(ေဆာင္းပါးရွင္ - ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ)
မဂၤလာပါ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီကေန ၂၀၁၄ ကေတာ့ မၾကာမီ ထြက္ခြာသြားပါေတာ့မည္။ ၂၀၁၅ သည္လည္း မၾကာမီ ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္ပဲ။ အခ်ိန္ေတြကို ရပ္တန္႔ထားလို႔ မရပါဘူး။ Time and Tide Wait for No Man ဟုဆိုသည္။ အခ်ိန္ႏွင့္ ဒီေရသည္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ် မေစာင့္။ ဒီေတာ့ ၂၀၁၄ ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ တားဆီးထားလို႔ မရပါဘူး။ သူထြက္ခြာသြားသည္ကို တား၍မရပါ။
အခ်ိန္ေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို လႊမ္းမိုးေနသည္။ အမွန္ေတာ့ အခ်ိန္သည္ ဘ၀ပါ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ ဘ၀မ်ားကို အခ်ိန္မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားပါသည္။
သဘာ၀က လူတိုင္းအတြက္ အခ်ိန္က တစ္ေန႔မွာ ၁၂ နာရီ၊ တစ္ရက္မွာ ၂၄ နာရီ ေပးထားသည္။ ပိုလည္း မပို၊ ေလ်ာ့လည္း မေလ်ာ့ပါဘူး။ ဒီအခ်ိန္ေတြကို လူေတြက သံုးလို႔ရသည္။ မသံုးရင္လည္း ကုန္သြားသည္။ ကုန္သြားလွ်င္ ထိုအရာမ်ားသည္ သမိုင္းမ်ား ျဖစ္သြားေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၄ တုန္းက လုပ္ခဲ့တာေတြသည္ ၂၀၁၅ ေရာက္လွ်င္ သမိုင္းေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့မည္။ သမိုင္းကို ေရးႏိုင္တဲ့ သတၱ၀ါဆိုလို႔ လူတစ္မ်ိဳးပဲ ရွိသည္။
ကိုယ့္သမိုင္းကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ဖို႔ လိုသည္။ ၂၀၁၅ တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ ျပဳလုပ္ေတာ့မည္။ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းကို ဦးတည္သည္မွာ ပထမအႀကိမ္က ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွ စသည္။
ခုဆို ဒုတိယအႀကိမ္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ပြဲကို ဦးတည္ေနပါသည္။ ႀကိဳတင္မဲမ်ားျဖင့္ အႏိုင္ရသည့္ ေခတ္တစ္ေခတ္သည္ သမိုင္းတြင္ရစ္ပါၿပီ။ ထိုအမည္းစက္ကို ဘယ္ေတာ့မွလည္း ဖ်က္လို႔မရေတာ့ပါဘူး။
လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ (Free and Fair Election) ကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သမိုင္းကိုေတာ့ ေၾကာက္သည္။ History repeats itself တဲ့။
သမိုင္းသည္ အဖန္ဖန္ ျပန္ျဖစ္သည္။
အာဏာသိမ္းဦးမွာလား။ မဲလိမ္ မဲခိုးဦးမွာလား။ စိုးရိမ္ေနၾကပါသည္။ ၂၀၁၅ မွာ မလႊတ္ခ်ႏိုင္ေသးဘူးလား။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ စာေရးဆရာေတြ ေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ေျပာေလ့ရွိသည့္ ပံုျပင္သံုးပံု ရွိသည္။
ပံုျပင္(၁)။ ။ ေအာ္ပရာ၀င္းဖေရး၏ ပံုျပင္
ေအာ္ပရာ၀င္းဖေရး ဆိုသည္မွာ အေမရိကန္မ်ားအႀကိဳက္ TV တြင္ Good Morning America ကို တင္ဆက္သူျဖစ္ၿပီး လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာက ေန႔စဥ္ စိတ္၀င္တစား ၾကည့္႐ႈေသာ အစီအစဥ္ျဖစ္သည္။ သူ(မ) ၏ မဂၢဇင္းမွာေတာ့ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အျဖစ္အပ်က္ကို တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ဟု ေဖာ္ညႊန္းထားသည္။
တစ္ခါက သူတို႔တစ္ေတြ ခရီးထြက္ကာ ေတာင္တက္ၾကသတဲ့။ ဒီလို ေတာင္တက္ရာမွာ ေတာင္ထိပ္ေရာက္လုေရာက္ခင္မွာပဲ ေနညိဳစျပဳလာသည္။
“ေန၀င္ေတာ့မယ္။ ျပန္ဆင္းၾကမယ္” ဟု တစ္ေယာက္က ေဆာ္ၾသလိုက္သည္။ သူတို႔ ျပန္ဆင္းလာသည္။ ေတာင္ေပၚမွာ ေမွာင္စျပဳလာေတာ့ ေအာက္ေျခမွာ ပိုေမွာင္ေနတာေပါ့။ ေနက ၀င္ေနၿပီ။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ေကာင္းေကာင္းမျမင္ၾကေတာ့ပါ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူတို႔ထဲက တစ္ေယာက္သည္ ေျခေခ်ာ္ကာ ေတာင္ေစာင္းကေန ေခ်ာက်သြားသည္။
“အား” ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေအာ္လိုက္ေပမယ့္ ဘယ္သူမွ ၾကားဟန္မတူပါ။ ကံေကာင္းပါသည္။ ေလွ်ာက်၍ အရွိန္သိပ္မျမန္လာခင္မွာဘဲ သူသည္ သစ္ကိုင္းတစ္ကိုင္းကို လွမ္းဆြဲလိုက္မိသည္။
“ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ငါမေသေသးဘူး”
သူေတာင္ေအာက္ကို ငံု႔ၾကည့္လိုက္သည္။ ေမွာင္မည္းေနသည္။ ဘာကိုမွ် မျမင္ရပါ။ ေခ်ာက္က အနက္ႀကီးပါပဲလား၊ မျမင္ရေသာ အေမွာင္ထဲကိုၾကည့္ကာ သူေရရြတ္ေနမိသည္။ ‘က်သြားရင္’ သူမေတြး၀ံ့ေတာ့ပါ။
သူကိုင္ထားေသာ သစ္ကုိင္းပိုင္းငယ္ေလးကို ဖက္တြယ္ထားလိုက္သည္။ သူသည္ ေညာင္းညာကိုက္ခဲၿပီး ပင္ပမ္းႏြမ္းနယ္ေနေသာ္လည္း ေၾကာက္ရြံ႕စြာျဖင့္ တစ္ညလံုးလံုး အကိုင္းကို ဖက္တြယ္ထားပါသည္။
ဒီလိုႏွင့္ မိုးလင္းပါေတာ့သည္။ ေနေရာင္ေလး ျပဴထြက္လာၿပီ။
“ငါမေသေတာ့ဘူး” သူ ၀မ္းသာသြားသည္။ အကူအညီေတြ ေရာက္လာပါမည္။ ဒီအခါ အဆင္ေျပသြားႏိုင္ပါသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္မွ သူသည္ေအာက္ေျခက မည္းေမွာင္နက္ေစာက္သည့္ ေခ်ာက္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။
“အလို” သူ အံ့ၾသသြားသည္။ ေအာက္တြင္ ေခ်ာက္ဆိုတာ မရွိပါဘဲလား။ ေျမႀကီးသည္ ႏွစ္ေတာင္ေလာက္မွာ ရွိေနသည္။ အေမွာင္ထဲ သူေခ်ာက္လို႔ ထင္ေနသည့္ ေနရာက ေျမႀကီးေတြပါပဲ။ သူ ေတာင္ေျခႏွစ္ေပ အလိုမွာ သစ္ကိုင္းကို ဖက္တြယ္ကာ တစ္ညလံုး ဒုကၡခံေနမိပါတကား။
ပံုျပင္(၂)။ ။ ဓမၼပံုျပင္
ဤသည္လည္း မစြန္႔ႏိုင္မလႊတ္ႏိုင္သူ တို႔အတြက္ ပံုျပင္ပါပဲ။ ဓမၼစာေစာင္ထဲတြင္ ဖတ္ဖူးေသာေၾကာင့္ ဓမၼပံုျပင္ဟု အမည္တပ္လိုက္သည္။
တစ္ခါက သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္သည္ ေရျခားေျမျခားသြား၍ အလုပ္လုပ္သည္။ သူတို႔ အလုပ္လုပ္ေသာေဒသတြင္ လုပ္ခမ်ားကို ေရႊျဖင့္ေပးသည္။ ႏွစ္အတန္ၾကာလာသည့္အခါ သူတို႔တြင္ ေရႊအေတာ္မ်ားမ်ားကို ပိုက္မိေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိေဒသကို ျပန္ရန္ျပင္ဆင္ၾကသည္။ သူတို႔၏ေရႊမ်ားကို အျခားသူမ်ား မခိုး၀ွက္ေစဖို႔ အက်ႌအတြင္းတြင္ ထည့္ခ်ဳပ္ကာ ခိုင္ျမဲစြာ ကုိယ္ႏွင့္ခ်ည္ေႏွာင္ထားသည္။
ဒီလိုႏွင့္ သူတို႔ႏွစ္ဦး ရြာနားသို႔ ေရာက္ရွိလာသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ရြာေရာက္ဖို႔ ျမစ္တစ္စင္းကို ျဖတ္ရေပမည္။ ကူးတို႔ဆိပ္တြင္ ေလွတစ္စင္းကိုေတြ႕၍ ေလွကိုငွားကာ ျမစ္ကို ကူးၾကသည္။ သူတို႔ ျမစ္လယ္ေရာက္စဥ္တြင္ မိုးသက္ေလျပင္းတိုက္သည္။ ႐ုတ္တရက္ သူတို႔၏ကူးတို႔ေလွ ေမွာက္သြားသည္။ ေတာင္က်ေရလည္း က်လာေသာေၾကာင့္ ျမစ္၏ေရစီးသည္လည္း ျမန္လာသည္။
ပထမသူငယ္ခ်င္းသည္ ေရကူးမကြၽမ္းက်င္လွပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူေရျမဳပ္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔တြင္ပါလာေသာ ေရႊမ်ားပါသည့္ အက်ႌကို ခြၽတ္လိုက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေရေပၚျပန္ေရာက္လာၿပီး အလိုက္သင့္ကုိယ္ေဖာ့ကာ ျမစ္ေၾကာင္းတြင္ ကူးသြားႏိုင္သည္။
ဒုတိယသူငယ္ခ်င္းကေတာ့ ေရကူးခ်န္ပီယံျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူသည္ ေရေပၚေပၚေအာင္ အေတာ္ေလးကူးေနရသည္။ သူ႔အက်ႌထဲမွာ ေရႊေတြက အေတာ္ေလးသည္။
ဒါကို သိတဲ့ ပထမသူငယ္ခ်င္းက “သူငယ္ခ်င္း၊ အက်ႌကုိ ခြၽတ္လိုက္၊ အက်ႌကုိ ခြၽတ္လိုက္” ဟု လွမ္းေအာ္သည္။
သို႔ေသာ္ ဒုတိယသူငယ္ခ်င္းက “အက်ႌကုိ ခြၽတ္လိုက္ရင္ ေရႊေတြ ဆံုး႐ံႈးသြားမွာေပါ့” ဟု လွမ္းေအာ္ကာ ဆက္ကူးေနသည္။ သို႔ေသာ္ သူပင္ပန္းေနၿပီ။ ေရႊေတြႏွင့္ သူမကူးႏိုင္ေတာ့ပါ။ ျမစ္ေရက သူ႔ကို ေအာက္သို႔ ဆြဲခ်လိုက္ေလေတာ့သည္။
ပံုျပင္(၃)။ ။ ဘာလီကၽြန္းကေမ်ာက္ပံုျပင္
ဒါေတာ့ ဘာလီကြၽန္းက ေမ်ာက္ေတြကို ဖမ္းသည့္ ပံုျပင္ပါ။ စာအုပ္ထဲမွာ ဖတ္ရပါသည္။ စာေရးဆရာအမ်ား ေဟာေျပာတတ္ၾကသည္။ ဘာလီကြၽန္းတြင္ ေမ်ာက္မ်ားစြာ ရွိသည္။ သူတို႔ကို ေမ်ာက္ဆရာေတြက အရွင္ဖမ္းၿပီး ေလ့က်င့္ကာ ေရာင္းစားတတ္သည္။ ထိုေမ်ာက္မ်ားကို အုန္းပင္တက္ခိုင္း အုန္းသီးခူးခိုင္းတာကို တီဗြီထဲတြင္ ေတြ႕ဖူးၾကေပလိမ့္မည္။ ေမ်ာက္ဖမ္းသည့္ မုဆိုးမ်ားက ေမ်ာက္ကို ဘယ္လိုဖမ္းသလဲ။
သူတို႔သည္ အုန္းသီးမ်ားကိုခူးကာ အ၀က်ဥ္းေလး ေဖာက္သည္။ ၿပီးေတာ့ အရည္သြန္ကာ ထန္းလ်က္ခဲေတြကို ထည့္သည္။ ၿပီးေတာ့ ေမ်ာက္ေတြေနသည့္ ေတာစပ္တြင္ ထားသည္။
ေမ်ာက္မ်ားသည္ ထန္းလ်က္ခဲကို အင္မတန္ ႀကိဳက္သည္။ ထန္းလ်က္အနံ႔ ရေသာအခါ ေမ်ာက္မ်ားသည္ အုန္းသီးကို ၾကည့္သည္။ ထန္းလ်က္ကိုျမင္၍ လက္ထည့္ကာ ႏိႈက္ေတာ့သည္။ အေပါက္က လက္တစ္ေခ်ာင္း ၀င္သာပါပဲ။ ထိုအေပါက္က လက္ကိုထည့္ၿပီး ထန္းလ်က္ကို ႏိႈက္သည္။ အထဲတြင္ ထန္းလ်က္ကို ဆုပ္ကိုင္ၿပီးေနာက္ လက္ကိုထုတ္သည္ ထုတ္၍မရပါ။
ဤတြင္ ေနာက္အုန္းသီးတစ္လံုးကို ျမင္သည္။ ထန္းလ်က္အနံ႔ကို ရသည္။ သူ၏ က်န္သည့္လက္ျဖင့္ ထန္းလ်က္ကို ႏိႈက္လိုက္သည္။
“ဟင္ ဒီထန္းလ်က္ကိုဆုပ္ကိုင္ၿပီး လက္ကိုထုတ္သည္ ထုတ္၍ မရပါလား” သူ ဒီလိုတန္းလန္း ျဖစ္ေနစဥ္တြင္ ေမ်ာက္မုဆိုးက ထြက္လာသည္။ သူ သစ္ပင္ေပၚ ေျပးတက္သည္။ လက္ႏွစ္ဖက္တြင္ အုန္းသီးႏွစ္လံုး ရွိေနသည္။ သူသစ္ပင္တက္၍ မရပါ။ အဖမ္းခံလိုက္ရသည္။
လက္သီးဆုပ္ကိုေျဖ၍ ထန္းလ်က္ကို လႊတ္ခ်လိုက္ပါလား။ သို႔မဟုတ္ တစ္ဖက္ေလာက္ပဲ ဆုပ္ပါလား။ မရပါဘူး။
“ဟိုဟာလည္း ငါ့ဟာ။ ဒီဟာလည္း ငါ့ဟာ”
သို႔ႏွင့္ ထိုေမ်ာက္သည္ သခင္အတြက္ အုန္းသီးတက္ေပးေနရသူ ျဖစ္လာေလေတာ့သည္။ ေလာဘေၾကာင့္ သခင္အတြက္ အုန္းသီးတက္ေပးေနရသူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနၿပီလဲ။ ပံုျပင္သံုးခုကို သေဘာေပါက္ၾကမည္ဟု ယူဆသည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏွစ္သစ္မွာ သင္ခန္းစာယူႏိုင္ေစရန္ ရည္သန္လ်က္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment