ေနျပည္ေတာ္ (မဇၩိမ)။ ။ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္၏ ကနဦး စီမံကိန္းတြင္ ေငြေၾကး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားသည့္ ႏွစ္လမ္းသြားလမ္း (TWO LANE ROAD) တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊
အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီမွ တစ္ဆင့္
အတိုးႏႈန္းသက္သာေသာ ေခ်းေငြ (ODA LOAN) ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း၊ ODA LOAN မရရွိပါက ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ BOT (BUILD, OPERATE AND TRANSFER) စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု အစိုးရအဖြဲ႔က ျပည္သူ႔လြတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။
အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီမွ တစ္ဆင့္
အတိုးႏႈန္းသက္သာေသာ ေခ်းေငြ (ODA LOAN) ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း၊ ODA LOAN မရရွိပါက ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ BOT (BUILD, OPERATE AND TRANSFER) စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု အစိုးရအဖြဲ႔က ျပည္သူ႔လြတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။

“ကနဦး စီမံကိန္းအတြက္ ODA LOAN ရယူပါက NEDA (NEIGHBOURING COUNTRIES ECONOMIC DEVELOPMENT COOPERATION AGENCY) မွ ODA LOAN ကို ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ေပး၍ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားအား တင္ဒါေခၚယူေရြးခ်ယ္တည္ေဆာက္ေစၿပီး
TWO-LANE ROAD CONCESSION AGREEMENT တြင္ ODA LOAN ျပန္ဆပ္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားပါတယ္၊ ODA LOAN ရယူျခင္း မရွိပါက မူလေရးဆြဲ ညိႇႏိႈင္းထားသည့္အတိုင္း လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္သူက BOT စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဟံစိန္က ေပ်ာ္ဘြယ္ၿမိဳ ့နယ္အမတ္ ဦးျမင့္စိုး၏ အေမးကို ေျဖၾကားရာတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဦးဆုံး စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည့္ အႀကီးဆုံး အထူးစီးပြားေရးဇုန္ျဖစ္ေသာ္လည္း အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီတစ္ခုတည္းျဖင့္သာ
ရင္းႏွီး တည္ေဆာက္သူ (DEVELOPER) အျဖစ္ မူေဘာင္ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို
ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံတကာမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား မရေတာ့ျခင္း၊ ဘဏ္မ်ားအပါအဝင္ ေငြေၾကး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ဘ႑ာေငြ မရရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းမ်ား ေႏွာင့့္ေႏွးၿပီး လ်ာထားခ်က္အတိုင္း မၿပီးရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဝန္ႀကီးက ရွင္းျပသည္။
“ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ-ထိုင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရေတြက နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ထိုးၿပီး ပူးတြဲအဆင့္ျမင့္ ေကာ္မတီ၊ ပူးတြဲလုပ္ငန္းေကာ္မတီေတြ ဖြဲ ့စည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ
အီတာလ်ံ-ထိုင္းႏွင့္ စာခ်ဳပ္ကို ဖ်က္သိမ္း၍ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို ပင္မစီမံကိန္း(FULL PHASE)ႏွင့္ ကနဦး စီမံကိန္း (INITIAL PHASE) ဟု ခြဲၿပီး ေဆာင္ရြက္စီမံခဲ့ပါတယ္” ဟု ဒုတိယဝန္ႀကီးက ရွင္းျပသည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ျမန္မာ၊ ထိုင္းသာမက ႏိုင္ငံတကာမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္နွံမႈမ်ားကို ဖိတ္ေခၚခဲ့ေၾကာင္း၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကို မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ မိတ္ဘက္ႏိုင္ငံအျဖစ္ပါဝင္ရန္ ၂၀၁၃ ဧၿပီ ၂၄ ရက္တြင္ ဖိတ္စာေပးပို႔ခဲ့ေၾကာင္း၊ သို ့ရာတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ ကနဦး စီမံကိန္းထက္ ပင္မ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုစိတ္ဝင္စားသျဖင့္ အဆိုပါ ပင္မ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါဝင္သည့္ သုေတသန လုပ္ငန္း၊ အင္ဂ်င္နီယာ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္း ေရးဆြဲေရးလုပ္ငန္း စသည္တို႔တြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္းလည္း ဝန္ႀကီးက ရွင္းျပသည္။
ထို႔အျပင္ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ားကို ျပည္သူတို ့
သိရွိလိုပါက ဆရာေဝယံေမာင္၊ ဆရာမ ျမတ္သႏၲာေမာင္တို ့ေရးသားေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား ပါဝင္သည့္ ေၾကးမုံ သတင္းစာႏွင့္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတို႔ကို ဖတ္႐ွဳရန္ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဟံစိန္က ရည္ၫႊန္း ေျဖၾကားခဲ့ေသးသည္။
Credit - Mizzima News
No comments:
Post a Comment