Monday, December 22, 2014

လူငယ္ ဗလာ ပညာ နတိၴ အလိုမရွိ (ေဆာင္းပါး)

Written by: ေမာင္တင္ဦး (ေျမာင္းျမ)
 
မူလတန္းေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအား ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ေအာင္မ်ဳိးသန့္)
ဗလာ လူငယ္

လက္ရွိႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ အနာဂတ္ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ အေရးႀကီးဆံုးက လူငယ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြဆိုရာမွာ သာမန္ ပညာမဲ့ဗလာလူငယ္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာျပည့္ဝ ႏွလံုးလွတဲ့လူငယ္ေတြ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ ပညာတတ္လူငယ္၊ ပညာရွိလူငယ္၊ ပညာေတာ္လူငယ္၊ ပညာရွင္လူငယ္၊ ပညာသင္လူငယ္၊ ပညာရွာလူငယ္ စတဲ့ ပညာနဲ႔ တစ္သားတည္းေပါင္းစပ္ထားတဲ့ လူငယ္မ်ားကို အထူးလိုအပ္ေနပါတယ္။

လူငယ္တိုင္းကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ အားကိုးခ်င္ေပးမယ့္ လူငယ္တခ်ဳိ႕ရဲ႕ လမ္းလႊဲမွားမႈေတြေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ အားပ်က္ရပါတယ္။ အရက္ေသစာေသာက္စား၊ မူးယစ္ေဆးဝါးစြဲလမ္း မေလ်ာ္ကန္တဲ့ကိစၥေတြမွာ လူငယ္ေတြနစ္ျမဳပ္ေနတာ ရင္ေလးစရာေကာင္းလွပါတယ္။ ျမစ္ဝက ဆင္ေသေကာင္ကို အားရပါးရပြဲေတာ္တည္ေနတဲ့ ငွက္မိုက္လို ျဖစ္ေနပါတယ္။ စားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဗိုက္ေဖာင္းေအာင္စားၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ကိုေမ့ေနခဲ့တာ ပင္လယ္ထဲေရာက္တဲ့အခ်ိန္ ဆင္ေသေကာင္မွာလည္း စားစာရာအသား ကုန္ခန္းတဲ့အခ်ိန္၊ ကမ္းမျမင္လမ္းမျမင္နဲ႔ ပင္လယ္ထဲမွာပ်ံသန္းရင္း အေတာင္ေညာင္း၊ လက္ပန္းက်ကာ ပင္လယ္ထဲ ဦးစိုက္က်ေသဆံုးရတဲ့ဘဝမ်ဳိးနဲ႔ လူငယ္ေတြရဲ႕ဘဝကို နိဂံုးမခ်ဳပ္ေစလိုပါဘူး။ လူငယ္ေတြဟာ ဗလာလူငယ္ဘဝနဲ႔ နိဂံုးမခ်ဳပ္သင့္ပါဘူး။ လူငယ္ဘဝကို ရင့္က်က္စြာျဖတ္သန္းရင္း ပညာရွိလူႀကီးဘဝအထိ ရပ္တည္ၽနိုင္ရပါမယ္။

လူငယ္ဆိုတာ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ခြန္အားဗလျပည့္ဝၾကသူေတြပါ။ ထို႔အတူ စိတ္ထားျဖဴစင္ၿပီး မွန္တာကိုလုပ္ရဲတဲ့သတိၱနဲ ႔ျပည့္ဝသူေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလို ရဲစြမ္းသတိၱေတြကို ေနရာတက်အသံုးမခ်ဘဲ လမ္းလြဲၿပီး အလဟႆအသံုးခ်ေနတာဟာ အေျခခံကေတာ့ ပညာမဲ့မႈ၊ ပညာနည္းမႈ၊ ပညာနဲ႔ အလွမ္းေဝးမႈ၊ ပညာကို စနစ္တက်အသံုးမခ်တတ္မႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ မင္းမဲ့စ႐ိုက္ဆန္ဆန္ အုပ္စုဖဲြ႕ခ်ိန္း႐ိုက္ရဲတာ သတိၱမဟုတ္ပါဘူး။ ၿပိဳင္ကားေတြ ၿပိဳင္ေမာင္းၿပီး ေသာင္းက်န္းရဲတာ စြမ္းရည္မဟုတ္ပါဘူး။ တုတ္၊ ဓားကိုင္စြဲ စိန္ေခၚရဲတာ မွန္ကန္တဲ့ မာနမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါေတြဟာ ဆင္ျခင္တံုတရားကင္းမဲ့မႈေတြပါ။ ဦးေက္ဗလာ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပါ။

လူငယ္တို႔ရဲ႕ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ေကာင္းျမတ္မႈကို ပညာနဲ႔ေပါင္းစပ္မွ မြန္ျမတ္လူငယ္ျဖစ္လာမွာပါ။ ပညာက ခြ်န္းနဲ႔တူပါတယ္။ ခြ်န္းဆိုတာ ဆင္ျခင္တံုတရားပါ။ လူငယ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြကို သတိေပးေနတာဟာ ပညာပါ။ ပညာရွိတဲ့လူငယ္နဲ႔ ပညာမဲ့တဲ့လူငယ္တို႔ဟာ ျခားနားတဲ့လားရာကို ဦးတည္ေနပါတယ္။

ပညာနတိၱ

ခ်စ္ခင္တဲ့ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ေနၾကေပမယ့္ နာရီနဲ႔အမွ် လက္တြဲေတြျပဳတ္ကုန္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ဘဝႏွစ္ခုဟာ ၾကာလာေလေလ ျခားနားေလေလပါပဲ။ ပညာရွိတဲ့လူငယ္က ပညာရပ္ဝန္းဆီ ေျပးဝင္ခိုလံႈၿပီး ပညာရင္ႏို႕ေသာက္စို႔ကာ ဘဝကို ပညာနဲ႔ထူေထာင္ပါတယ္။ ပညာရွိလူငယ္ဟာ အမွားအမွန္ကို ခဲြျခားနားလည္ႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုးရဲ႕ ျမွဴ ဆြယ္မႈေတြကို ပညာနဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္သံုးသပ္ၿပီး ျမွဴဆြယ္မႈေတြကို တြန္းလွန္ႏိုင္ပါတယ္။ မွန္တဲ့၊ သင့္ေတာ္တဲ့ဘက္ကို သိျမင္စြာ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူပုဂၢိဳလ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ပညာရွိတဲ့ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး မွန္ကန္စြာရပ္တည္ႏိုင္ပါတယ္။ ပညာရွိလူငယ္ေတြရဲ႕ မွန္မွန္ကန္ကန္ ရပ္တည္ေပးမႈ၊ အားေပးေထာက္ခံမႈဟာ တိုင္းျပည္တိုးတက္ေရးအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ အင္အားတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။

ပညာမဲ့တဲ့ ဗလာလူငယ္ခမ်ာ မသမာသူတို႔ရဲ႕ ျမွဴဆြယ္သမွ်ကို ခုခံႏိုင္စြမ္းနည္းပါးတာေၾကာင့္ ဆဲြေဆာင္သူေနာက္ လိုက္ပါသြားတတ္ၾကပါတယ္။ ေလထဲက မက္လံုးေတြကို ပညာနဲ႔စဥ္းစားမဆင္ျခင္ႏိုင္ဘဲ ျမွဴဆြယ္ရာေနာက္ ပါသြားၾကပါတယ္။ ထိုထိုေသာ လူငယ္မ်ဳိး အင္အားေကာင္းလာရင္ တိုင္းျပည္ဟာ ေခ်ာက္ႏႈတ္ခမ္းထဲ ထိုးက်သြားဖို႔ျဖစ္လာတယ္။ မူးယစ္ေဆးဝါးစြဲတာ၊ ေလာင္းကစားလုပ္တာစတဲ့ မေကာင္းမႈေတြဟာ မိမိနဲ႔ မိမိမိသားစုမွ်ေလာက္သာ အက်ဳိးယုတ္ဘဝပ်က္တာပါ။ ပညာမဲ့မႈ၊ လြဲမွားတဲ့ပညာလိုက္စားမႈေၾကာင့္ ယံုၾကည္ခ်က္လြဲေခ်ာ္တာဟာ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးကိုသာမက လူသားတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ အက်ဳိးေက်းဇူးကိုပါ ပ်က္ျပားေစပါတယ္။ အစြန္းေရာက္ အၾကမ္းဖက္သူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ပညာမဲ့သူေတြမ်ားပါတယ္။ ယံုလြယ္သူေတြ မ်ားပါတယ္။ ဗလာလူငယ္ေတြ မ်ားပါတယ္။ ဆင္ျခင္တံုတရားမရွိသူေတြ မ်ားပါတယ္။

လူငယ္ေတြ ပညာသင္ၾကပါ။ စာဖတ္ၾကပါလို႔ ေယဘုယ်အားျဖင့္ တိုက္တြန္းလမ္းၫႊန္ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီပညာဟာ ဘာေတြလဲ။ ဘယ္လိုယံုၾကည္မႈေတြကို ေပးမလဲ။ ဘာေတြကို မ်က္စိမွိတ္ယံုခိုင္းသလဲ။ ဆန္းစစ္ၾကရပါမယ္။ လူတခ်ဳိ႕က စာဖတ္ပါလို႔ေျပာၿပီး မ႐ိုးသားတဲ့ ေစတနာဆိုးနဲ႔ အခါးေပၚ သကာေလာင္းထားတဲ့စာမ်ဳိးေတြ၊ ပညာမ်ဳိးေတြကို ဖတ္ခိုင္း သင္ယူခိုင္းပါတယ္။ အဂၤုလိမာလခမ်ာ တလြဲဩဝါဒကို ယံုမိလို႔ အေမရင္းကို ကိုယ္တိုင္သတ္ျဖတ္မယ့္အထိ မိုက္မဲတဲ့ အေတြးေတြ ဝင္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
မဟာက႐ုဏာရွင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ကယ္မမႈေၾကာင့္သာ အေမရင္းကို သတ္တဲ့သား ျဖစ္မလာတာပါ။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ ငရဲျပည္မွာ သံသရာလည္ေနရဦးမွာပါ။

 ဆိုေတာ့ ပညာရွာမီွးသင္ယူၾကရာမွာ လူအမ်ားေရာေယာင္လို႔ လိုက္သင္ရတဲ့အျဖစ္မ်ဳိး မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ မိမိဘဝ၊ မိမိရည္မွန္းခ်က္၊ မိမိပင္ကိုအရည္အခ်င္းနဲ႔ စပ္ဟပ္တဲ့ ပညာမ်ဳိးကို သင္ယူရပါမယ္။ မိမိနဲ႔လိုက္ဖက္တယ္ စပ္ဟပ္တယ္ဆိုတာ မိမိသာလွ်င္ အသိဆံုးပါ။
ႏိုင္ငံေတာ္မွာ လူငယ္ဆိုတာ တြင္းထြက္ပစၥည္းထက္ အဖိုးတန္တဲ့ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြပါ။ ေရႊ၊ ေငြ၊ ပတၱျမား၊ နီလာ၊ ေက်ာက္စိမ္းဆိုတာသဘာဝအရင္းအျမစ္ပါ။ ဒါေတြကို လူဆိုတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ႕ ကြ်မ္းက်င္မႈနဲ႔သာ ထုတ္ယူသံုးစြဲႏိုင္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလူငယ္ရဲ႕ကြ်မ္းက်င္မႈတန္ဖိုးဟာ ပညာဆိုတဲ့အဆင္တန္ဆာပါရွိမႈေပၚ မူတည္ပါတယ္။  ပညာမတတ္တဲ့လူငယ္ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ သံုးစားလို႔မရတဲ့ ဆန္ကုန္ေျမေလးျဖစ္ေနမွာပါ။ ဆိုေတာ့  လူငယ္တိုင္း လူငယ္တိုင္း ပညာတတ္ေျမာက္သူ၊ ပညာျပည့္စံုသူတို႔ထက္ ပညာႂကြယ္ဝသူ ျဖစ္ေနရမယ္။

ဖိုးရာဇာ နဲ႔ အီဗရာဟင္လင္ကြန္း

ဖိုးရာဇာက တကယ္ေတာ့ လယ္သမားပါ။ သူ႔ကို စာတိုငညိဳလို႔ ေခၚတယ္။ ေတြ႕သမွ်ေပစာမွန္သမွ် စုေဆာင္းဖတ္႐ႈတာေၾကာင့္ စာတိုငညိဳလို႔ ေခၚၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ငညိဳဆိုတဲ့ လူငယ္ဘဝမွာကတည္းက ေတြ႕သမွ်စာကို ရွာရွာေဖြေဖြဖတ္႐ႈတာေၾကာင့္ သူဟာ သာမန္လူငယ္ေပမယ့္ ပညာတတ္လူငယ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ပညာနဲ႔ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ လူငယ္ငညိဳဟာ တစ္ေန႔ေတာ့ ပညာကိုတန္ဖိုးထားလို႔ ထိုက္တန္တဲ့ဘဝဟာ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ နန္တြင္းကို ခက္ခက္ခဲခဲေရာက္သြားတဲ့ သက္ေတာ္ရွည္ ပညာရွိအမတ္ႀကီး ဖိုးရာဇာ ျဖစ္လာပါတယ္။

ထို႔အတူ အေမရိကန္သမၼတ အီဘရာဟင္လင္ကြန္းဟာ သာမန္ေက်းလက္ေန လူငယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံပညာကို ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ယူခဲ့သူမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ စာဖတ္ခ်င္စိတ္ ျပင္းျပတဲ့လင္ကြန္းဟာ သူတို႔အိမ္နဲ႔ မိုင္ႏွစ္ဆယ္ေဝးတဲ့ စာၾကည့္တိုက္ကို ေျခက်င္ေလွ်ာက္သြားၿပီး စာၾကည့္တိုက္မွာ ရသမွ်စာကို ဖတ္ပါတယ္။ စာဖတ္တဲ့အတြက္ သူဟာ သာမန္လူငယ္လူေတာ္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ပညာနဲ႔ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ လူငယ္၊ ပညာတတ္လူငယ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဥစၥာ၊ ဓနမႂကြယ္ဝေပမယ့္ ပညာဉာဏ္ျပည့္ဝသူ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီလို ပညာတတ္လူငယ္ဟာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ စူပါပါဝါ အင္အားႀကီးႏိုင္ငံ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ၁၆ ဦးေျမာက္ သမၼတျဖစ္လာတာဟာ အံ့ဩစရာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ အံ့ဩစရာမဟုတ္ရတာလဲဆိုေတာ့ လင္ကြန္းမွာ စာအုပ္ေတြက ဖတ္လို႔ရထားတဲ့ ပညာေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြ၊ သူ႔ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ေက်းကြ်န္ေတြ၊ အေမရိကန္ျပည္သူေတြရဲ႕ဘဝေတြ ျပည့္ဝေနလို႔ပါ။ ဒီလိုပညာနဲ႔တကြ ဆင္ျခင္တံုတရားေတြ ျပည့္ဝေနမႈဟာ အေမရိကန္သမၼတျဖစ္ေစဖို႔ တြန္းအားေပးလိုက္တာပါပဲ။

ဖိုးရာဇာတို႔၊ အီဘရာဟင္လင္ကြန္းတို႔ေလာက္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားမႈ မရွိခဲ့ရင္ေတာင္ မိမိပတ္ဝန္းက်င္၊ မိမိေဒသ မိမိတိုင္းျပည္ထဲမွာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ျဖစ္တန္ေကာင္းပါတယ္။ ဘယ္လိုတန္ဖိုးရွိလူငယ္ ျဖစ္သင့္တယ္ဆိုတာ လူငယ္တို႔ဖတ္တဲ့ မွတ္တဲ့စာအုပ္၊ မိမိမီွဝဲ ဆည္းပူးတဲ့ ပညာကေျပာျပပါလိမ့္မယ္။ စာဖတ္တိုင္းေကာင္းပါသလားလို႔ အခ်ဳိ႕က ေမးခြန္းထုတ္ၾကပါတယ္။ ေကာင္းပါတယ္လို႔ ေျဖပါရေစ။ စာတိုင္းကေရာ ေကာင္းပါသလားလို႔ ဆက္ေမးပါတယ္။ စာတိုင္းက ေကာင္းခ်င္မွေကာင္းမွာပါ။ ဒီေနရာမွာ စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ ဆံုးျဖတ္ရမွာပါ။ စာေကာင္းတယ္။ မေကာင္းဘူးလို႔ ခြဲျခားသိလာၿပီး၊ ခံစားနားလည္လာၿပီဆိုရင္ အဲဒီစာဖတ္သူ လူငယ္ဟာ စာဖတ္စြမ္းရည္ ျမင့္လာၿပီလို႔ ဆိုရမယ္။ မေကာင္းတဲ့ စာေပလား၊ ညစ္ညမ္းတဲ့စာေပလား၊ ဦးေႏွာက္ကိုေသြးေဆာင္လွည့္ျဖားတဲ့ စာေပလား၊ မႈိင္းတိုက္တဲ့စာေပလား၊ ျပည္သူ႔အက်ဳိးျပဳစာေပလား၊ ႏွလံုးသားကို အာဟာရရွိေစတဲ့ စာေပလား။ ထာဝရရင္ထဲစြဲစြဲျမဲျမဲသိမ္းထားရမယ့္ စာေပလား စတဲ့စာေပေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေတြ႕ၾကံဳဖတ္႐ႈရမွာပါ။ မ်ားမ်ားဖတ္ေလ ပိုသိေလျဖစ္လာၿပီး ေနာက္ဆံုး စာေကာင္းေပမြန္ကို ေရြးခ်ယ္ဖတ္႐ႈလာႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့စာေပအေပၚ မူတည္ၿပီး မိမိဘဝတိုးတက္မႈဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာမွာပါ။

ပညာတတ္မွ

အယေန႔ေခတ္လူငယ္ေတြမွာ ေရြးခ်ယ္စရာလမ္းေၾကာင္းေတြက အလြန္မ်ားျပားလွပါတယ္။ ဆရာဝန္၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ စစ္ဗိုလ္ႀကီးမွ်ေလာက္သာ ေရြးခ်ယ္ရတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဂီတပညာရွင္ အဆိုေက်ာ္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ႏိုင္ငံျခားသြားေရာက္လုပ္ကိုင္သူ၊ လုပ္ငန္းရွင္၊ ကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္၊ စကားျပန္၊ Tour Guide, Journalist ၊ ဆံပင္မိတ္ကပ္အလွျပင္သူ၊ အေရာင္းေဈးသည္ စတဲ့လုပ္ငန္းေတြက ေဖာ္ျပလို႔မဆံုးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ယခင္တစ္လမ္းသြား လူမႈဘဝကေန မိမိအစြမ္းရွိသေလာက္ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ႏိုင္တဲ့ လူမႈဘဝကို ေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈႀကီးမားၿပီး စိန္ေခၚမႈေတြမ်ားစြာက လူငယ္တို႔အရည္အခ်င္းနဲ႔ ပညာစြမ္းကို စမ္းသပ္ေနတဲ့ ကာလမ်ဳိးကို ေရာက္ရွိေနပါတယ္။ လူငယ္ခ်င္းအတူတူ ပညာအရည္အခ်င္းကို မူတည္ၿပီး မိမိဟာေနာက္လိုက္ျဖစ္ေနႏိုင္သလို မိမိဟာ ဦးေဆာင္သူျဖစ္ေနမွာပါ။

မိမိဘာျဖစ္ျဖစ္ အေရးမႀကီးဘူး။ ခံႏိုင္ရည္ရွိတယ္။ စိတ္မပူပါနဲ႔လို႔ မေျပာလိုက္ပါနဲ႔ လူငယ္။ တိုင္းျပည္က လူငယ္ေတြကို လက္ရွိေရာ အနာဂတ္အတြက္ပါ ပံုအပ္ဖို႔ေမွ်ာ္လင့္ေနတာပါ။ ပညာမဲ့ ဆင္ျခင္တံုတရားကင္းမဲ့တဲ့ လူငယ္ေတြမ်ားေနရင္ တိုင္းျပည္ဘာျဖစ္မလဲ။
တိုင္းျပည္ေခ်ာက္ထဲက်သြားမွာေပါ့။ ဒါဆိုတိုင္းျပည္ထဲမွာ မွီတင္းေနထိုင္တဲ့ လူငယ္ေတြပါ ေခ်ာက္ထဲက်သြားမွာ မစိုးရိမ္ဘူးလား။ တိုင္းျပည္ကို အမွန္တကယ္ ေခ်ာက္ထဲက်မသြားေအာင္ တားဆီးႏိုင္တာဟာ ပညာတတ္လူငယ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာ နတိၳ ဗလာ လူငယ္ေတြက တိုင္းျပည္ကို ဘယ္လိုဦးေဆာင္ႏိုင္ၾကမွာလဲ။ ပညာကို တန္ဖိုးမထားသူေတြရဲ႕ လြဲမွားတဲ့စီမံမႈေတြေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ဟာ ေခ်ာက္ထဲမက်ဘဲ ေခ်ာက္ႏႈတ္ခမ္းေပၚမွာ မတည္မၿငိမ္လုပ္လီလုပ္လဲ့ ျဖစ္ေနတာ ခုဆိုတည္းတည္းေလးပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။

ဒါေၾကာင့္တိုင္းျပည္ကို ကယ္တင္ႏိုင္ဖို႔ လူငယ္မွန္သမွ် ပညာရွာမွီးသူတစ္ျဖစ္လဲ စာဖတ္သူျဖစ္ၾကရပါမယ္။ လူငယ္နဲ႔ ပညာေပါင္းစပ္ႏိုင္ပါမွ တိုင္းျပည္ေကာင္းစား မွာျဖစ္တာေၾကာင့္ ပညာတတ္၊ ပညာရွိ၊ ပညာရွင္လူငယ္မ်ား မ်ားမ်ားတိုးပြားလာေစဖို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါတယ္။

Credit - Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment