Sunday, May 3, 2015

ခြပ္ေဒါင္းငွက္တို႔ အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ ဦးတည္ရာကိုပ်ံသန္းၾကသည့္အခါ – မဟာႏြယ္

 ေက်ာင္းသားထုၾကားထဲမွာ အကြဲအၿပဲေတြ ရွိလာတဲ့အခါ အာဏာရအစိုးရရဲ႕ သပ္လွ်ိဳေသြးခြဲမႈဟာ တိုက္႐ိုက္ (သို႔) သြယ္၀ိုက္ ပတ္သက္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးရဲ႕ အကြဲအၿပဲဆိုင္ရာ မွတ္ခ်က္ပါ … တခ်ိဳ႕အေျခအေနမွာေတာ့ လူပုဂၢဳိလ္တစ္စုတစ္ဖဲြ႔ရဲ႕ၾသဇာ ထူေထာင္မႈနဲ႔ ေႏွာင္ႀကိဳးတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ညီၫြတ္ေရး ၿပိဳကြဲရတာမ်ိဳး …

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

““ငွက္တစ္အုပ္ ပ်ံသန္းတဲ့အခါဦးတည္ရာ တစ္ဖက္တည္းကို ညီညီညာညာ အတြဲလိုက္ ပ်ံသန္းေလ့ရွိၾကတယ္။ သာမန္အေျခအေနမွာ ပ်ံသန္းရာဘက္လည္းတူ ပ်ံသန္းေနတဲ့ အရွိန္အဟုန္လည္းညီတဲ့ ငွက္အုပ္ႀကီးကို ေၾကာက္ လန္႔တၾကား ျဖစ္ေအာင္ တစ္ခုခု ပစ္ထည့္လိုက္တာမ်ိဳး၊ က်ယ္ေလာင္တဲ့အသံနဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္လိုက္တာ မ်ိဳးေတြ တစ္စံုတစ္ေယာက္ လုပ္ခဲ့ရင္ေတာ့ အဲဒီ
ငွက္အုပ္ႀကီးဟာ အေရွ႕အေနာက္ ေတာင္ေျမာက္ကစဥ့္ ကလ်ားပ်ံရင္း အုပ္စုကြဲသြားတတ္ၾကပါတယ္၊ အခုလည္းကၽြန္ေတာ္ တို႔ ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ တလံုး တစည္းတဲ့ ခိုင္မာတဲ့ ညီၫြတ္ေရးမ်ိဳးမရွိဘဲ ဘက္အသီးသီးမွ မ်က္ႏွာမူ ပ်ံေနတယ္ဆို တာကို ေတြ႕ျမင္ေနရ …””

(ေက်ာ္ကိုကို) ဥကၠ႒၊ ဗ.က.သမ်ားအဖဲြ႕ခ်ဳပ္

ကိုလိုနီေခတ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢသမိုင္းတြင္ မညီၫြတ္မႈ၏ အဓိကတရားခံသည္ နယ္ခ်ဲ႕ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ နယ္ခ်ဲ႕အလိုေတာ္ရိ ေက်ာင္းသားမ်ားက တကသ၏ အေစာပိုင္း သက္တမ္းမ်ားတြင္ ေတာ္ေတာ္လူတြင္ က်ယ္ လုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းသို႔ေသာ အေျခအေနဆိုးေအာက္တြင္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ျပင္းျပၿပီး လြတ္လပ္ေရးလိုခ်င္ သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား အလိုေတာ္ရိ ေက်ာင္းသား သမဂၢေခါင္းေဆာင္က ပါး႐ိုက္ခဲ့သည္အထိ ေစာ္ကားခဲ့ သည္။ ယင္းသည္ ေက်ာင္းသားထုအတြင္း မညီၫြတ္ျခင္း ၏ ျပယုဂ္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားညီၫြတ္ေရးကို အခိုင္အမာ တည္ေဆာက္ဖုိ႔လိုသည္။…

၁၉၃၀ ျပည္ႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၂၀တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အားကစား႐ုံ၌ က်င္းပသည့္ ေက်ာင္းသားထုအစည္း အေ၀းက တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႕စည္းရန္ဆံုးျဖတ္ၿပီး အဖြဲ႕၀င္၁၂ဦးပါ၀င္ ေသာသမဂၢ စည္းမ်ဥ္း ေရး ဆြဲေရး ေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည္ ထိုေကာ္မတီက ေရးဆြဲသည့္ သမဂၢစည္းမ်ဥ္း ဥပေဒကို ၁၉၃၁ ခုႏွစ္တြင္ က်င္းပသည့္ ေက်ာင္းသားထု အစည္းအေ၀းက လက္ခံအတည္ျပဳလိုက္ၿပီး ဥကၠ႒အျဖစ္ ကိုေက်ာ္ခင္၊ အတြင္းေရး မွဴးအျဖစ္ ကိုရာရွစ္တုိ႔ ဦးေဆာင္ေသာ သမဂၢအမႈေဆာင္ ေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း သားမ်ားသမဂၢ (တကသ)ဟူ၍ တရား၀င္ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။

ဤသည္မွာ ကိုလိုနီေခတ္ေက်ာင္းသားထု ညီၫြတ္ေရး၏ ထင္ရွားသည့္ သာဓကမ်ားပင္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သားမ်ားသမဂၢ၏ ဥကၠ႒ေနရာအတြက္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၁၉၃၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ က်င္းပခဲ့သည္။ မူလဥကၠ႒ေနရာအတြက္ ကိုဗစိန္က ကိုထြန္းစိန္ကို အဆိုတင္သြင္းခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ေနာက္ ပိုင္းတြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဒီေဂ်စေလာ့စ္၏ အလိုေတာ္ရိမ်ားက ကိုထြန္းစိန္ႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ ကိုအိန္ကို ဥကၠ႒ ေနရာအတြက္ အဆိုထပ္မံ တင္သြင္းခဲ့သည္။ ကိုလိုနီေခတ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ သမိုင္းမွာ မညီၫြတ္ျခင္း၏ အဓိကတရားခံသည္ နယ္ခ်ဲ႕ႏွင့္ သင္းတို႔၏ လက္ပါးေစမ်ားေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။

တကသတြင္ ၁၉၃၅-၃၆ ပညာသင္ႏွစ္၌ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားက အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ ၀င္ျဖစ္လာ ခဲ့ၾကသည္။ ထိုႏွစ္တြင္ တကသ အမႈေဆာင္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံရသူမ်ားမွာ ဥကၠ႒ကိုႏု၊ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဦးရာရွစ္၊ ေငြထိန္းကိုအုန္းႏွင့္ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕၀င္ ၆ဦးမွာ ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုသီဟန္၊ ကိုထြန္းတင္၊ ကိုဘဆက္၊ ကိုထြန္းအံုႏွင့္ ကိုသာလွတို႔ ျဖစ္ၾကသည္ တကသ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕၀င္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ထိုပညာသင္ႏွစ္ တြင္ ျပန္ၾကားေရးဌာနတာ၀န္ခံႏွင့္ အိုေ၀မဂၢဇင္းတာ၀န္ခံအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။

တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ ဖဲြ႕စည္းၿပီးေနာက္ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား သပိတ္ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ မူလအေၾကာင္းရင္းမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢအဖဲြ႕ ဥကၠ႒ကိုႏုအား တကၠသိုလ္အုပ္ခ်ဳပ္ပံု မေကာင္းေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈျဖင့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး မစၥတာစေလာ့စ္က ေက်ာင္းမွ ႏွင္ထုတ္လိုက္သည့္ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

၁၉၃၆-၃၇ တကၠသိုလ္သမဂၢ ဥကၠ႒ ျဖစ္လာသူမွာ ကိုရာရွစ္ျဖစ္ၿပီး အတြင္းေရးမွဴးမွာ ကိုၫြန္႔ျဖစ္သည္။ ကိုရာ ရွစ္သည္ အႏုနည္းႏွင့္ တိုက္ပြဲ၀င္လိုသူ ဥပေဒေဘာင္အတြင္း အလုပ္လုပ္ခ်င္သူ ျဖစ္သျဖင့္ တက္ႂကြစြာ လႈပ္ ရွားလိုသည့္ လူငယ္မ်ားက ႏွစ္သက္ျခင္း မရွိၾက။ ဦးရာရွစ္သည္ ဗမာျပည္လံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား အသင္း ဥကၠ႒အျဖစ္လည္း ရယူထားရာ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက ရာထူးႏွစ္ခုစလံုး ရယူထားျခင္းအေပၚေက်နပ္မႈ မရွိၾက ေခ်။

၁၉၃၇ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ား ျပန္ဖြင့္သည့္အခါကို ေအာင္ဆန္းသည္ ပုသိမ္တြင္ က်င္းပသည့္ ေက်ာင္း သားမ်ား ညီလာခံမွ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢဥကၠ႒ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသား မ်ားထဲတြင္ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢႏွင့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ ၂ခုစလံုးတြင္ တစ္ဦးတည္းက ဥကၠ႒လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ဆိုသည့္ အခ်က္ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားကာ မလုပ္သင့္ဟု ယူဆ သူတို႔က အမ်ားစုျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢေနရာကို အျခားသူတစ္ဦးအား လႊဲေပးရန္ ကိုေအာင္ဆန္းအား ေျပာၾကားသည့္အခါ အုပ္စုႏွင့္ တိုက္သည္ဟု ယူဆကာ ေဒါသူပုန္ထခဲ့ ေသး သည္ဟုဆိုသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကိုေအာင္ဆန္းက သေဘာေပါက္ လက္ခံလိုက္သျဖင့္ ကိုဘဂ်မ္း ဥကၠ႒ျဖစ္ လာခဲ့သည္။

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဒုတိယေက်ာင္းသား သပိတ္ေမွာက္ေနစဥ္ ကာလအတြင္း ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ုံးသည္ ပိုမိုရင္းႏွီးလာခဲ့သည္။ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးကို စတင္တည္ေထာင္လာသူမွာ ရန္ကုန္တကၠ သိုလ္တြင္ ဘာသာျပန္နည္းျပလုပ္ေနသည့္ ကိုဘေသာင္းျဖစ္သည္။ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး တည္ေထာင္သူ သခင္ဘေသာင္းႏွင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္ေသာ ကိုေလးေမာင္၊ ကိုဗစိန္ ႏွင့္ကိုသိန္းေဖ တို႔သည္ ခင္မင္းရင္းႏွီးခဲ့ၾကသည္။ ကိုေလးေမာင္ႏွင့္ ကိုဗစိန္တုိ႔သည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွ ထြက္ခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး၏ ေရွ႕တန္းေခါင္းေဆာင္ မ်ားအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္ ကိုသိန္းေဖသည္လည္း ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မွ ထြက္လာၿပီးေနာက္ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး၀င္ သခင္တစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့သည္။

သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းအား တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး ဗဟိုအမႈေဆာင္အဖြဲ႕၌ တိုက္ ႐ိုက္လက္ခံသည္။ သခင္ဗစိန္တို႔က ယင္းသို႔ တိုက္႐ိုက္လက္ခံသည္ကို မႏွစ္သက္ၾကေခ်၊ သာမန္အမႈေဆာင္မွ တစ္ဆင့္သာ ဗဟိုအမႈေဆာင္အျဖစ္သို႔ ခန္႔အပ္လိုၾကသည္ အထူးသျဖင့္ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးအတြင္း သို႔ကိုႏု၊ ကိုသိန္းေဖစေသာ တကၠသိုလ္မွ ႏိုင္ငံေရး ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ မ်ား ေရာက္ရွိလာျခင္းသည္ တို႔ဗမာ အစည္း႐ုံး၏ စည္း႐ုံးေရးၿပိဳကြဲရန္ အစျပဳျခင္းျဖစ္သည္ ဟုဆိုၾကသည္။ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးစတင္ ဖဲြ႕စည္းစ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာလုပ္ ကိုင္ၾကစဥ္က လွည့္၍မွ် မၾကည့္ခဲ့သူမ်ားက တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ုံးလူထုအၾကား ထဲထဲ ၀င္၀င္ျဖစ္လာသည့္အခါ ေနရာ၀င္ယူ သည္ဟု တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ုံး၀င္အခ်ိဳ႕က ယူဆၾကသည္။

၁၉၃၈ ခုႏွစ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အပါအ၀င္ ျမန္မာႏိုင္ငံေက်ာင္းသားတို႔၏ အေထြေထြသပိတ္သည္ ႏိုင္ငံေရး သပိတ္ အသြင္ေဆာင္ကာ ၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုကို အေထာက္အကူျပဳသည့္ ေက်ာင္းသားတုိ႔၏ အမ်ိဳး သားေရး လႈပ္ရွားမႈႀကီးျဖစ္သည္။ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ အမ်ိဳးလႈပ္ရွားမႈမ်ား ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လာစဥ္ ေဒါက္တာ ဘေမာ္ၫြန္႔ေပါင္းအစိုးရ ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္တြင္ အယံုအၾကည္မရွိ အဆိုတင္သြင္း ခံရၿပီး ျပဳတ္က် ခဲ့သည္။ စစ္ၿပီးေခတ္ ၁၉၄၅-၁၉၄၉ ခုႏွစ္ အထိ ၅ ႏွစ္တာကာလအတြင္း ဗကသဌာနခ်ဳပ္တြင္ အလုပ္အမႈ ေဆာင္ ၅ ဆက္ႏွင့္ ဥကၠ႒ ၆ဦး ရွိခဲ့သည္။

လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢသည္ ေက်ာင္းသားအေရး ပညာေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသား ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈေဘာင္ကို ေက်ာ္လြန္၍ ပါတီႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈအသြင္ သို႔ ေျပာင္းလာခဲ့သည္။ အယူအဆေရးရာ ကြဲျပားမႈေၾကာင္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢအတြင္း အုပ္စုမ်ားလည္း ကြဲျပား လာသည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢေရြးေကာက္ပြဲမ်ားမွာလည္း ယခင္ကကဲ့သို႔ ပုဂ္ၢိဳလ္ကို မဲေပးေရြး ခ်ယ္ျခင္း မဟုတ္ေတာ့ေပ၊ ပါတီႏိုင္ငံေရးဆန္႔က်င္သည္ ဆိုသူမ်ားက သန္႔ရွင္းေသာ ေက်ာင္းသားအုပ္စု တိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရား လက္ခံသည္ဆိုသူမ်ားက တိုးတက္ေသာ ေက်ာင္းသားအင္အားစုဟူ၍ အင္အားစုလိုက္ အမည္ခံကာယွဥ္ၿပိဳင္ အေရြးခံၾကသည္ ထို႔ေၾကာင့္ သန္႔ရွင္း အုပ္စုေပၚလာၿပီးေနာက္ ေက်ာင္း သားအဖြဲ႕အစည္းေပါင္း ၂၁ ဖြဲ႕ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။

စစ္ႀကိဳေခတ္တြင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢဥကၠ႒မ်ားကို အတိုက္အခံမရွိ အၿပိဳင္အဆိုင္မရွိ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္က မ်ားသည္။ လြတ္လပ္ေရးေခတ္တြင္ ေက်ာင္းသား အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျပားလာ သည္ ႏွင့္အမွ် အတိုက္အခံ အၿပိဳင္အဆိုင္မ်ားလာၿပီး အယံုအၾကည္မရွိအဆို တင္သြင္း၍ ျဖဳတ္ခ်မႈမ်ားလည္း အစဥ္ အလာတစ္ရပ္ ျဖစ္လာသည္။ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ သည္ ႏိုင္ငံ ေရးပါတီ မ်ားက ႀကိဳးဆြဲရာကရေသာ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္မျဖစ္ေစရဟု ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ၾကေသာ္လည္း ယင္း ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ရွိၾကသည္သာမ်ား၏။

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢမွ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္တြင္ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ယင္း ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားတြင္ ပညာသင္ၾကားေရးေတာင္းဆိုခ်က္၊ သက္သာေခ်ာင္ ခ်ိေရး ေတာင္း ဆိုခ်က္၊ ေက်ာင္းသား အခြင့္အေရး ေတာင္းဆိုခ်က္၊ ဆရာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေတာင္းဆို ခ်က္၊ကစားခုန္ စား ေတာင္းဆိုခ်က္၊ က်န္းမာေရး ေတာင္းဆိုခ်က္၊ ရန္ကင္း ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ေတာင္းဆိုခ်က္၊ ထီးတန္း ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္ ေတာင္းဆိုခ်က္ စနစ္ေဟာင္း ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ေတာင္းဆိုခ်က္ဟူ၍ အပိုင္းမ်ားခြဲကာ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။

ထိုစဥ္က၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုက““ဒီေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စိတ္ကူးထဲမွာ စာသင္ဖုိ႔ထက္ ဆူပူဖို႔က ပိုမ်ားေနၿပီ”” ဟု ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ရက္ေန႔ မိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

““ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အေရးကေတာ့ အေတာ္ပဲ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕စရာ ျဖစ္လာၿပီ၊ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ေနာင္ေရး အတြက္ ေစတနာ ေကာင္းရွိတဲ့ လူမွန္သမွ် လက္ပိုက္ၿပီးၾကည့္ မေနႏိုင္သည့္ အေျခအေနမ်ိဳးကို ေရာက္ေနၿပီး အေျခအေနဟာ အေတာ္ဆိုးစျပဳလာတဲ့အတြက္ မေနႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးကို လည္းေရာက္ေနၿပီး။ ျပည္သူ လူထုတစ္ရပ္လံုးကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚမွာ အေမွ်ာ္လင့္ႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတယ္။ ဒီေက်ာင္း သား ေတြႀကီးလာရင္ ဆရာ၀န္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာမယ္၊ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးေတြ ျဖစ္လာမယ္၊ စက္မႈလက္မႈ ပါရဂူႀကီး ေတြ ျဖစ္လာမယ္၊ အဲဒီလို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ိဳးနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္း သားတခ်ိဳ႕ လွမ္းေနတဲ့ ေျခလွမ္းအတိုင္း မတားဆီးမျပဳမျပင္ဘဲ လႊတ္ေပးထားလိုက္မယ္ ဆိုရင္ ျပည္သူလူထုႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ေတြ ဟာ အေဟာသိကံ ျဖစ္ကုန္ၾကဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တယ္။

ဒီေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စိတ္ကူးထဲမွာ စာသင္ဖုိ႔ထက္ ဆူပူ ဖုိ႔က ပိုၿပီးမ်ားေနၿပီ၊ လူစုလုိ႔ရတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဆရာေတြကို အတိုက္အခံလုပ္၊ ဆရာေတြက အက်ိဳး အေၾကာင္းနဲ႔ ေဖ်ာင္းဖ်ေျပာဆိုရင္ ျပန္ၿပီးကေလာ္ဆဲ၊ အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာဆိုရင္ အဓမၼစနစ္မ်ားကိုေတာင္သံုး လိုက္ၾကေသးတယ္။ ေနာက္မၾကာခင္ ေက်ာင္းေတြမွာ ဆရာေတြ ဆရာမေတြ ဆရာႀကီးေတြ လုပ္ရဲတဲ့ လူေတြ ကိုေတြ႕ဖို႔ေတာင္ အေတာ္ခဲယဥ္းတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ကိုေရာက္သြားမွာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အေတာ္ကေလး စိုးရိမ္ေနၿပီ၊ ဒီလိုပဲ လူစုမိရင္ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္ခ်င္တာ၊ အာဏာဖီဆန္ခ်င္တာ၊ ရမ္းခ်င္တာ၊ ၀႐ုန္းသုန္းကား လုပ္ခ်င္တာဆိုတဲ့ အဓမၼစနစ္ဆိုးႀကီးဟာ ျပည္ေထာင္စု တစ္ခုလံုးမွာ ခပ္မွန္မွန္ႀကီးျပန္႔ေနတယ္။ ဒီအဓမၼသမားေတြဟာ ပိုၿပီးအတင့္ရဲလာၿပီး မၾကာခင္ျပည္ေထာင္စုႀကီး အုပ္ခ်ဳပ္ ထိန္းသိမ္းလို႔မရတဲ့ မင္းမဲ့တိုင္းျပည္ႀကီးျဖစ္သြားမွာအထိ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေတြ႕ ၿပီးစိုးရိမ္မ ကင္းျဖစ္ ေနၿပီ”” ဟု ေျပာၾကားခဲ့ သည္။ ထိုေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးပေယာဂမ်ား ပါ၀င္သည္ဟု ဖဆ ပလ ဥကၠ႒က ယူဆထားသည္။

““ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုသည္မွာ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ေက်ာင္းသားထုဘက္မွာ သာအစဥ္ရပ္တည္ရမည္၊ အစိုးရ ႏွင့္အဆင္ေျပေရး၊ ညိႇႏိႈင္းေစ့စပ္ေရးကို လံုး၀လက္မခံဘူး။ ကိုယ့္အခြင့္အေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ ေတာင္း ဆို မယ္၊ ဘယ္ႏိုင္ငံေရးပါတီ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံေရး အသင္းအဖြဲ႕ရဲ႕ေနာက္လိုက္ အျဖစ္ မခံဘူးဆိုသည့္ အယူအဆျဖစ္ သည္”” ဟု ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ေက်ာ္ကိုကိုရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ကို ဖတ္႐ႈရသည္။

““ေက်ာင္းသားထုၾကားထဲမွာ အကြဲအၿပဲေတြရွိလာတဲ့အခါ အာဏာရအစိုးရရဲ႕ သပ္လွ်ိဳေသြးခြဲမႈဟာ တိုက္႐ိုက္ (သို႔) သြယ္၀ိုက္ ပတ္သက္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာသမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးရဲ႕ အကြဲအၿပဲဆိုင္ရာ မွတ္ခ်က္ပါ။ တခ်ိဳ႕အေျခအေနမွာေတာ့ လူပုဂၢဳိလ္တစ္စုတစ္ဖဲြ႕ရဲ႕ ၾသဇာထူ ေထာင္မႈနဲ႔ ေႏွာင္ႀကိဳးတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ညီၫြတ္ ေရး ၿပိဳကြဲရတာမ်ိဳး ရွိတတ္ပါတယ္”” ဆိုသည့္ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ အိုးေ၀ မဂၢဇင္းထဲက ဆရာေနာင္ေက်ာ္၏ အယူ အဆသည္ ယေန႔ထက္တိုင္ မွန္ကန္ေနဆဲ ျဖစ္ေနသည္ကိုေတာ့ အထူးအေလးထားရ မည္ျဖစ္သည္။

ကိုးကား

(၁) ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ေက်ာင္းသား အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ေဒါက္တာျမင့္သိန္း-(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)

(၂) သမဂၢေက်ာင္းသား၊ ေက်ာ္ကိုကို

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

 
 

No comments:

Post a Comment