Monday, May 18, 2015

မ႑ိဳင္ျပဳရမည့္အရာ - အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္

 ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္း ေျပလည္ေစေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး တုိ႔အတြက္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသည္ အဓိကေသာ့ခ်က္ ျပႆနာျဖစ္ေၾကာင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ သည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္း ေျပလည္ ၍ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိမွသာ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္၍ ျပည္သူမ်ား ဘ၀အေျခ ျမင့္ႏိုင္ေပ လိမ့္မည္။ ႏိုင္ငံႏွင့္ျပည္သူတို႔၏ ကံၾကမၼာမွာ အဆိုပါ အေျခခံဥပေဒ ျပႆနာ အား ေျဖရွင္းႏိုင္မႈ အတိုင္းအတာေပၚ မူတည္ေနသည္။ ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္ၿပီး တန္းတူညီမွ်မႈကို အာမခံခ်က္ ေပးႏိုင္ေသာ အေျခခံဥပေဒ ရွိလာမွသာ ျမန္မာျပည္သူမ်ား ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးခြင့္ ရရွိႏိုင္ၾက လိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ႏိုင္ငံႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူအေပါင္း၏ အနာဂတ္ကံၾကမၼာ ေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒကို ပယ္ဖ်က္၍ အသစ္ေရးဆြဲျခင္း(သို႔မဟုတ္) လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒပါ အေရးႀကီးေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ျခင္းကို မလြဲမေသြ လုပ္ေဆာင္သြားရမည္ သာျဖစ္သည္။

လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို ျမန္မာျပည္သူ လူထုက တစ္ခဲနက္ ဆႏၵျပဳထားၾက ေသာ္လည္း အဓိကက် သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ေပးမည့္ အရိပ္အေယာင္ မျမင္ရေသးေပ။ လႊတ္ေတာ္ အတြင္း ျပင္ဆင္ေရး လမ္းေၾကာင္း သက္သက္ျဖင့္ အေျခခံဥပေဒကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ျပင္ဆင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ အေနအထားေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းၾကရမည့္ အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္ေနသည္။ ေရြးေကာက္ခံ ပုဂိၢဳလ္ အမ်ားစု၏ ဆႏၵျဖင့္ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ခြင့္ မရသည့္ ကာလပတ္လံုး လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ႏိုင္ငံေရးက အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ လြန္စြာအေရးပါ ေနလိမ့္ဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။

အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို ေရွး႐ႈေသာ ၆ ပြင့္ဆုိင္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးေရး သည္လည္း တစ္ႀကိမ္သာ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရၿပီး ဘယ္အခ်ိန္ ထပ္မံေတြ႕ဆံုၾကၿပီး မည္မွ်ရလဒ္ အေျဖထြက္မည္ကို မွန္းဆ၍ မရေသးေပ။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပမည့္ အခ်ိန္ကာလ နီးသထက္ နီးကပ္လာေသာ္လည္း အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးက မေရရာ မေသခ်ာေသး။ ယခုလႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းမကုန္ခင္ အဓိကက်ေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ျပင္ဆင္ႏိုင္မည့္ အလားအလာက နည္းသထက္ နည္းလာသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္၍ တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရးကို အာမခံႏိုင္မည့္ အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္လာေရးအတြက္ မိမိတို႔ျပည္သူမ်ားအေနႏွင့္ တစိုက္မတ္မတ္ တိုက္ပြဲ၀င္သြားရဦးမည္ သာျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ ျပည္သူက ဆႏၵျပဳထားသည့္အတိုင္း ျပင္ဆင္ေပးျခင္းမရွိပါက ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ ကာလတြင္ ျပင္ဆင္ႏိုင္မည့္ အခြင့္အေရးမ်ား ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔ လာေစရန္ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ သြားၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္မည့္ အခြင့္အေရးမ်ား ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔စြာ ရရွိလာေရးအတြက္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ ကာလတြင္ ျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သားမ်ား ေနရာ ရရွိလာရန္ လိုအပ္သည္။

ႏိုင္ငံႏွင့္ျပည္သူ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ အေျခခံဥပေဒကို ထိေရာက္ စြာ ျပင္ဆင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကေသာ ျပည္သူ႕ ဘက္ေတာ္သားမ်ားကို ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ တစ္ခဲနက္မဲေပး ေရြးခ်ယ္ၾကျခင္းျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ အလြန္ ကာလမ်ား၌ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အလားအလာ ပိုမိုရာခိုင္ႏႈန္း မ်ားလာေပလိမ့္မည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ မတုိင္မီ ကာလ၊ ေရြးေကာက္ပြဲကာလႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲလြန္ ကာလမ်ား၌ ျဖစ္ေပၚေန မည့္ ျပည္သူလူထု၏ ႏိုင္ငံေရးႏိုးၾကားမႈ၊ ႏိုင္ငံေရး၌ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈတုိ႔ သည္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို မ႑ိဳင္ျပဳထားေစ ရမည္။

ျပည္သူတို႔၏ ေထာက္ခံအားေပးမႈ၊ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈတို႔ျဖင့္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ဦးတည္ေသာ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျမႇင့္ကာ အဆက္မျပတ္ ဖိအားေပးေတာင္းဆို သြားျခင္းျဖင့္ အာဏာရွင္စနစ္ကို အငုတ္ပါမက်န္ ဖယ္ရွားႏိုင္မည္ ျဖစ္ ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

အယ္ဒီတာ

၁၃-၅-၂၀၁၅

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

 
 

No comments:

Post a Comment