![]() |
ႏုိ၀င္ဘာ ၂၈ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ၁၁ ႀကိမ္ေျမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေ၀းကုိ ေတြ႕ရစဥ္ |
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားဘဝက လက္ဝဲစာအုပ္မ်ား ေလ့လာဖတ္႐ႈသည့္အခါ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတႏိုင္ငံ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ ေမာ္စီတံုးလား၊ လူေရွာက္ခ်ီလားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ သူတို႔ ေျပာၾကားခဲ့ေသာ အဆိုအမိန္႔တစ္ခုကိုေတာ့ ယေန႔အထိ မွတ္မိၿပီး အတတ္ႏိုင္ဆံုး က်င့္သံုးေနပါသည္။ တ႐ုတ္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ အဆိုအမိန္႔ တစ္ရပ္မွာ ‘အခ်က္အလက္ မသိလွ်င္ စကားမေျပာႏွင့္’ ဆိုသည့္ သေဘာပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုအဆိုအမိန္႔သည္ သာမန္လူမ်ားထက္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သလို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအတြက္ ပို၍အေရးႀကီးပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒအပုိဒ္ ၆၃ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားတြင္ ေအာက္ပါအခ်က္ တစ္ခ်က္လည္း ပါဝင္သည္။ “(ဃ) မဆီေလ်ာ္ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ား ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထားမပါရွိသည့္ ယူဆခ်က္မ်ား မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အသံုးအႏႈန္းမ်ား ဂုဏ္သေရကို ထိခိုက္ေစေသာ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား မပါရွိေစရ”
သို႔ကလို စည္းကမ္းခ်က္ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ သတင္းစာမ်ား ေရးသားခ်က္အရ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁) ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမုန္အစည္းအေဝး (၃၄) ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ ေကာ့မွဴးမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က မိမိ၏ အေရးတႀကီး အဆိုတင္သြင္းရာတြင္ ဥပေဒသာ ျပ႒ာန္းၿပီး နည္းဥပေဒ လုိအပ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျပာဆိုရာတြင္ ဥပမာကို ေထာက္ျပရာ၌ ခုိင္လံုေသာ အေထာက္အထားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ေပၚလာပါသည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “ဥပမာအားျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒကို ၂-၁၂-၂ဝ၁၂ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ယခုထက္ထိ နည္းဥပေဒမ်ား မထြက္ေပၚလာႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ မိမိတို႔ႏုိင္ငံ၌ လိုအပ္ေနသည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို လုိအပ္သေလာက္မရ ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ မိမိတုိ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ရန္ လာေရာက္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕သည္ နည္းဥပေဒမ်ား မရွိျခင္းေၾကာင့္ စဥ္းစားသာစဥ္စားကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား မျပဳလုပ္ဘဲ ျပန္သြားၾကသည္မွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနသည္ကိုလည္း မိမိတို႔ ျမင္ေတြ႕ရပါေၾကာင္း” ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိသမွ် ျပန္လည္တင္ျပရလွ်င္ ၁၉၅၆-၅၇ ကာလဟု ထင္ပါသည္။ ထုိစဥ္က ဖဆပလအစိုးရကို ပမညတအမတ္ ေဒါက္တာေအးေမာင္ (ျပည္) က ‘အစိုးရကို အယံုအၾကည္မရွိ’ အဆို တင္သြင္းခဲ့ပါသည္။ အဆုိရွင္ ေဒါက္တာေအးေမာင္သည္ ဖဆပလ အစုိးရလက္ထက္ ရာဇဝတ္မႈထူေျပာျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ခုိင္မာေသာ အခ်က္အလက္မ်ားျဖင့္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေထာက္ျပေဝဖန္ခဲ့ . . . . .
အဆိုပါ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာကံေဇာ္က “ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းတင္ျပလိုပါေၾကာင္း ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒႏွင့္ ၂ဝ၁၂ ႏိုဝင္ဘာ ၂ ရက္တြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ နည္းဥပေဒကို အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ဝန္ႀကီး႒ာနအေနျဖင့္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၃၁ ရက္ ရက္စြဲျဖင့္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဝန္ႀကီး ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး မိမိကိုယ္တုိင္ လက္မွတ္ေရးထိုး ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒႏွင့္ နည္းဥပေဒ ႏွစ္ခုစလံုးကို အဂၤလိပ္-ျမန္မာႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ပူးတြဲ႐ိုက္ႏွိပ္ၿပီး စာအုပ္မ်ားထုတ္ျပန္ထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒဆိုင္ရာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကိုလည္း စာအုပ္မ်ား ႐ိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေဝထုတ္ျပန္ထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ အဆိုပါ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ နည္းဥပေဒ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားအားလံုးကို သတ္မွတ္ထားသည့္ ရက္အတြင္းတြင္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ထုတ္ျပန္ထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုပါ ထုတ္ျပန္ထားၿပီးေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို တင္ျပေပးမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း” ရွင္းလင္းေျပာၾကားသြားပါသည္။
ယခု အခ်ိန္တြင္ေတာ့ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ ပါတီသစ္သို႔ လိပ္မူၿပီး ‘ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒႏွင့္ နည္းဥပေဒမ်ား’ (FOREIGN. INVESTMENT. LAW. &. RULES) စာအုပ္ ေပးပို႔လာပါသည္။ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ႐ိုက္ႏွိပ္ထားေသာ စာအုပ္တြင္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ကပင္ ထုတ္ျပန္ထားေသာ နည္းဥပေဒကို မထုတ္ျပန္ေသးဟု တင္ျပျခင္း အလားတူ အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ နည္းဥပေဒမ်ား ထုတ္ျပန္ၿပီးျဖစ္သည္ကို နည္းဥပေဒမ်ား မထြက္ေသးေၾကာင္း တင္ျပခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ထိုသို႔ျဖစ္သည္ကို သက္ဆုိင္သူ ကာယကံရွင္သာ အသိဆံုးျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။ ထိုအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္တြင္း၌ လည္းေကာင္း လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ၌ လည္းေကာင္း၊ ျပန္လည္ေျဖရွင္းျခင္း မရွိသည္ကိုေတာ့ ႐ိုး႐ိုးသားသား ေျပာရလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္နားမလည္ႏိုင္ပါ။ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနပါသည္။
လႊတ္ေတာ္ႏုိင္ငံေရး၌ မိမိပါတီ၏ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို လႊတ္ေတာ္က လက္ခံၿပီး အမ်ားျပည္သူ၏ ေထာက္ခံမႈရရွိရန္ မိမိတို႔ နည္းဟန္မ်ားျဖင့္ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ အတုိက္အခံ ႏုိင္ငံေရးပါတီအေနျဖင့္ လက္ရွိအစုိးရအေပၚ ယံုၾကည္မႈမဲ့ေအာင္ ထိုးႏွက္ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္၏ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ခုိင္လံုေသာ အေထာက္အထား လိုအပ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိသမွ် ျပန္လည္တင္ျပရလွ်င္ ၁၉၅၆-၅၇ ကာလဟု ထင္ပါသည္။ ထုိစဥ္က ဖဆပလအစိုးရကို ပမညတအမတ္ ေဒါက္တာေအးေမာင္ (ျပည္) က ‘အစိုးရကို အယံုအၾကည္မရွိ’ အဆို တင္သြင္းခဲ့ပါသည္။ အဆုိရွင္ ေဒါက္တာေအးေမာင္သည္ ဖဆပလ အစုိးရလက္ထက္ ရာဇဝတ္မႈထူေျပာျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ခုိင္မာေသာ အခ်က္အလက္မ်ားျဖင့္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေထာက္ျပေဝဖန္ခဲ့ပါသည္။ အာဏာရ ဖဆပလအစုိးရ ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အမတ္မ်ားက ေဒါက္တာေအးေမာင္ အဆိုတင္သြင္းစဥ္ ၾကားျဖတ္ေမးခြန္းမ်ား ေထာက္ခ်က္မ်ား တင္ျပေသာ္လည္း အဆိုရွင္၏ ဦးတည္ခ်က္ကို ထိခုိက္ယိမ္းယိုင္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကပါ။ အက်ယ္ကို ေလ့လာလိုလွ်င္ ‘အစုိးရကို အယံုအၾကည္ မရွိ’ စာအုပ္တြင္ ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လႊတ္ေတာ္ႏုိင္ငံေရးျဖင့္ မိမိ၏ႏိုင္ငံ ေရးရည္မွန္းခ်က္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ တည္ဆဲလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒႏွင့္ နည္းဥပေဒမ်ားကို ထဲထဲဝင္ဝင္ေလ့လာၿပီး စည္းကမ္းခ်က္ေဘာင္အတြင္းမွ စကားစစ္ထိုးျငင္းခံုမႈျပဳရန္ လုိအပ္ပါသည္။
ယခုအပတ္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ ကြ်န္ေတာ္ရရွိေသာ ‘ပါလီမန္ဆိုင္ရာ က်င့္ဝတ္မ်ားႏွင့္ အျပဳအမူ လက္စြဲစာအုပ္ ပါလီမန္အမတ္မ်ားအတြက္ လမ္းၫႊန္’ စာအုပ္၌ ဥပေဒျပဳသူမ်ား မျပဳသင့္ေသာ အခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပရာ၌ ေအာက္ပါႏွစ္ခ်က္လည္း ပါဝင္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။
■ မိမိတို႔ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈ ရွိမရွိ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ေအာင္ ျပဳမူျခင္း။
■ အစုိးရ၏ သမာသမတ္ရွိမႈအေပၚ ေလးစားမႈပ်က္ျပားေအာင္ ယံုၾကည္မႈမဲ့ေအာင္ ျပဳမူျခင္း။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment