Tuesday, December 9, 2014

ဆႏၵ နတၳိ (ေဆာင္းပါး)

(ေဆာင္းပါးရွင္ - တကၠသုိလ္မိုးဝါ)

လူျဖစ္လာရ
ဆႏၵ သီတန္း၊ လႈိက္ေမာပန္းစြ။
လူျဖစ္လာသူမွန္သမွ် ေမြးဖြားကတည္းက ဆႏၵႏွင့္အတူ ပူးတြဲၿပီး ေလာကႀကီးထဲ ေရာက္လာၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ဆႏၵကို အဂၤလိပ္ေဝါဟာရ Desire, Wish, Want တို႔ျဖင့္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ႏိုင္မည္ ထင္သည္။ မရႏိုင္ေသာ၊ ရရန္ခက္ခဲေသာ အရာတစ္ခုကို လိုခ်င္ဆႏၵျဖစ္ပါက Wish စကားလံုးကိုသံုးၿပီး Want မွာမူ လိုအပ္ခ်က္ သို႔မဟုတ္ မျပည့္စံုမႈတစ္ခုခုကို လိုခ်င္မႈအတြက္သံုးေသာ စကားလံုးျဖစ္သည္။ Covet စကားလံုး ကိုမူ ပို၍ျပင္းထန္ေသာ၊ မ႐ႈဆိတ္ မနာလိုမႈ ပါဝင္ေသာ ဆႏၵျဖစ္ေပၚျခင္းမ်ဳိးတြင္ သံုးသည္။ ေလာဘေဇာတိုက္ေသာ ဆႏၵကိုမူ Greed စာလံုးျဖင့္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုႏိုင္သည္။

ေလာကီေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ လိုခ်င္ဆႏၵ ရွိသကဲ့သို႔ ေလာကီမဟုတ္သည့္ ေလာကုတၱရာေရး အျမင္ျဖင့္ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ေသာ လိုအင္ဆႏၵဟူ၍ ရွိသည္။ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ သစၥာတရား ေလးပါးအနက္ သမုဒယ သစၥာသည္ လိုခ်င္ျခင္း၊ စြဲလမ္းျခင္း၊ တပ္မက္ျခင္းတို႔အား ဗုဒၶက ရည္ၫႊန္းေတာ္မူျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းတို႔ေၾကာင့္ ဒုကၡဆင္းရဲျခင္း ျဖစ္ရသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုမွ်သာမက ေလာကီေရးတြင္ မျပည့္စံုေသာ လိုခ်င္မႈသည္လည္း ဒုကၡဆင္းရဲျခင္းကို ျဖစ္ေစေပသည္။
ဆႏၵမျပည့္မႈေၾကာင့္ လူအမ်ားသည္ သူတို႔၏ လိုအင္ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္ျပသရမည္သာ ျဖစ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ‘ဆႏၵျပ’ ရသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ လူအမ်ား၏ တရားေသာလိုအင္ဆႏၵကို အုပ္စုတစ္စုက သိလ်က္ႏွင့္ မသိေယာင္ေဆာင္ျခင္း၊ လိုက္ေလ်ာျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္လ်က္ႏွင့္ မလိုက္ေလ်ာ မျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း၊ မလိုက္ေလ်ာ႐ံုမွ်မက တရားမဲ့ ရမယ္ရွာ ဖမ္းဆီးဖိႏွိပ္ျခင္း စသည့္အေျခအေနတစ္ရပ္ ဖန္တီးျဖစ္ေပၚလာေစလွ်င္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ဝိေရာဓိအသြင္ေဆာင္လ်က္ ကာလၾကာျမင့္သည္ႏွင့္အမွ် ပဋိပကၡကို ႀကီးထြားလာေစမည္သာ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံကဲ့သို႔ ဆင္းရဲတြင္းနက္သည့္ ျပည္သူအမ်ားစု ေနထိုင္လ်က္ရွိေသာ ေနရာေဒသမ်ဳိးတြင္ မိမိတို႔၏ ကိုယ္စီအေျခခံ စားဝတ္ေနေရး လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ တစ္ဝမ္းတစ္ခါးျဖည့္ဆည္းရန္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားသာ ျပည့္စံုလံုေလာက္ပါက မည္သူကမွ် မိမိ၏ တန္ဖိုးရွိေသာ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ကို အလဟႆ လမ္းေပၚတက္ၿပီး ျဖဳန္းတီးပစ္ရန္ လုပ္ေဆာင္လိမ့္မည္မဟုတ္။
ယခုလည္း ၾကည့္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းကို အမွန္တကယ္ ေျဖရွင္းရန္ ဆႏၵရွိပါက ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး ညိႇႏႈိင္းျခင္းျဖင့္ အေျဖရွာရန္ လုပ္ေဆာင္မွသာ ၿပီးေျမာက္ႏိုင္မည္ဆိုသည္ကို အမ်ားသိရွိၿပီး ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔ကပဲ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးကိစၥကို အင္စတီက်ဴးရွင္း အျမင့္ဆံုးျဖစ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွပင္ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါေသာ္လည္း အစိုးရအဖြဲ႕မွ ျပန္ၾကားခ်က္ ေႏွာင့္ေႏွးေနျခင္းသည္ ျပည္သူအမ်ားစု၏ဆႏၵကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈရာက်ေနသည္ဟု ေဝဖန္သံုးသပ္ေနၾကေပသည္။
မၾကာေသးမီက ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေနာ္ေဝ ပဥၥမေျမာက္ ဟာရယ္ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရား လာေရာက္ၾကၿပီး ဟာရယ္ဘုရင္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမ၌ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားရာတြင္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတစ္ရပ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ဆိုပါက ျပည္သူတိုင္း၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္တကြ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ထည့္သြင္းေျပာၾကားသြားသည္။ ယင္းကို ေလ့လာသံုးသပ္ရမည္ဆိုလွ်င္ ျပည္သူတို႔၏ဆႏၵကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားဖို႔ပင္ မေျပာႏွင့္၊ ဆႏၵကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးရမည့္အျပင္ ဆႏၵအတိုင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားမႈႏွင့္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈကိုလည္း ေပးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ဘုရင္၏ သေဘာထားအား နားလည္ၾကသင့္သည္သာ ျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ ေနာ္ေဝႏိုင္ငံ၏ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအား ယေန႔အထိ အႀကိမ္ ၂ဝဝ ေက်ာ္ ျပင္ဆင္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူမ်ားအတြက္ ေကာင္းေသာအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မရွိလွ်င္ ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုသည္ ေျပာင္းလဲေနသည့္ သေဘာရွိၿပီး လူ႔အခြင့္အေရးကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ ရွင္သန္ေနသည့္ ပဋိညာဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
မွန္လွေပသည္။ ျပည္သူအမ်ားစုအတြက္ လူ႔အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေသာ ပဋိညာဥ္တစ္ရပ္ မတည္ရွိဘဲ ရွိေနပါက ဥပေဒစိုးမိုးမႈႏွင့္ တရားမွ်တမႈလည္း မရွိႏိုင္ေပ။ မတရားမႈအား ပယ္ဖ်က္လိုေသာ ျပည္သူတို႔၏ဆႏၵ၊ လူတစ္ဦးအတြက္ ေန႔စဥ္ရွိရန္ လိုေနသည့္ အေျခခံေနထိုင္မႈ လိုအပ္ခ်က္မ်ား စသည္တို႔မွာ ဆႏၵမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဆႏၵကို အေျခခံ ျဖစ္တည္ၿပီးမွ ေအာင္ျမင္မႈပန္းတိုင္ကို ေရာက္ႏိုင္၏ဟူေသာ ဆို႐ိုးလည္း ရွိခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ဆႏၵသည္ ေလာဘေဇာတိုက္ျခင္း မဟုတ္။ ေလာဘေဇာသည္ ဆႏၵ၏ ဟိုးအေဝး မိုးကုပ္စက္ဝိုင္း၏ တစ္ဖက္ကမ္းအလြန္တြင္ ရွိသည္။ ဆႏၵႏွင့္ ေလာဘေဇာ (ေလာဘရမၼက္) သည္ ျပည္သူႏွင့္ ခ႐ိုနီတို႔ကို အသီးသီးတင္စားလ်က္ လံုးဝဆန္႔က်င္ဘက္ ဝိေရာဓိ အေနအထားတြင္ ရွိသည္ဟု ေျပာရမည္ျဖစ္၏။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စစ္အာဏာရွင္အုပ္စိုးမႈေအာက္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဆႏၵကို ျပည္သူတို႔ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ မရွိခဲ့။ ဆႏၵကို ရင္ထဲ၌ သိမ္းဆည္းထားခြင့္ပင္ မရွိခဲ့။ ရင္ထဲ၌ သိမ္းဆည္းထားျခင္း ကိုယ္ႏႈိက္က အျပစ္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္လည္း ၁၉၈၈ ခုႏွစ္က ေရးခဲ့ေသာ စာေရးသူ၏ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၏ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းတြင္
ဆႏၵမီးျပင္း၊ ေလာင္ၿမိဳက္ျခင္းက
ျပာၾကြင္းမႈန္႔ညက္၊ ႏွိပ္စက္ရွည္ၾကာ
ရြံရွာဖြယ္၊ စိတ္ပ်က္ဖြယ္၊
စက္ဆုပ္ဖြယ္ျဖစ္
ဒုကၡျမစ္ထဲ၊ ႏွစ္ျမႇဳပ္ပစ္ခ်
ဆႏၵ ဖေယာင္းတိုင္
မီးစာခိုင္ျဖတ္၊ ၿငႇိမ္းသတ္ပါခ်င္။
လူျဖစ္ခါစ၊ ေလာကရွိ ေလကို စတင္႐ွဴ႐ိႈက္သည့္ အခ်ိန္မွစၿပီး ဆႏၵတသီတတန္းေတြကို ဘာေၾကာင့္မ်ား ေထြးပိုက္ထားခ်င္ၾကေလသနည္း။ ဆႏၵမ်ားအား ေထြးပိုက္ထားျခင္းက အေရးမႀကီး၊ တရားေသာ ဆႏၵမ်ား ဘယ္ေသာအခါမွ် ျပည့္ဝသည္ကို မျမင္မေတြ႔၊ မခံစားရ ၾကာေလေသာအခါ ေမာဟိုက္ႏြမ္းလ်၊ ပင္ပန္းလွပါၿပီ။ ယခုလည္း ျပည္သူအတြက္ ျပည္သူတို႔၏ တရားေသာ ဆႏၵမ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးေနပါသလား၊ ျပည္သူေတြ၏ ဆႏၵမ်ားကို ထင္ဟပ္ၿပီး အေရးတယူ အေလးထားေနပါသလား။ ေမးခြန္းမ်ားစြာ ေျဖဆိုရန္ က်န္ရွိေနပါေသးသည္။
စာေရးသူကေတာ့ မိမိထြန္းညႇိခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ေလာင္ၿမိဳက္ဆဲရွိေနသည့္ ဆႏၵဖေယာင္းတိုင္၏ မီးစာအားျဖတ္ေတာက္ ၿငႇိမ္းသတ္လိုက္ပါၿပီ။

Credit -  Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment