“ဇာတ္အနိမ့္၊အျမင့္ခြဲျခားတာ သူတို႔ႏွင့္ လူမ်ဳိးဘာသာမတူတဲ့ အျခားဘယ္ လူမ်ဳိးကိုမဆို သူတို႔ထက္နိမ့္တယ္ (ဇာတ္နိမ့္တယ္)လို႔ ယူဆၾကတယ္ကြ။ ဇာတ္အနိမ့္ အျမင့္ခြဲျခားတာပါ။ မင္းတို႔ လက္နဲ႔ထိတယ္ဆိုရင္ နိမ့္က် တယ္။ ယုတ္ညံ့တယ္။ မသတီစရာလုိ႔ အထင္ေရာက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီပစၥည္း (အဲဒီမာလကာသီး)ကို သူတို႔ မလုိ ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မင္းတုိ႔ကို “ေလးေဂ်ာင္း၊ ေလးေဂ်ာင္း” “ယူသြား၊ ယူသြား” . . .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ယခင္တစ္ပတ္မွ အဆက္
အမွတ္မထင္ မိမိအရပ္ႏွင့္ လက္လွမ္းမမီသည့္ မာလကာသီးႀကီးႀကီးလံုးကို လွမ္းကုိင္လိုက္သည္။““ေဟ့ …ေဟ့ မတ္ပတ္ က႐ိုး ေလးေဂ်ာင္း”” ဆိုၿပီး မာလကာသီး ကိုခူးၿပီး မာလကာသီးကို မိမိလက္ထဲသို႔ ထည့္ လိုက္သည္။ ဘာေျပာတာလဲ မသိ။ ဘာလုပ္မွန္းလဲမသိ။မိမိလက္ထဲက မာလ ကာသီးႀကီးကေတာ့ မိမိကုိ ၿပံဳးၿပံဳးႀကီးေမာ့ ၾကည့္လုိ႔။
လူငယ္ မာလကာၿခံေစာင့္ေျပာသည့္ ဟိႏၵဴစတန္နီစကားကို မိမိတုိ႔အဖြဲ႕ႏွင့္အတူ ပါလာသည့္ ဟိႏၵဴစတန္နီ စကားနားလည္ သည့္ဗမာဦးေလးႀကီးတစ္ဦးကိုေမးၾကည့္ ေတာ့ ““သူတို႔မာလကာသီးေတြကို မင္းတို႔ လက္နဲ႔ ထိတာ၊ကိုင္တာမႀကိဳက္ဘူး။ ဘာ ျဖစ္လို႔လဲလို႔ မိမိကေမးေတာ့““ဇာတ္အနိမ့္၊ အျမင့္ခြဲျခားတာ သူတို႔ႏွင့္ လူမ်ဳိး ဘာသာ မတူတဲ့ အျခားဘယ္လူမ်ဳိးကိုမဆိုသူတို႔ထက္ နိမ့္တယ္ (ဇာတ္နိမ့္တယ္)လို႔ ယူဆၾကတယ္ကြ။ ဇာတ္ အနိမ့္အျမင့္ခြဲျခားတာပါ။ မင္းတို႔ လက္နဲ႔ထိတယ္ဆိုရင္ နိမ့္က်တယ္။ ယုတ္ညံ့တယ္။ မသတီစရာလုိ႔ အထင္ ေရာက္ တယ္။ဒါေၾကာင့္အဲဒီပစၥည္း (အဲဒီမာလကာသီး)ကို သူတို႔ မလုိခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မင္းတုိ႔ကို ““ေလးေဂ်ာင္း၊ ေလးေဂ်ာင္း”” ““ယူသြား၊ ယူသြား””လို႔ ေျပာလႊတ္တာပါ။…
မိမိတို႔ ညီအစ္ကိုႏွင့္အတူ ရန္ကုန္က ပါလာသည့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုလူငယ္ဘ၀ အေပ်ာ္ သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ မာလ ကာၿခံ၊ လိေမၼာ္သီးၿခံ၊ ဇီးသီးၿခံမ်ားကမာလကာသီး၊ဆီးသီး၊ လိေမၼာ္သီးေတြကို တစ္ၿခံ၀င္ တစ္ၿခံထြက္ လက္နဲ႔ လိုက္ၿပီး ထိလိုက္ၾကတာ တည္းခိုရာ ကာလကတၲားဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ ျပန္ ေရာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ မိမိတို႔၏ အေႏြးအက်ႌ အတြင္း ၀ွက္ယူထားသည့္ အသီးအႏွံေတြ တစ္ပံုတစ္ပင္ႀကီး ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
မိမိတို႔ လုပ္ရပ္ကို မိမိတို႔အုပ္ထိန္းသူေတြက တစ္ဆင့္ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ ဆီေရာက္သြားသည္။ ဘုန္းႀကီး က ဒိႏၵာဒါနာကံ မက်ဳးလြန္ရ အခ်ဳိသာဆံုးေျပာဆုိ ဆံုးမသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ အမိန္႔ ျဖင့္ လက္ေထာက္ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက မိမိတို႔အား ႀကိမ္ဒဏ္ ခပ္ဆတ္ဆတ္ ၃ခ်က္ခ်ီးျမႇင့္လိုက္သည္။ ဘုန္းႀကီး ႀကိမ္ဒဏ္ကို ပထမဦးဆံုး စားသံုးရျခင္း လည္းျဖစ္သည္။
မိမိတုိ႔တည္းခုိရာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသည္ ကာလကတၲားၿမိဳ႕ ေပၚတြင္ရွိသည့္အတြက္ မိမိတုိ႔အဖို႔သြားေရး လာေရး လြယ္ကူသည္။ ဓာတ္ရထား ခဏခဏစီးခြင့္ႀကံဳသည္။ ကာလကတၲားတ႐ုတ္တန္းကို မုန္႔ဖိုးေတြစုၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ သြားစားျဖစ္သည္။ ကာလကတၲားတ႐ုတ္တန္းသည္ (မိမိမေရာက္ဖူးေသာ္လည္း) အျခားႏုိင္ငံ (အထူးသျဖင့္ မိမိတို႔ျမန္မာႏုိင္ငံ)မွ တ႐ုတ္တန္းကဲ့သုိ႔ပင္ ပြက္ပြက္ဆူေနသည္။ အသားျပဳတ္ရည္အုိး မ်ား၊ ေဇာက္ ထိုးခ်ိ္တ္ ဆြဲခံ ထားရသည့္ ၾကက္၊ဘဲမ်ား ေခါင္းျဖတ္ ခ်ိတ္ခံထားရသည့္ ၀က္မ်ားစသည္ျဖင့္ စံုလင္ လွသည္။ မိမိတို႔ရရွိသည့္ မုန္႔္ဖိုးႏွင့္ အရြယ္အရ တ႐ုတ္တန္းသြားၿပီး စားၾက ေသာက္ၾကရန္ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္မ ပါႏုိင္ခဲ့ၾကေခ်။ ကာလ္ကတၲားတြင္ရွိစဥ္ ႏွစ္ႀကိမ္ခန္႔သာ တ႐ုတ္တန္းသို႔ေရာက္ဖူးခဲ့သည္။
အိႏိ္ၵယႏုိင္ငံတြင္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိး စုမ်ား အေတာ္မ်ားျပားသည့္အေလ်ာက္ ေဒသဆိုင္ရာ ႐ိုးရာပြဲမ်ားလည္း အလြန္ ေပါသည္။ မိမိတို႔ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရွ႕ တြင္ အိႏိ္ၵယတိုင္းရင္းသားမ်ဳိးစံု၏ ဘာသာ ေရးပြဲေတာ္ကဲ့သို႔မ်ဳိး၊ အထိမ္းအမွတ္ပြဲ ေတာ္ကဲ့သို႔မ်ဳိး ပြဲမ်ား ရက္ျခားနီးနီးေလာက္ လွည့္လည္က်င္းပေလ့ရွိသည္။ အ၀တ္ အစား ေရာင္စံု၊ အကေရာင္စံု၊ အကနည္း မ်ဳိးစံုျဖင့္ မ်က္စိပသာျဖစ္စရာ အလြန္ ေကာင္းသည့္ပြဲမ်ားျဖစ္သည္။ မိမိတုိ႔လည္း ကေလးသဘာ၀ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေရွ႕လာၿပီး ကျပေဖ်ာ္ေျဖတဲ့ အဖြဲ႕ေတြေနာက္ေလွ်ာက္ၿပီး လိုက္ၾကည့္ ၾကသည္။
ဘုရားဖူးအဖြဲ႕တြင္ မိမိတို႔ႏွင့္ ကေလး ဘဘာ၀တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ မိတ္ဆက္ေပးစရာမလိုဘဲ ခင္မင္ ၾကသည့္ သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕ရွိသည္။စားအတူ သြားအတူ ေလွ်ာက္လည္ေတာ့လည္း အတူတူ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ နာမည္ မိမိျပန္ၿပီး စဥ္းစားလို႔မရေတာ့။
ေခါက္ရွာငွက္ …စာနယ္ဇင္းသမား ရဲ႕ ကနဦးေဆာင္းပါးမွာ မိမိေဖာ္ျပခဲ့သည္။ မိမိတို႔ညီအစ္ကို၏အားနည္းခ်က္၊ စိတ္တို စိတ္ဆတ္သည့္ သည္းခံစိတ္မရွိ၊ ကိုယ္ႏွင့္ မဆုိင္၀င္ပါတတ္သည္စသည့္ ““အေထာင္စိတ္””ေတြ ကို ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ရန္ျဖစ္တတ္ သည္ဆိုသည့္ အက်င့္ဆိုးအေၾကာင္းျဖစ္ သည္။ စေကာ့ေစ်းတြင္ရန္ ခဏခဏ ျဖစ္သည္။ မင္းမႏုိင္တြင္ျဖစ္သည္။အခု ေခတၱ ခဏအိႏိၵယကို ဘုရားဖူးခရီးတြင္ ဆက္ျဖစ္ ျပန္သည္။ တစ္ေန႔ မိမိမမွတ္မိေတာ့သည့္ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုႏွင့္အတူမိမိတို႔နံနက္ စာထမင္းစား ေနာက္က်သည္။ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတြင္ ထမင္းဟင္းကုန္သြားသည္။ လက္ေထာက္ဦးဇင္းတစ္ပါးရဲ႕ အစီအစဥ္ ျဖင့္ တစ္ေနရာရာက ခ်ာပါ တီေတြကို မိမိ တို႔ဆီ ခမ်ာယူလာေပးရွာသည္။
မိမိတို႔ အေနျဖင့္ ထိုအခ်ိန္က ခ်ာပါတီမွန္းလည္း မသိ၊ အာဟာ ရျဖည့္အစာ၊ ထမင္းအစား ထိုးအစာအျဖစ္လည္း မိမိတို႔မသိခဲ့။ မိမိိတို႔ အေနျဖင့္ ဆန္ႏွင့္ထမင္းႏွင့္သာရင္းႏွီး ခဲ့ၾက သည္ ျဖစ္သည္။ အဲဒီခ်ာပါတီကို ႐ံုးပတီသီးႏွင့္ ပဲႀကီးအေစ့လိုက္ ခရမ္းခ်ဥ္ သီးႏွင့္ ခ်က္ထားသည့္ ဟင္း ႏွင့္ စားရမည္ ျဖစ္သည္။စားေနက်ျဖစ္သည့္ အိႏိ္ၵယ လူမ်ဳိး ေတြ အတြက္ ခ်ာပါတီႏွင့္ အသီးအရြက္ ဟင္းသည္ အနံ႔အသက္အားျဖင့္လည္း မိမိတို႔ႏွင့္ မရင္းႏီွး၊ အဲဒီခ်ာ ပါတီႏွင့္ သီးစံု ဟင္း သည္ အေတာ္အတန္ၾကာ ၿပီျဖစ္ သည့္ ဟင္းအနံ႔ေပၚမွာလည္း မိမိတို႔ ဗစစနအငအန မျဖစ္ခဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းေပးသည့္ အဲဒီ ခ်ာပါတီႏွင့္ သီးစံု ဟင္းထုပ္ကိုယူၿပီးေက်ာင္း အေပၚထပ္ကို တက္လာခဲ့ သည္။ မိမိတို႔ ဘုရားဖူးေဖာ္ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္း အေပၚထပ္ရင္ျပင္တြင္ ကုိယ္စီ ေနရာယူ ၾကသည္။ ခ်ာပါတီထုပ္ ကိုဖြင့္ၾကသည္။
တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ ေယာက္ၾကည့္သည္။ မ်က္ႏွာ႐ံွဳးျပၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားေတြက ခ်ာပါတီကို စိတ္မဲ့တပါ ပါးစပ္ထဲထည့္ ၿပီး တစ္ခ်က္ခ်င္း၀ါးေနၾကသည္။ မိမိကိုလွမ္းၾကည့္သည္။ မိမိလည္းေက်ာင္း ေပၚက ဘုန္းႀကီးသြား ဘုန္းႀကီး လာကို ၾကည့္သည္။ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး တေလမွ မျမင္တဲ့အဆံုး အဲဒီခ်ာပါတီ အထုပ္ကိုေက်ာင္း ေနာက္ေဖး၀ရန္ တာကေနကေသာကေမ်ာ ပစ္ခ်လုိက္သည္။ ခ်ာပါတီအထုပ္ကိုက်ၿပီး မေရွး မေႏွာင္းမွာပဲ ေအာက္အိမ္က ေအာ္ သံၾကားလိုက္ရသည္။အဲဒီအထုပ္ ဘယ္သူပစ္ခ်တာလဲ။ အမိႈက္ပစ္တဲ့ေနရာ မဟုတ္ ဘူးကြ …စသည္ျဖင့္ ကုလားစကားကို မိမိဖာသာ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေအာက္ ကေနေက်ာင္းေပၚကို ေအာ္ေျပာ ေနသည္။ မိမိအသာ ထြက္ၾကည့္သည္။ မိမိကုိ လက္ညိႇဳးထုိးၿပီး ေအာ္ေျပာေျပာေန ၾကသည္။
မိမိအသာေခါင္း ကိုလွ်ိဳၿပီး အတြင္း ျပန္၀င္ထုိင္လိုက္သည္။ ေအာက္ထပ္ေဘး အိမ္က ဟိႏ္ၵဴစတန္နီမိသားစုႏွင့္ ပတ္၀န္း က်င္ရဲ႕အသံ ေတြကပိုၿပီး က်ယ္ေလာင္လာသည္။ တစ္အိမ္တည္ကအိမ္မွ ေျပာဆိုသံ ေတြတင္ မကေတာ့ဘူး။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ အိမ္ကမိသားစုေတြရဲ႕အသံေတြပါ ခဏ ၾကာေတာ့ ပါ၀င္လာသည္။ အဲဒီေ အာ္ျမည္ ဆူပူႀကိမ္း ေမာင္း သံေတြ မၾကာခင္ေပ်ာက္ သြားၿပီး ခဏအၾကာမွေတာ့ အဆိုပါအသံ ပိုင္ရွင္အုပ္စုလိုက္ မိမိတို႔တည္းခိုရာ ဘုန္း ႀကီးေက်ာင္းထဲေရာက္လာသည္။ အေပၚ ထပ္ ၀ရန္တာေပၚက ထြက္ၾကည့္ေနသည့္ မိမိကို လက္ညိႇဳးေငါက္ ေငါက္၀ိုင္းထိုးၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ ေအာက္ကိုဆင္းလာဖို႔ ေဒါႀကီးေမာႀကီးေျပာၿပီး လက္ယပ္ေခၚ သည္။ ေက်ာင္း အေပၚထပ္ ၀ရန္တာေပၚမွာ ရွိေနၾကသည့္ မိမိတို႔ရန္ကုန္က ဘုရားဖူး သူငယ္ခ်င္း တစ္စု ေအာက္ သို႔ဆင္းလာခဲ့ ၾကသည္။ ၿမိဳ႕ခံဟိႏၵဴစတန္နီေတြရဲ႕ ေအာ္ဟစ္ဆူပူသံေၾကာင့္ ကပိ္ၸယတခ်ဳိ႕ႏွင့္ သံဃာေတာ္ တစ္ပါးႏွစ္ပါးလည္း ေအာ္ဟစ္ ဆူပူေနသည့္ ေနရာကုိေရာက္လာၾကသည္။
ေက်ာင္းတြင္လည္း ေက်ာင္းထုိင္ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးမရွိ။ အျပင္သြားေနသည္ ထင္သည္။ မိမိတို႔အဖဲြ႕ဆင္းလာ လိုက္သည္။ ေအာက္ထပ္တြင္ မိမိအစ္ကိုႏွင့္ ညီငယ္ေကာင္၇ႏွစ္သားခန္႔ေဇာ္၀င္းကိုပါ ေတြ႕လိုက္သည္။ မိမိကုိ ညီအစ္ကိုႏွစ္ ေယာက္စလံုး စုိးရိမ္တႀကီး လွမ္းၾကည့္ၾက သည္။ ၿပီးေတာ့ လွစ္ခနဲ လွည့္ၿပီးထြက္ေျပး သြား သည္။ မိမိသိလိုက္ရသည္။ လူႀကီး တစ္ေယာက္ေယာက္ကို အထဲမွာသြား ေခၚတာျဖစ္မည္။ အေပၚထပ္က ဆင္းလာ ၿပီးေက်ာင္း၀င္းထဲတြင္ မိမိ ရပ္ေနသည့္ေနရာႏွင့္ ေစာေစာက ဟိႏၵဴစတန္နီကုလားမ်ား ေက်ာင္းထဲ ၀င္လာသည့္ေနရာတြင္ ဆယ္ေပေလာက္သာကြာမည္။ အဲဒီ ရပ္ကြက္အုပ္စုထဲက ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေ ယာက္ ေဒါသတႀကီး ေျပာေျပာဆို ေရွ႕တိုးလာၿပီး မိမိနားရင္းကိုအုပ္ထည့္လုိက္သည္။ လူႀကီး လည္း ျဖစ္ေန ျပန္တာ ရယ္၊ ျပႆနာျဖစ္ရန္ မိမိအုပ္ထိန္းသူေတြ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္း ၾကမွာရယ္ၿပီးေတာ့ဘုန္းႀကီးရဲ႕ ႀကိမ္လံုးကို ေျပးျမင္ ရသည့္ အခိုက္မွာ မိမိမည္သို႔မွ် မကာကြယ္ႏုိင္ခဲ့။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment