စည္သူေအာင္ျမင့္ (ေဆာင္းပါး)
အခုဆိုရင္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ေက်ာင္းသား၊ NNER (ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ရက္)
ေလးပြင့္ဆိုင္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ညိႇႏိႈင္းတိုင္ပင္ေရးဆြဲ သေဘာတူခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းလႊတ္ေတာ္ကို ေရာက္သြားပါၿပီ။ ဥပေဒကို ျပင္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုၾကတဲ့ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားေတြထဲက တခ်ိဳ႕ စစ္ေၾကာင္းေတြ ရပ္နားလိုက္ၿပီး၊ ပင္မ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းကေတာ့ လႊတ္ေတာ္အေျခအေန ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ ယာယီရပ္နားထားပါၿပီ။
လႊတ္ေတာ္ကသာ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ NNER ဘက္က သေဘာတူ ႏုိင္ေလာက္တဲ့ သင့္တင့္တဲ့ ဥပေဒတစ္ခု အတည္ျပဳ ေပးႏုိင္ခဲ့ရင္
ျပႆနာ ေအးၿငိမ္းသြားမွာျဖစ္ျပီး သမိုင္းဝင္ ရလဒ္ေကာင္းတစ္ခု ရလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္ အတြက္လည္း ေကာင္းမြန္တဲ့ ဥပေဒ တစ္ခုရ၊ ဒီဥပေဒျဖစ္လာေရး ေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ဘက္ကလည္း အႏိုင္ရ၊ ေက်ာင္းသားနဲ႔ NNER ဘက္ကလည္း လိုခ်င္တာရ အားလံုးအႏုိင္ရတဲ့ ရလဒ္မ်ဳိး ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပႆနာက ဒီေလာက္မ႐ိုးရွင္းပါဘူး။ ဒီျပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရကို ျပည္သူေတြ ဘာေၾကာင့္ မယံုၾကသလဲဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။
ဥပေဒၾကမ္း လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္သြားေပမယ့္ ျပႆနာေတြ ေအးမသြားႏုိင္တာကေတာ့ အစိုးရဘက္က လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈေတြေၾကာင့္ပါ။ ျပင္ဆင္ခ်က္ ဥပေဒမူၾကမ္း အစိုးရပိုင္ သတင္းစာေတြကေန မူသံုးခု ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဥပေဒမူၾကမ္းႏွစ္ခုကို 'NNER ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီမွ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုယ္စား ေဒါက္တာ သိန္းလြင္၊ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္းႏွင့္ ဦးေအာင္မိႈင္းဆန္းတို႔ ေရးဆြဲ လက္မွတ္ထိုးထားသည့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ (မူၾကမ္း) ပါ ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ တည္ဆဲ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ႏိႈင္းယွဥ္ဇယား' ဆိုၿပီး ေခါင္းစဥ္ တပ္ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ေနာက္တစ္မူကေတာ့ ''NNER ႏွင့္ ေက်ာင္းသားေတာင္းဆိုသည့္ ၁၁ ခ်က္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ျပင္ဆင္ေပး ပို႔ထားသည့္ ဥပေဒျပင္ဆင္ခ်က္' ဆိုၿပီး ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲတင္သြင္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ေက်ာင္းသားနဲ႔ NNER ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတာပါ။ ေဆြးေႏြးပြဲအစမွာ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက တင္လာတဲ့ ဥပေဒၾကမ္း တစ္မူ၊ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔NNER ဘက္က တင္လာတဲ့တစ္မူ ႏွစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ျငင္းခံုရင္း ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ NNER ဘက္က တင္ျပလာတဲ့ ဥပေဒမူၾကမ္းကို အေျခတည္၊ အဲဒီ ဥပေဒၾကမ္းေပၚမွာ ေလးပြင့္ဆုိင္ေဆြးေႏြးၿပီး အတည္ျပဳခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမူကိုပဲ 'ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြး ပြဲရလဒ္ ဥပေဒၾကမ္း' အျဖစ္ လႊတ္ေတာ္ကို တင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ နဂိုေဆြးေႏြးစဥ္တုန္းက ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခု ျဖစ္ေနတယ္၊ ဥပေဒၾကမ္း ႏွစ္ခုစလံုးကို အၿပိဳင္တင္မယ္ဆိုၿပီး ေျပာဆိုသေဘာတူညီခ်က္ ရယူတာမ်ဳိး မရွိခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီလို သေဘာတူညီခ်က္ မရွိခဲ့တဲ့ အစိုးရဘက္က တင္ျပတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းကို သတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပတာ၊ ေလးပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူညီခ်က္ ဥပေဒၾကမ္းကို ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ NNER ရဲ႕ မူၾကမ္းအျဖစ္ပဲ ပံုေဖာ္ျပသတာေတြဟာ မ႐ိုးသားရာ ေရာက္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲဆိုင္ရာ ကတိကဝတ္ကို ေဖာက္ဖ်က္ရာ ေရာက္ပါတယ္။
ေျပာရရင္ ပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုဆႏၵျပပြဲ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး ေက်ာင္းသားေတြဟာ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကို လံုးဝယံုၾကည္မႈရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားေခါင္း ေဆာင္ေတြဟာ သူတို႔လိုလားတဲ့ 'ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္တဲ့ ဥပေဒ' အတည္ျပဳ မၿပီးမခ်င္း သပိတ္ ေမွာက္ တိုက္ပြဲဆင္တာကို မရပ္ခ်င္ၾကပါဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ သူတို႔ ေရွ႕မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ အစိုးရ၊ ကတိမတည္တဲ့ အစိုးရ၊ ကလိမ္ကက်စ္ အစိုးရ၊ ဖိႏွိပ္တဲ့ အစိုးရမ်ဳိးကိုပဲ ႀကံဳခဲ့ရၿပီး အလဲလဲအကြဲကြဲ ဖိႏွိပ္တာခံခဲ့ရဖူးလို႔ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့လည္း အခုေနာက္ဆံုး ေက်ာင္းသားသပိတ္ျဖစ္စဥ္မွာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရဘက္က ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးေရးကို လက္ခံတာ၊ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုရသည္ အထိ လိုက္ေလ်ာေပးခဲ့တာကိုၾကည့္ၿပီး သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ဆရာေတာ္ ႀကီးေတြ၊ တျခားအေျမာ္အျမင္ရွိသူေတြရဲ႕ နားခ်မႈ၊ စိတ္ရွည္ဖို႔ ေဖ်ာင္းဖ်မႈေတြေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားတခ်ဳိ႕၊ သပိတ္စခန္းသိမ္း၊ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ သပိတ္ယာယီရပ္နားဆိုတဲ့ အေျခအေနေရာက္သြားတာပါ။ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္သြားလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ခုအခါေတာ့ အစိုးရဘက္က ဇာတိ႐ုပ္ ျပလာပါတယ္။ ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရ သတင္းစာမွာ မမွန္မကန္ ေဖာ္ျပလာတာ၊ တကၠသိုလ္နဲ႔ ေက်ာင္းတခ်ဳိ႕မွာ ေက်ာင္းသားသပိတ္ ဆန္႔က်င္ေရး ဆႏၵျပပြဲေတြျဖစ္ေအာင္ တန္ျပန္အေကာင္အထည္ေဖာ္လာတာေတြဟာ ပညာေရးဥပေဒ ၾကမ္း အတည္ျပဳေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔မႈ မရွိေအာင္ လုပ္တဲ့သေဘာ၊ ေက်ာင္းသားထုနဲ႔ ျပည္သူလူထုအတြင္း မတည္မၿငိမ္ ျပန္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တဲ့သေဘာ သက္ေရာက္ေစပါတယ္။ ေျမြပူရာ ကင္းေမွာင့္ဆိုသလို အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ပါမယ္ဆိုတဲ့ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ မဘသအဖြဲ႔ႀကီးကလည္း ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းထဲမွာ 'တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးအနာဂတ္အတြက္ ရတက္မေအးစရာမ်ား၊ ေက်ာခ်မ္းစရာ ယိုေပါက္ ဟာေပါက္မ်ား၊ ႀကီးမားေသာ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ား၊ မသိမသာ မလိမ့္တပတ္ နားလွည့္ပါး႐ိုက္မႈမ်ား စသည္ စသည္ ေျမာက္ျမားစြာ ပါဝင္ေနသည္' ဆိုၿပီး မမွန္မကန္ ေၾကညာခ်က္ထုတ္လာပါတယ္။ ဒါကို အစိုးရသတင္းစာကလည္း အားရဝမ္းသာ ေဖာ္ျပေပးခဲ့ တာေတြ႔ရပါတယ္။ (အဲဒီ ထုတ္ျပန္ ခ်က္မမွန္ကန္ေၾကာင္းNNER နဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ သတင္းစာရွင္း လင္းပြဲလုပ္ ရွင္းခဲ့ၿပီမို႔ အက်ယ္မရွင္းလိုေတာ့ပါဘူး။)
ေျပာရရင္ အခု ပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကိစၥမွာ လက္ရွိအစိုးရဟာ အရင္စစ္အာဏာရွင္အစိုးရ အဆက္ဆက္လိုပဲ မေျပာင္းမလဲရွိေနဆဲ၊ မ႐ိုးမသားလုပ္ေနဆဲဆိုတာ ထင္ရွားလာပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္ျခင္းဟာ ေက်ာင္းသား သပိတ္ျပႆနာ ေအးေအးၿငိမ္းၿငိမ္း ေျပလည္သြားရမယ့္အစား၊ ထိပ္တိုက္တိုးမႈေတြ၊ အၾကမ္းဖက္ ဖိႏွိပ္မႈေတြနဲ႔အတူ အရင္ေခတ္ေဟာင္းတုန္းကပံုစံအတုိင္း မေျပမလည္ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားႏုိင္မယ့္ အႏၲရာယ္လည္း ျမင္ေနရပါတယ္။ အစိုးရရဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈ ဘယ္လိုလုပ္တယ္၊ ဘယ္လို သေဘာတူညီခ်က္ရယူတယ္ စတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူေတြတင္မက တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ေတြကလည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ ဒီလိုသာ မ႐ိုးမေျဖာင့္တဲ့ သေဘာဆက္လုပ္ေနရင္ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈရလာမွာ မဟုတ္သလို၊ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးရာမွာလည္း ေျပလည္မႈရေအာင္ ေဆာင္က်ဥ္းႏုိင္မွာ မဟုတ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
Credit - Mizzima News
No comments:
Post a Comment