![]() |
ႏို၀င္ဘာ ၆ ရက္က က်င္းပခဲ့သည့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ၁၁ ႀကိမ္ေျမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေ၀းကုိ ေတြ႕ရစဥ္ |
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးသည္ လတ္တေလာ အက်ပ္အတည္းႀကီးတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတို႔သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအက်ပ္အတည္း၏ အတိမ္အနက္၊ အဆိုပါ အက်ပ္အတည္းကို ေျဖရွင္းမည့္နည္းလမ္းတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးသည္ မေရရာ မခိုင္မာသေရြ႕ ျမန္မာ့အေျပာင္းအလဲသည္ ႏြံထဲ၌ လွည္းဘီးကြ်ံေနဆဲျဖစ္ၿပီး ကူ၍တြန္းေပးရမည့္ဘက္သို႔ ယိမ္းယိုင္ေနဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။
ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ အၿငိမ္းစားတပ္မေတာ္အရာရွိႀကီးႏွစ္ဦးက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို အဆိုတင္သြင္း၊ ေထာက္ခံခဲ့ျခင္းျဖင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္း ျပင္ဆင္ေရးေျခလွမ္းစခဲ့သည္။ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ ဝက္လက္မဲဆႏၵနယ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ သူရဦးေအးျမင့္ (အၿငိမ္းစားဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္)သည္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ မတ္ ၁၅ ရက္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္၊ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရးေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ေရးအတြက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အား တိုက္တြန္းေၾကာင္း အေရးႀကီးအဆိုကို တင္သြင္းခဲ့ၿပီး၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းေဇာ္ (အၿငိမ္းစားဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္)က ေထာက္ခံေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ အေရးႀကီးအဆိုကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္၊ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ မတ္ ၂ဝ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ ယင္းအဆိုကို ထပ္မံတင္သြင္း၊ အတည္ျပဳခဲ့သည္။
ဒုတိယေျခလွမ္းသည္ ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္း ျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၂၅ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၁ဝ၉) ဦး ပါဝင္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပင္ဆင္သင့္ေသာအခ်က္မ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး၊ အစီရင္ခံစာတစ္ေစာင္ ျပဳစုကာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းရန္ တာဝန္ေပးခဲ့သည္။ အေရးႀကီးအဆိုကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး၊ (၁၂၆) ရက္အၾကာမွသာ ပထမဆံုးေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ခဲ့သည္။ ေကာ္မတီသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါပုဒ္မမ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္သည့္အေနအထားသာ ရွိခဲ့ၿပီး၊ ျပင္ဆင္သင့္ေသာပုဒ္မမ်ားႏွင့္ ျပင္ဆင္ရသည့္အေၾကာင္းအရင္းတို႔ကို ဆက္စပ္ေဖာ္ျပသည္အထိ ခရီးမေပါက္ခဲ့သည္မွာ သိသာျမင္သာသည္။
တတိယေျခလွမ္းသည္ ဒုတိယေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္း ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီကို ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၃ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၃၁) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းတာဝန္ေပးအပ္ခဲ့သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအႀကိဳ၊ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ (၃၁) ဦး ေကာ္မတီလည္း ျဖစ္သည္။ ေကာ္မတီသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပဠာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပင္ဆင္သင့္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ျပင္ဆင္ျခင္းမျပဳဘဲ ဆက္လက္ထားရွိသင့္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေလ့လာေဖာ္ထုတ္ၿပီး၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္အထိ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ပထမေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းၿပီးေနာက္၊ ရက္ေပါင္း (၁၈၆)ရက္ၾကာမွ ဒုတိယေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ခဲ့သည္။
၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၂ ရက္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ (၁၁) ႀကိမ္ေျမာက္ပံုမွန္အစည္းအေဝးတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ အစီရင္ခံစာ ဖတ္ၾကားတင္သြင္းခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္) တြင္ ပုဒ္မေပါင္း ၄၅၇ ခုႏွင့္ ဇယားငါးခု ပါရွိၿပီး၊ ပုဒ္မေပါင္း ၂၁ဝ ႏွင့္ ဇယားငါးခု၏ အပိုဒ္ ၂၃ ခုကို ျပင္ဆင္ရန္ စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ အႀကံျပဳခဲ့သည္။ ဒုတိယေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းျခင္းၾကားကာလသည္ ရက္ေပါင္း (၂၆၂) ရက္ ရွိခဲ့သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအဆိုကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ စတင္တင္သြင္းခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ မတ္ ၁၅ ရက္မွ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီကို၏ အစီရင္ခံစာတင္သြင္းသည့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၂ ရက္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားၿပီးစီးသည့္ ႏိုဝင္ဘာ ၂၅ ရက္အပါအဝင္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၆ ရက္အထိကာလကို တြက္စစ္လွ်င္ ရက္ေပါင္း ၆ဝဝ ေက်ာ္ (၆၂၉ ရက္) ရွိၿပီျဖစ္သည္။
ရက္ေပါင္း ၆ဝဝ ေက်ာ္ ၾကာေညာင္းခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္းအခန္းပါ ပုဒ္မမ်ားႏွင့္အညီ၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ျခင္း လံုးလံုးမရွိေသးသည္မွာ တိုင္းျပည္ႏွင့္ျပည္သူလူထုအတြက္ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့ဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းကို ေရးဆြဲၿပီးစီးျခင္း မရွိသည့္အျပင္၊ ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းကို မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းမည္မွာလည္း မေရမရာျဖစ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္၏ ပထမဆံုးေျခလွမ္းကိုပင္ လွမ္းႏိုင္ျခင္းမရွိသည့္အေျခအေနတြင္ ရက္ေပါင္း ၆ဝဝ ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ျခင္းသည္ အခ်ိန္ဆြဲသည့္သေဘာ၊ အခ်ိန္ျဖဳန္းသည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေနသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
တိုင္းျပည္သည္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စသည့္နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ေအာက္တန္းေနာက္တန္းက်ေနၿပီး အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံ ဆယ္ႏိုင္ငံအနက္ ဂ်ီဒီပီအေပၚ အေျခခံေသာတစ္ဦးခ်င္းဝင္ေငြအရတြက္ခ်က္လွ်င္ အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနသည့္အခ်ိန္၌ တိုင္းျပည္၏ျပႆ နာမ်ား စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အက်ပ္အတည္းကို အေျဖရွာႏိုင္မည့္ ျပင္ဆင္ေရးလမ္းေၾကာင္းအား အခ်ိန္ဆြဲေဆာင္ရြက္ေနမည္ဆိုလွ်င္၊ တိုင္းျပည္ႏွင့္ျပည္သူလူထုအေနျဖင့္၊ ဆင္းရဲတြင္း နစ္သထက္၊ နစ္လာမည္သာ ျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ အစိုးရ၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ အမ်ားစုကိုယ္စားျပဳလ်က္ရွိေသာ အာဏာရျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီသည္ တိုင္းျပည္အေျခအေနကို ေထာက္႐ႈလ်က္၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ေဆာလ်င္စြာ ျပဳစုတင္ျပသင့္သည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၏ ေျခလွမ္းမ်ား ေလးလံထိုင္း မႈိင္းေလ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ အက်ပ္အတည္းမ်ား ေျဖရွင္းရခက္ေလျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလဆန္း ျပန္လည္က်င္းပမည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္မည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို လက္ခံ၊ ေဆြးေႏြး၊ အတည္ျပဳႏိုင္ရန္ စိုင္းျပင္းသင့္သည္။ သို႔ မဟုတ္ပါက၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးသည္ အစစ္အမွန္ေရာဟုတ္ရဲ႕လား၊ မည္သည့္အခ်ိန္ထိ ခရီးရွည္ေနဦးမည္လဲ၊ ၾကန္႔ ၾကာေအာင္ တမင္လုပ္ေနသလား စသည့္ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္အတူ မေသခ်ာ၊ မေရရာမႈမ်ားကို ျမင့္တက္ေစႏိုင္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးေဆာ္ဩလိုက္ရပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ အၿငိမ္းစားတပ္မေတာ္အရာရွိႀကီးႏွစ္ဦးက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို အဆိုတင္သြင္း၊ ေထာက္ခံခဲ့ျခင္းျဖင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္း ျပင္ဆင္ေရးေျခလွမ္းစခဲ့သည္။ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ ဝက္လက္မဲဆႏၵနယ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ သူရဦးေအးျမင့္ (အၿငိမ္းစားဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္)သည္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ မတ္ ၁၅ ရက္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္၊ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရးေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ေရးအတြက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အား တိုက္တြန္းေၾကာင္း အေရးႀကီးအဆိုကို တင္သြင္းခဲ့ၿပီး၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းေဇာ္ (အၿငိမ္းစားဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္)က ေထာက္ခံေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ အေရးႀကီးအဆိုကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္၊ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ မတ္ ၂ဝ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ ယင္းအဆိုကို ထပ္မံတင္သြင္း၊ အတည္ျပဳခဲ့သည္။
ဒုတိယေျခလွမ္းသည္ ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္း ျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၂၅ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၁ဝ၉) ဦး ပါဝင္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပင္ဆင္သင့္ေသာအခ်က္မ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး၊ အစီရင္ခံစာတစ္ေစာင္ ျပဳစုကာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းရန္ တာဝန္ေပးခဲ့သည္။ အေရးႀကီးအဆိုကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး၊ (၁၂၆) ရက္အၾကာမွသာ ပထမဆံုးေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ခဲ့သည္။ ေကာ္မတီသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါပုဒ္မမ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္သည့္အေနအထားသာ ရွိခဲ့ၿပီး၊ ျပင္ဆင္သင့္ေသာပုဒ္မမ်ားႏွင့္ ျပင္ဆင္ရသည့္အေၾကာင္းအရင္းတို႔ကို ဆက္စပ္ေဖာ္ျပသည္အထိ ခရီးမေပါက္ခဲ့သည္မွာ သိသာျမင္သာသည္။
တတိယေျခလွမ္းသည္ ဒုတိယေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္း ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီကို ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၃ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၃၁) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းတာဝန္ေပးအပ္ခဲ့သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအႀကိဳ၊ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ (၃၁) ဦး ေကာ္မတီလည္း ျဖစ္သည္။ ေကာ္မတီသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပဠာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပင္ဆင္သင့္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ျပင္ဆင္ျခင္းမျပဳဘဲ ဆက္လက္ထားရွိသင့္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေလ့လာေဖာ္ထုတ္ၿပီး၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္အထိ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ပထမေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းၿပီးေနာက္၊ ရက္ေပါင္း (၁၈၆)ရက္ၾကာမွ ဒုတိယေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ခဲ့သည္။
၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၂ ရက္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ (၁၁) ႀကိမ္ေျမာက္ပံုမွန္အစည္းအေဝးတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ အစီရင္ခံစာ ဖတ္ၾကားတင္သြင္းခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္) တြင္ ပုဒ္မေပါင္း ၄၅၇ ခုႏွင့္ ဇယားငါးခု ပါရွိၿပီး၊ ပုဒ္မေပါင္း ၂၁ဝ ႏွင့္ ဇယားငါးခု၏ အပိုဒ္ ၂၃ ခုကို ျပင္ဆင္ရန္ စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ အႀကံျပဳခဲ့သည္။ ဒုတိယေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းျခင္းၾကားကာလသည္ ရက္ေပါင္း (၂၆၂) ရက္ ရွိခဲ့သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအဆိုကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ စတင္တင္သြင္းခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ မတ္ ၁၅ ရက္မွ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီကို၏ အစီရင္ခံစာတင္သြင္းသည့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၂ ရက္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားၿပီးစီးသည့္ ႏိုဝင္ဘာ ၂၅ ရက္အပါအဝင္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၆ ရက္အထိကာလကို တြက္စစ္လွ်င္ ရက္ေပါင္း ၆ဝဝ ေက်ာ္ (၆၂၉ ရက္) ရွိၿပီျဖစ္သည္။
ရက္ေပါင္း ၆ဝဝ ေက်ာ္ ၾကာေညာင္းခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္းအခန္းပါ ပုဒ္မမ်ားႏွင့္အညီ၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ျခင္း လံုးလံုးမရွိေသးသည္မွာ တိုင္းျပည္ႏွင့္ျပည္သူလူထုအတြက္ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့ဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းကို ေရးဆြဲၿပီးစီးျခင္း မရွိသည့္အျပင္၊ ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းကို မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းမည္မွာလည္း မေရမရာျဖစ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္၏ ပထမဆံုးေျခလွမ္းကိုပင္ လွမ္းႏိုင္ျခင္းမရွိသည့္အေျခအေနတြင္ ရက္ေပါင္း ၆ဝဝ ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ျခင္းသည္ အခ်ိန္ဆြဲသည့္သေဘာ၊ အခ်ိန္ျဖဳန္းသည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေနသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
တိုင္းျပည္သည္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စသည့္နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ေအာက္တန္းေနာက္တန္းက်ေနၿပီး အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံ ဆယ္ႏိုင္ငံအနက္ ဂ်ီဒီပီအေပၚ အေျခခံေသာတစ္ဦးခ်င္းဝင္ေငြအရတြက္ခ်က္လွ်င္ အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနသည့္အခ်ိန္၌ တိုင္းျပည္၏ျပႆ နာမ်ား စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အက်ပ္အတည္းကို အေျဖရွာႏိုင္မည့္ ျပင္ဆင္ေရးလမ္းေၾကာင္းအား အခ်ိန္ဆြဲေဆာင္ရြက္ေနမည္ဆိုလွ်င္၊ တိုင္းျပည္ႏွင့္ျပည္သူလူထုအေနျဖင့္၊ ဆင္းရဲတြင္း နစ္သထက္၊ နစ္လာမည္သာ ျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ အစိုးရ၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ အမ်ားစုကိုယ္စားျပဳလ်က္ရွိေသာ အာဏာရျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီသည္ တိုင္းျပည္အေျခအေနကို ေထာက္႐ႈလ်က္၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ေဆာလ်င္စြာ ျပဳစုတင္ျပသင့္သည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၏ ေျခလွမ္းမ်ား ေလးလံထိုင္း မႈိင္းေလ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ အက်ပ္အတည္းမ်ား ေျဖရွင္းရခက္ေလျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလဆန္း ျပန္လည္က်င္းပမည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္မည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို လက္ခံ၊ ေဆြးေႏြး၊ အတည္ျပဳႏိုင္ရန္ စိုင္းျပင္းသင့္သည္။ သို႔ မဟုတ္ပါက၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးသည္ အစစ္အမွန္ေရာဟုတ္ရဲ႕လား၊ မည္သည့္အခ်ိန္ထိ ခရီးရွည္ေနဦးမည္လဲ၊ ၾကန္႔ ၾကာေအာင္ တမင္လုပ္ေနသလား စသည့္ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္အတူ မေသခ်ာ၊ မေရရာမႈမ်ားကို ျမင့္တက္ေစႏိုင္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးေဆာ္ဩလိုက္ရပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment