Wednesday, February 25, 2015

ေက်ာင္းစာၾကည့္တုိက္ကေန တစ္ဆင့္ ပညာရွာမွီးေရးဓေလ့ အေျပာင္းအလဲ ဆီသို (ေဆာင္းပါး)

စည္သူေအာင္ျမင့္ (ေဆာင္းပါး)

ၿပီးခဲ့တဲ့ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၃ ရက္ကက်င္းပတဲ့ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမွာ ခ်င္းျပည္နယ္အမတ္ ဦးဆလိုင္းခြဲယန္က အေျခခံပညာ အဆင့္ေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းစာၾကည့္တုိက္ေတြ ေပၚထြန္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရကို တိုက္တြန္းတဲ့ အဆိုတစ္ခုတင္ပါတယ္။ သူတင္တဲ့ အဆိုကို အမတ္အမ်ားစုကလည္း ေထာက္ခံၾကပါတယ္။ ဒီအဆိုဟာ ႐ိုးရွင္းသေယာင္ ထင္ေပမယ့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ေတြးစရာ၊ ေဝဖန္ သံုးသပ္စရာ၊ အေကာင္အထည္ ေဖာ္စရာကိစၥ အမ်ားအျပားရွိေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သူ႔အဆို အျပည့္အစံုက ဘာလဲ၊ ဒုဝန္ႀကီးက ဘယ္လိုျပန္ေျဖသလဲ၊ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္ေလာက္အထိ ေမွ်ာ္မွန္း လုပ္ကိုင္ဖို႔ လို အပ္မလဲဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။

ဦးဆလိုင္းခြဲယန္ တင္တဲ့ အဆို အျပည့္အစံုက ခုလိုပါ။ ''အေျခခံ ပညာအဆင့္ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ မ်ား ေပၚထြန္းေရးႏွင့္ ေက်ာင္းစာၾကည့္တုိက္မ်ား ရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ အေလးထားေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအား တုိက္တြန္းေၾကာင္း'' အဆိုပဲျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမတ္အမ်ားစုကေတာ့ ေထာက္ခံေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ ပညာေရး ဒုဝန္ႀကီး ဦးသန္႔ရွင္းကေတာ့ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ေတြ ဖြင့္လွစ္ ေပးထားၿပီးျဖစ္ တယ္၊ စာၾကည့္တိုက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနတယ္၊ ဒါ ေၾကာင့္ ဒီအဆို မွတ္တမ္းေလာက္ပဲတင္ထားပါ ဆိုၿပီးေျဖပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဆိုရွင္ ဦးဆလိုင္းခြဲယန္ရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္ ရယူရာမွာေတာ့အဆိုကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ေပးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်ာင္းစာၾကည့္တုိက္ေတြ အေၾကာင္းေျပာရင္ ျမန္မာ့ပညာေရးအေၾကာင္းကေနစၿပီး ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ခုဆို ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ အလြန္နိမ့္က် ညံ့ဖ်င္းေနတာ၊ ဘြဲ႔ရသူေတြလည္း ဘာပညာမွ ေကာင္းေကာင္း မတတ္ၾကဘူးဆိုတာ အားလံုးက လက္ခံထားၾကၿပီလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပညာေရး အေျခအေန နိမ့္က်မႈဟာ ဒီေလာက္မကပါဘူး။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ကိုယ္သင္ရတဲ့ ပညာကို တတ္ေျမာက္မႈ မရွိ႐ံုမက ေက်ာင္းပညာသင္ခ်ိန္မွာေရာ၊ ေက်ာင္းစာသင္ခန္း အျပင္ဘက္လူ႔ ေလာကထဲ ေရာက္သြားခ်ိန္မွာပါ ဆက္စပ္ပညာရွာေဖြမႈဆိုတာကို သိလည္းမသိ၊ နားလည္းမလည္၊ တတ္လည္း မတတ္ၾကပါဘူး။

ဒီလို မသိမတတ္တာဟာ ငယ္စဥ္ကတည္းက စာေပသင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးတဲ့ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြ ကိုယ္တုိင္က သင္ၾကားျပသေပးျခင္း၊ လမ္းၫႊန္ေပးႏုိင္ျခင္း မရွိတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူ အဲဒီ ဆရာဆရာမေတြကိုလည္း သက္ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းအုပ္၊ ပညာေရးမွဴး၊ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးအရာရွိေတြ ကိုယ္တုိင္ သင္ၾကားျပသ လမ္းၫႊန္မႈမရွိတာေၾကာင့္ ဘာမွ မသိနားမလည္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္နည္းေျပာရရင္ ပညာေရးစနစ္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ မူဝါဒခ်မွတ္သူေတြ၊ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိေတြ၊ ပညာေရး မွဴးေတြ၊ ေက်ာင္းအုပ္ေတြ၊ ဆရာဆရာမေတြကိုယ္တုိင္ ျပင္ပစာဖတ္တဲ့ ဓေလ့မရွိတာေၾကာင့္လို႕လည္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ ဆိုးေမြကို ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကရ၊ ေနာင္ အရြယ္ေရာက္ ဘြဲ႕ရ၊ ဆရာ ဆရာမ ျပန္လုပ္ရင္း စာဖတ္ျခင္းကို မသိေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အေျခအေနေရာက္လာတာမ်ဳိးပါ။

ဒီအတြက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ပထမဦးဆံုး လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ဟာေက်ာင္း သင္ခန္းစာကို ျပင္ပစာ အုပ္စာတမ္းအခ်က္ အလက္ေတြရွာေဖြ ဖတ္႐ႈေလ့လာမႈနဲ႔ ေပါင္းစပ္တတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးတဲ့ စနစ္ ေပၚေပါက္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာက စာသင္ေက်ာင္းေတြ အဖို႔ မထူးဆန္းေပမယ့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ ကေတာ့အခုမွ စလုပ္ရမယ့္ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ ပညာရပ္ပို႕ခ်တာ၊ပညာ ဆည္းပူးတာမ်ဳိး အဆင့္ျမင့္ပညာေရး အရာရွိေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ပညာေရးမွဴးနဲ႔ ေက်ာင္းအုပ္ေတြ ေလးေလး နက္နက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ေအာင္ လမ္းညႊန္ေပးရပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အျပင္ ေက်ာင္းသားမိဘေတြပါ သိျမင္နားလည္လာေအာင္ နည္းေပါင္းစံုနဲ႔ ပညာေပးရပါလိမ့္မယ္။ အဲလို အမူအက်င့္ဆိုင္ရာကို အရင္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွဳ လုပ္ေနတုန္း တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရ မွာကေတာ့ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ိုး႐ိုး စာအုပ္စာတမ္းေတြအျပင္ ဒီဂ်စ္တယ္ စာ ၾကည့္တုိက္ပါလုပ္ေပးဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ ဒီေန႔ အေျခအေန ဒီဂ်စ္တယ္စာၾကည့္တုိက္ ထူေထာင္တာ မခက္ ခဲသလို ေငြကုန္ေၾကးက်လည္း မမ်ားပါဘူး။ စိတ္ဝင္စားဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္တြင္း ပညာေရး ဒုဝန္ ႀကီးရဲ႕ ေျဖၾကားခ်က္ထဲမွာ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ေတြ ရွိေနၿပီးသား ဆိုတာမ်ဳိး ပါပါတယ္။ သူေျပာတာ မွန္ႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းေတြမွာ စာၾကည့္တုိက္ဆုိတာ ရွိၿပီးသားပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီစာၾကည့္တုိက္ဟာ တ ကယ္ပဲ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ပညာရွာမီွးရာ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစသလား၊ ဗဟုသုတ ရွာမွီးရာ ေနရာျဖစ္ရဲ႕လား၊ တကယ္ေရာ အသံုးျပဳေန ၾကပါသလားဆိုတာကေတာ့ ေမးစရာေမး ခြန္းေတြရွိေနပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ေက်ာင္းတခ်ိဳ႕မွာ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ေတြ ရွိေပမယ့္ စာအုပ္၊ စာတမ္း စံုစံုလင္လင္ မရွိပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ေက်ာင္း စာၾကည့္တုိက္က စာအုပ္ေတြကေတာ့ ဗီ႐ိုေတြထဲ ေသာ့ခတ္လ်က္သားျဖစ္ၿပီး ဘယ္သူမွ အသံုးျပဳလို႔ မရပါဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ေက်ာင္းအမ်ားစုႀကီးက စာၾကည့္တိုက္ေတြကို ပညာရွာမီးရာေန ရာ အျဖစ္အသံုးျပဳ လည္ပတ္ေနျခင္း မရွိတာပါပဲ။ ဒီအတြက္ ပထမအဆင့္ စာေပဖတ္႐ႈေလ့လာျခင္း၊ ေက်ာင္းစာကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမယ့္ စာအုပ္စာတမ္းေတြကေန ပညာရွာမီွးျခင္း အေလ့အထကို အရင္ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္္ေပးရပါမယ္။ တဆက္တည္း ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္မွာ စာအုပ္စာတမ္းေတြ ျပည့္စံု ေအာင္၊ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဒီဂ်စ္တယ္စာၾကည့္တိုက္ ထူေထာင္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ သက္ဆုိင္ရာ ေက်ာင္း အုပ္ ဆရာေတြကိုယ္တုိင္ ဒီကိစၥေလးနက္ရင္၊ ေက်ာင္းသား မိဘေတြကို စည္း႐ံုးၿပီး အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ရင္ မျဖစ္လာႏုိင္စရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။

ေနာက္ဆံုးအဆင့္ကေတာ့ စာၾကည့္တုိက္ကို အသက္ဝင္ေနေအာင္ လုပ္ဖို႔ပါ။ ေက်ာင္းအားလပ္ခ်ိန္တိုင္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ အလြယ္တကူ ဝင္ေရာက္ဖတ္႐ႈႏိုင္ေအာင္၊ လိုအပ္ရင္ အိမ္ကိုပါ ငွားရမ္း ေလ့လာ ဖတ္႐ႈခြင့္ေပးႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးၾကရပါလိမ့္မယ္။ ဒါမွသာ ေက်ာင္း စာၾကည့္တုိက္၊ စာအုပ္စာ တမ္းေတြကို အသံုးျပဳၿပီး ပညာဆည္းပူးမႈဓေလ့ အဆင့္ ျမႇင့္တင္ႏုိင္မွာျဖစ္သလို အသိဥာဏ္ဗဟု သုတနိမ့္ ပါးတဲ့ ႏုိင္ငံသားေတြအျဖစ္ကေန စာဖတ္တဲ့ ဓေလ့ကို ခံုမင္တဲ့၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္တံု တရားျမင့္မားတဲ့ ႏုိင္ငံ သားေတြ ေပၚေပါက္လာမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္းသံုးသပ္ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။


Credit -  Mizzima News

No comments:

Post a Comment