““၂၀၁၄ ထဲမွာ ကမၻာက အံ႕ၾသရေလာက္ေအာင္ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ထိန္းေက်ာင္းေရး လႊတ္ေတာ္က လုပ္ေပးႏိုင္ခဲ႕တယ္ . . . အျပန္အလွန္ Check and Balance လုပ္တာ ဟန္ေရးျပေနတာ မဟုတ္ ဘူး . . .””
ဇန္န၀ါရီ ၁
၂၀၁၄ ႏွစ္ကုန္၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္သို႔ေရာက္ရိွေသာ ယခုကာလ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ျဖစ္ေသာ လႊတ္ေတာ္ မ်ား ေပၚထြန္း၍ လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ လာခဲ့သည့္ကာလ ၄ ႏွစ္နီးပါးလို႔ ေရာက္ရွိ လာခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း လႊတ္ေတာ္၏ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား၊ က်န္သည့္ လႊတ္ေတာ္ သက္တမ္း ကာလတြင္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေသာ လႊတ္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းမ်ားအေပၚ လႊတ္ေတာ္တြင္းႏုိင္ငံေရး၌ နာမည္ရ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီမွ သီေပါမဲ ဆႏၵနယ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္း၏ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားကို ေမးျမန္းတင္ျပအပ္ပါသည္။
၂၀၁၄ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္၊အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၊ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ စသည္ျဖင့္ ဥပေဒျပဳ မ႑ိဳင္ ျဖစ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ေတြရဲ႕ေဆာင္ ရြက္ခ်က္ ေတြဟာ ႏုိင္ငံအတြက္ ထိေရာက္မႈရွိခဲ့၊ မရွိခဲ့ကို ေယဘုယ် ၿခံဳ ငံုၾကည့္ရင္ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဘယ္လိုသံုးသပ္လဲခင္ဗ်။…
ရွိပါတယ္ခင္ဗ်။ ထူးထူးျခားျခား ကမၻာကလည္း အံ့ၾသရေလာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ပါ၀င္ ပတ္သက္ၾကည့္ရင္ အံ့ၾသ ရေလာက္ေအာင္ကို အေျပာင္းအလဲေတြရွိခဲ့ပါတယ္။၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီက အမ်ားဆံုး အႏုိင္ရသြားတယ္။ တုိင္းရင္းသားပါတီ ေတြနဲ႔ တျခား ဒီမိုကရက္တစ္ ပါတီေတြက အနည္းစုပဲရရွိခဲ့တယ္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီကပဲ အစိုးရအဖြဲ႕ကို သမၼတ တင္ေျမႇာက္ခဲ့တယ္။ သမၼတဟာလည္း ျပည္သူလူထုက ေရြးေကာက္လိုက္တဲ့ သမၼတျဖစ္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ မွာ ဖြဲ႕စည္းပံုဥပေဒေတြနဲ႔အညီ လႈပ္ရွားေဆာင္ ရြက္တဲ့အခါေတာ့ ၂၀၁၄ ထဲမွာ ကမၻာက အံ့ၾသရေလာက္ေအာင္ အစိုးရအဖြဲ႕ကို ထိန္းေက်ာင္းေရး လႊတ္ေတာ္က လုပ္ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္။တကယ့္ကို ေကာင္းတဲ့ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္သူလူထုေတြကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြေပၚမွာ အားမရမႈေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ကို ရွိေန တယ္။ ဥပမာ လႊတ္ေတာ္ ေျမယာစံုစမ္းေရး ေကာ္မရွင္ရဲ႕ေဆာင္ရြက္မႈမ်ဳိးေတြေပ့ါ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔လည္း ေျပာ ၾကားေပးပါဦး။
ေျမယာျပႆနာေတြ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္တာကေတာ့ အဓိကကေတာ့ မ႑ိဳင္ႀကီး ၃ ရပ္ေပါ့။ အဲဒီဟာေတြက ပိုင္းပိုင္း ျခား ျခားက်င့္သံုးၿပီးေတာ့ အာဏာရွင္စနစ္ဆိုတဲ့ အာဏာ ၃ရပ္ကို တေပါင္းတည္း က်င့္သံုးတဲ့ အေနအထား ကေနၿပီးေတာ့ ကြဲထြက္ၿပီး က်င့္သံုးလိုက္ႏိုင္တာကိုက အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ေအာင္ ျမင္ မႈျဖစ္တယ္။ အခုိင္အမာေတြ လုပ္တဲ့ ကိစၥေတြမွာ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးကိစၥေတြ၊ ဆင္းရဲမႈတိုက္ ဖ်က္ေရး ကိစၥ ထိထိေရာက္ေရာက္ မေအာင္ျမင္တာ၊ ေျမယာျပႆနာလိုမ်ဳိး အစိုးရလက္ထက္က မွားယြင္းခဲ့တဲ့ ေျမယာသိမ္း ဆည္းမႈေတြလည္း လႊတ္ေတာ္ကၾကပ္မတ္ေပးဖို႔ ႀကိဳးစားတာ ေအာင္ျမင္တာ၊ မေအာင္ျမင္တာ ကေတာ့ ေအာက္က ယႏၲရားႀကီးတစ္ခုျဖစ္တဲ့ နဂိုက အဖ်က္ေတြနဲ႔လည္း ဆုိင္တာေပါ့။ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ ေျမယာ ျပႆနာ ကိုေဖာ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ မတရားအသိမ္းခံ ထားရတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စံုစမ္း စစ္ေဆး ေရးေကာ္မရွင္ ဖဲြ႕တယ္။ ဒါကို စံုစမ္းမယ္၊ ေဖာ္ထုတ္မယ္လုပ္ႏိုင္တာကိုက ဒီမိုကေရ စီ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးကို သြားခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြက တကယ္သြား လိုစိတ္ျပင္းျပတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ျပေန တယ္။ အဲဒါေတြကို ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕ၿပီး သံုးသပ္တဲ့အခါမွာ ေျမမရတဲ့ကိစၥေတြ၊ မတရားအသိမ္းခံထားရတဲ့ ကိစၥေတြ အကုန္လံုး ေတြ႕ေနရပါ တယ္။ အရင္တုန္းကဆိုရင္ ဒါေတြက လံုး၀ကို မစဥ္းစားရဲေလာက္ ေအာင္ မတရားမႈေတြကို ေခါင္းငု႔ံခံရတာ ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ရတယ္။ ဒါေတြကို အမွန္အကန္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္လုပ္တဲ့အခါ က်ေတာ့ အုပ္္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား ကပဲတာ၀န္ရွိတာ။ လႊတ္ေတာ္ပိုင္းအေနနဲ႔ ကေတာ့ အျပန္အလွန္သတ္ မွတ္တာ ျဖစ္တယ္။ ဥပေဒပုိင္းကက် ေတာ့ ဒါကိုအမွန္အကန္ ျဖစ္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဘူးေပ့ါေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္က ဒီဟာေတြနဲ႔ပတ္ သက္လို႔ ျပန္ေထာက္ျပတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကလည္း သူတို႔အထက္ပိုင္းက ဘယ္ေလာက္ပဲ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲလိုတဲ့စိတ္ရိွပါေစ။ ေအာက္မွာက လိုက္ပါၿပီးေတာ့ ေျပာင္းလဲမႈမရိွရင္ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားေတြနဲ႔ ညိႇေနတဲ့အခါ က်ေတာ့ ေအာက္ေျခမွာက ေျဖရွင္းခ်က္ေတြက တက္မလာဘူး။ အုပ္ ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကလည္း ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အခက္အခဲႀကံဳေနရတယ္။ ေနာက္ဆံုး သမၼတကေနၿပီးေတာ့ ဟုတ္တယ္။ ကၽြန္ ေတာ္တုိ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း က ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီဆိုတာ အဆင့္ဆင့္ရွိပါတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ ျပည္နယ္ေပ့ါ။ တိုင္းေဒသ ႀကီးနဲ႔ အဲဒီလိုရွိတာေပါ့။ ေအာက္ေျခ မွာ ေျမယာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ေတြရဖို႔အတြက္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကလည္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ပါလုိ႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ သမၼတက လႊတ္ေတာ္ကို အဲဒီ လိုပို႔တာ။ ကိုုယ္စား လွယ္ေတြအေနနဲ႔ကလည္း လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္အတုိင္း လက္ရွိဥပေဒနဲ႔ လည္း ညီၫြတ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ ဆိုတာကို ေအာက္ေျခမွာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ဖို႔လိုပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေတြေတာ့ ပါ၀င္ဖို႔ျပဳလုိက္ၿပီ။ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြက သက္ဆုိင္ရာ ေအာက္ေျခမွာ လည္း ပါ၀င္ၿပီးေတာ့ ဆံုး ျဖတ္ၾကတဲ့အခါမွာ သက္ဆုိင္ရာေျမပိုင္ရွင္ ေတြ မနစ္နာေစဖို႔ ဥပေဒနဲ႔အညီ အဲဒါကို ထပ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ဖို႔လုိတယ္။ အခုကေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈ နည္းေနေသးတယ္။ ဒါကေတာ့ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ပါ၀င္မႈအား နည္းေသးတယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။
ဒီႏွစ္ပိုင္းမွာ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ အစိုးရအေပၚမွာ check and balance လုပ္လာမႈကေတာ့ အားေကာင္းတာ ေတြ႕ေနရပါတယ္ ခင္ဗ်။ ျပင္ပႏိုင္ငံေရး သံုးသပ္သူေတြကေတာ့ လႊတ္ေတာ္နဲ႔အစိုးရ ၾကားထဲပြတ္တုိက္မႈကို သိပ္ၿပီးေတာ့ ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈမရွိ တမင္တကာ အကြက္ ဆင္ၿပီးေတာ့မ်ား ေဆာင္ရြက္ေနၾကလား ဆုိတာလည္း ရွိပါတယ္ခင္ဗ်။
အျပင္မွာက်ေတာ့ အဲဒီလိုျမင္ၾက တယ္။ သမၼတနဲ႔ ဦးေရႊမန္းတို႔ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေ တာ့ ျပည္ေထာင္စု အဖဲြ႕အစည္းဟုတ္၊ မဟုတ္ဆုိတာ စၿပီးစကားမ်ားတယ္ဆိုတာကို ဟန္ေဆာင္ေနတာပဲလုိ႔ ျမင္ေန ၾကတာ ေပ့ါေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ ပတ္သက္ေနၿပီးေတာ့ ေလးေလးစား စား ေလ့လာၿပီးေ တာ့ ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ လူဆိုေတာ့ သိေနတယ္။ ဒါက ဟန္ေဆာင္ၿပီးျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မူလထင္ထား ခဲ့တာေတြက နည္းနည္းေလးျပင္းထန္ တဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုအပ္တာ ထက္ေတာင္မွ လုပ္ႏုိင္္မႈ ပိုမ်ားေနသလို ကၽြန္ေတာ္စိတ္ထဲမွာ ခံစားမိတယ္။ ဥပမာ ခံု႐ံုးကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စြပ္စြဲျပစ္တင္ၿပီးေတာ့ ျဖဳတ္ခ် လုိက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ခံု႐ံုးဥပေဒကို ျပင္လုိက္တဲ့ ကိစၥေတြေပါ့။ အဲဒါမ်ဳိးဆိုရင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္ စကားလံုးအတိအက် အတိုင္း ျပန္ၿပီးေတာ့ ျပ႒ာန္းထားခဲ့တဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုး ဥပေဒေပါ့။ သမၼတက ဒါဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ မညီပါဘူး လို႔ေထာက္ျပတဲ့အခါ လႊတ္ေတာ္က အဲလို လုပ္လိုက္တာ။ နည္းနည္း လြန္ကဲသြားတဲ့ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္လာတယ္။ တပ္မေတာ္သားေတြက အခုေနာက္ဆံုး ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္တဲ့အခါမွာ အဲဒါေတြကို ေထာက္ျပတယ္။ နည္းနည္းလြန္သြားရင္ လႊတ္ေတာ္ က အာဏာရွင္စနစ္ က်င့္သံုးၿပီးေတာ့ ကုိယ့္လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြ အေပၚမွာ ဒီမိုကေရစီသေဘာ ထားအရ ရပ္တည္မဲေပးပိုင္ခြင့္ေတြ မေပးဘဲနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကို ကိုင္အသံုးခ်ၿပီး လႊတ္ ေတာ္အာဏာရွင္စနစ္ က်င့္သံုး ေနတယ္ဆုိ လို႔ရိွရင္ တစ္ဖက္က မ႑ိဳင္အေနနဲ႔ လြန္ကဲလာတယ္ လို႔ထင္တဲ့အခါမွာ check and balance အေနနဲ႔ ခံယူလို႔ရွိရင္ ကာ/လံုရဲ႕ အႀကံေပးမႈအရ လႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္း မယ္ဆုိတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါေတြ ေတြ႕လုိက္ျခင္းအားျဖင့္ သူတုိ႔အျပန္အလွန္ check and balance လုပ္တာ ဟန္ေရးျပေနတာ မဟုတ္ ဘူးဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်ျပလုိ႔ရသြားတယ္။
ဆရာအခုနကေျပာသလုိ ပြတ္တိုက္မႈက ပိုလြန္ကဲတဲ့ပံုစံမ်ဳိးေတာင္ ေတြ႕ရတယ္ ဆိုတာက ဘယ္လုိေၾကာင့္မ်ား လြန္ကဲမႈျဖစ္ရတာလဲ။ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ခံု႐ံုးဆိုင္ရာကိစၥ အပါအ၀င္ေပါ႔ေလ။ လုပ္ငန္းစဥ္ကို ေက်ာ္လြန္ တဲ့ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္တဲ့ ေဆာင္ရြက္မႈကို ေက်ာ္လြန္တဲ့ ျပင္းထန္တဲ့ ပြတ္တိုက္မႈေတြက လႊတ္ေတာ္နဲ႔အစိုးရ ၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚလာတာက ပုဂိ္ၢဳလ္ေရးအား ၿပိဳင္မႈေၾကာင့္လို႔မ်ား ဆရာ့အေနနဲ႔ထင္ပါ သလားခင္ဗ်။
ဒါလည္း တစ္ေၾကာင္းပါမွာ ေပါ႔ေလ။ အဓိကအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနတဲ့ အေျပာင္း အလဲမွာ ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ပုဂိ္ၢဳလ္ေတြက ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေဆာင္ေနသူေတြကို နားလည္ သေဘာ ေပါက္မႈအားနည္းတာက အဓိကလို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အက်င့္မွာက အာဏာရွင္ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး။ အာဏာရွင္ဆိုတာ မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကိုယ္ကလည္း ကိုယ္တာ၀န္ ယူေနရတဲ့ မ႑ိဳင္ေတြမွာ အာဏာရွင္ဆန္တဲ့၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကို ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ Mind-set ကိုလည္း ျပင္ဖို႔လို လိမ့္မယ္။ စနစ္ကို ေသခ်ာနားလည္ဖုိ႔ လိုတယ္။ စနစ္ဟာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ဟာ သူ႕စနစ္အတုိင္း သြားေန တာ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္စိတ္ဆႏၵနဲ႔သြားေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အခုလို ပြတ္တိုက္မႈေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာက
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/

No comments:
Post a Comment