စစ္ဘက္ဆိုင္ရာအရာရွိ၊ အရာခံႀကီးေတြကုိ စစ္ဘက္ကေန အရပ္ဘက္ကုိ လူ၀တ္လဲေစၿပီး သူတို႔ရဲ႕ (Adminstrative Body) အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားႀကီး တစ္ခုလုံးကုိ ေတာင့္တင္း ခိုင္မာေအာင္ လုိသလုိ စီမံခန္႔ခြဲလို႔ရေအာင္ မိုးက်ေရႊကုိယ္ေတြနဲ႔ အစားထုိးခဲ့ၿပီးသားပါ …
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
၂၀၁၅ ခုႏွစ္ထဲမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက႑ရဲ႕ ထင္သာျမင္သာ အေျပာင္းအလဲေလး ျပပါဆုိရင္ လက္ညိႇဳး ထိုးျပ ေလာက္စရာက ႏိုင္ငံတကာက ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာလို အတြင္း၀န္ေတြ ခန္႔ထားခဲ့တာပါ။ ဆိုေတာ့ အတြင္း၀န္ေတြ ခန္႔ထားတယ္ဆိုတာက ႏုိင္ငံတကာမွာ လုပ္ေနက် နည္းစနစ္ဆိုေတာ့ အထူးေျပာစရာ မလုိဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို တကယ္သြားေနၿပီေပါ့ဗ်ာ ..။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေျပာင္းလဲေနၿပီေပါ့။ အဲ … အဲ ဒီလိုသာ ထင္တဲ့သူ ရွိရင္ေတာ့ဗ်ာ။ အဲဒါ သူငယ္ႏွပ္စားအေတြးလို႔ ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ ေ၀ဖန္ရလိမ့္မယ္။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ကာ ဟုတ္မွ မဟုတ္ဘဲကုိး။ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း စနစ္ေတြသာ မွန္တယ္။ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္ က တလြဲကုိး။
ဒီတစ္ခါလည္း ယခင့္ယခင္ေတြလုိပဲ ဟန္သာရွိ အဆန္မရွိတဲ့ လုပ္ရပ္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ဳိးရွိဖုိ႔ မဟုတ္ဘဲ (သင္း)ဒင္း တုိ႔ဆက္ၿပီး လက္၀ါးႀကီးအုပ္ဖို႔ပဲလို႔ ဆိုေလာက္စရာေတြ ရွိလာလို႔ပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ လူထုေဒၚအမာက ဘယ္အာဏာရွင္မွ အရွင္မထြက္ဘူးလို႔ ဆိုခဲ့တာကိုး။
ႏိုင္ငံတကာမွာ အထူးသျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတြ၊ အာဏာရွင္လက္ကုိင္ မဟုတ္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာ အတြင္း၀န္ (ဒါမွမဟုတ္) ဒုတိယ၀န္ႀကီး ရာထူးအဆင့္ ရာထူးတစ္မ်ဳိးမ်ဳိး ရွိပါတယ္။
အတြင္း၀န္တစ္ဦးရဲ႕ လုပ္ပုိင္ခြင့္က ၀န္ႀကီးတစ္ဦးနီးပါးပဲ။ ၀န္ႀကီးမရွိရင္ သူက ၀န္ႀကီး၊ သူက ၀န္ႀကီး႐ုံးရဲ႕ တာ၀န္ေတြကုိ အကုန္တာ၀န္ခံရမွာပါ။ ေနာင္တက္လာတဲ့ ၀န္ႀကီးကုိ လႊဲေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ အားလုံး အဲဒီ ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ ပတ္သက္သမွ် လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ လုပ္ႏိုင္စြမ္း၊ လုပ္သင့္တာ အားလုံးကုိ အတြင္း၀န္က သိရတယ္။
ဒါမွသာ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတိုင္း အစဥ္အဆက္ ၀န္ႀကီးေတြ အလႊဲအေျပာင္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား တည္ၿငိမ္ၿပီး ၀န္ႀကီးတစ္ပါးက စခဲ့တဲ့ စီမံကိန္းဟာ ေနာက္၀န္ႀကီး လက္ထက္မွာ မပ်က္သြားရေအာင္၊ လစ္ဟာ မသြားရေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္မွာပါ။
အဲဒီတာ၀န္ကုိ ယူရသူက အတြင္း၀န္ေတြပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလည္း ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္ (၁၉၆၂ခုႏွစ္ စစ္တပ္ အာဏာမသိမ္းခင္) အထိ အစုိးရအဖြဲ႕မွာ အတြင္း၀န္ေတြ တန္ခိုးထြားခဲ့ပါတယ္။ ၾသဇာေညာင္းခဲ့ပါတယ္။
ဆိုေတာ့ အတြင္း၀န္ေနရာေတြမွာ ဘယ္လိုလူေတြ ခန္႔ေလ့ရွိသလဲဆိုရင္ အတြင္း၀န္ေနရာေတြဟာ အဲဒီ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ အကၽြမ္းက်င္ဆုံး၊ အထက္ျမက္ဆုံး၊ လုပ္သက္အၾကာဆုံး၊ တာ၀န္ယူမ အရွိဆုံး စတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြထဲက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကုိက္ညီသူေတြကုိ ခန္႔ပါတယ္။
သူတို႔ဟာ တကယ္တမ္းေတာ့ အၿမဲတမ္းခန္႔ ၀န္ႀကီးေတြပါပဲ။ ဆိုေတာ့ အမွန္တကယ္ အရည္အခ်င္း ရွိသူ ေတြကုိသာ ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားေလ့ ရွိပါတယ္။
ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ၀န္ႀကီးျဖစ္လာၾကမယ္။ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြဟာ သူတို႔ပါတီရဲ႕ မူ၀ါဒ၊ သူတို႔ စြဲကုိင္ထားတဲ့ မူ၀ါဒေတြေပၚ မူတည္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားေတြကုိ ကုိယ္တြယ္ ထိန္းေက်ာင္း၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေလ့ ရွိၾကရာ ဒါကုိ အတြင္း၀န္ေတြနဲ႔ ညိႇႏႈိင္းတုိင္ပင္ၿပီး လုပ္ကုိင္ရပါတယ္။
လုပ္လက္စ အလုပ္ေတြက ဘယ္လိုရွိတယ္။ ႐ုတ္တရက္ေျပာင္းလဲရင္ ဘာေတြျဖစ္ႏုိင္ေျခ ရွိတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးကအစ အတြင္း၀န္နဲ႔ တုိင္ပင္ရတာမ်ဳိးပါ။ ဒါမွလည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားက တည္ၿငိမ္မယ္ေလ။
ဆိုေတာ့ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ခန္႔ထားတဲ့ အတြင္း၀န္ဆိုတဲ့ ရာထူးကုိၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ အေစာပုိင္းက ေျပာသလို အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ပဲလား။ ဘယ္လိုခန္႔ထားသလဲဆိုတာ ျပန္ဆန္းစစ္ ၾကည့္ရင္ေတာ့ . . . .
အရင္လိုပါပဲ။ စစ္အာဏာရွင္ ေခတ္တုန္းကလုိ ယူနီေဖာင္းခၽြတ္ မိုးက်ေရႊကုိယ္ေတြက အမ်ားစုပါပဲ။
ဒါေပမဲ့လည္း နဂုိကတည္းက ဒီမုိးက်ေရႊကုိယ္ေတြက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားရဲ႕ ထိပ္ပုိင္း အဆင့္ဆင့္ျဖစ္တဲ့ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ စတဲ့ရာထူးေတြကုိ အပုိင္ကုိင္ထားၿပီးသားပါ။ အခုပုိၿပီး ေသခ်ာတဲ့ အာဏာရွိတဲ့ ေနရာကို မူအရ ထပ္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္လုိက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။
ဥပမာ- ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ အတြင္း၀န္ကုိၾကည့္ရင္ ဦးတင့္ေဆြဆိုတာ စာေပစိစစ္ေရးလုိ႔ေခၚတဲ့ စာေပကင္ေပတိုင္က စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ကုိ လုံး၀ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ စာေပစိစစ္ေရး ဌာနရဲ႕အႀကီးဆုံးတာ၀န္ကုိ ယူထားခဲ့သူပါပဲ။
စကားလုံးတစ္လုံးက အစ၊ အက်အေပါက္၊ ၀န္ႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသုံးအႏႈန္း၊ သတင္းတစ္ခုမက်န္ စိစစ္တည္းျဖတ္၊ ျဖတ္ေတာက္ရာမွာ အစြမ္းထက္ခဲ့သူ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးတစ္ဦးပါ။
ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ျပန္ေျပာေနတာပါ။ သူေရးခဲ့တာ သူ႕သမုိင္း ပါပဲ။
က်န္တဲ့ အတြင္း၀န္ေတြမွာေရာ ဒီလုိသမုိင္းေတြနဲ႔ လူေတြ ဘယ္သူေတြ ပါေသးသလဲ။
ဒီလိုေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ေျခရွိတယ္လို႔ ႀကိဳတင္တြက္ဆတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ အခ်ဳိ႕က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ အတြင္း၀န္ခန္႔ထားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကန္႔ကြက္တဲ့အဆိုေတြတင္ၿပီး ကန္႔ကြက္ ခဲ့ၾကပါတယ္။
ေဒါက္တာျမတ္ၪာဏစုိးဟာ ဒီအေရးေတြျမင္လုိ႔ အတြင္း၀န္ရာထူး ခန္႔ထားေရးကုိ အေရးႀကီးအဆို တင္ၿပီး ကန္႔ကြက္ခဲ့တာပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ အစိုးရကေတာ့ သူ႕လုပ္ပုိင္ခြင့္ရတုန္းမွာ ဇြတ္လုပ္သြားခဲ့ပါတယ္။
လက္ရွိအစုိးရဟာ ႏုိင္ငံတကာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြအတုိင္း လုပ္သလား။ ၂၀၁၅ ေနာက္ပုိင္း မေသခ်ာတဲ့ အနာဂတ္အတြက္ ႀကိဳတင္ရည္ရြယ္ ႀကံဆထားသလား ဆိုတာေတာ့ ဆန္းစစ္ေလ့လာ ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တက္လာမယ့္ အစုိးရဟာ သူတို႔ကုိယ္တုိင္ မဟုတ္ခဲ့ရင္ ဒီအတြင္း၀န္ေတြက ေနာက္တက္မယ့္ အစုိးရကုိ ေစတနာေရွ႕ထားၿပီး ကူညီပါ့မလားဆိုတဲ့ စုိးရိမ္မႈထက္ အာဏာကုိ အလြဲသုံးစားလုပ္ၿပီး လုပ္ပုိင္ခြင့္ ေတြကုိ ဆက္လက္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားမလားဆိုတဲ့ စုိးရိမ္ခ်က္က ပုိႀကီးပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကုိ ကန္႔ကြက္ဖို႔ ခိုင္လုံတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိဘဲ စုိးရိမ္ခ်က္ေတြသာ ရိွခဲ့လို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ အတြင္း၀န္ေတြ ခန္႔ထားေရး အတည္ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။
စစ္အာဏာရွင္ကေန ယူနီေဖာင္းခၽြတ္ခဲ့တဲ့ အစုိးရဟာ ကုိယ္တုိင္ ယူနီေဖာင္း မခၽြတ္ခင္ကတည္းက ႀကိဳတင္ၿပီး စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိအရာခံႀကီးေတြကုိ စစ္ဘက္ကေန အရပ္ဘက္ကုိ လူ၀တ္လဲ ေစၿပီးသူတို႔ရဲ႕ (Adminstrative Body) အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားႀကီး တစ္ခုလုံးကုိ ေတာင့္တင္း ခိုင္မာေအာင္ လုိသလုိ စီမံခန္႔ခြဲလို႔ရေအာင္ မိုးက်ေရႊ ကုိယ္ေတြနဲ႔ အစားထုိးခဲ့ၿပီးသားပါ။
စစ္ဘက္ဆုိင္ရာ အရာရွိေပါင္း မ်ားစြာဟာ မုိးက်ေရႊကုိယ္ အျဖစ္နဲ႔ သူတို႔နဲ႔လားလားမွ မဆုိင္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ဟုိတယ္နဲ႔ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာနလို ဌာနေတြမွာေတာင္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးေတြ၊ ညႊန္ၾကား ေရးမွဴးခ်ဳပ္ေတြအျဖစ္ ရွိခဲ့တာပါပဲ။
အဲဒါေၾကာင့္ပဲ တတ္သိပညာရွင္ေတြဟာ တစ္စတစ္စ ေဘးေရာက္ၿပီး မုိးက်ေရႊကုိယ္၊ အမိန္႔ေတာ္ခံေတြက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား တစ္ခုလုံးကုိ လည္ပတ္ခဲ့တာပါ။
ဆုိေတာ့ ခုလို အတြင္း၀န္ေတြအျဖစ္ ထပ္အဆင့္ျမႇင့္တာကေတာ့ သိပ္လည္း အံ့ၾသစရာမရွိပါဘူး။
ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ႀကီး ကိုယ္တုိင္ပင္လွ်င္ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း တပ္မေတာ္ေန႔ အခမ္းအနားမွာ စစ္၀တ္စုံနဲ႔တကြ ႂကြေရာက္ခ်ီးျမွင့္ခဲ့တာ အမ်ားသိလည္း ျဖစ္ခဲ့ၿပီပဲ။
လက္ရွိအတြင္း၀န္ ခန္႔ထားမႈမွာလည္း စစ္ဘက္ဆုိင္ရာ အရာရွိေဟာင္းႀကီးေတြက ေနရာယူထားဆဲျဖစ္ရာ စစ္အာဏာရွင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႀကီး မၿပီးဆုံးေတာ့ၿပီလားလို႔ ေမးခြန္းထုတ္ရမလား။ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာ အရာရွိႀကီး ေတြေလာက္ တတ္သိပညာရွင္ေတြ မရွိေတာ့ၿပီလားလို႔ ေမးခြန္းထုတ္ရေတာ့မလုိပင္။
ေနာက္ဆုံး ေထာက္ျပစရာ တစ္ခုကေတာ့ အစုိးရအဖြဲ႕မွာ ဘာအတြက္ အသုံးလုိမွန္းမသိဘဲ ၅၇ ေနရာေတာင္ ခန္႔ထားတဲ့ ဒု၀န္ႀကီးေတြပါ။
အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္နဲ႔ ဒု၀န္ႀကီးဆိုတာ တကယ္တမ္းေတာ့ နာမည္သာ ကြာတာပါ။ လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ လုပ္ႏိုင္စြမ္းေတြက တာ၀န္သာေပးခဲ့မယ္ဆိုရင္ တန္းတူရည္တူ ေပးလို႔ရပါတယ္။
ႏုိင္ငံရဲ႕ ဘတ္ဂ်က္ေတြက ဘယ္ေလာက္မ်ား ပုိလွ်ံေနလို႔ပါလဲ။ ႏွစ္စဥ္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ေသာက္ေသာက္လဲ ျပေနတဲ့ အေျခအေနမွာ ဒီမလိုအပ္တဲ့ ရာထူးတူေနရာေတြ ေပါေပါမ်ားမ်ား ျဖစ္ေနတာ ႏုိင္ငံအတြက္လည္း ဘ႑ာေငြျဖဳန္းတီးရာ က်ေနပါတယ္။
ေဆာင္းပါးကုိ အဆုံးသတ္ရရင္ေတာ့ လက္ရွိအစုိးရရဲ႕ အတြင္း၀န္ခန္႔ထားေရး မဟာဗ်ဴဟာဟာ နဂုိ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ေတြကုိ ထပ္ေဆာင္း လစာေပးၿပီး တာ၀န္ႏွစ္ရပ္ ထမ္းေဆာင္ခုိင္းတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက် သိပ္မမ်ားဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔ရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိေဟာင္းေတြကုိ ထုိင္ခုံ ဆက္ေပးထားတာဟာ အာဏာသက္တမ္းကုိ ရသေလာက္ ဆြဲဆန္႔ထားသလိုပါပဲ။
၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး အစိုးရအျဖစ္ ဘယ္သူ တက္ခြင့္ရမယ္ဆိုတာ မေရရာတဲ့အျပင္ သူတို႔ကုိယ္တုိင္ ရာႏႈန္းျပည့္ အႏိုင္ရမယ္လို႔ မေသခ်ာ မေရရာတဲ့အတြက္ ေနာက္တက္လာမယ့္ အစုိးရရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားနဲ႔ ပင္မလုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြကုိ ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္တယ္လုိ႔ပဲ ေျပာရမွာပါပဲ။
ေသခ်ာတာကေတာ့ စစ္ယူနီေဖာင္းခၽြတ္ထားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြဟာ အာဏာဆက္လက္ တည္တံ့ေရး၊ ၎တို႔ေနာင္ေရး စိတ္ေအးရေရးအတြက္ အေျခခံဥပေဒ တစ္ခုတည္းကုိ ယုံၾကည္ကိုးစားၿပီး ခံစစ္ထားထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။
အေျခခံဥပေဒ၊ လႊတ္ေတာ္တြင္းက ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားက မုိးက်ေရႊကုိယ္ေတြ စသည္စသည္နဲ႔ ခံစစ္စည္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ အာဏာ လက္မလြတ္တမ္း ကုိင္ထားႏိုင္ဖုိ႔ အကြက္ေစ့ေစ့ ျပင္ဆင္ထားတာ ေတြ႕ရပါေတာ့တယ္။
၂၀၁၅ အတြက္ အဆိုးဆုံး အေနအထားအထိ တြက္ခ်က္ျပင္ဆင္ ထားပုံကေတာ့ ၾသခ်ရေလာက္ပါရဲ႕။
ဒါေပမဲ့ ျပည္သူေတြကလည္း မညံ့ေတာ့ပါဘူး။ အစုိးရ ဘာလုပ္လုပ္ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္လို ေျပာသမွ်ယုံ၊ ႀကိဳးဆြဲသမွ် ကမယ့္ ျပည္သူေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ လူ ၅ သန္း တစ္ခဲနက္ လက္မွတ္ ထိုးခဲ့တာေတြက သက္ေသျပၿပီးပါၿပီ။
၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမွာလည္း ျပည္သူေတြ မညံ့ေၾကာင္း၊ သူတို႔ရဲ႕အစုိးရကုိ သူတို႔ကုိယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္စြမ္း ရွိေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ ထုိက္တန္ေၾကာင္းေတြကုိ သက္ေသျပပါလိမ့္ဦးမယ္။
မုိးက်ေရႊကိုယ္ေတြဟာ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အာဏာရွင္ အေရခြံခၽြတ္အစိုးရရဲ႕ ေနာက္ဆံုးခံစစ္စည္း တစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္လာမွာကေတာ့ ေသခ်ာသေလာက္ကို ရိွပါတယ္။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – http://www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment