(တစ္)
“ခလုတ္ထိမွ အမိတ” ဆိုတဲ့စကားဟာ မွန္ခ်က္အေမရာ။ က်ဳပ္ျပႆနာတက္ေနၿပီ အေမရ။
က်ဳပ္မွာလည္း ထစ္ခနဲဆို အေမ့ကိုပဲ ေျပး၊ေျပး သတိရမိတဲ့ အက်င့္က၊ ခုထက္ထိ
မေပ်ာက္ေသးဘူး။ ဒီကိစၥမ်ိဳးဟာ၊ တျခားသူကို ေျပာျပရင္၊ တယ္ၿပီး ကိုယ္ခ်င္းစာ၊
နားလည္ႏိုင္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူးအေမ။ ဒါေၾကာင့္ အေရးဟယ္၊ အေၾကာင္းဟယ္ဆို
ရင္ထဲေပါ့သြားေအာင္၊ အေမ့ကို ဖြင့္ေျပာျဖစ္တာဗ်။
ဟဲ၊ ဟဲ၊ က်ဳပ္စကား ေျပာရင္ အခုထက္ထိ ...၊ က်ဳပ္၊ က်ဳပ္ဆိုၿပီး
က်ဳပ္ခ်င္းထပ္ေနတုန္းပဲ အေမ၊ က်ဳပ္ကလည္း အေမနဲ႔စကားေျပာရင္ က်ဳပ္လို႔ ေျပာရမွအားရတတ္လို႔ပါ။ အေဖသာ၊ ရွိေနေသးလို႔ ၾကားရင္ေတာ့ ေတာႏြားေတြလို႔ ေငါက္မွာ
ၾကားေယာင္ေသးဗ်ာ။
ေအာ္၊ ျပႆနာဆိုလို႔ ပိုက္ဆံကိစၥ၊ ေငြေရးေၾကးေရးကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး၊
တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ ရန္မီးပြားၿပီး နင္ပဲငဆျဖစ္၊ ထိုးဟယ္ႀကိတ္ဟယ္
ျဖစ္တဲ့ကိစၥမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ပါဘူးအေမရာ။ က်ဳပ္က ေျပာခ်င္ေဇာ လႊတ္ႀကီးၿပီး
အေမ့ကို စိတ္ပူေအာင္လုပ္သလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အရမ္းႀကီး အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥလည္း
မဟုတ္ပါဘူး။ အဲေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ ျပန္ေတာ့၊ ဒီကိစၥဒီျပႆနာဟာ ေပါ့ေသး
ေသးလို႔လည္း မဆိုႏိုင္ျပန္ဘူးအေမ။ ဒီလိုဗ်၊ အေမရ။
(ႏွစ္)
က်ဳပ္ျပႆနာက ဆံပင္ၫွပ္ဆိုင္မွာျဖစ္တဲ့ ျပႆနာအေမရ။ အာ၊ ဟုတ္ေသးပါဘူး။
ဆံပင္ၫွပ္ဆိုင္က ဆံပင္ၫွပ္တဲ့ ဆရာနဲ႔ ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာကို ေျပာတာပါ။
ဆံသဆရာဆိုပါေတာ့ အေမရာ။ အေမနားရွင္းေအာင္ ေသခ်ာေျပာျပရရင္၊ ဖူးခက္မွာ က်ဳပ္ဖြင့္ထားတဲ့ ေဈးဆိုင္နဲ႔ က်ဳပ္ေနတဲ့အိမ္ဟာ အညာအေခၚဆိုရင္
တစ္တိုင္မရွိတရွိဆိုပါေတာ့။
တလနပ္အဝိုင္းလို႔ေခၚတဲ့ ပ်ံက်ေဈးေလးတစ္ခုကို ေက်ာ္သြားရတယ္။ အဲဒီ
တလနပ္ေဈးေလးနားမွာ က်ဳပ္ေျပာတဲ့ ဆံပင္ၫွပ္ဆိုင္ရွိတယ္ အေမရ။ အဲဒီဆံသဆိုင္က ေလေအးစက္ေလးနဲ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ဆိုေတာ့ တစ္ခါသား က်ဳပ္လည္း ဆံပင္ၫွပ္မဟဲ့ဆိုၿပီး အဲဒီဆိုင္ထဲေရာက္ သြားေရာဆိုပါေတာ့။
ေအာ္၊ ဆံပင္ၫွပ္ဆိုင္ဆိုမွေတာ့ က်ဳပ္ဆံပင္ၫွပ္ဖို႔ သြားတာေပါ့အေမရာ။ ဒီမွာတင္ ဆံသဆရာနဲ႔ေတြ႕ေတာ့ က်ဳပ္ကလည္း ထိုင္းစကား လည္လည္ဝယ္ဝယ္ မေျပာတတ္၊ သူကလည္း
က်ဳပ္ေျပာတဲ့ အဂၤလိပ္စကားကို နားမလည္ အေတာ့္ကို ခြတီးခြက်ႏိုင္ခဲ့တာကလား။ ဒါေပမဲ့ အေမရာ၊ ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း ေျခဟန္လက္ဟန္၊ ထိုင္းစကား
တစ္လုံးစႏွစ္လုံးစ၊ အဂၤလိပ္လို ဟိုၫွပ္ဒီၫွပ္နဲ႔ က်ဳပ္ၫွပ္ခ်င္တဲ့
ဆံပင္ပုံစံကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ နားလည္မႈရၿပီး အဆင္ေျပသြားတယ္ဆိုပါ ေတာ့။
ဆံပင္ၫွပ္တယ္ဆိုလို႔ ငယ္ငယ္ကအျဖစ္ေတြ ေျပးသတိရမိေသးတယ္။ အေမမွတ္မိလား။ က်ဳပ္ေခါင္းမွာ အၿမဲလိုလို အနာစိုေတြ၊ ေပြးေတြ၊ ဒက္ေတြ ဗလဗြျဖစ္ျဖစ္ေနတတ္ေတာ့
အေမက “လူေလးလာ” ဆိုၿပီး သင္တုန္းဓားနဲ႔ အနာေတြေရာ ဆံပင္ေတြပါ ရိတ္ခ်ပစ္တာေလ။ ဆံပင္နည္းနည္းရွည္လာလိုက္၊ အေမ့သင္တုန္းဓားနဲ႔ ညားလိုက္ဆိုေတာ့၊ က်ဳပ္ေခါင္းမွာ ဆံပင္ေပါက္ရတယ္လို႔ကို မရွိပါဘူး။ က်ဳပ္ကေတာ့ အဲဒီအျဖစ္ကိုေတြးတိုင္း စိတ္နာလြန္းလို႔ ကတုံးမတုံးတာေတာင္ အႏွစ္ေလးဆယ္ ေက်ာ္ေရာ့မယ္။ အေမ့ကို စိတ္နာတာ မဟုတ္ရပါဘူးအေမရ။ သင္တုန္းဓားကို နာတာ။
အညာကေန က်ဳပ္တို႔မိသားစု ရန္ကုန္ေရာက္လာေတာ့ ဆံပင္နည္းနည္း ရွည္လာရင္ အေမက “လူေလး၊ မင္းၾကည့္ရတာ ၫွင္း သိုးသိုးျဖစ္ေနၿပီ။ ဘိုေကသြားၫွပ္ေခ်” ဆိုၿပီး လမ္းထိပ္က ကိုၿငိမ္းဆိုင္ကိုလႊတ္ေတာ့ အဲဒီမွာ၊ စက္ကတ္ေက်းဆိုတာ စေတြ႕ဖူးေတာ့တာပဲ အေမ။ အမယ္၊ အေမ့သင္တုန္းဓားနဲ႔မ်ား ကြာပါ့အေမရာ။ ထပ္ထပ္ထပ္ထပ္နဲ႔ ဆံပင္ေတြကို ဖတ္ဖတ္ဖတ္ဆိုၿပီး ၫွပ္သြား လိုက္တာမ်ား ခံလို႔ေတာင္ ေကာင္းေသးဗ်ာ။ က်ဳပ္ျဖင့္ စက္ကတ္ေက်း တီထြင္ခဲ့တဲ့သူကို ခုထက္ထိ
ေက်းဇူးတင္တုန္း။ အခုကိုၿငိမ္းႀကီး တစ္ေယာက္ေတာင္ မရွိေတာ့ဘူးဆိုပဲ။ အာ၊
ေျပာေနရင္း ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္ ျဖစ္ကုန္ျပန္ပါၿပီ။ ဘယ္ေနရာ ေရာက္သြားပါလိမ့္။ ဟုတ္ၿပီ၊ ဖူးခက္က ဆံပင္ၫွပ္ဆိုင္မွာ ဆံသဆရာနဲ႔ေတြ႕ေနၿပီ။
(သုံး)
အေမေရ၊ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ သူကက်ဳပ္ကိုယ္ တိုင္ ေမာင္းလာၿပီး
သူ႕ဆိုင္ေရွ႕မွာရပ္ထားတဲ့ က်ဳပ္ကား တိုယိုတာဗီဂိုး အနက္ေရာင္ႀကီးကို
ျမင္သြားေတာ့၊ က်ဳပ္ကို အေတာ္အထင္သြား ပုံရသဗ်။ က်ဳပ္ပုံပန္းကလည္း
လူရည္သန္႔ကိုး။ ဒါနဲ႔သူက က်ဳပ္ကို ထိုင္းစကားနဲ႔ေတာင္ ေမးေျမာက္ေမး
လုပ္ပါေလေရာ။ အေမလည္း သိမွာပါေလ၊ ဆံသဆရာေတြဟာ သူတို႔ဆီ ဆံပင္လာၫွပ္တဲ့သူေတြ၊ ဆံပင္အၫွပ္ခံေန တုန္းမွာ မပ်င္းမရိရေအာင္ အေၾကာင္းမရွိ အေၾကာင္းရွာ စကားေတြေဖာင္ဖြဲ႕ တတ္ၾက တာေလ။ ဒါေၾကာင့္သူက က်ဳပ္ကို ဟိုေမးဒီေမး ေလၽွာက္လုပ္တာဗ်။
က်ဳပ္လည္း သူ႕စကားကို သိတာတစ္ဝက္၊ မသိတာတစ္ဝက္နဲ႔ သူ႕မ်က္ႏွာထား သူ႕ဟန္ပန္ၾကည့္ၿပီး အလိုက္သင့္ အလ်ားသင့္ ျပန္ေျဖ ရတာေပါ့။ ဘုရားစူးရပါေစ့ အေမရာ။ က်ဳပ္ဘာတစ္ခြန္းမွ လိမ္မေျပာခဲ့ပါဘူး။ ဘာလိမ္စရာရွိတုန္း အေမရ။ သူက ဆံသဆရာ၊
အေမ့သားက ဘြဲ႕ရပညာတတ္၊ ဟိုးေရွးေရွးတုန္းက ရန္ဘက္ႏိုင္ငံရဲ႕
ဖူးခက္လိုၿမိဳ႕ႀကီးမွာေတာင္
ဟန္က်ပန္က်စီးပြား လာရွာေနတဲ့လူ။ ဆိုးေပ့ဆိုတဲ့ ထိုင္းရဲေတြေတာင္ က်ဳပ္ေပးစာ
ကမ္းစာ မကင္းပါဘူး အေမရာ။
ေနဦးအေမရ။ အဲဒီဆံသဆရာဟာ၊ ဖူးခက္သား၊ ဖူးခက္ဇာတိေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဖူးခက္နဲ႔ မိုင္သုံးရာေလာက္ေဝးတဲ့ ဟတ္ယိုင္ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ကတဲ့ဗ်။ သူ႕မွာညီအစ္ကို
သုံးေယာက္ရွိသတဲ့။ သူ႕ညီေတြလည္း ဟတ္ယိုင္မွာ ဆံပင္ၫွပ္ဆိုင္ေတြ
ဖြင့္ထားတယ္ဆိုပဲ။ ၾကည့္ရတာ ဖူးခက္ဟာ ဟတ္ယိုင္နဲ႔စာရင္ စီးပြားလမ္း
ေျဖာင့္တာေၾကာင့္ ဆိုင္လာဖြင့္ဟန္တူပါရဲ႕။ သူ႕မိန္းမက သူနဲ႔႐ြယ္တူ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္၊ သေဘာေကာင္းတဲ့ ပုံပါပဲ။ ဆယ္ႏွစ္သမီးအ႐ြယ္ ၫိဳၫိဳတုတ္တုတ္ သူ႕သမီးေလးလည္း ေတြ႕ပါဗ်ာ။
အေမ့ကို အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ အဲဒီေန႔က သူနဲ႔က်ဳပ္ ေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအ ရာ
အေသးစိတ္ကို က်ဳပ္ဘာမွ ေရေရရာရာ မမွတ္မိပါဘူး။ အလႅာပ၊ သလႅာပ သူေမးလိုက္
က်ဳပ္ျပန္ေျဖလိုက္၊ ဆံပင္ၫွပ္ၿပီးေတာ့ ျပန္လာ။ ဒီေလာက္ပါပဲ။ အဲဒီေန႔ကေတာ့
ဘာျပႆနာမွမရွိခဲ့ပါဘူး။ ျပႆနာက ေနာက္တစ္လေလာက္ေနမွ ႀကဳံရတာ။ ဟုတ္တယ္ ေလ၊ အေမရ။
ဆံပင္ဆိုတာ တစ္လဝန္းက်င္ဆိုရင္ တစ္ခါၫွပ္ရတာမ်ိဳးကိုး။
(ေလး)
ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ဘိုေကၫွပ္ဖို႔ သူ႕ဆိုင္လည္း ေရာက္ကေရာ၊ ျပႆနာရဲ႕ နိဒါန္းစေတာ့တာပါပဲ။ ဆိုင္ထဲကို က်ဳပ္ဝင္ လာလာခ်င္း၊ သူႏႈတ္ဆက္ပုံက “ေဘာက္ဆင္ပြဲမွာ ပက္ကြီအိုႏိုင္သြားတာ မင္းသိၿပီးၿပီလား” တဲ့။ က်ဳပ္လည္း ထိုင္းစကားသာ လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ မတတ္တာ လက္သီးထိုးသလိုမ်ိဳး လုပ္ျပတဲ့ သူ႕ေျခဟန္လက္ဟန္နဲ႔၊ က်ဳပ္နားလည္တဲ့ ထိုင္းစကားတစ္လုံးစ၊ ႏွစ္လုံးစ ဆက္စပ္ၾကည့္ရင္ ပက္ကြီအိုဆိုတဲ့လူ၊ လက္ေဝွ႔ပြဲမွာ၊ ႏိုင္သြားတဲ့အေၾကာင္း ေျပာေနတာေတာ့
ေသခ်ာတယ္ အေမရ။ “ဘယ္က ပက္ကြီအိုပါ လိမ့္။ ငါ့အသိထဲမွာမ်ား ပက္ကြီအိုရွိသလား”။ ေတာင္စဥ္းစား ေျမာက္စဥ္းစားေပါ့ အေမရာ။
က်ဳပ္အမူအရာဟာ ေၾကာင္တိေၾကာင္အန္း ျဖစ္သြားတယ္ထင္ပါရဲ႕။ သူက က်ဳပ္ ရင္ဘတ္ကို သူ႕လက္ၫႈိးနဲ႔ ေထာက္ၿပီး “ယူ၊ ဖိလစ္ပင္း၊ ဖိလစ္ပင္းပက္ကြီအို၊ ေဘာက္ ဆင္း၊ ဝင္း၊ ဝင္း” တဲ့။ အေမ့သားပဲ အေမရာ၊ ခ်က္ဆိုနားခြက္က မီးေတာက္လိုက္ၿပီ အေမေရ။
လက္စသတ္ေတာ့ သေကာင့္သားက က်ဳပ္ကို ဖိလစ္ပိုင္လူမ်ိဳးလို႔ ထင္ေနတာကိုး။
ပက္ကြီအိုဆိုတာ ကမၻာ့ေက်ာ္ဖိလစ္ပိုင္ လက္ ေဝွ႔သမား၊ အေမရ။ ျဖစ္ရပုံမ်ား
ပထမတစ္ေခါက္တုန္းက သူက၊ က်ဳပ္ကို ဘာလူမ်ိဳးလဲလို႔ ေမးခဲ့ဟန္ တူပါတယ္။ က်ဳပ္က ဖမလို႔၊ အျမန္ျပန္ေျဖတာကို ဖိလစ္ပင္းလို႔ နားၾကား လြဲခဲ့တယ္ထင္ပါရဲ႕။
ဒီမွာတင္ က်ဳပ္လည္း ေတြခနဲျဖစ္သြားမိတာ အမွန္ပဲဗ်။ က်ဳပ္က ဘာျပန္ေျဖရမွန္း
မသိျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ သူက၊ ပက္ကြီအိုကို သူဘယ္ေလာက္ သေဘာက်ေၾကာင္း၊ ဖိလစ္ပိုင္ လက္ေဝွ႔ေက်ာ္ ပက္ကြီအို ဟာ ဘယ္လိုထူးခၽြန္ေၾကာင္း၊ ဘယ္သို႔ဘယ္ပုံကမၻာေက်ာ္ေနေၾ
ခက္တယ္အေမ။ အေမသိတဲ့အတိုင္း က်ဳပ္ဟာ လိမ္ေျပာတတ္တဲ့ေကာင္ မဟုတ္ ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့၊ က်ဳပ္ဟာ “ဖိလစ္ပိုင္မဟုတ္ ဘူး။ ဗမာလူမ်ိဳးပါ” လို႔ သူ႕ကို
ခ်က္ခ်င္းဒက္ခနဲ တုံ႔ျပန္လိုက္ရင္ သူ႕ခမ်ာ လၽွာရွည္မိသမၽွ အရွက္ရေတာ့မယ္။
ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃနဏ က်ဳပ္ရွင္းျပေနလို႔လည္း ဘာမွအက်ိဳးထူးစရာ မျမင္တာေၾကာင့္က်ဳပ္လည္း “ဟုတ္တာေပါ့၊ ပက္ကြီအိုေတာ္ပုံမ်ား အံ့ခ်ီးမကုန္ႏိုင္ေအာင္ ပါပဲ” ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးနဲ႔ ေခ်ာ္လဲေရာထိုင္ လိုက္ရတာေပါ့။ ဗမာလူမ်ိဳးျဖစ္ရတာ က်ဳပ္မရွက္ပါ ဘူးအေမ။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ အေမေရ။ ဘယ္ႏိုင္ငံေရာက္ေရာက္ ဗမာလူမ်ိဳးလို႔ မသိတာအေကာင္းဆုံးပဲ အေမ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ အေမ့ကို က်ဳပ္ေလးစားတယ္။ က်ဳပ္တို႔ အညာကေန ၿမိဳ႕တက္လာခါစ၊ အေမ့ကို အညာသူ အညာသူ လို႔ေခၚေတာ့ အေမက ခပ္ၿပဳံးၿပဳံးပဲ။ သူတို႔ေခၚေနပုံက လူလူခ်င္း ႏွိမ္ခ်င္တဲ့ေလသံဆိုတာ၊ က်ဳပ္လိုလူလည္က သိေနလို႔ စိတ္ထဲဖ်ဥ္းခနဲ
ျဖစ္ေနတတ္ေပမယ့္၊ အေမကေတာ့ ခပ္တည္တည္ပဲ။ အမယ္၊ အေမ့ေက်းဇူးနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ လူတစ္လုံး သူတစ္လုံးျဖစ္လာေတာ့ သူတို႔ေလသံေျပာင္းလာ တယ္ဗ်ာ။ ဘာတဲ့ ေ႐ႊညာသူဆိုလား။
က်ဳပ္ကေတာ့ အေမ့လို ခံႏိုင္ရည္မရွိဘူး ဆိုရမယ္ထင္ပါရဲ႕။ ခက္တယ္အေမ။ က်ဳပ္
ထိုင္းကို ေရာက္ခါစကလည္း ႏိုင္ငံကူးစာအုပ္ အနီေရာင္ႀကီးကိုၾကည့္ၿပီး က်ဳပ္ဟာ
ဗမာလူမ်ိဳးဆိုတာလည္း သိေရာ၊ ယိုးဒယားလ၀ကေတြ က်ဳပ္ကို ခ်က္ခ်င္း မ်က္ႏွာထားေျပာင္းသြားလိုက္
က်င္းပစ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေပါက္တဲ့အထိ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ငါးႏွစ္ေလာက္က၊ က်ဳပ္ဂ်ပန္ကို
အလည္သြားတုန္းကလည္း ဒီအတိုင္းပဲအေမ။ ကန္ဇိုင္းေလဆိပ္မွာ ဂ်ပန္လ၀ကကို ျဖတ္ေတာ့
အေမ့သား ေရွးျမန္မာအႏြယ္၊ ေထာင္ေထာင္ ေမာင္းေမာင္း၊ ခံ့ခံ့ညားညား ဥပဓိ႐ုပ္ကိုျမင္ ျမင္ခ်င္း ၿပဳံးလို႔႐ႊင္လို႔ အာရိဂတ္ေတာ လုပ္တာပါပဲ။
စာအုပ္အနီကိုျမင္ၿပီး ဗမာမွန္းသိေတာ့မွ လ်က္ဆားပုလင္းကို စစ္ေနတာမ်ား
တစ္နာရီေလာက္ ၾကာတယ္အေမ။ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကို အစအဆုံးျမင္တဲ့ က်ဳပ္နဲ႔အေဖာ္ပါလာတဲ့ စင္ကာပူသူေဌး တစ္ေယာက္က၊ က်ဳပ္ကို က႐ုဏာ သက္တဲ့ အၾကည့္နဲ႔ အၾကည့္ခံရတာ၊ ျပန္စဥ္းစားမိရင္ေတာင္ အခုထက္ထိ ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္ေနတုန္း။
(ငါး)
က်ဳပ္ကို အေမအျပစ္တင္ရင္လည္း ခံရ မွာပါပဲ။ အဲဒီ အေတြ႕အႀကဳံေတြေၾကာင့္
ဆံသဆရာကို က်ဳပ္ ရွည္ရွည္ေဝးေဝး မရွင္းျပျဖစ္ခဲ့ တာလည္း ပါပါတယ္။ တစ္လတစ္ႀကိမ္ သူ႕ ဆံပင္ၫွပ္ဆိုင္ကို သြားေလတိုင္း သူကေတာ့ ဖိလစ္ပိုင္အေၾကာင္း၊
တစ္ေခါက္တစ္မ်ိဳး မ႐ိုးရေအာင္ ေျပာေနေတာ့တာပါပဲဗ်ာ။ က်ဳပ္လည္း အၿမဲတမ္းလိုလို တအင္းအင္းနဲ႔ ေခါင္းလိုက္ညိတ္ေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မတုံး။ ဆံပင္ၫွပ္ဆိုင္သြားမယ့္ရက္မ
သူေျပာတဲ့ ဖိလစ္ပိုင္အေၾကာင္းေတြက လည္း စုံပါေပ့အေမရာ။ ပက္ကြီအိုအေၾကာင္းတင္
မကေတာ့ပါဘူး။ သြားေလသူ ဖိလစ္ပိုင္သမၼတ မားကို႔စ္၊ သူ႕မိန္းမ၊
အီမယ္ဒါမားကို႔စ္၊ သူ႕ေနာက္တက္လာတဲ့ သမၼတကိုရာဇန္အာကီႏို၊ ေနာက္
အာယို႐ိုအေၾကာင္းအျပင္ ဖိလစ္မွာ ေရႀကီး၊ မီးေလာင္၊ မုန္တိုင္းတိုက္၊
တ႐ုတ္ဖိလစ္ပိုင္ စစ္ေရးတင္းမာတဲ့ အေၾကာင္းေတြ အထိပါပဲ။ သူက တစ္ခြန္းေျပာလိုက္ က်ဳပ္က တစ္ခြန္းေထာက္ခံလိုက္ ဟုတ္ေနေတာ့ တာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဆံပင္ၫွပ္ရင္း ဖုန္းမလာပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းရတာ အေမာဗ် အေမရ။ ဒီၾကားထဲ ကံဆိုးၿပီး ေကာ့ေသာင္းက ဇင္မင္းလႈိင္တို႔
ဖူးခက္ဆိုင္မွာရွိတဲ့၊ က်ဳပ္တူ၊ အေမ့ေျမး ရဲေအာင္တို႔ ဆီကမ်ား
ဖုန္းဝင္လာတဲ့အခါ က်ဳပ္မွာေျခ မကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ၊ ဗမာမွန္း မရိပ္မိေအာင္၊
ဘိုလိုဒြတ္ဒက္႐ႊတ္ရွက္ ျပန္ျပန္ေျဖရတာ တစ္ဒုကၡ။
က်ဳပ္ကိုလည္း သူကအထင္ႀကီးၿပီးရင္း ႀကီးေနတယ္ထင္ပါရဲ႕။ ႀကီးဆို က်ဳပ္ကိုင္တဲ့
ဖုန္းေတြက ဆမ္ေဆာင္း ေနာက္ဆုံးေပၚေတြခ်ည္း ႏွစ္လုံးေတာင္ ကိုင္ထားတာကိုး။
တစ္ခါမ်ား သူက က်ဳပ္ဖုန္းအေကာင္းစားနဲ႔ သူ႕ ႏိုကီရာဖုန္းအစုတ္ေလးနဲ႔
လဲပါလားလို႔ေတာင္ ေနာက္ေျပာင္တဲ့အထိ။ က်ဳပ္ဆိုတဲ့ ေကာင္ကလည္း ဆံပင္ၫွပ္ခ
ဘတ္ရွစ္ဆယ္က်တာကို ဘတ္တစ္ရာတန္ေပးၿပီး ျပန္အမ္းတာ မယူေတာ့ဘဲ သူ႕အေပၚ
ေစတနာေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ အေမ့သားမို႔ သဒၶါတရား မနည္းပါဘူး အေမ။ ဒီလိုနဲ႔
က်ဳပ္သူ႕ဆိုင္ကို ဝင္ထြက္ေန လိုက္တာ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ၾကာခဲ့ေရာဆိုပါ
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အေမေရ။ ၿပီးခဲ့တဲ့လ ဆံပင္သြားၫွပ္တဲ့ ေန႔တုန္းက
က်ဳပ္လည္းသူ႕ဆိုင္ ေရာက္သြားေရာ သူ႕ဆိုင္မွာ လူက်ေနသဗ်။ ဒါနဲ႔ က်ဳပ္လည္း
ဆိုင္ထဲက ခုံတန္းလ်ားတစ္ခု မွာထိုင္ရင္း တယ္လီဖုန္းထဲကေန ေဖ့စ္ဘြတ္ကို
ေတာင္ပြတ္ေျမာက္ပြတ္ လုပ္ၿပီး ေစာင့္ေနလိုက္ေရာ ဆိုပါေတာ့။ ေဖ့စ္ဘြတ္ဆိုတာ အင္တာနက္ေပၚမွာ လူေတြအခ်င္းခ်င္း၊ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္ၾကတဲ့ဟာ ဆိုပါေတာ့ အေမရာ။
အင္တာနက္ဆိုတာေတာ့ အေမ နား လည္ေအာင္ က်ဳပ္ ရွင္းမျပတတ္ေတာ့ဘူး။ အေမနည္းနည္းပါးပါး ရိပ္စားမိေအာင္ ေျပာရရင္၊ မိုးေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ၿဂိဳဟ္တုကေနထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး ဓာတ္ပုံေတြ စာေတြကို ကြန္ပ်ဴတာမွာေပၚေအာင္ လုပ္တာဆိုပါေတာ့။ကြန္ပ်ဴတာဆ
အဲ၊ အဲဒီ ေဖ့စ္ဘြတ္ကို က်ဳပ္ၾကည့္ေနတုန္း ဆံသဆရာဟာ၊ ဆံပင္ၫွပ္ေနရာကေန၊ က်ဳပ္ေဘးကို ဘယ္လိုလုပ္ ေရာက္လာသလဲ မဆိုႏိုင္ဘူး။ က်ဳပ္လက္ထဲက တယ္လီဖုန္းကို ဆတ္ခနဲၾကည့္လိုက္ၿပီး ဟာ၊ ဗမာ စာေတြပါလားတဲ့ဗ်။ က်ဳပ္ရင္ထဲ ထိတ္ခနဲျဖစ္ သြားတာေတာ့ အမွန္ပဲအေမ။ ႐ုတ္တရက္ဆိုေတာ့ ဘယ္လို ရွင္းျပရပါ့မတုံး ႀကံရာမရျဖစ္ရင္း သူ႕မ်က္ႏွာကို လွမ္းအကဲခတ္လိုက္ ေတာ့၊ နည္းနည္းေတာ့ မ်က္ႏွာထားေျပာင္း သြားသလိုပဲ အေမရ။ ဟုတ္ခ်င္မွလည္း ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္ အေမ။ က်ဳပ္ကေတာ့ ဟန္မပ်က္ ျပန္လာလိုက္တာပါပဲ။
(ေျခာက္)
အဲဒီကတည္းက သူ႕ဆိုင္ကို က်ဳပ္သြား ခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့ေပမယ့္၊ မေန႔ကေတာ့
ဆံပင္ၫွပ္ဖို႔၊ က်ဳပ္တစ္ေခါက္ ေရာက္ခဲ့ေသးတယ္။ လာမယ့္ ၇ ရက္ေန႔
ဖူးခက္မွာလုပ္မယ့္ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ကိုေအာ္ပီက်ယ္ဆိုတဲ့ ကာတြန္းဆရာ၊
ကိုစိန္ဝင္းတို႔ ကိုသာခ်ိဳတို႔လို နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာေတြအျပင္ ကိုေနမ်ိဳးဇင္
ဆိုတဲ့ ဗိုလ္ႀကီးေဟာင္းတစ္ေယာက္ ပါလာၾကမတဲ့။ အဲဒီပြဲကို သြားတဲ့အခါ နည္းနည္း
ပါးပါး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္ေနေအာင္လို႔ပါ။ က်ဳပ္စိုးရိမ္တာ မွန္ေနၿပီထင္တယ္
အေမရ။ ဒီတစ္ေခါက္မွာ အဲဒီ ထိုင္းဆံသဆရာဟာ ဖိလစ္ပိုင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္း က်ဳပ္ကို တစ္ခြန္းမွ မဟေတာ့ဘူးဗ်။
က်ဳပ္ကပဲ လိပ္ျပာမလုံတာလား၊ သူပဲ ဆံပင္လာၫွပ္တဲ့ ေဖာက္သည္ေတြမ်ားလို႔
ႏႈတ္နည္းေနသလား၊ တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခုပဲ အေမ။ က်ဳပ္သတိထားမိ သေလာက္ေတာ့၊ က်ဳပ္သြားခဲ့သမၽွ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္း ဖိလစ္ပိုင္အေၾကာင္း သူမေျပာတာ ဒီတစ္ေခါက္တည္းပဲ ရွိတယ္အေမရ။ သူ႕မ်က္လုံး ေတြကို အကဲခတ္ၾကည့္ရတာ က်ဳပ္ျဖင့္
တယ္မသကၤာလွဘူး။ ဒီကိစၥေၾကာင့္ က်ဳပ္မွာ ဘာမွ အလုံးအရပ္ ေလ်ာ့သြားစရာ
အေၾကာင္းမရွိေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ့ကို စႏိုးစေနာင့္ ျဖစ္ရတယ္အေမ။ အဲဒါ အခု၊ က်ဳပ္ ေခါင္းေျခာက္ေနရတဲ့ ျပႆနာပါပဲ အေမ။ ေနာက္လက်ရင္ က်ဳပ္သူ႕ဆိုင္ကို ဣေျႏၵမပ်က္ ဆက္သြားေနရင္ ေကာင္းမလား။ တျခားဆံပင္ၫွပ္ဆိုင္ တစ္ခုခုကို
ေျပာင္းၫွပ္ရင္ ေကာင္းမလား၊ စဥ္းစားလို႔ မရေသးပါဘူး။ ဒီျပႆနာအတြက္ က်ဳပ္မွာ
အျပစ္ရွိသလား အေမ။
ခက္ပါတယ္ အေမရာ။ အေမ့ကို က်ဳပ္ ဘယ္လိုေျပာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး။ ေခတ္ႀကီးက ေျပာင္းေနတာေတာ့ အမွန္ပဲအေမ။ အေမတို႔ ေခတ္တုန္းကေတာ့၊ ယိုးဒယားအေၾကာင္းကို
ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္ၿပီး စာမဖြဲ႕ခဲ့ၾကေပမယ့္၊ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ယိုးဒယားေတြ
ေကာင္းစားေနၾကၿပီအေမ။ ဗမာျပည္အႏွံ႔ကေန၊ ယိုးဒယားဘက္မွာ၊ အလုပ္လာလုပ္ေနၾကတာ ဖူးခက္တစ္ၿမိဳ႕တည္းမွာတင္ သုံးသိန္း ေလာက္ေတာင္ ရွိသတဲ့ဗ်ာ။
အင္း၊ အေမ့ကိုသာ၊ တိုင္တည္ၿပီး ေျပာေနရတာ။ အေမလည္းၾကားႏိုင္ေတာ့မွာ
မဟုတ္ပါဘူး။ အေမဆုံးတာ ဆယ့္ငါးႏွစ္ေက်ာ္ၿပီပဲ။ ေလာကႀကီးက၊ ခက္တယ္အေမ။ တစ္ခါတစ္ခါ အႏိုင္ရသင့္တဲ့သူေတြက အႏိုင္မရဘဲ မႏိုင္သင့္တဲ့သူေတြ ႏိုင္ေနတတ္တယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရာဇဝင္အဆက္ဆက္ က်ဳပ္တို႔ဗမာေတြကို ေမာ္မၾကည့္ရဲခဲ့တဲ့ ယိုးဒယားျပည္က ထိုင္း ဆံပင္ၫွပ္ဆရာလို ဘာမွအဆင့္မရွိတဲ့သူက က်ဳပ္လိုေခတ္ပညာ တတ္၊ သမၼာအာဇီ၀အလုပ္နဲ႔ လူတန္းေစ့ ေန ႏိုင္စားႏိုင္တဲ့ ဗမာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ကို ဒီလိုမ်က္လုံးမ်ိဳးနဲ႔ အၾကည့္ခံရတာကိုက ရာဇဝင္႐ိုင္းလွပါတယ္ အေမရာ။
Credit - The Ladies News Journal

No comments:
Post a Comment