ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးသည္ ေရဆန္ကုိ တက္ရျခင္းျဖစ္၍ ခက္ခက္ခဲခဲ ႀကိဳးပမ္းႏုိင္မွ ရပ္တည္ႏုိင္ အာ႐ုံငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားက ၀န္းရံထားသျဖင့္ အညစ္အေၾကးမ်ား ကပ္ၿငိလာ တတ္သည္။ သာသနာျပဳမင္းမ်ားက ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ေပးမွသာလွ်င္ သာသနာ၏ အညစ္ အေၾကးမ်ားကို သုတ္သင္ဖယ္ရွား ႏုိင္ၾကမည္ …
၀ိနိစၦယဌာန အက္ဥပေဒမ်ား ဖ်က္သိမ္းလုိက္သည့္အခါ ရဟန္းသံဃာ အခ်င္းခ်င္း အာပတ္သင့္၊ မသင့္အဆုံး အျဖတ္ ခံယူလုိသည့္အခါ၊ ေက်ာင္းပုိင္ဆုိင္မႈ ၀ိ၀ါဒါ ဓိက႐ုဏ္းမႈခင္းမ်ား အဆုံးအျဖတ္ ခံယူလုိသည့္အခါ လူ တရား႐ုံးမ်ားကလည္း လက္ခံခြင့္မရွိ။ သံဃာ့၀ိနိစၦယ ႐ုံးကလည္း
ဖ်က္သိမ္းခံထားရသျဖင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ အခ်င္းခ်င္း အႏု၀ါဒါဓိက႐ုဏ္း (အာပတ္ျဖင့္ စြပ္စြဲမႈ)၊ ၀ိ၀ါဒါဓိက႐ုဏ္း (ပုိင္ဆုိင္ခြင့္အျငင္းပြားမႈ)မ်ားျဖစ္ပြားလာ သည့္အခါ အင္အားႀကီး သူကအႏုိင္ယူစတမ္း (might is righ) ျဖစ္လာၾကပါသည္။
ပါရာဇိကအာပတ္ က်ဴးလြန္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္သိရွိပါလ်က္ တရားလုိ (ေစာဒက) ျပဳလုပ္စြဲဆုိခြင့္ မရွိသည္ကုိ သိရွိလာၾကေသာ အလဇီ္ၨဒုႆီလရဟန္းမ်ားသည္ မည့္သူကိုမွ် အမႈမထား၊ ဂ႐ုမစုိက္၊ ဒကာလုပ္သူက ဘုန္း ႀကီးရဲ႕အေနအထုိင္ ျပဳျပင္သင့္ေၾကာင္း၊ ဆင္ျခင္သင့္ပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားသည္ကုိ ““ေဟ့ဒကာ မင္း မၾကည္ညိဳရင္ ငါ့ေက်ာင္းမလာခဲ့နဲ႔၊ ငါ့မွာ ဆြမ္းပုိ႔မည့္ဒကာေတြ အမ်ားႀကီး၊ ငါ့ေက်ာင္းငါထုိင္ ဘယ္သူဆုိင္လဲ၊ ငါ့ေလွ ငါထုိး ပဲခူးေရာက္ေရာက္”” ဟူ၍ ျပန္လည္ ႀကိမ္းေမာင္း ဟိန္းေဟာက္လုိက္သည္။…
ကၽြန္ေတာ္၏အစ္ကုိေတာ္ (ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္)သည္ ဒီဒကာမနဲ႔ကေလး (၂)ေယာက္ရေသာ္ လည္းလူ မထြက္၊ က်ဴးလြန္မႈကုိ ၀န္မခံ၊ ဆရာေတာ္အမည္ခံၿပီး ဆက္လက္ ေနထုိင္လ်က္ရွိသည္။ ေက်ာင္း ဒကာ၊ ဒကာမအဆက္ အႏႊယ္မ်ားကလည္း ဆြမ္းပုိ႔ၿမဲပုိ႔ၾကသည္။သူမမွန္လွ်င္ သူ႔အျပစ္သူခံလိမ့္မေပါ့။ ကုိယ့္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းထုိင္ ဘုန္းႀကီး မရွိမည္စုိး၍ တစ္ခြန္းတစ္ ပါဒမွ် မဟရဲေခ်။
အညာေဒသ၌ ဘုန္းႀကီးထံမွေငြေခ်း ယူၿပီး ျပန္လည္မေပးဆပ္ႏုိင္ေသာ အခါ လယ္သမား၏ လယ္ယာကုိ အေပါင္ခံသည္။ ေကာက္ရိတ္သိမ္းခ်ိန္၌ သီးစားခ မွန္မွန္ မေပးႏုိင္ေသာအခါ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္း အတြင္း၌ ေက်ာက္နယ္ တလင္းလုပ္ေစ၍ မိသားစုပါ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲ၀င္ေရာက္ေနထုိင္ေစသျဖင့္ အေနအထုိင္ နီး ေလေသာအခါ က်ဴးလြန္မႈမ်ား ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့သည္။ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမ်ား၌ ဘုန္းႀကီးထံမွာ တံငါ ေလွႏွင့္ပိုက္ကြန္ကို အေပါင္ထား၍ ေငြေခ်းယူၾကသည္။ ေလွငွားခ၊ ပုိက္ကြန္ငွားခ မေပးႏုိင္သည့္အခါ အုိးခ်င္း ထားအုိးခ်င္းထိ၊ ႀကိဳးခ်င္းထား ႀကိဳခ်င္းၿငိ လာၾကေတာ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚ၌မူ ေနစရာထုိင္စရာ အိမ္ငွားခမတတ္ႏုိင္ေသာ မိသားစုမ်ားသည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ ၀င္ေရာက္ စတည္းခ် ေနထုိင္ရာမွ မွားယြင္းမႈမ်ား ျဖစ္လာၾက သည္။ တစ္တက္စားလည္း ၾကက္သြန္၊ ႏွစ္တက္စားလည္း ၾကက္သြန္သေဘာ ထား၍ ဆက္လက္မုိက္ၾကေတာ့သည္။
အခ်ဳိ႕ေသာ နာမည္ႀကီးဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ား၊ (ဘုန္းႀကီးေသာ) ဆရာေတာ္မ်ားမွာ ဘုရားေဂါပကအဖြဲ႕၏ ၾသ၀ါ ဒါစရိယ ဘြဲ႕အမည္ခံယူထားပါလ်က္ ဤစာေရးသူသည္ ထုိဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရာက္ ရွိသြားေသာအခါ ဘုန္း ႀကီးက ““ေဘဘီေရ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ခဲ့””ဟု လွမ္းေအာ္လုိက္သျဖင့္ သမီး ေခ်ာေလးကထြက္လာၿပီး ေကာ္ဖီခြက္ လာ ခ်သည္ကုိ ေတြ႕ရဖူးပါသည္။ ဤကား – သံဃာ့၀ိနိစၦယ႐ုံးေတာ္၌ တရားလုိ (ေစာဒက) ျပဳလုပ္စြဲဆုိခြင့္ မရရွိေသာေၾကာင့္ ပါရာဇိက အမႈက်ဴး လြန္မႈမ်ား ေပါမ်ားလာၾကေတာ့သည္။
ဒုတိယပါရာဇိကႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္း ေလာင္းကစား၀ုိင္းကုိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္း အတြင္း၌ က်င္းပၾကရာ ရဲတပ္ဖြဲ႕ကလည္း ““ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲမုိ႔ သြားၿပီးမဖမ္းရဲ””ဟုဆုိသည္။ အမွန္မွာ ထုိရဲမွဴးသည္ ထုိ ေလာင္း ကစား၀ုိင္းမွဆက္ေၾကးကုိ လက္ခံထားၿပီးေသာေၾကာင့္ မသြားရဲဟု ဆုိျခင္း ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ျပင္ လက္နက္မႈ၊ ဓားျပမႈမ်ားက်ဴးလြန္ခဲ့သူမ်ားသည္ သာသနာ့အရိပ္ကုိ ခုိလႈံ၍ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးမ်ား အတြင္း ၀င္ေရာက္ပုန္းခုိေနၾကသည္ကုိ သက္ဆုိင္ရာက သိရွိေသာ္လည္း လူမွတ္ပုံတင္ကဲ့သုိ႔ ဘုန္းႀကီးမွတ္ ပုံတင္ မရွိေသာေၾကာင့္ အတု အစစ္ ခြဲျခားျခင္းမျပဳႏုိင္ခဲ့ေခ်။
ကြန္ျမဴနစ္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး သခင္သန္းထြန္းသည္ ““မသုံးလုံး””စစ္ဆင္ေရး၌ အေရးနိမ့္သျဖင့္ စစ္ကုိင္း တုိင္း၊ ေရႊေပါက္ ပင္ေလွဆိပ္မွဦးသူရိယဘြဲ႕အမည္ခံရဟန္း အတုအေယာင္ျပဳလုပ္ ၍ ျပည္ေပါက္ေခါင္းသုိ႔ ေလွျဖင့္ စုန္ဆင္း၍ ကြန္ျမဴနစ္ဌာနခ်ဳပ္ ႐ုံးေရႊ႕ေျပာင္းစုိက္ထူ၍ အာဏာနီနယ္ေျမ ထူေထာင္ခဲ့သည္။ ဤကား သာသနာ ၀င္ မွတ္တမ္းမရွိပါက မည္သုိ႔မွ် ရဟန္း အတုအစစ္မခြဲႏုိင္ ေၾကာင္းေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။
ေက်ာင္းပုိင္ဆုိင္မႈ (၀ိ၀ါဒါဓိက႐ုဏ္းမႈခင္း)ကုိ အဆုံးအျဖတ္ေပးႏုိင္သည့္ ၀ိနိစၦယ႐ုံးမ်ား မရွိေတာ့သည့္အတြက္ ကုိယ့္အား ကုိယ္ကုိးျဖစ္လာရေတာ့သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးမ်ားမွာ စာသင္သား သံဃာလက္ မခံရဲသျဖင့္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ား (လူေနအိမ္မ်ား)ကုိသာ လက္ခံထားၾကသည္။ စာသင္သားေမြးလွ်င္ ကလန္ ကဆန္ျပဳလုပ္မည္၊ စာသင္သားက ေက်ာင္းဘုန္းႀကီးကုိ ေမာင္းထုတ္ႏုိင္သည္။ အစုိးရ အာဏာစက္ အကူအညီ ကုိ မရသျဖင့္ စာသင္သား မေမြးရဲၾကေခ်။ ထုိေခတ္ ထုိအခ်ိန္ အခါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚ၌ စာသင္တုိက္မရွိ သျဖင့္ ခရမ္းၿမိဳ႕၊ ကုိင္းကုန္းပါဠိတကၠသုိလ္ ေက်ာင္းတုိက္တစ္ခုသာရွိေတာ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ သိမ္ျဖဴရပ္ကြက္၊ မီးရထားရပ္ကြက္ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ရဟန္းတစ္ပါးတည္းသာ ေနထုိင္ခဲ့ သျဖင့္ အနီးအနားမွာ အင္အားမ်ားေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးက မိန္းမပ်က္တစ္ေယာက္ကုိ နံနက္ေ၀လီေ၀ လင္း အခ်ိန္၌ ေက်ာင္းေပၚသုိ႔ တက္ေစၿပီး အ၀တ္အစားကပုိက႐ုိ ၀တ္စားထားသည္ ကို သံဃာထုျဖင့္ ၀ုိင္း၀န္းဖမ္း ဆီးၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္လူ၀တ္လဲၿပီး ထုိေက်ာင္းကုိ သိမ္းပုိက္လုိက္သည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္ကုိ သတင္းစာ၌ပါ ရွိေစ ရန္ သတင္းေထာက္အား အရက္တစ္ပုလင္း အေကာင္းစားေပးၿပီး ဓာတ္ပုံ႐ုိက္၍ သတင္းထည့္ေပးလုိက္ သည္။ သာသနာသန္႔ရွင္းေရးအဖြဲ႕က ရဟန္းတု၊ ရဟန္းေယာင္ကုိ ဆုံးမ ႏွင္ထုတ္လုိက္သည္ဟု သတင္း ပါရွိခဲ့ရာ အျဖစ္မွန္ကုိ မသိေသာ သတင္းစာဖတ္သူမ်ားက ေက်းဇူးတင္ေနၾကသည္။
အမွန္စင္စစ္ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေက်ာင္းလုပြဲျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းလုၿပီးေနာက္ ထုိေက်ာင္းေပၚ၌ အလုပ္ သမားမ်ားအား တစ္ညလွ်င္ တစ္က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ အိပ္ခြင့္ေပးသည္။ က်န္ေသာ ေက်ာင္းေျမ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း၌ တဲတစ္လုံး ၁၅ိ/- ျဖင့္ တဲေဆာက္လုပ္ခြင့္ျပဳ၍ လစဥ္ေျမငွား ခေကာက္ခံခဲ့သည္။
ထုိဆရာေတာ္ႀကီးမွာ သူ၏ ေက်ာင္းေျမက်ယ္၀န္းသျဖင့္ ကပ္မုိးကပ္ကာ ေက်ာင္းႏွစ္ထပ္ ေက်ာင္းေ ဆာင္ ေလးေဆာင္ ခန္႔ေဆာက္လုပ္ၿပီး စက္ခ်ဳပ္သင္၊ ဓာတ္ပုံ ပညာသင္၊ အဂၤလိပ္စာသင္ ရဟန္းေတာ္ မ်ားအား တစ္လ လွ်င္ ၅ိ/- ႏႈန္းေကာက္ခံၿပီး လက္ခံထားရွိခဲ့သည္။
လုိအပ္သည့္အခါ ထုိရဟန္းငယ္မ်ားကုိ ေန႔တြက္ေပး၍ ေက်ာင္းလုပြဲ၌ သံဃာ အင္အား ၅၀၊ ၁၀၀ကို လုိသလုိ ထုတ္သုံးခဲ့သည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚ၌ ေက်ာင္းေပါင္း ၄ ေက်ာင္းကုိ အႏုိင္က်င့္ရယူထား၍ ျပည္ ၿမိဳ႕အနီး ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕သုိ႔ သြားေရာက္လုယူသျဖင့္ ရိပ္သာတစ္ခုပ်က္စီးသြားခဲ့သည္။
ပုဇြန္ေတာင္ အမဲေစ်းအနီးရွိ အရွင္ အာဒိစၥ၀ံသ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး၌ ႏွစ္ဖက္ သံဃာမ်ား ပဋိပကၡျဖစ္ပြားခဲ့ရာ တစ္ဖက္ေသာသံဃာက အဆုိပါနာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီးအား ၀တၳဳေငြဆက္ကပ္၍ အကူ အညီေတာင္းခဲ့ရာ တစ္ဖက္သံဃာမ်ားဆြမ္း ခံသြားေနခ်ိန္၌ ယင္းတုိ႔၏ ပစၥည္းမ်ားကုိ လမ္းမေပၚသုိ႔ ဆြဲထုတ္ၿပီး တံခါးေသာ့ခတ္ လ်က္ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း သံဃာ (၁၀၀)ခန္႔ အင္အားျပထားသျဖင့္ အျခားတစ္ဖက္ သံဃာမ်ားမွာထြက္ခြာ ဖယ္ရွားေပးခဲ့ရသည္။
တစ္ဖန္ တစ္လခန္႔ၾကာေသာအခါ ယင္းသို႔ ႐ႈံးနိမ့္သည့္ သံဃာမ်ားကလည္း ေငြစုၿပီး ေတာင္ဥကၠလာပရွိ နာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္အား ၀တၳဳေငြဆက္ကပ္ အကူအညီေတာင္းျပန္သည္။ အရွင္အာဒိစၥ၀ံသ ေက်ာင္း တုိက္အတြင္းရွိသံဃာမ်ားမွာ ျပင္ပမွ အကူအညီသံဃာမ်ား မရွိေတာ့ သျဖင့္ သံဃာ၄ပါး၊ ၁၀ပါးခန္႔မွ်သာ က်န္ရွိခ်ိန္၌ ေတာင္ဥကၠလာပ ကုိယ္ေတာ္ႀကီးက အင္ အားေကာင္းေကာင္း ၀င္ေရာက္စီးနင္းၿပီး လက္ရွိ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ပစၥည္းပစၥယမ်ားကုိ လမ္းမေပၚသုိ႔ ဆြဲထုတ္ၿပီး ေမာင္းႏွင္ထုတ္ လုိက္ေတာ့သည္။
ဤသို႔အားျဖင့္ အျပန္အလွန္ ၄-၅ ႀကိမ္ျဖစ္လာေသာအခါ သာသနာေရး ဦးစီးဌာနက အရွင္အာဒိစၥ၀ံ သေက်ာင္း ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးကုိ ခ်ိပ္ပိတ္ထားခဲ့ရာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၅ႏွစ္ၾကာေသာအခါ ေက်ာင္း တုိက္ႀကီးမွာ လုံး၀ ပ်က္စီးသြား ပါသည္။ သခ်ဳႋင္းဇရပ္ပ်က္ႀကီးသဖြယ္ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။
ဤနည္းအားျဖင့္ ပဋိပက္ၡျဖစ္ပြားေန ေသာ ေက်ာင္းမ်ားကုိခ်ိပ္ပိတ္ထားခဲ့ရရာ ၁၉၈၀ျပည့္နွစ္၊ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းတည္ တံ့ျပန္႔ပြားေရး ဂုိဏ္းေပါင္းစုံ အစည္းအေ၀းႀကီး က်င္းပခ်ိန္၌ ခ်ိပ္ပိတ္ခံေက်ာင္း ေပါင္း တစ္ ေထာင္ေက်ာ္ရွိ လာခဲ့သည္။ သာသနာေတာ္ႀကီး၏အႀကီးဆုံးေဘး ရန္မွာ ဘုရားေဟာမဟုတ္သည္ကုိ ဘုရား ေဟာျပဳလုပ္၍ ေဟာၾကား ေနၾကေ သာ အဓမၼ၀ါဒမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
စာဆက္ကို - ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald တြင္ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္
No comments:
Post a Comment