Wednesday, November 12, 2014

လူသတ္ဖို႔ ၫႊန္ၾကားသူ

ဆရာေတာ္အရွင္ျမတ္ဘုရား

ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ေလးျမား၊ ဓား၊ တုတ္၊ ေသနတ္စေသာ လက္ နက္ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ားအား လူသားတစ္ေယာက္ကို သတ္ျဖတ္ ရန္ တုိက္တြန္းအားေပး နည္းျပလမ္းၫႊန္ လုပ္ေကာင္းပါသလား။ အကယ္၍လုပ္ခဲ့လွ်င္ ထိုရဟန္းသည္ ဝိနည္းအရ မည္သည့္အျပစ္ ရွိပါသနည္း။ အျပစ္ႀကီးသလား ေပါ့သလားဆုိသည္ကို က်မ္းဂန္ ႏွင့္အညီ ေျဖၾကားေပးေစခ်င္ပါသည္။

  ေနမ်ဳိးလင္း(Austin TX)


ဓမၼဂုဏ္ရည္ကို ညိႇဳးေစသူ

*******************
ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ 'ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ မိမိတုိ႔ျဖစ္ေစ၊ မိမိႏွင့္ ပတ္ သက္သူကိုျဖစ္ေစ၊ ဆန္႔က်င္တဲ့လူေတြကို စိတ္ဆုိးၿပီး အဲဒီလူေတြ ကို သတ္ပစ္ဖို႔ လက္နက္ရွိသူေတြကို အားေပးတယ္ဆိုတဲ့စာေၾကာင္း တိုေလး တစ္ေၾကာင္းေလာက္သာ ပါခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဗုဒၶရဲ႕တရားေတာ္မွာ 'ဧဟိပႆိေကာ=လာပါ႐ႈပါ'လို႔ စမ္းသပ္ခံႏုိင္တဲ့ဓမၼဂုဏ္ရည္ မရွိႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာဟာ ကမၻာေပၚမွာ ယခုေလာက္ လည္း ထြန္းေျပာင္လာႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဗုဒၶတရားေတာ္အရ သက္ရွိသတၱဝါတစ္ေယာက္ ကို သတ္ဖို႔ သို႔တည္းမဟုတ္ သတ္ႏုိင္ဖို႔ မည္သည့္ဖန္ဆင္းရွင္ သို႔တည္းမဟုတ္ ျဗဟၼာဘုရား နတ္ သိၾကားမွာမွ အထူးအခြင့္အေရးမရွိပါဘူး။ သင့္လက္ေပၚမွာ တြားသြားေနတဲ့ ပုရြက္ဆိတ္ကေလး ကိုေတာင္ စိတ္ထင္တုိင္းသတ္ဖို႔ အခြင့္အေရး သင့္မွာမရွိဘူး။

ဗုဒၶတရားေတာ္အစစ္က အဲဒီလုိျဖစ္လို႔ ဗုဒၶရဲ႕သားေတာ္ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းအစစ္ေတြက လူ တစ္ေယာက္ကိုသတ္ဖို႔ လက္နက္ကိုင္လူသတ္သမားကို ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး တိုက္တြန္းအားေပးေကာင္း ပါ့မလဲ။ အားေပးတုိက္တြန္းခဲ့ရင္လည္း အဲဒီရဟန္းဟာ ကုိယ္တုိင္ရဟန္းအျဖစ္က လူ႔အျဖစ္ကို ေလွ်ာက်သြား႐ံုမက ေျပာျပခဲ့တဲ့ ဗုဒၶရဲ႕ဓမၼဂုဏ္ရည္ကိုလည္း ညိႇဳးမွိန္ေအာင္လုပ္ရာက်ပါတယ္။

လူသတ္အဂၤါငါးပါး
**************
ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ကိုယ္တုိင္လူကိုသတ္ရင္ အနည္းဆံုး ကိုယ္ဝန္ေဆာင္အမ်ဳိးသမီးကို ပဋိသေႏၶဖ်က္ေဆးေပးမိရင္ ဒါမွမဟုတ္ အျခားတစ္ေယာက္ကို လူသတ္ဖို႔ ေစခိုင္းအားေပးတုိက္ တြန္းရင္ ေသခ်င္ေနတဲ့လူကို ေသတာေကာင္းတယ္လို႔ ေျမႇာက္ေပးရင္ ေသခ်င္ေနသူရဲ႕အနီးအနား မွာ လူသတ္ပစၥည္းေတြကိုခ်ထားေပးရင္ အဲဒီရဟန္းဟာ သကၤန္းဝတ္ထားေပမယ့္ ရဟန္းဆုိတဲ့ အေရအတြက္ထဲ မပါေတာ့ဘူး။
လူသတ္မႈအထေျမာက္ဖို႔အတြက္
(၁) သတ္မယ့္လူဟာ လူသား စင္စစ္ျဖစ္ျခင္း၊
(၂) အဲဒီလူအသက္ရွိေနတယ္လို႔သိျခင္း၊
(၃) သတ္(ေသေစ)လိုတဲ့ေစတနာရွိျခင္း၊
(၄) ကိုယ္တုိင္လံု႔လျပဳ၍သတ္ျခင္း၊
(၅) အသတ္ခံရသူေသဆံုးျခင္းလို႔ အဂၤါငါးခ်က္ရွိပါတယ္။

ေစခိုင္းပံုေျခာက္မ်ဳိး
*************
 အျခားလူကိုေစခိုင္းရာမွာ သတ္မွတ္ခ်က္လြဲခဲ့ရင္ေတာ့ အာပတ္မသင့္ (ပါရာဇိကမက်) ဘူး။ ဥပမာ 'ဦးဒတၱကို (ဝတၴဳ)၊ မြန္းလြဲ ၁နာရီအခ်ိန္ (ကာလ)၊ ေရႊတိဂံုဘုရားအေရွ႕ဘက္မုခ္မွာ (ၾသ ကာသ)၊ လွံစြပ္နဲ႔ (အာဝုဓ)၊ ဦးဒတၱလမ္းေလွ်ာက္ေနတုန္း (ဣရိယာပထ)၊ ေရွ႕တည့္တည့္ကေန ဗုိက္ ကိုထုိးၿပီး (ႀကိယာဝိေသသ)သတ္ပါ'လုိ႔ ဆရာေတာ္ဦးတိႆက သတ္ဖို႔ခိုင္းခဲ့ေပမယ့္ လူသတ္သမား က ဦးဒတၱကိုမသတ္ဘဲ ဦးေဇာတကို သတ္မိရင္ျဖစ္ေစ၊ လွံစြပ္နဲ႔မထိုးဘဲ ေသနတ္နဲ႔ပစ္ရင္ျဖစ္ေစ (ေျခာက္ခ်က္ထဲက တစ္ခ်က္ခ်က္လြဲခဲ့ရင္) ဆရာေတာ္ဦးတိႆ အာပတ္မသင့္(ပါရာဇိကမက်)ဘူး။
အဲဒီေျခာက္ခ်က္နဲ႔သတ္ဖုိ႔ အတိအက်ခိုင္းရင္ အတိအက်ညီၫြတ္မွ ခုိင္းသူဟာ ပါရာ ဇိကက် (ရဟန္းအျဖစ္ဆံုး႐ံႈး)ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္မရွိဘဲ သာမန္ေစခိုင္းရင္ေတာ့ အာပတ္ လြတ္လမ္းမရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဥပမာ လူသတ္သမားကို ဆရာေတာ္ဦးတိႆက 'ေဟ့ ဒကာ၊ ဦးဒတၱကို သြားၿပီးသတ္ပစ္ေခ်'လို႔ သာမန္ပဲေျပာလို႔ လူသတ္သမားအေနနဲ႔ ဦးဒတၱကိုသြားသတ္ရင္ ဦးဒတၱ ေသတာနဲ႔ ဆရာေတာ္ဦးတိႆဘုန္းႀကီးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။

သတ္မွတ္ခ်က္မရွိလို႔
****************
ဆရာေတာ္ဦးတိႆက လက္နက္ကိုင္ေတြကို 'ခင္ဗ်ားတို႔ကို ဆန္႔က်င္အာခံေနသူေတြ ဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ရန္သူပဲ။ ရန္သူဆိုတာကို အၾကြင္းအက်န္မထားနဲ႔၊ အျပတ္ရွင္းပစ္လို႔ သာမန္ပဲ တုိက္တြန္းအားေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ လက္နက္ကိုင္ေတြက (ဆရာေတာ္ဦးတိႆက တို႔ကို ရန္သူကို အ ျပတ္ရွင္းပစ္ဖို႔ သင္ၾကားေပးလိုက္တာပဲဆိုတဲ့အသိနဲ႔) ၄င္းတို႔ကို ဆန္႔က်င္သူမွန္သမွ်ကို ဘယ္သူ႔ ကိုမဆို 'ဘယ္သူ႔ကိုမဆို၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္လက္နက္၊ ဘယ္လိုေနတုန္း၊ ဘယ္နည္း နဲ႔ပဲသတ္သတ္၊ သတ္ဖို႔အမိန္႔ေပးေပး' ဆန္႔က်င္ဘက္အုပ္စုမွာ လူတစ္ေယာက္ေသတာနဲ႔ ေစခိုင္း သူဆရာေတာ္ဦးတိႆ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘဲ သကၤန္းဝတ္ႀကီးျဖစ္သြားပါတယ္

ဦးတိႆဟာ ေခါင္းျပတ္သြားတဲ့လူကို ျပန္ရွင္ေအာင္လုပ္လုိ႔မရသလုိ တစ္သက္လံုး ဘုန္းႀကီးျပန္ဝတ္ခြင့္လည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဗုဒၶသာသနာ့ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ ဒီဘဝမွာ ဆံုး႐ံႈး သြားၿပီ။ အျပစ္က အဲဒါေလာက္ႀကီးတယ္။

ငါ့အဓိ႒ာန္
********
မွားယြင္းမႈဟူသည္ ေမာဟမကင္းသူ လူတုိင္းႏွင့္ဆက္ဆံ၏။
သုခ၏ မ်ဳိးေစ့ျဖစ္ေသာ ဒုကၡကိုရဲဝ့ံစြာ ငါခံယူမည္။
ငါ့တာဝန္ကို ငါကိုယ္တုိင္သိ၍ ေဆာင္ရြက္မည္။
ငါ့အလုပ္ႏွင့္တူေသာအက်ဳိးကို မခြၽတ္ငါရမည္။

စတုတၴစံေက်ာင္းဆရာေတာ္

( အရွင္ေကလာသ ဆရာေတာ္၏ ၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)


Credit - Yangon Media Group

 

No comments:

Post a Comment