(ေဆာင္းပါးရွင္ - တကၠသိုလ္မိုးဝါ)
အႏုပညာသမား တစ္ဦးအဖို႔ ျပဳလုပ္ဆဲ၊ ထုတ္လုပ္ေနဆဲ မိမိ၏ အႏုပညာဖန္တီးမႈ အလုပ္တစ္ခုအား ေရွ႕မဆက္ဘဲ တစ္ပိုင္းတစ္စႏွင့္ ရပ္တန္႔ထားခဲ့ပါက ထိုကိစၥကို မၿပီးေသးေသာ ပန္းခ်ီကားဟူ၍ တင္စားေခၚေ၀ၚေလ့ ရွိသည္။ စာေပဂီတ ဖန္တီးမႈပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ပန္းခ်ီကား မဟုတ္ေသာ္လည္း ပန္းခ်ီႏွင့္ တင္စားျခင္းမွာ အလြန္ပင္ သင့္ျမတ္ေလ်ာ္ကန္လွပ၍ ခံစားနားလည္ရန္ လြယ္ေစသည္။ ပံုေဖာ္လိုေသာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို တစ္၀က္တစ္ပ်က္ ထားလိုက္လွ်င္ ႐ုပ္လံုးမေပၚဘဲ အေတာ္ပင္ ၾကည့္ရဆိုးရြားမည္။
ကမၻာတစ္၀န္းလံုးတြင္ စြမ္းအင္လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာ ယခင္က ရွိေနခဲ့သလို ယခုလည္း ရွိေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ စြမ္းအင္သည္ အဓိကအခန္းက႑မွ ပါ၀င္ေနေသာေၾကာင့္ စြမ္းအင္ကို အလုအယက္ ထုတ္လုပ္ၾကသည္။ မိမိႏိုင္ငံ၌ စြမ္းအင္ထုတ္လုပ္ရန္ အရင္းအျမစ္မ်ား ခ်ိဳ႕တဲ့ပါကလည္း အျခားတစ္ႏိုင္ငံမွ ထုတ္လုပ္သံုးစြဲခြင့္ရရန္ ခ်ဥ္းကပ္ႀကိဳးပမ္းၾကသည္။
စြမ္းအင္သည္ အေရးပါလွေသာေၾကာင့္ စြမ္းအင္ကပ္ဆိုက္ျခင္းကာလ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ဖူးသည္။ ေရနံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၁၉၇၀၊ ၁၉၇၃၊ ၁၉၇၉ ႏွင့္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ေရနံထြက္ႏိုင္ငံမ်ားမွ စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးသည္။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ေသာ အက်ပ္အတည္းမ်ားအနက္ ၂၀၀၀-၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ကယ္လီဖိုးနီးယား လွ်ပ္စစ္ကပ္ဆိုက္မႈမွာ Enron ကုမၸဏီ၏ ေစ်းကြက္ခ်ဳပ္ကိုင္မႈမွ ျဖစ္ေပၚခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဓာတ္အားျပတ္ေတာက္မႈ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔စြာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေတာင္အာဖရိက၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ စသည္တို႔တြင္လည္း လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားကြန္ရက္မ်ား ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထိခိုက္ပ်က္စီးခဲ့ၿပီး ကုန္ထုတ္လုပ္မႈမ်ားစြာ က်ဆင္းသြားခဲ့သည္။
ယေန႔ ကမၻာအႏွံ႔ ႐ုပ္ၾကြင္းေက်ာက္မီးေသြးႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကဲ့သို႔ေသာ စြမ္းအင္ပင္ရင္းတို႔ မလံုမေလာက္ ေလ်ာ့က်သြားျခင္းေၾကာင့္ အက်ပ္အတည္းမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကရေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မူ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ခန္႔မွစ၍ မည္သည့္စြမ္းအင္ ကပ္ဆိုက္ျခင္းမ်ဳိးမွ် ဆံုၾကံဳရျခင္းမ်ိဳး မရွိခဲ့။ စစ္အာဏာရွင္လက္ေအာက္ ျပည္သူအမ်ားစု ညစဥ္ညတိုင္း လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ခ်ဳိ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ အေမွာင္ထုထဲ ၿငိမ္ထိုင္ေနခဲ့ရျခင္း အေလ့အထပင္ ႐ိုးစင္းသည့္ အျဖစ္သနစ္တစ္ခု ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ စက္မႈလုပ္ငန္း တိုးခ်ဲ႕လုပ္ကိုင္ရန္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား တိုးခ်ဲ႕ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း မည္မည္ရရ လုပ္ခဲ့ျခင္းမရိွ၊ ျဖန္႔ျဖဴးမႈႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈတို႔လည္း လြန္စြာအားနည္းခဲ့သျဖင့္ ယခုအရပ္သားအစိုးရ လက္ထက္တြင္ ျပႆနာ တို႔ အလံုးအရင္း စုပံုက်ေရာက္လာသည္။
ယေန႔ကမၻာတြင္ အထူးအားျဖင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕က မိမိတို႔၏ စြမ္းအင္ငတ္မြတ္ ေခါင္းပါးမႈ (Energy Starvation) ျပႆနာ အား ေျဖရွင္းနည္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ ဤႏိုင္ငံတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ကာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးစက္႐ံု တည္ေထာင္ရန္ ခ်ဥ္းကပ္ျပဳလုပ္လာၾကသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ေရအားလွ်ပ္စစ္ကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ ေက်ာက္မီးေသြးသံုး လွ်ပ္စစ္ကိုပဲ ရည္ညႊန္းရည္ညႊန္း အရင္းအျမစ္မ်ားစြာ ရွိေနေသးေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအား သူတို႔ မ်က္စိက်ေနၾကသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္။ နားလည္ရခက္၍ ဆန္းသည္ဟု ေျပာရမည့္ကိစၥမွာ ျပည္တြင္းရွိ အခြင့္ထူးခံအုပ္စု၏ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားရွာမႈသာ ျဖစ္သည္။ ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းဟူသည္ ထုတ္လုပ္မည့္စြမ္းအား ပမာဏေပၚမူတည္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္ရန္ သင့္မသင့္ဆိုသည္ကို တြက္ခ်က္ဆံုးျဖတ္ရမည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ စဥ္းစားတြက္ခ်က္ၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္ရန္လိုသနည္း။ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ အႀကီးဆံုးစာရင္း၀င္မည့္ မိုင္းတံု(အထက္သံလြင္) ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းသည္ မဂၢါ၀ပ္ ၇၀၀၀ ထိ ႀကီးမားလွေသာ စက္တပ္အင္အားရွိ စီမံကိန္းျဖစ္သည့္ျပင္ ဘူမိေဗဒပညာရွင္တို႔၏ အလိုအရ ယင္းေဒသအနီးအနား ငလ်င္လႈပ္ခတ္ႏိုင္ေျခရွိေၾကာင္း၊ လံုး၀စိတ္ခ်ရသည့္ အေျခအေနမ်ိဳး မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ပညာရွင္တို႔ ပူးေပါင္းၿပီး ေနာက္ထပ္အေသးစိတ္ ေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီးမွ ေဖာ္ေဆာင္ရန္လိုေၾကာင္း စသျဖင့္ ေျပာၾကားခဲ့သည္ ဆိုသည္။
အဆိုပါ လွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းကို ျပည္တြင္းကုမၸဏီ IGE ႏွင့္ တ႐ုတ္ China Three Gorges ေကာ္ပိုေရးရွင္း၊ ထိုင္း EGAT International တို႔က ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မည္ဟု သိရသည္။ တစ္ကမၻာလံုးတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လိုအပ္ခ်က္မ်ားေနေသာ ကာလမ်ိဳးတြင္ တ႐ုတ္ကလည္း ႀကိဳက္၊ ထိုင္းကလည္း ႀကိဳက္။ သို႔ေသာ္ ျပည္တြင္းမွာေတာ့ ျပည္သူအမ်ားက မႀကိဳက္ႏိုင္ေသး။ မႀကိဳက္ႏိုင္သည့္ အေၾကာင္းကလည္း မ်ားစြာရွိသည္။ ျပည္သူမ်ား၏ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္၊ စား၀တ္ေနေရး လူေနမႈဘ၀ တစ္ခုလံုး ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးေစမည့္ ကိစၥ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္ေစမည့္ ကိစၥ စသည့္ဆိုးက်ိဳးမ်ားအား မည္သူမွ် လက္ခံႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လွ်ပ္စစ္က႑ႏွင့္ ပတ္သက္၍ တည္ေဆာက္မႈ ကုန္က်စရိတ္ အနည္းဆံုးျဖစ္ေသာ ေက်ာက္မီးေသြးသံုး ဓာတ္အားထုတ္လုပ္ျခင္းမွအစ၊ ကုန္က်စရိတ္ ဒုတိယအနည္းဆံုးလိုက္ေသာ ေရအားလွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ထုတ္လုပ္ျခင္း အပါအ၀င္ ဟိုတို႔တိ ဒီတို႔တိႏွင့္ ၿမိဳ႕ရြာေက်းရြာတို႔၌ ေနေရာင္ျခည္သံုး အေသးစားဓာတ္အား ထုတ္လုပ္ျခင္းအထိ ျပဳလုပ္ေဖာ္ေဆာင္ေနမႈမ်ားမွာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ၏ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြား၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵအား အေလးမထား လ်စ္လ်ဴရႈထားမႈအျပင္ မိမိတို႔ အက်ိဳးစီးပြား တစ္ခုတည္းကိုသာ ၾကည့္ခဲ့ေသာ အာဏာရွင္အုပ္စု၏ လုပ္ရပ္ရလဒ္ အၾကြင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ယင္းအၾကြင္းမွာ သခ်ၤာနည္းအရ တြက္ခ်က္၍ ရလာေသာ ႐ိုး႐ိုးအၾကြင္းမဟုတ္။ ပရမ္းပတာ အၾကြင္းမ်ိဳး၊ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာ အၾကြင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္။ အႏုပညာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ႏွင့္ ခိုင္းႏႈိင္းရမည္ဆိုပါက မၿပီးေသးေသာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရမည္။
အမွန္စင္စစ္ ပန္းခ်ီကားဆိုသည္မွာ ပန္းခ်ီေရးသူ၊ စုတ္ခ်က္ကိုင္သူ ပန္းခ်ီဆရာကသာလွ်င္ ထိုပန္းခ်ီကားကို အစမွအဆံုး မိမိ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ မိမိေပးလိုေသာ အယူအဆ အေတြးအျမင္တစ္ခု ပါ၀င္ေအာင္ ေရးဆြဲရသည္သာ ျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့မူ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မၿပီးေသးေသာ လွ်ပ္စစ္ပန္းခ်ီကားေပၚတြင္ ပန္းခ်ီဆရာက စုတ္ခ်က္ကိုင္ ေဆးေရးခြင့္ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနသည္။ အႏုပညာ ပန္းခ်ီသေဘာတရားတို႔ကို နားလည္ခံစားတတ္ျခင္း အလွ်င္းမရွိသူမ်ားက တစ္ေယာက္တစ္လွည့္စုတ္ခ်က္ျဖင့္ ေဆးေရာင္တစ္ေရာင္ ၀င္တို႔လိုက္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က ေနာက္စုတ္ခ်က္ျဖင့္ ေနာက္ထပ္ေဆးတစ္ေရာင္ ၀င္ျခစ္လိုက္ႏွင့္ အဆံုးသတ္၌ စိတၱဇပန္းခ်ီလည္း မဟုတ္၊ သရဲတေစၦပံုလည္း မက် မည္သည့္အဓိပၸာယ္ ပုံရိပ္ေဖာ္ရမည္မွန္း မသိႏိုင္ေသာ တစ္ပိုင္းတစ္စ ပန္းခ်ီကားႀကီးကိုသာ ျမင္ေတြ႔လိုက္ၾကရေလသည္။
မၿပီးေသးေသာ လွ်ပ္စစ္ပန္းခ်ီကားသာ မဟုတ္၊ အျခားေသာ မၿပီးေသးသည့္ ပံုေဖာ္မရေသာ ပန္းခ်ီကားအေရအတြက္ မည္မွ်ရွိေနဦးမည္ မသိ။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment