Tuesday, November 11, 2014

ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္၊ ကိုယ္စားျပဳမႈႏွင့္ ျပင္ဆင္ေရးခရီးရွည္ ( ေဆာင္းပါး )

(Written By - ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိမ္း)

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ ပိုမိုေရွ႕တန္းေရာက္လာခဲ့သည္။ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး စၾကႍလမ္းတြင္လည္း ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ အသံမ်ားကို က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ၾကားသိေနရသည္။
အေျခခံဥပေဒတြင္  ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ဟု အသံုးအႏႈန္းကို ကနဦးျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္  ေရရွည္ႏိုင္ငံေရးစားပြဲ၀ိုင္း ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းပြဲမ်ားတြင္ ပိုမိုထိေရာက္ အက်ဳိးျပဳႏိုင္ေျခ ျမင့္မားသည္။


ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ ေကာ္မတီသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၀ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာအေပၚ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီ၏ ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မႈ အစီရင္ခံစာကို တင္သြင္းခဲ့သည္။

အဆိုပါအစီရင္ခံစာတြင္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၊ အခန္း (၇) တပ္မေတာ္အခန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳမႈမ်ားကို ေဖာ္ျပထားသည္။ အခန္း(၇) တပ္မေတာ္အခန္းတြင္ ပုဒ္မ ၃၃၇ မွ ပုဒ္မ ၃၄၄ အထိ ပုဒ္မရွစ္ခု ပါ၀င္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္း အခန္း (၁၂)၊ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က)၌ ေဖာ္ျပထားေသာ ပုဒ္မမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္အခန္းမွ ပုဒ္မ (၈)ခုလံုး မပါ၀င္သျဖင့္ ပုဒ္မ ၄၃၆ (ခ)အရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေထာက္ခံဆႏၵမဲျဖင့္ ျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ကန္႔ကြက္လွ်င္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးမွာ ေရွ႕မတိုးသာ၊ ေနာက္မဆုတ္သာ ဘက္ယိမ္းသြားႏုိင္ေျခရွိသည္

ရွမ္းျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွင့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီတို႔ အေနျဖင့္ ပုဒ္မ ၃၃၇ တြင္ တပ္မေတာ္ဆိုသည့္ေနရာ၌ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ဟု ျပင္ဆင္ရန္လည္းေကာင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒သည္ ဥပေဒတစ္ရပ္လံုးတြင္ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ဟု ေျပာင္းလဲသံုးစြဲရန္လည္းေကာင္း အဆိုျပဳခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ဟု သံုးႏႈန္းျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို ျမင့္ျမင့္မားမား အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစမည္ ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုရွိလွ်င္ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ ရွိရမည္ျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္စစ္စစ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္လွ်င္ ျပည္ေထာင္စုမူစစ္စစ္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေရးကို ဦးစားေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသား အမ်ားစုသည္လည္း တပ္မေတာ္ထက္ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ကို ပိုမိုသေဘာေတြ႕ႏိုင္ေျခ ရွိသည့္အေလ်ာက္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးစားပြဲ၀ိုင္း ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားအထိ အက်ဳိးသက္ေရာက္သြားႏိုင္ေျခ ရွိသည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အင္အားစုပါတီသည္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ားအား ဤဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပည္သူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အညီ ျဖစ္ေပၚခံစားႏိုင္ေစရန္ အကာအကြယ္ေပးရမည္ဟု ပုဒ္မ ၃၃၇ တြင္ ထပ္မံျဖည့္စြက္ရန္ အၾကံျပဳခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းအားလံုးသည္ တပ္မေတာ္၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ ရွိရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားေသာ ပုဒ္မ (၃၃၈)ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မြန္ေဒသလံုးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီက ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္း အားလံုးသည္ ျပည္ေထာင္စုစစ္ဦးစီးအဖြဲ႕၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ ရွိရမည္ဟုလည္းေကာင္း ျပည္ေထာင္စုစစ္ဦးစီးအဖြဲ႕ ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းရမည္ဟုလည္းေကာင္း ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳခဲ့သည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ အဆိုပါပုဒ္မကို ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ျပည္သူ႔ရဲကို ၀န္ႀကီးဌာန သီးသန္႔ဖြဲ႕စည္းသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳခဲ့သည္။ ျပည္သူ႔ရဲကို တပ္မေတာ္၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ ထားရွိျခင္းထက္ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ ထားရွိေရးကိုလည္း အၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။ ျပည္ေထာင္စုစစ္ဦးစီးအဖြဲ႕ဟူေသာ အဆိုျပဳခ်က္သည္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္ေသာ အခ်က္ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးတြင္လည္း အေလးအနက္ထား စဥ္းစားေဆြးေႏြးသင့္သည္။

ပုဒ္မ (၃၄၀) တြင္ တပ္မေတာ္သည္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရးတြင္ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး ပါ၀င္ေရးအတြက္ စီမံေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္။ တပ္မေတာ္၏ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ျပည္သူ႔စစ္မဟာဗ်ဴဟာကို ေဖာ္ေဆာင္ရမည္ဟူေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မြန္ေဒသလံုးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီက ဥပေဒအရ ျပည္သူ႔စစ္မဟာဗ်ဴဟာကို ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုစစ္ဦးစီးအဖြဲ႕က တပ္မေတာ္က႑ကို တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရန္၊ စစ္ဘက္ႏွင့္ အရပ္ဘက္ဆက္ဆံေရးေကာင္းရန္၊ ျပည္သူကို စည္း႐ုံးႏိုင္ရန္ဟု အၾကံျပဳခဲ့သည္။ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ သေဘာတူညီခ်က္ေနရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သေဘာတူညီခ်က္ သို႔မဟုတ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ဟုျပင္ဆင္ရန္ ၀ိုင္း၀န္းအၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။

တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကို ပုဒ္မ ၃၄၂ အရ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ အဆိုျပဳေထာက္ခံခ်က္ျဖင့္ သမၼတက ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးသည္။ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကို ခန္႔အပ္ေရးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ကို ရယူႏိုင္ေရးကိုလည္း အၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။ အကယ္စင္စစ္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသာမက ဥပေဒျပဳေရးတြင္ပါ ပတ္သက္ေနသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ ေထာက္ခံခ်က္ရရွိႏိုင္ေရး ထည့္သြင္းစဥ္းစားခ်က္သည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္သည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳႏုိင္သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ဥပေဒျပဳေရး အခန္းက႑တြင္လည္း ျပင္ဆင္သင့္ေသာ ပုဒ္မမ်ားကို အက်ယ္တ၀င့္ ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္းတင္သြင္းေသာ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ပုဒ္မ ၇၄၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ပုဒ္မ ၁၀၉ (ခ)၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ပုဒ္မ ၁၄၁ (ခ)၊ တိုင္းေဒသႀကီးသို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္တြင္ ပုဒ္မ ၁၆၁ (ဃ)တို႔ကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ ေကာ္မတီအေနျဖင့္ျပင္ဆင္ရန္ စဥ္းစားသင့္ေသာ ပုဒ္မမ်ားအျဖစ္ အစီရင္ခံစာတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ေကာ္မတီအေနျဖင့္ အခန္းအလိုက္ အေသးစိတ္ေဆြးေႏြးရာတြင္ အဆိုပါပုဒ္မမ်ားသည္ မူလအတိုင္းထားရွိရန္ ျပင္ဆင္ရန္၊ ျဖည့္စြက္ရန္၊ ပယ္ဖ်က္ရန္၊ အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ ျပင္ဆင္ရန္ စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ခဲ့ေသာ ပုဒ္မမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းခဲ့သည္။

မြန္ေဒသလံုးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီ၊ ဖလံုစေ၀ၚ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီႏွင့္ ရခိုင္အမ်ဳိးသားပါတီတို႔က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ျခင္းမျပဳသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ကရင္ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ကလည္း ျပည္သူလူထုက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မ်ား ျဖစ္ရမည္ဟု ထည့္သြင္းအၾကံျပဳခဲ့သည္။ ခ်င္းတိုးတက္ေရးပါတီႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တို႔သည္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ား ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပုဒ္မ ၁၆၁ (ဃ)ကို ပယ္ဖ်က္သင့္ေၾကာင္း၊၊ ကရင္ျပည္သူ႔ပါတီက သံုးပံုတစ္ပံုဟူေသာ စကားရပ္အစား ေလးပံုတစ္ပံုဟု ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း၊ အၾကံျပဳခဲ့သည္။ မြန္ပါတီ၊ ကရင္ပါတီ၊ ရခိုင္ပါတီ၊ ခ်င္းပါတီတို႔၏ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားသည္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစု အမ်ားစု၏ ဆႏၵသေဘာထားႏွင့္ ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္နီးပါး ထပ္တူက်ႏိုင္ေျခ ျမင့္မားသည္။

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနၿပီး အေထြေထြသဟဇာတျဖစ္ေရး ဦးတည္လ်က္၊ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းလ်က္၊ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ျပင္ဆင္သြားရန္ျဖစ္သည္ဟု အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ျခင္းကို မ်က္ႏွာစံုညီ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းမႈမ်ားမွတစ္ဆင့္ ျပင္ဆင္ေလွ်ာ့ခ်သြားႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး အေျဖရွာေရးမူကို ဆုပ္ကိုင္ရပ္တည္ေနသည့္အားေလ်ာ္စြာ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး အေျဖရွာႏိုင္ေရး ေဆာ္ၾသတိုက္တြန္းလ်က္ရွိသည္။ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ကလည္း ပုဒ္မ ၁၀၉(ခ)ႏွင့္ပုဒ္မ ၁၄၁ (ခ)ပါ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ဦးေရကို ကာလသတ္မွတ္၍ ထိန္းညိႇေလွ်ာ့ခ်သင့္သည္ဟု အၾကံျပဳခဲ့သည္။

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအင္အားစု ပါတီကမူ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ အဆင့္ဆင့္အခ်ဳိးက် ေလွ်ာ့ေပါ့သတ္မွတ္သည့္ ဦးေရအတိုင္း ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားျဖင့္ ေပၚေပါက္လာမည့္ ေနာင္အနာဂတ္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးတြင္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္းတင္သြင္းသည့္ တိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္အလိုက္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ထားေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ားဟု ျပင္ဆင္ရန္ အၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အင္အားစုပါတီအေနျဖင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္းတင္သြင္းၿပီး ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေရးဘက္ကို ပိုမိုေဇာင္းေပး အၾကံျပဳခဲ့သည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အင္အားစုပါတီသည္ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ေလွ်ာ့ခ်ေရးကိုပင္ အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္း မရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။

အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပုဒ္မ ၁၄၁(ခ)ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး ညိႇႏိႈင္းရာတြင္ ၀ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီက တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၏ ဥပေဒႏွင့္အညီ အမည္စာရင္းတင္သြင္းသည့္ စစ္တိုင္းတစ္တိုင္းလွ်င္ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးက်စီ ပါ၀င္ေသာ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟု လည္းေကာင္း၊ ကရင္ျပည္သူ႔ပါတီက ျပည္နယ္တစ္ခုစီအတြက္ ကိုယ္စားလွယ္သံုးဦးက်စီျဖင့္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ဥပေဒႏွင့္အညီ အမည္စာရင္းတင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သား အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၄၂ ဦးဟု လည္းေကာင္း၊ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အင္အားစုပါတီက သက္ဆိုင္ရာျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမမ်ား အပါအ၀င္ ျပည္နယ္တစ္ခုစီအတြက္ ကိုယ္စားလွယ္ေလးဦးက်စီျဖင့္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ဥပေဒႏွင့္အညီ အမည္စာရင္းတင္သြင္းသည့္ စစ္တိုင္းဌာနခ်ဳပ္မ်ားအလိုက္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ထားသည့္ ၅၆ ဦးထက္မပိုေသာ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟုလည္းေကာင္း ျပင္ဆင္ရန္ အၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ား တိုက္႐ုိက္ပါ၀င္မႈႏွင့္ ေရရွည္ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ႏွင့္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားအားလံုး ပါ၀င္မႈတို႔ကို ထိန္းညိႇႏိုင္ေရးတြင္ ဘက္ညီေသာ၊ ေရရွည္အျမင္ရွိေသာ၊ ပြင့္လင္းျမင္သာေသာ ႏိုင္ငံေရးစားပြဲ၀ိုင္း ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို မျဖစ္မေန ျဖတ္သန္းရမည္ ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးသည္ ခေယာင္းလမ္းခရီးရွည္ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေခါင္းေဆာင္မႈေအာက္တြင္ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ လိုက္ပါႏိုင္ေရး မ်က္ေမွာက္ျပဳသင့္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး၊ တိုက္တြန္းေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။







Credit - Eleven Media Group


 
 (ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ေအာက္တိုဘာလအတြင္းက ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေ၀ယံၿဖိဳးဦး))

No comments:

Post a Comment