Written by - ဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
“ပညာရွင္ေတြဟာ တကယ္တမ္း အားမကိုးရဘူးလို႔ ဆိုေနၾကတယ္”
ကြ်န္ေတာ့္စကားကို ကိုဘသစ္ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေနတယ္။
“ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာတာလဲ”
“လူငယ္ေတြ ေျပာတာပါပဲ၊ ဥပမာ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးေတြဆိုရင္ ပညာရွင္ေတြ မ်ားတာပါပဲ”
“မွန္တာေပါ့၊ ဦးေနဝင္း အာဏာသိမ္း ၿပီးတဲ့ေနာက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးက ကာနယ္လွဟန္။ ေဒါက္တာညီညီက ပညာေရးဒုဝန္ႀကီးပါ၊ ပညာရွင္အေနနဲ႔ သူတုိ႔က႑ကေန ပါဝင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ဝင္းက ဝန္ႀကီးျဖစ္လာတယ္။ သူက ဒႆနိကေဗဒဌာနက ပါေမာကၡပါပဲ”
“ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ ပညာေရးဒုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေမာင္ဒီတို႔၊ ဦးမ်ိဳးၫြန္႔တို႔ဟာလည္း ပညာရွင္ေတြ တကၠသိုလ္က ဆရာေတြပဲ မဟုတ္လား”
“မွန္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ပညာရွင္ေတြဟာ လြတ္လပ္စြာ လုပ္ပိုင္ခြင့္မရၾကဘူး။ အမိန္႔ ေပး ခိုင္းခံရတာေတြပဲ ရွိတယ္”
“ဒါေပမဲ့ သူတို႔အေနနဲ႔ လုပ္သင့္တာေတြ ကိုလုပ္ၿပီး မလုပ္သင့္တာကို ျငင္းရမွာေပါ့၊ ၿပီးေတာ့သူတို႔က အၾကံဥာဏ္ေတြေပးၿပီး လုပ္ရမွာေပါ့”
“ဒါကေတာ့ ပညာရွင္ေတြဟာ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြလို မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ဟာ တကၠ သိုလ္မွာ ပညာသင္ဖို႔၊ သုေတသနျပဳဖို႔ပဲ အာ႐ံု ထားတယ္။ ဒါကို သိတဲ့ ဦးေနဝင္းဟာ သူရဲ႕ ခရီးစဥ္မွာ ႐ူပေဗဒပါေမာကၡ ေဒါက္တာတင္ေအာင္တို႔၊ ဓာတုေဗဒပါေမာကၡ ေဒါက္တာကိုကိုႀကီးတို႔ကို ေခၚသြားတယ္။ အဲဒီခရီးစဥ္ ေတြမွာလည္း ဆရာႀကီးေတြဟာ သူေျပာသမွ် နားေထာင္ၿပီး အလိုက္သင့္ျပန္ေျပာၿပီး ေနၾကရတယ္”
“ဘာလို႔ျပန္မေျပာရဲၾကတာလဲ ကိုဘသစ္”
“ႏွစ္ခ်က္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ သိတယ္။ အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ။ ပထမအခ်က္က သူဟာ ပညာတတ္ေတြကို အားေပးသေယာင္နဲ႔ တကၠသိုလ္သုေတသန စာတမ္းဖတ္ပြဲအၿပီးမွာ သမၼတအိမ္ေတာ္မွာ ညစာစားပြဲ တည္ခင္းတယ္။ အဲဒီမွာ ဆရာတစ္ေယာက္ မေတာ္တဆျဖစ္တဲ့ကိစၥနဲ႔ အဲဒီဆရာကို လူအမ်ား ေရွ႕ေမွာက္မွာ ဆြဲထိုးတယ္”
“ပါး႐ိုက္သလိုမ်ိဳးပဲလား”
“ၿပီးေတာ့ သူက ျမန္မာစာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာစာေကာ္မရွင္ကို အၾကံေပးတယ္။ အဘိဓာန္ျပဳစုေစတယ္။ သူကိုယ္တိုင္က ပါဝင္တယ္။ ဥပမာ လူေတာ္လူေကာင္း ဆိုတာကို လူေကာင္းလူေတာ္လို႔ ျပင္တာမ်ဳိးေတြေပါ့”
“သူက ပညာရွင္မွ မဟုတ္တာဘဲ”
“အမွန္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အာဏာရွင္ဆိုတာ သူ အားလံုးသိတယ္ထင္ေနတာ၊ သူ႔ကို ေဝဖန္ျပန္ေျပာတဲ့ ဦးဝန္(မင္းသုဝဏ္)ကို မက်က္တက်က္ေပါင္မုန္႔လို႔ ေျပာသြားတယ္”
“ဆရာႀကီးက လန္ဒန္မွာ ပညာသင္ခဲ့ေသးတယ္ မဟုတ္လား”
“ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားအေမးကို ေျဖရရင္ ဒီ ဆရာႀကီးေတြဟာ အဲဒီအာဏာရွင္ေတြကုိ ျပန္မေျပာၾကေတာ့ဘူး။ သူတို႔ကလည္း လက္ပါးေစေတြအေနနဲ႔ သေဘာထားတယ္။ အမွန္ေတာ့ ပညာရွင္ေတြဟာ ပညာအတြက္ပဲ ေလ့လာၾကတယ္။ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ပညာအတြက္ပဲ ေလ့က်င့္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ လူညစ္ေတြနဲ႔ေတြ႔ရင္ သူတို႔ကုိယ္သူတို႔ ခုခံဖို႔သိတာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳးအလုပ္ေတြကို လုပ္တဲ့အခါေတြမွာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားေတြကို ဖန္တီးဖို႔လည္း နားမလည္ၾကဘူး။ သူတို႔အလုပ္ကိုပဲ သူတို႔လုပ္ၾကတယ္”
“ဦးေနဝင္းေနာက္မွာေကာ ပညာရွင္ေတြ ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ဘူးလား။ ဥပမာ ပညာတတ္ေတြဟာ ဝန္ႀကီး၊ ဒုဝန္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာၾကတာပဲ။ သူတို႔ဟာ တကၠသိုလ္ေတြကို တိုးတက္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ဘူးလား”
“ေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ားစဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ ေထာက္လွမ္းေရးအႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ၫြန္႔က ပညာေရးေကာ္မတီဥကၠ႒ပဲ။ သူက ပညာေရးကို ေထာက္လွမ္းေရး၊ ႏိုင္ငံေရး အစီအမံေတြနဲ႔ လုပ္တယ္”
“ဒါက သူကြ်မ္းက်င္တဲ့ပညာကိုး”
“သူက တကၠသိုလ္ေတြ ေက်ာင္းေတြကို ခြဲပစ္တယ္။ ေနာက္ဆုံး တကၠသိုလ္ေပါင္း ၁၆၉ ေက်ာင္းထိ ျဖစ္လာတယ္။ ၿမိဳ႕ျပင္ကို ပို႔တယ္။ တကၠသိုလ္ေတြဟာ ကားလမ္းေတြ ရထားလမ္းေတြနဲ႔ ေဝးရမယ္၊ ၿမိဳ႕နဲ႔ ေဝးရမယ္၊ ျမစ္ကူးေခ်ာင္းျခားမွာ တည္ေဆာက္ရမယ္၊ လူေတြနဲ႕ေဝးရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ေလးခ်က္ကို မူတည္လုပ္ေဆာင္တာပါပဲ”
“ဒါေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ေတြဟာ ေတာေတြထဲကို ေရာက္ေနၾကတာကိုး။ ရန္ကုန္က တကၠသိုလ္ေတြဟာ ဒဂံုတို႔၊ သန္လ်င္တို႔မွာ ရွိတယ္။ အဲဒီက ေက်ာင္းကိုေရာက္ဖို႔ တစ္နာရီေက်ာ္ ကားစီးရတယ္”
“မအူပင္လို တကၠသိုလ္ေတြဆိုရင္ သံုးဘီးေတြ၊ ေထာ္လာဂ်ီေတြနဲ႔ တက္ၾကရတာ ျမင္ဖူးတယ္”
“တကယ္ေတာ့ တကၠသိုလ္ဆိုတာ သီးျခားရွိတာလည္း ေကာင္းတာပဲ မဟုတ္လား”
“ေကာင္းပါတယ္။ သူတို႔ကို အေဆာင္ေတြ မေဆာက္ေပးတဲ့အျပင္ ေနေရးထိုင္ေရးအတြက္ အစီအစဥ္ေတြ မလုပ္ေပးဘူးေလ။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြကို အဆင့္မရွိတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ေရာက္သြားေအာင္ လုပ္ပစ္လိုက္တယ္။ ေရွးက တကၠသိုလ္ေတြမွာ အေဆာင္ေတြနဲ႔ ခံ့ခံ့ညားညား ေနၾကရတယ္။ ထမင္းစားရင္ ေလးေယာက္တစ္ဝိုင္း စားပြဲခင္းေတြ က်က်နန ေနခဲ့ရတဲ့ေခတ္ ရွိခဲ့ပါတယ္”
“ဒါက ၆၂ ခုႏွစ္ စစ္အာဏာမသိမ္းခင္က အထိပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ဦးေနဝင္းတို႔၊ ဦးစိန္လြင္တို႔ဟာ ေက်ာင္းသားေတြကို စိတ္နာတယ္။ ဦးစိန္လြင္ဆိုရင္ သူတို႕ကို သံုးေယာက္ေပါင္းလို႔မွ (၁ဝ) တန္းမေအာင္ဘူးလို႕ ေျပာတာ စိတ္အနာဆံုးပဲလို႕ ေျပာတာၾကားဖူးတယ္”
“၆၂ ခုႏွစ္ Seven July အေရးအခင္းကို ႏွိမ္နင္းတာ ဦးစိန္လြင္ ဦးေဆာင္တာပဲမဟုတ္လား”
“မွန္ပါတယ္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၈ ရက္ေန႔ လင္းအားႀကီးအခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဒိုင္းနမိုက္နဲ႔ ၿဖိဳပစ္လိုက္တယ္။ ဒါကို အဲဒီအခ်ိန္က ေခါင္းေဆာင္ေတြျဖစ္တဲ့ ဦးေနဝင္း၊ ဦးေအာင္ႀကီး၊ ဦးစိန္လြင္ ဘယ္သူကမွ တာဝန္မယူဘူး”
“အင္း၊ တာလီဘန္ေတြေတာင္ သူတို႔လုပ္ရင္ သူတို႔တာဝန္ယူတာပဲ။ သူတို႔လည္း မရွိရွာေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြမွာ တာဝန္ရွိတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ”
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေတြးစရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနပါသည္။
ခုေခတ္ေရာက္သည္အထိ စစ္ဗိုလ္မ်ားသာလွ်င္ ပညာေရးကို အဓိကတာဝန္ယူထားသလို ျဖစ္ေနသည္။ ၫႊန္ခ်ဳပ္မ်ားသည္ စစ္ဗိုလ္ေဟာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ေက်ာင္းသားေတြက သမဂၢဖြဲ႕စည္းေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုေနၾကသည္။ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ကို လိုလားၾကသည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား သမဂၢကေတာ့ ယေန႔တိုင္ အုတ္ပံုႀကီးအျဖစ္သာ က်န္ရစ္ေနပါသည္။
“လက္ရွိ ပညာေရးဝန္ႀကီးကေတာ့ ပညာရွင္၊ ၿပီးေတာ့အရပ္သားပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္”
“ဒါဆိုရင္ သူ႔အေနနဲ႔ ဦးေဆာင္ၿပီး ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သမဂၢအေဆာက္အအုံကို တည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းမလဲ”
“အမွန္ေပါ့ဗ်ာ။ လြန္ခဲ့တဲ့အပတ္က ေဒါက္တာေအာင္ခင္ဆင့္ေတာင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သမဂၢအေဆာက္အအုံကို တည္ေဆာက္ဖို႔ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ဆႏၵျပခဲ့ေသးတာပဲ။ ၁၉၂၆ ခုႏွစ္က ေဒါက္တာဦးညိဳ မ,တည္ခဲ့တဲ့ေငြက်ပ္ ၁၇ဝဝဝ နဲ႔တည္ေဆာက္တာပဲ။ ေရႊတိဂံုဘုရားမွာလည္း အေနာက္မုခ္ေစာင္းတန္းဟာ ဦးညိဳေစာင္းတန္းေပါ့။ ဦးညိဳတို႔ ၁၉၂၆ ခုႏွစ္က ေဆာက္တာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ပ်က္သြားခဲ့တာပဲ”
“ဟုတ္ပါတယ္၊ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ ေျပာခဲ့သလိုေပါ့။ ဒီမိုကေရစီရတဲ့ အခါမွာမွ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအုံကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး အုတ္ျမစ္ခ်မယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့”
“လက္ရွိပညာေရးဝန္ႀကီးကလည္း သူ႔သက္တမ္းမွာ သမဂၢကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးအုတ္ျမစ္ခ်ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ရင္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြေကာ မိဘျပည္သူေတြကေရာ သေဘာက်မွာ အေသအခ်ာပါပဲ”
“ဟုတ္ပါတယ္၊ ဦးညိဳတို႔ရဲ႕ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအုံဟာ ၁၉၃ဝ ျပည့္ႏွစ္မွာ ၿပီးတယ္ဆိုေတာ့ ခုေဆာက္ရင္ ၂ဝ၂ဝ ျပည့္ႏွစ္မွာ ၿပီးမွာပါပဲ”
“ဒီမိုကေရစီလမ္းကိုေလွ်ာက္ဖို႔ ပညာေရးနဲ႔ လမ္းခင္းမွသာ ေအာင္ျမင္မယ္ဆိုတာကို မေမ့ၾကဖို႔လိုတယ္”
“ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္”
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment