~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ ဇြန္လေရဒီယို မိန္႔ခြန္းတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စု ဥပေဒျပဳစာရင္းဇယား(၁)ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဥပေဒျပဳ စာရင္းဇယား(၂) တို႔ကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ဦးစားေပး ညွိႏိႈင္းလုပ္ေဆာင္ေနၿပီး အစိုးရသက္တမ္း ၄ ႏွစ္အတြင္း လက္ေတြ႕၊ စမ္းသပ္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအရ ရရွိသည့္
အခ်က္အလက္မ်ားကို အေျခခံ၍ ယင္းဇယား(၁)ႏွင့္(၂) တို႔ကို ျပင္ဆင္ရန္ ဇြန္လအတြင္း လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္း သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အလားတူ ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလ ၂၉ ရက္က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ လႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းႏွင့္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD)မွ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အပါအဝင္ ႏို္င္ငံေရးပါတီေပါင္း ၂ဝမွ ေခါင္း ေဆာင္မ်ား ေတြ႕ဆံုခဲ့ရာ ေရြးေကာက္ပဲြဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပင္ဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထိုက္သည္ မ်ားကို ျပင္ဆင္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထည့္သြင္းေျပာဆိုခဲ့ရာ မည္သည့္ ပုဒ္မမ်ားမွာ ျပင္ဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ ထိုက္သည့္ ဥပေဒမ်ားဟူ၍ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ ေျပာဆိုခဲ့ျခင္း မရွိေပ။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြမတိုင္မီ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးပါတီ အင္အားစုမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားက အေရးတႀကီး ျပင္ဆင္ေစလိုသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ပုဒ္မမ်ား မဟုတ္ဘဲ အေရးမႀကီးသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ျပင္ဆင္သြားရန္ သမၼတႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကတို႔က ႀကိဳးပမ္းေနသည့္အေပၚ ေဝဖန္ေျပာဆိုမႈမ်ား ထြက္ေပၚ လာခဲ့ရာ ယင္းေဝဖန္ ေျပာဆိုမႈမ်ားကို စုစည္း၍ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္မွ ေဖာ္ျပ လိုက္ပါသည္။
ရိွန္းေဝေနာင္
● ေဒါက္တာေအးေမာင္ (အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္)
သစ္ပင္တစ္ပင္ကို ကိုင္းဖ်ားကိုင္းနားေလးေတြကို ခုတ္႐ံုနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ျခင္းမမည္ဘူးလို႔ပဲ သံုးသပ္တာေပါ့။ အဲဒီလိုသေဘာနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မသြားဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းရင္းသား ပါတီေတြ ကလည္းေလ။ အနည္းဆံုး စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု မူေဘာင္တစ္ခုရဲ႕ အေျခခံအေရးႀကီးတဲ့ ပုဒ္မေတြကို ျပင္ႏိုင္ရမယ္။ အဲဒီလို ျပင္ျခင္းအားျဖင့္ Referendum လုပ္ဖို႔လုိအပ္တယ္။ Referendum လုပ္ကိုလုပ္ရမယ္။ အဲဒီအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ပုဒ္မေတြကို မျပင္ဘဲနဲ႔ ဘယ္လိုမွ ဒီဖြဲ႕စည္းပံုႀကီးကို ျပင္လိုက္တယ္ဆိုတဲ့ အသံုး အႏႈန္းကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္မခံခ်င္ဘူး။ အဲဒီထဲမွာ ၄၃၆ လည္း ပါတာေပါ့ဗ်ာ။ ျပင္သင့္ ျပင္ထိုက္တာကို ျပင္ရမွာေပါ့။ မျပင္သင့္ဘူး လက္ရွိကာလမွာဆိုတဲ့ ပုဒ္မေတြကိုမျပင္နဲ႔ဦးေပါ့ဗ်ာ။ ဥပမာ တပ္မေတာ္သား အမတ္ေတြ ဆက္ရွိခ်င္ေသးတယ္ဆိုရင္ ဆက္ရွိေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပုဒ္မေတြကို မျပင္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ မျပင္ေသးဖို႔အတြက္ သေဘာတူတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကာလတစ္ခုအထိ ဒီအတိုင္း သြားမွာေပါ့ဗ်ာ။ ၄၃၆ ကို ျပင္ဖို႔လိုသလားဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုးက (ကိုယ္စားလွယ္)သံုးပံုႏွစ္ပံုနဲ႔ သြားမယ္လို႔ ျပင္ဆင္ေရး ေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ တင္ၿပီးၿပီ။ အဲဒီမွာလည္း မ်ားရာအမတ္ေတြက၊ မ်ားရာစု ပါတီေတြက ဒီအတိုင္း ေထာက္ခံတာပဲ။ တပ္မေတာ္သား အမတ္ေတြကပဲ မေထာက္ခံတာေလ။
● ဦးထြန္းထြန္းဟိန္ (ဗဟိုေကာ္မတီဝင္၊ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ NLD ပါတီ)
၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာဖို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိဖို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ ေဆာင္ရြက္လို႔ မရပါဘူး။ ဒီႏွစ္ခ်က္ကို လိုခ်င္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရွိရင္ေတာ့ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို ျပင္ဆင္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ သူက ဂိတ္တံခါးျဖစ္ေနေတာ့ ဂိတ္တံခါးကို မျဖတ္ဘဲနဲ႔ေတာ့ က်န္တဲ့အရာေတြကို အလြယ္တကူ ျပင္ဆင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ျပည္သူလူထုကို ခ်ျပပါတယ္။ လူထုကလည္း ဘာနဲ႔တုံ႕ျပန္လဲလို႔ ေျပာလို႔ရွိရင္ ပုဒ္မ ၄၃၆ကို ျပင္ဆင္လိုတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ လက္မွတ္ေပါင္း ၅ သန္းေပါ့ေလ။ လက္မွတ္ေပါင္း ၅ သန္း ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္း မဲေပးႏိုင္ေသာ ျပည္သူလူထု ၅ သန္းကေန လက္မွတ္ထိုးေပးတာပါ။ မဲမေပးႏုိင္တဲ့ ႏိုင္ငံသား ေတြ မပါပါဘူး။ ဒါေတြကို အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပပါတယ္။ ဒီလက္မွတ္ ငါးသန္းကို တင္ျပထားေပမယ့္ ခုအခ်ိန္အထိ အေကာင္အထည္ မေပၚဘူးေပါ့ေလ။ လႊတ္ေတာ္ ထဲမွာလည္း အေကာင္အထည္ မေပၚပါဘူး။ အစိုးရကို ေျပာတဲ့အခါမွာလည္း အေကာင္အထည္ မေပၚပါဘူး။ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုကို ျပင္လုိတဲ့ဆႏၵ မေတြ႔ရပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျပာလိုတာကေတာ့ တိုင္းျပည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔နဲ႔ တိုင္းျပည္ ေအးခ်မ္းသာယာဖို႔ဆိုရင္ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ရမွာပါ။ တကယ္လို႔ ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ ျပင္ခ်င္တယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးရလိမ့္မယ္။ ျပင္မယ္လို႔ အဆိုျပဳတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ မဲေပးမွသာျဖစ္မယ္။ ဒါမွသာ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ႏုိင္ ေတာ့မယ္ ဆုိတဲ့ဟာက အခုႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးရဲ႕မိန္႔ခြန္းနဲ႔ ၂၉ ရက္ေန႔မွာ နာယကႀကီးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီ မ်ားရဲ႕ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပဲြကေနၿပီးေတာ့ ၾကည့္လို႔ရွိရင္ ထင္ရွားရွင္းလင္း လာပါလိမ့္မယ္။
● ကိုဂ်င္မီ (၈၈မ်ိဳးဆက္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္း)
ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဓိကထားၿပီး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ပဲ။ ပုဒ္မ ၄၃၆ကို မျပင္ႏိုင္ဘူးဆို လို႔ရွိရင္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတစ္ခုအျဖစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတယ္ ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ ဘယ္လိုမွမထြက္ဘူး။ ျပည္သူေတြက ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အျပည့္အဝရွိမွ ဒီမိုကေရစီ အစစ္အမွန္ ျဖစ္မွာကိုးဗ်။ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ပါလို႔ ေျပာေနတာလည္း စစ္တပ္ကို လႊတ္ေတာ္ထဲက ထြက္သြားပါလို႔ တစ္ခြန္းမွ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျပည္သူလူထုက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကိုေတာ့ အျပည့္အဝ ေပးဖို႔လိုတယ္။ အဲဒါမွပဲ ဒီမုိကေရစီဆိုတာ ျဖစ္လာမွာကိုးဗ်။ အဲဒီေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို မျပင္ႏိုင္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီမိုကေရစီ ဖြဲ႕စည္းပံု ျဖစ္လာႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ဒီမိုကေရစီ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ တိုင္းျပည္က ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ေရာက္မွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
● ဦးစိုင္းညြန္႔လြင္ (အတြင္းေရးမွဴး၊ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္)
အခုကေတာ့ ၄၃၆ တို႔ဘာတို႔ ျပင္ဆင္ဖို႔ကေတာ့ အလားအလာ တအားနည္းသြားၿပီ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၄၃၆ တို႔ ဘာတို႔က Referendum လုပ္ရမယ္ေလ။ လူထုဆႏၵခံယူပဲြ လုပ္ရမယ္ေလ။ အခု မုိးလည္း က်လာၿပီဆိုေတာ့ လူထုဆႏၵခံယူပဲြလုပ္လည္း ေအာင္ျမင္ဖို႔က သိပ္မလြယ္ဘူး။ (ဆႏၵခံယူပဲြမွ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ႏိုင္မည့္ မဲဆႏၵရွင္ပမာဏ) ၃၃ သန္းရဲ႕ တစ္ဝက္ေက်ာ္ ရရမယ္ဆိုေတာ့ ၁၇ သန္း ၁၈ သန္း ေလာက္ရမွ ဆိုေတာ့ အဲဒါလုပ္ဖို႔ သိပ္မလြယ္ေတာ့ဘူး။ လက္ေတြ႕ သေဘာအရေတာ့ မလြယ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူထုဆႏၵခံယူပဲြ မလုပ္ဘဲနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တပ္မေတာ္သားေတြရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ ၇၅ ရာႏိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ျပင္ဆင္ႏိုင္မယ့္ ပုဒ္မေတြ က်န္ေသးတယ္။ ဒီအတြက္ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရွိေတာ့တယ္။
● ေဒါက္တာေသာင္းထြန္း (ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ လူမႈတရားမွ်တမႈအဖြဲ႕)
ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးဟာ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစံု ပါဝင္တဲ့ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး လိုလားတဲ့ လိုလားခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကိုလည္းပဲ လက္မွတ္ ၅ သန္းေက်ာ္ စုစည္းၿပီးေတာ့ တင္ျပ ထားတာေတြလည္း ရွိတယ္ေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ လက္ရွိ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံုထဲက ဒီမိုကေရစီ အေျခခံမူေတြနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ ပုဒ္မေတြကို ျပင္ဆင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးဆိုတာ လုပ္ငန္းစဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖက္ကေတာ့ မူေပါ့ဗ်ာ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံုသည္ ဒီမုိကေရစီ အေျခခံမူေတြနဲ႔ ကိုက္ညီၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံသားေတြ အားလံုး၊ တိုင္းရင္းသားေတြ အားလံုးရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြကို အကာအကြယ္ ေပးႏိုင္တဲ့ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ျဖစ္ဖုိ႔ေပါ့။ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပင္ဆင္ေရးက ၇ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ရမွ ျပင္ဆင္လို႔ ရမယ္ဆုိတဲ့ ပုဒ္မက အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနၿပီးေတာ့ တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈက အေရးႀကီး ေနတယ္ေပါ့။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္း ေျပာတဲ့ ျပင္ဆင္မႈမ်ိဳးေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ တပ္မေတာ္ရဲ႕ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ိဳး ရမလဲ။ ျပင္ဆင္မႈေတြ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီး အခ်က္အလက္ေတြကို ျပင္ဆင္ျဖစ္သလဲ။ ဒါကဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးမွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာ ျဖစ္ပါတယ္။
● ေဒါက္တာ အာကာမိုးသူ (အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ဆရာ/ဆရာမမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္)
တပ္မေတာ္ရဲ႕သေဘာထား၊ စစ္တပ္ သေဘာထားကေတာ့ စစ္တပ္အတိုင္းပဲ သူတို႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာတယ္။ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ထိတဲ့ ျပင္ဆင္ျခင္းကို သူတို႔မလုပ္ဘူး။ အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္မယ္လို႔ပဲ အၿမဲတမ္းေျပာတယ္။ အဲဒီအလားအလာကိုက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး သြားတဲ့အခါမွာ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးရမယ့္ အပိုင္းေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရးနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အပိုင္းထဲမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရးသည္ ကာကြယ္ေရးကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ရမယ္။ ႏို္င္ငံေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္းကို ေဆာင္ရြက္ရမယ္ ဆိုတဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရာေထြးေနတဲ့ပံုစံကို နည္းနည္းေလး ရွင္းရွင္းလင္းလင္း လုပ္ဖို႔ အေျခခံဥပေဒထဲမွာတင္ ရွင္းရွင္းလုပ္ဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့ စဥ္းစားတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိလို႔ရွိရင္ အထက္ေအာက္ ျပႆနာ ေပၚေနတယ္လို႔ ျမင္တယ္။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/

No comments:
Post a Comment