Friday, March 20, 2015

ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး ႏုတ္ထြက္ရမွာလား (အယ္ဒီတာ့ထံေပးစာ)

ရခုိင္ျပည္နယ္၊ သံတြဲခ႐ုိင္၊ လင္းသာရြာက မေအးႏုစံ (အမည္လႊဲ) ရဲ႕ ေပးစာတစ္ေစာင္ကို မဇၥ်ိမစာဖတ္သူ က႑က လက္ခံရရွိခဲ့ပါတယ္။ သူေရးခဲ့တာကေတာ့ မတ္လ ၁၃ ရက္ ည ၁၀ နာရီခန္႔က ေက်ာက္ျဖဴနဲ႔ ေျမပံုအၾကား နစ္ျမဳပ္မႈျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ေအာင္တံခြန္ ၃ သေဘၤာ နစ္ျမဳပ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျပည္သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အျမင္နဲ႔ ေဒသအေပၚထားတဲ့ ေစတနာကို ေဖာ္ျပေရးသားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ခဲ့ရတာဟာ ဘယ္သူ႔မွာ တာဝန္ရွိလဲ၊ ဘယ္လို တာဝန္ယူေစခ်င္ၾကသလဲ ဆုိတာေတြကို ေရးသားထားတာကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာပါ။

သူဟာ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့တဲ့ ရခုိင္လူမ်ဳိး တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး သူ႔ေဒသကုိ အလြန္ခင္တြယ္ခဲ့လုိ႔ ဘယ္အရပ္ေဒသကိုမွ သြားလုိတဲ့စိတ္မရွိခဲ့ သူတစ္ဦးျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုလို ကိုယ့္ေဒသမွာ ေက်ာင္းဆရာမ မလုပ္ခင္ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ ေဒသနဲ႔ ခြဲခြာၿပီး ေနခဲ့တဲ့အခ်ိန္ ရွိခဲ့ပါတယ္တဲ့။ အဲဒါကေတာ့ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး ရခုိင္ျပည္နယ္မွာပဲ တကၠသိုလ္တက္ရင္ ေဟာင္းႏြမ္းၿပီး လူနဲ႔ ကုန္အဆမတန္ တင္တဲ့ ေအာင္တံခြန္သေဘၤာႀကီးကို စီးရမွာေၾကာက္လုိ႔  ရန္ကုန္မွာ တကၠသုိလ္သြားတက္ခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြပါပဲလုိ႔ ေျပာပါတယ္။

ေအာင္တံခြန္ ၃ သေဘၤာနစ္ျမဳပ္ရတာ လူနဲ႔ ကုန္ပစၥည္းေတြ အဆမတန္တင္လုိ႔ ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္း ေျပာၾက၊ ေရးၾကတာကို ၾကားရ ဖတ္ရပါတယ္။ ဒီသေဘၤာနဲ႔ ခရီးသြားဖူးတဲ့ သူ႔အေတြ႕အႀကံဳနဲ႔ ေျပာရရင္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးက လက္မွတ္ေရာင္းရင္ သေဘၤာရဲ႕ ခံႏုိင္ဝန္ရွိတဲ့ လူဦးေရနဲ႔ ကုန္တန္ခ်ိန္ကုိ သတ္မွတ္ေရာင္းတာ၊ တင္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ဝယ္သမွ် ခရီးသြားလက္မွတ္ေရာင္းၿပီး တင္သမွ်ကုန္ေတြကို လက္ခံခဲ့တာပါ။ ဒီအတြက္ ရတဲ့ဝင္ေငြက်ေတာ့ ဘ႑ာေငြထဲ ဝင္တာမဟုတ္ဘဲ လက္မွတ္ ၃၀၀ ေရာင္းရရင္ ၁၀၀ ေလာက္ပဲ စာရင္းျပ ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာ အဲဒီမွာလုပ္ေနတဲ့ ဝန္ထမ္းရဲ႕ မိသားစုဝင္တစ္ေယာက္က ေျပာဖူးလုိ႔ သိခဲ့ရတာပါလုိ႔ ဆိုပါတယ္။

ဒီလိုအႏၲရာယ္ရွိစြာနဲ႔ ေျပးဆြဲေနတာ အႏွစ္ သံုးဆယ္ေက်ာ္အတြင္းမွာ တာဝန္ရွိတဲ့ ဌာနဆုိင္ရာေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ရခုိင္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕တို႔ဟာ ရခုိင္ျပည္နယ္က ျပည္သူေတြရဲ႕ အသက္အႏၲရာယ္ ျဖစ္မယ့္ကိစၥမ်ဳိးကို သတိမမူမိခဲ့ၾကတာ၊ ျပည္သူေတြ ခရီးသြားလာမႈ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ဖို႔ အေသအခ်ာ မစီမံႏုိင္ခဲ့ၾကတာကုိ ေတြးလုိက္တုိင္း အံ့ၾသမိပါတယ္။ သူတုိ႔ေရာက္တဲ့ေနရာ၊ ရတဲ့ ရာထူးတာဝန္ေတြက ျပည္သူေတြအတြက္ တကယ္လိုအပ္ခ်က္ရွိတာေတြကုိ လုပ္ေပးဖို႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကတာ၊ ခန္႔ထားခဲ့ၾကတာကုိ ဘာေၾကာင့္ မလုပ္ခဲ့ၾကတာလဲ၊ မလုပ္ႏုိင္ရတာလဲလုိ႔ ေရးပါတယ္။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ၊ ကိုယ့္ေဒသ၊ ကိုယ့္နယ္က ျပည္သူေတြအတြက္ စဥ္းစားေပးလိုတဲ့စိတ္ မရွိၾကဘူးလားလုိ႔ ေမးရင္ ကြၽန္မ႐ိုင္းသလို ျဖစ္ေနမယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

သေဘၤာမွာ လုိက္ပါခဲ့တဲ့ သူတုိ႔ရြာက ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးရဲ႕ ေျပာစကားမ်ားအရ လူဦးေရ ၃၀၀ ေက်ာ္ လုိက္ပါလာခဲ့ၿပီး သေဘၤာကုန္းပတ္မွာ ဆန္အိတ္ေတြ တင္လုိ႔ ဝမ္းထဲမွာ ဘိလပ္ေျမနဲ႔ သံေခ်ာင္းေတြ အေျမာက္အျမား တင္ထား႐ံုမကဘဲ ရခုိင္မဟာဓာတ္အားလုိင္းမွာ အသံုးျပဳမယ့္ ကြန္ကရစ္တုိင္ေတြလည္း တင္ခဲ့တာေၾကာင့္ လူနဲ႔ပစၥည္းေတြ တင္တာ ဘယ္ေလာက္မ်ားလဲဆုိရင္ သေဘၤာကုန္းပတ္နဲ႔ ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္ဟာ တစ္ထြာေက်ာ္ပဲ ရွိေတာ့တယ္လုိ႔ ေျပာေၾကာင္း သူက ဆုိပါတယ္။

ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးကို တာဝန္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ ရသမွ် လက္မွတ္ဝင္ေငြနဲ႔ ကုန္တင္ဝင္ေငြကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ လူဦးေရကို သတ္မွတ္ထားတဲ့အတုိင္း တင္ေဆာင္မႈရွိ မရွိ စစ္ေဆးခဲ့ရင္ ဒီလိုအျဖစ္ဆိုးမ်ဳိးန႔ဲ ႀကံဳခဲ့ရမွာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ သေဘၤာမွာ လုိက္ပါလာတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔လည္း သေဘၤာအႏၲရာယ္ ျဖစ္ေနတာကို ႀကိဳသိေနရက္နဲ႔ ခရီးသည္ေတြကို ႀကိဳတင္အသိမေပးဘဲ ေနခဲ့တာကလည္း အၾကင္နာကင္းမဲ့ လုိက္ၾကတာလုိ႔ ေျပာပါတယ္။ တျခားႏုိင္ငံေတြမွာဆို ဒီလိုအျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးေတြျဖစ္လာခဲ့ရင္ တာဝန္ရွိတဲ့ ဝန္ႀကီးနဲ႔ ဌာနဆုိင္ရာေတြ ႏုတ္ထြက္တာမ်ဳိး၊ အစိုးရအဖြဲ႕ ႏုတ္ထြက္တာမ်ဳိး လုပ္ၾကပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ကုိရီးယားမွာ ေက်ာင္းသားေတြပါတဲ့ သေဘၤာနစ္ျမဳပ္မႈအေပၚ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ႏုတ္ထြက္သြားခဲ့ပါတယ္။

အခုသေဘၤာနစ္ျမဳပ္ၿပီး လူေတြ အမ်ားႀကီး ေသတာမွ အျပစ္မရွိရင္ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာမွတာဝန္မရွိဘူးလုိ႔ ယူဆထားၾကတယ္လုိ႔၊ ရခုိင္ျပည္သူေတြ မွတ္ယူလုိက္ၾကပါ့မယ္လုိ႔ စာနာစိတ္နဲ႔ မခ်ိတင္ကဲျဖစ္လုိ႔ ေရးလာတဲ့ စာကို ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။


Credit - Mizzima News

No comments:

Post a Comment