Wednesday, May 27, 2015

အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒတြင္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာကြဲလြဲသည့္ ႏွစ္ခ်က္စလုံးကို (ေျမလတ္) ဗကသက လက္ခံမည္ဟုဆို

ေနျပည္ေတာ္ (မဇၩိမ)။ ။ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း အခန္း(၄) တြင္ ျပ႒ာန္းမည့္ “အမ်ိဳးသား ပညာေရးမူ၀ါဒ ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းရာတြင္” ပါဝင္ရမည့္ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ ႏွစ္ဦးအတြက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က “ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္” ဟုလည္းေကာင္း၊ ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္က “ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္” ဟုလည္းေကာင္း သေဘာကြဲလြဲေနျခင္းအေပၚ ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (ေျမလတ္) မွ သေဘာတူေၾကာင္း ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (ေျမလတ္) အဖြဲ႔ဝင္ ကိုခ်စ္ဝင္းေမာင္က ႏွစ္မ်ိဳးစလုံးကို လက္ခံႏိုင္သည္ဟု ေျပာသည္။

“ေက်ာင္းသား သမဂၢကိုယ္စားလွယ္နဲ ့ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ မွန္ပါတယ္။ မည္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႔မွာေတာ့ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္ ပါကို ပါရမယ္။ လက္ရွိမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢက Legal မျဖစ္ေသးတဲ့ အေနအထားမွာ ေက်ာင္းထဲက ေက်ာင္းသားေတြ အားလုံးကို ကိုယ္စား မျပဳႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဒီလို ကိုယ္စား မျပဳႏိုင္ေသးခ်ိန္မွာ အားလုံးပါ၀င္ႏိုင္ဖို ့လိုတယ္။
လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ေက်ာင္းသား သမဂၢကိုယ္စားျပဳမွ မဟုတ္ဘူး၊ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားျပဳ ဆိုရင္လည္း လက္ခံႏိုင္ပါတယ္” ဟု လႊတ္ေတာ္၀င္းအတြင္းရွိ အိုင္အေဆာင္ ၁၂ တြင္ ယေန ့နံနက္ျပဳလုပ္ေသာ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲေရးေကာ္မတီ အစည္းအေဝးသို႔ ေလ့လာသူအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာသည့္ ကိုခ်စ္ဝင္းေမာင္က မီဒီယာကို ေျပာသည္။

“အဓိက ကေတာ့ အစိုးရဘက္ကေရာ လႊတ္ေတာ္ဘက္ကေရာ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား ဘက္ကေရာ၊ ဘုံ တူညီခ်က္တစ္ခု ရွိတာက ကၽြန္ေတာ္တို ့နိုင္ငံရဲ ့ပညာေရး ေကာင္းခ်င္တာပါ။ ခုနလည္း အန္တီ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာသြားတဲ့ စကားထဲမွာ ပါပါတယ္။ ျပန္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရး ပါတီရွိတယ္၊ ပါတီ၀င္ မဟုတ္တဲ့ ႏိုင္ငံသားလည္း ရွိတယ္။ ပါတီ၀င္ မဟုတ္လို ့ တန္းတူရည္တူ အခြင့္အေရး မရဘူးဆိုတာ မဟုတ္ရဘူး။ အကုန္ ရရမယ္။ အခုလက္ရွိမွာ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္နဲ႔ ေက်ာင္းသား သမဂၢ ကိုယ္စားလွယ္ကြဲေနတဲ့ သေဘာကလည္း ဒီသေဘာပါပဲလို ့ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တယ္” ဟုလည္း ၎က ျဖည့္စြက္ ေျပာသည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲေရးေကာ္မတီကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာ္ လည္း အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ဦးစြာ ေရးဆြဲအတည္ျပဳႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ေနရသျဖင့္ ထိုေကာ္မတီ အစည္းအေ၀းမ်ားကို မက်င္းပႏိုင္ဘဲ ရွိခဲ့ရာ ယေန႔မွ ျပန္လည္ စတင္က်င္းပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

“အရင္တုန္းအေတာ့ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္။ အခုေတာ့ အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒကလည္း ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရး လုပ္ေနၿပီဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာသြားတာက ဒီဥပေဒဟာ ႏွစ္ပတ္ေလာက္အတြင္း ျပတ္မယ္တဲ့။

အဲဒီလို ျပတ္တဲ့အခါမွာ sectorial law လို ့ေခၚတဲ့ က်န္တဲ့ ဥပေဒေတြ - အဆင့္ျမင့္ပညာေရး ဥပေဒတို႔ နည္းပညာနဲ ့အသက္ေမြးပညာေရး ဥပေဒတို ့၊ အေျခခံပညာေရး ဥပေဒ၊ ဆရာအတတ္သင္ ဥပေဒ၊ အဲဒီ ဥပေဒေတြကို ဆြဲဖို႔အတြက္ကို ျပန္လုပ္ရမွာ၊ ဒါေၾကာင့္မိုလို႔ ဒီအဆင့္ျမင့္ ပညာေရးဥပေဒ ေရးဆြဲေရးေကာ္မတီက အစည္းအေဝး ျပန္ေခၚတဲ့သေဘာပါပဲ” ဟု ယေန ့အစည္းအေဝးသို ့တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ေက်ာ္ျမတ္က မဇၥ်ိမကို ေျဖၾကားသည္။

ထိုအစည္းအေဝးသို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏွင့္အတူ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးဥပေဒ ေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီဝင္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ေရးရာ အမတ္မ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲေရးတြင္ အဆင့္ျမင့္ပညာႏွင့္ နည္းပညာ၊ အသက္ေမြးပညာတို႔ကို မည္သို႔ ခ်ိတ္ဆက္ ေဆာင္ရြက္ ၾကမည္ဟူသည့္ အခ်က္မ်ားကို ယေန႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္ဟု ကိုခ်စ္ဝင္းေမာင္က ေျပာသည္။

“ဒီလို ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ပထမဆုံးအဆင့္အေနနဲ ့အဆင့္ျမင့္ပညာဆိုတာ ဘာလဲ definition ကို define (အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုမႈ) လုပ္ရပါမယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ရာမွာ ဒီေန႔အစည္းအေ၀း တက္ေရာက္လာတဲ့ ပညာေရး ဌာနက ဆရာႀကီး ဆရာမႀကီးမ်ားေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ဘက္က ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးမ်ားေရာ၊ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေလ့လာသူအျဖစ္နဲ ့နားေထာင္ရတယ္။ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒနဲ ့ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးဥပေဒ ခ်ိတ္ဆက္မယ့္ေနရာမွာ အျငင္းပြားဖြယ္မဟုတ္ေပမယ့္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ရမွာေတြ ရွိပါတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။

“အဓိက ကေတာ့ အဆင့္ျမင့္ပညာနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာ တြဲသည္ျဖစ္ေစ၊ မတြဲသည္ျဖစ္ေစ၊ quality (အရည္အခ်င္း) ပါပဲ။ အဲဒီ quality အတြက္ကို ဘယ္လိုမ်ိဳး assurance(အာမခံခ်က္ရရွိမႈ) ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မလဲ။ ၿပီးေတာ့ တကၠသိုလ္ေတြက Autonomy (ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရရွိမႈ) ျဖစ္လာမယ္။ autonomy ျဖစ္လာတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြကို ဘယ္လို autonomous ျဖစ္ေအာင္လုပ္မလဲ။ ဘယ္လို လည္ပတ္ေအာင္ လုပ္မလဲ ဆိုတာေတြ အဓိကထားၿပီး ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္” ဟုလည္း ၎က ျဖည့္စြက္ေျပာသည္။

ယခင္က သိပၸံနဲ ့နည္းပညာ၀န္ႀကီးဌာန ေအာက္မွာ ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္မ်ား၊ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ား၊ GTI၊ GTHS အားလုံးထားရွိခဲ့ၿပီး ယခုသိပၸံနဲ ့နည္းပညာေအာက္မွ နည္းပညာႏွင့္ အသက္ေမြးပညာ ခြဲၿပီးေတာ့ သင္ၾကားလာသည္မ်ားရွိေၾကာင္း၊ မူလတန္းၿပီးသည္ႏွင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အတြက္ သင္တန္းမ်ား ထားရွိျခင္းမွာ ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားအတြက္ အသက္ ၁၆ ႏွစ္ျဖင့္ Professional (အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း) လိုင္းကို ေ႐ြးရန္ ငယ္လြန္းေနသည့္ ျပႆနာရွိေၾကာင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာတြင္ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ခန္ ့မွသာ Professional လိုင္းကို ေ႐ြးခ်ယ္ၾကေၾကာင္းလည္း ၎က ေထာက္ျပသည္။

“အဲဒီေတာ့ ခုဟာက မူလတန္းေလာက္နဲ႔တင္ အဲဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား။ ဥပေဒတစ္ခု လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ေကာင္းဖို႔လည္း လိုသလို လက္ေတြ႔က်ဖို ့လည္း လိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးရမွာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါေသးတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။

အဆင့္ျမင့္ပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီ၏ ဒုတိယ အႀကိမ္အစည္းအေ၀း က်င္းပမည့္ရက္ကို မသိရေသးေသာ္လည္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနဘက္ကေရာ လႊတ္ေတာ္ဘက္ကပါ define လုပ္လာၾက သည္တို ့ကို အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးၿပီး အၾကမ္းဖ်င္း အတည္ျပဳႏိုင္မည္ဟု အစည္းအေ၀း တက္ေရာက္သူတို႔က ေမွ်ာ္မွန္းထားၾကသည္။


Credit - Mizzima News

No comments:

Post a Comment