Friday, March 20, 2015

ေက်ာင္းသားထု ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ သမဂၢဖဲြ႔စည္းခြင့္ လြတ္လပ္စြာ တန္းတူရည္တူ ပညာသင္ၾကားခြင့္ မ်ား ပါဝင္သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္း

ေနျပည္ေတာ္ (မဇၥၽိမ) ။ ။ လက္ေတြ႔ပညာသင္ၾကားေနေသာ ေက်ာင္းသားတို႔ႏွင့္ တိုင္ပင္ညိႇႏိႈင္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းခဲ့ေသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဦးေဆာင္ေရးဆြဲခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒအား ေက်ာင္းသားထုက မေက်နပ္၍ ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပျခင္း၊ သပိတ္ေမွာက္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ရွိ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီမွ ၾကားဝင္ ညိႇႏိႈင္းကာ ယင္းဥပေဒအား ေဆာလ်င္စြာျပင္ဆင္ၿပီး ယေန႔အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း အစီရင္ခံစာအား တင္သြင္းခဲ့သည္။

အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴးျဖစ္သူ ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏစိုးက “ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားအားလံုး ပညာေရးတြင္ တန္းတူရည္တူတိုးတက္ ခံစားခြင့္ရရွိေစမည့္  အခြင့္အလမ္းပြင့္မည့္ ပညာေရးစနစ္ တစ္ခုကို ဦးတည္၍ ျပည္သူမ်ား၏ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစျခင္းဌာ အမွန္တကယ္လိုက္နာ က်င့္သံုးႏိုင္သည့္ ဥပေဒ ျဖစ္ေစရန္အတြက္ အစီရင္ခံစာကို ျပဳစုတင္ျပအပ္ပါတယ္” ဟု အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ေျပာသည္။

အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲရန္ အတြက္ ဒီမိုကေရစီပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္ မတီဝင္ ေက်ာင္းသား ၉ ဦး၊ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ယက္(NNER) မွ ပုဂၢိဳလ္ ၂၀ ဦး၊ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ စစ္ေၾကာင္းကို ကူညီေပးခဲ့ေသာ ျပည္သူ ၄ ဦး၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွ  ကိုယ္စားလွယ္ ၃၄ ဦးတို႔ႏွင့္ မတ္လ ၅ ရက္မွ မတ္လ ၁၇ ရက္ေန႔ထိ ၾကားနာခဲ့သည္။

အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ ဥကၠဌ ျဖစ္သူ ဦးခင္ေမာင္ရီက “ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ တင္ျပခ်က္မ်ားကို အဓိကအေျခခံ၍ စဥ္းစားကာ  လက္ခံသင့္တဲ့ ျပဌာန္းခ်က္ ၁၃ ခ်က္၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ ျပဳျပင္ ေရးသားသင့္သည့္ ျပဌာန္းခ်က္ ၂၅ ခ်က္ စကားရပ္အစားထိုး ျပင္ဆင္သင့္သည့္ ျပဌာန္းခ်က္ ၂၄ ခ်က္၊ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ မညီညြတ္သည့္ ျပဌာန္းခ်က္ ၁၉ ခ်က္ စတဲ့က႑ေတြ ခြဲျခား ရရွိခဲ့ပါတယ္” ဟု ရွင္းျပသည္။

 ပုဒ္မ ၄၊ ပုဒ္မခြဲ (က)၏ အထက္တြင္ ပုဒ္မခြဲ(က)၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ)၊ ပုဒ္မခြဲ( ဂ) တို႔အျဖစ္ ျဖည့္စြက္ရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားရာ ပုဒ္မခြဲ(ဂ) တြင္ “အဆင့္ျမင့္ပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာသမဂၢမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္ပဋိညာဥ္ႏွင့္ အညီ လြတ္လပ္စြာဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္မႈ လႈပ္ရွားခြင့္ရွိေရး” ဟု ပါရွိသည္။

ထို႔အျပင္ ပုဒ္မ ၄ ၏ ပုဒ္မခြဲ(ဋ) တြင္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္အတြက္ သင္ယူလိုသည့္ ဘာသာရပ္ႏွင့္တကၠသိုလ္ကို သင္ယူသူကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ ေလွ်ာက္ထားခြင့္ရွိၿပီး တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္သည္ အေျခခံပညာအထက္တန္း စာေမးပြဲ ရမွတ္ျဖင့္သာ ဆံုးျဖတ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ တက္ေရာက္မည့္ တကၠသိုလ္၏ လိုအပ္ခ်က္အရ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ သည့္ စနစ္ထားရွိေရး ျပဌာန္းခ်က္လည္း ပါဝင္လာခဲ့သည္။

ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေသာ တကၠသိုလ္ေကာင္စီႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း တကၠသိုလ္ေကာင္စီတြင္ သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္၏ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ဒု-ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား၊ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ပါေမာကၡမ်ား၊ ဌာနမွဴးမ်ား၊ စီမံ-ဘ႑ာဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ တကၠသိုလ္ဆရာသမဂၢ၏ ကိုယ္စားလွယ္၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမွ အမည္စာရင္းတင္သြင္းေသာ ဘြဲ႔ရပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အမ်ားယံုၾကည္ေလးစားသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ႏွင့္ အမွီအခိုကင္းေသာ ပညာရွင္မ်ား ပါဝင္၍ သက္ဆိုင္ရာတကၠသိုလ္ ပဋိညာဥ္အရ ဖြဲ႔စည္းသည့္ ေကာင္စီကိုဆိုသည္ ဟု ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုသည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္မွ တစ္ခု အပါအဝင္ျဖစ္ေသာ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ကို လည္း ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္း၏ အပိုဒ္ ၅၀၊ အပိုဒ္ခြဲ (က) တြင္ “ ႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ကို ငါးႏွစ္ အတြင္း တစ္ႏိုင္ငံလံုး အသံုးစရိတ္၏ ႏွစ္ဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးျမွင့္သံုးစြဲႏိုင္ရန္ ရည္မွန္းေဆာင္ရြက္ ရမည္ ဆိုသည့္အခ်က္ကို ႏိုင္ငံေရးပါတီ ေလးခုႏွင့္ ဒီမိုကေရစီပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီတို႔ပါ သေဘာ တူညီခဲ့သည္။


Credit - Mizzima News

No comments:

Post a Comment