို ခ်ျပလိုက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါ၏။

အစကေတာ့ အမ်ဳိးသားမ်ား အေနႏွင့္ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒသည္ မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္သာ ဆိုင္သည္၊ ငါတို႔ႏွင့္ မဆိုင္ဟု ေတြးကာ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ျပ႒ာန္းေပးရန္ ေတာင္းဆိုျခင္းကို မကန္႔ကြက္။ မကန္႔ကြက္႐ုံမွ်မက မိန္းမေတြကို ဒီလိုထိန္းခ်ဳပ္မွ ေတာ္ကာက်မယ္ဟု ေတြးကာ ေထာက္ခံသမႈပင္ ျပဳလိုက္ေသးသည္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ မိန္းမေတြ ခမ်ာလည္း မေျပာသာသျဖင့္ ၿငိမ္ၾကည့္ေနရသည္။

အခုေတာ့ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ျပ႒ာန္းေပးရန္ ဦးေဆာင္ေတာင္းဆိုခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသားမ်ား ဝဋ္လည္ေခ်ၿပီ။

ဒီကိစၥကို အိမ္ေထာင္ရွိ အမ်ဳိးသားမ်ား မေက်နပ္ေပ။
သို႔ေသာ္လည္း ေပၚတင္ ထုတ္မေျပာရဲ။ မေက်နပ္ေၾကာင္း ထုတ္ေျပာလွ်င္ အိမ္က မိန္းမႏွင့္ ျပႆနာ တက္လိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလးသာ ေနရေတာ့သည္။
ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလးေနေတာ့ အျခားအမ်ဳိးသားက ထိုအိမ္ေထာင္ရွင္မ်ားကို အမ်ဳိးသား သစၥာေဖာက္ဟု စြပ္စြဲၾကေလသည္။ အငယ္ရွိသူ အိမ္ေထာင္ရွင္မ်ားလည္း အငယ္မ်ားႏွင့္ ခပ္ခြာခြာ ျဖစ္ကုန္သည္။

ရည္းစားရွိသူ အမ်ဳိးသားမ်ား ခမ်ာလည္း အိမ္ေထာင္ရွင္မ်ားကဲ့သို႔ပင္။ ေပၚတင္ကန္႔ကြက္လွ်င္ မယူခင္ကတည္းက ေျခလွမ္းျပင္ေနၿပီ ထင္ကာ ရည္းစားႏွင့္ ျပႆနာ တက္ႏိုင္သည္။ ဒီၾကားထဲ လူပ်ဳိႀကီး၊ အပ်ဳိႀကီးမ်ားက တစ္စခန္း ထေသးသည္။ တစ္ေယာက္ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ ရွာေနရတာကို ဒီလို ဥပေဒေတြ ထုတ္တာ ငါတို႔ကို ေစာ္ကားတာပဲဟု ဆိုၾကသည္။ ဒီလို ဥပေဒေတာင္ ထုတ္ေသးတာ ငါတို႔လို မရေသးတဲ့ လူေတြအတြက္လည္း လူပ်ဳိႀကီး၊ အပ်ဳိႀကီးမ်ား မိန္းမေပးစားေရး ဥပေဒဆိုတာ ထုတ္သင့္တယ္ဟု ဆိုၾကသည္။

ဒီၾကားထဲတြင္ ၿငိမ္ေနသူမ်ားကေတာ့ ေဂးမ်ားပင္။ ဥပေဒတြင္ မိန္းမႏွင့္ ေယာက်္ားဟုသာ ပါသျဖင့္ ေဂးမ်ား လြတ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဂးမ်ားကေတာ့ သူတို႔ကို ဥပေဒက ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးထားသျဖင့္ အေပ်ာ္ႀကီး ေပ်ာ္ေနၾကေတာ့သည္။
ဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲသူမ်ားမွာ သူတို႔ ေဂးမ်ား ျဖစ္သျဖင့္သာ ဒီလို ေဂးမ်ားကို လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးထားသည္ဟု ေတြးၾကသည္။ ဒါ့အျပင္ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္ မိန္းမရွိလ်က္ႏွင့္ ေနာက္မိန္းမ မယူရဟုသာ ပါရွိၿပီး ေယာက်္ားမယူရဟု မပါသျဖင့္ အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ မိန္းမ မယူေတာ့ဘဲ ေဂးမ်ားကို ယူလာႏိုင္သည္ဟုလည္း ေဂးမ်ားက ေတြးကာ ေပ်ာ္ၾကျပန္သည္။

သို႔ေသာ္ ...
ေပၚတင္ေတာ့ မေပ်ာ္ရဲ။
ေပၚတင္ေပ်ာ္လိုက္လွ်င္ေတာ့ သူတို႔ကိုပါ လာၾကပ္ႏိုင္သျဖင့္ ၆ မ တို႔ ဣေႁႏၵ ေရႊေပးလို႔မရ လုပ္ေနျခင္းပင္။

အမွန္တကယ္ မေက်နပ္သူမ်ားကေတာ့ ဒုတိယ မိန္းမမ်ားပင္။
ဥပေဒထဲတြင္ ေဖာက္ျပန္သူႏွင့္ ေဖာက္ျပန္ခံရသူေတြ ဘာပစၥည္းမွမရဟု ဆိုထားေလရာ မယားငယ္မ်ား ဘာမွမရ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မယားငယ္မ်ား စိတ္ညစ္ၾကျပန္သည္။ ထို႔ျပင္ မယားႀကီးမ်ားကို ေၾကာက္ၿပီး အဆိုပါ ဥပေဒကို ေထာက္ခံမည္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ၾကေသာ စပြန္ဆာ ႀကီးငယ္မ်ားကို ညစာအငတ္ထားၿပီး သပိတ္ေမွာက္ရန္ စီစဥ္ၾကေတာ့သည္။

ဗြက္ထေနသည့္ အိမ္ကြင္းႀကီးမ်ားထက္ စိမ္းစိမ္းစိုစို အေဝးကြင္းမ်ားတြင္ ကန္လိုၾကသည္က ပေလယာတိုင္း၏ အိပ္မက္ပင္ မဟုတ္လား။

အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေပၚတင္မယူဘဲ Living Together သာ ေနၾကေတာ့မည္ဟု ဆိုၾကျပန္သည္။ ဒီဥပေဒကို မေက်နပ္သူ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ အရင္ေခတ္က ဘုရင္ေတြကို လက္ညႇဳိးျပန္ထိုးၾကသည္။ ျမန္မာ့ဓေလ့တြင္ တစ္လင္တစ္မယား စနစ္မရွိ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘုရင္ေတြသည္ မိန္းမေတြ အမ်ားႀကီး ယူသည္ဟု ေထာက္ျပၾကသည္။

ဥပမာ- မင္းတုန္းမင္းဆိုလွ်င္ တရားဝင္ မိန္းမတစ္ရာေက်ာ္ ရွိေလရာ အခုထုတ္ျပန္သည့္ ဥပေဒအတိုင္းသာ အေရးယူရလွ်င္ ေထာင္ႏွစ္ ၇၀၀ ေက်ာ္ က်လိမ့္မည္ဟုလည္း ခန္႔မွန္းၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း တစ္လင္ တစ္မယားစနစ္ စတာ သီေပါမင္း၏ မိန္းမေၾကာင့္ဟု ဆိုၾကျပန္သည္။ စုဖုရားလတ္က ထက္သျဖင့္ သီေပါမင္းကို တစ္ေယာက္ပဲ ယူခိုင္းတယ္ဟု ဆိုၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ သီေပါမင္းပင္ မိဖုရားႏွစ္ပါး ရွိ၏။
အခ်ဳိ႕ကလည္း ဦးေနဝင္းသာ ရွိလွ်င္ ဒီဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲသူကို ေအဒီလမ္းအိမ္သို႔ ေခၚၿပီး နားရင္းအုပ္လိမ့္မည္ဟု ဆိုၾကသည္။

ေရွ႕ေနမ်ားလည္း ေပ်ာ္ၾကသည္။ ဥပေဒအရ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တရားဝင္ ကြဲၿပီးမွ ေနာက္မိန္းမ အသစ္ယူလို႔ ရမည္ျဖစ္သျဖင့္ အမႈေတြ ပိုရလာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တရားသူႀကီးလည္း အမႈသည္ မ်ားသျဖင့္ ေပ်ာ္ၾကလိမ့္မည္။ အရင္ကဆိုလွ်င္ အရင္ယူေသာ မိန္းမကို မယားႀကီး၊ အရင္ယူေသာ ေယာက်္ားကို လင္ႀကီး၊ ေနာက္ယူေသာ မိန္းမကို မယားငယ္၊ ေနာက္ယူေသာ ေယာက်္ားကို လင္ငယ္ စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ၾကသည္။ ယခု ဥပေဒအရေတာ့ ဒီစကားလုံးေတြ ေပ်ာက္သြားဖြယ္ရာ ရွိသည္။ ယခုဥပေဒအရ မယားအေဟာင္း၊ မယားအသစ္၊ လင္အေဟာင္း၊ လင္အသစ္ စသည့္ စကားလုံးေတြ အစားထိုး သုံးစြဲၾကလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

မၾကာမီ အခ်ိန္တြင္ေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း ဆႏၵျပေတာ့မည္ဟု တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ၾကားရျပန္သည္။ တစ္လင္တစ္မယား ဥပေဒကို ကန္႔ကြက္သည့္ ဆႏၵျပပြဲ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း အရင္လို ေပၚေပၚထင္ထင္ေတာ့ ျပမည္မဟုတ္။ အခုတစ္ေလာ ေခတ္စားေနသည့္ မ်က္ႏွာဖုံးစြပ္ၿပီး ဆႏၵျပနည္းျဖင့္ ျပသမည္တဲ့။ မ်က္ႏွာဖုံး စြပ္ထားသျဖင့္ အိမ္က မိန္းမလည္း မသိႏိုင္ေတာ့၊ ရည္းစားလည္း မသိႏိုင္ေတာ့။ မ်က္ႏွာဖုံးမစြပ္ဘဲ ျပလိုက္လွ်င္ေတာ့ တစ္ႏိုင္လုံး ရန္ပြဲေတြ ထျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္းစစ္ထက္ပင္ ဆိုးသြားႏိုင္၍ ျဖစ္သည္။ ထိုဆႏၵျပပြဲတြင္ စိုေျပလည္း ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။

စိုေျပလည္း ဒီကိစၥကို မေက်နပ္ေပ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စိုေျပ့တြင္ အႀကံႀကီးတစ္ခု ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
နာမည္ႀကီးေရး အႀကံျဖစ္သည္။

စိုေျပသည္ စာေရးဆရာ႐ူး ႐ူးေနသူျဖစ္၏။ သူမ်ားေတြလို ေတာ္႐ုံ စာေရးဆရာလည္း မျဖစ္ခ်င္ျပန္။ နာမည္ႀကီးသည့္ စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္သည္။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးေခတ္ကတည္းက နာမည္ႀကီးခဲ့သည့္ စာေရးဆရာမ်ား အေၾကာင္းကို စုံစမ္းၾကည့္သည္။
သူ႔တို႔ ဘာေၾကာင့္ နာမည္ႀကီးသလဲ။

ဆရာႀကီးမ်ား အားလုံးတူညီသည့္ အခ်က္တစ္ခု သြားေတြ႔ရသည္။

ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းတြင္ မိန္းမသုံးေယာက္ ရွိ၏။ ဆရာႀကီး ေသာ္တာေဆြလည္း မိန္းမသုံးေယာက္ ရွိ၏။ ဆရာႀကီး မင္းသိခၤလည္း ထို႔အတူပင္။ အဂၤလန္က ဆာအာသာ ကိုနင္ဒြိဳင္းကို ၾကည့္မလား သူတို႔အားလုံး မိန္းမတစ္ေယာက္မက တရားဝင္ယူၾကသည္။ မိန္းမအမ်ားႀကီး ယူေသာ အျခားစာေရးဆရာမ်ားလည္း ရွိေသးပါ၏။
ထိုအေၾကာင္းကိုသာ ေရးလိုက္လွ်င္ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္လုံး ျပည့္သြားဖြယ္ရာ ရွိသည္။
စာရွည္မည္စိုး၍ မထည့္ေတာ့ၿပီ။

ထို႔ေၾကာင့္ စိုေျပလည္း နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာ ျဖစ္ရန္ မိန္းမအမ်ားႀကီး ရွိဖို႔ လိုသည္ဟု ယုံၾကည္ထားသည္။ ဒီအတိုင္း ဘယ္ေလာက္စာေရးေရး မိန္းမအမ်ားႀကီး မရွိလွ်င္ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာ ျဖစ္ႏိုင္မည္မဟုတ္။

သူမ်ားေတြလို ႏွာဘူးထၿပီး မိန္းမ အမ်ားႀကီး ယူလိုျခင္းမဟုတ္။ နာမည္ႀကီးေရး အတြက္သာ အနစ္နာခံၿပီး ယူလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့ စိုေျပ ေတြးထားသည့္အတိုင္း နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာ ျဖစ္ဖို႔ လမ္းစမျမင္ေတာ့ ...။ စိုေျပ စာေရးဆရာ မျဖစ္တာ အေရးသိပ္မႀကီး။ တစ္ခုပဲ စိုးရိမ္မိသည္။ ကိုယ္ေလးစားသည့္ ဆရာႀကီးေတြကို ဘက္ဒိတ္ႏွင့္ ျပန္အေရးယူလွ်င္ေတာ့ ခက္ေခ်ၿပီ။

Credit - The Voice Weekly

 
 

No comments:

Post a Comment