( ၁ )
၁၉၈၄ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလဆန္းပိုင္းမွာ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ကို စေရာက္ခဲ့ပါ တယ္။ မေကြးကေန ဆယ္တန္းေအာင္ခဲ့တဲ့ အတြက္ အေဆာင္ေက်ာင္းသား ျဖစ္ခဲ့ရပါ တယ္။ အဲဒီတုန္းက ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြကို ပထမႏွစ္ကေန စတုတၳႏွစ္အထိ သမိုင္းဝင္း (ေခၚ) သမိုင္းေကာလိပ္ ဝင္းထဲက အေဆာင္ေတြမွာ ထားပါတယ္။ ပဥၥမႏွစ္နဲ႔ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ ေက်ာင္းသားေတြ ကိုေတာ့ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ဝင္းထဲက ႀကိဳ႕ကုန္းေဆာင္မွာ ထားပါတယ္။ သမိုင္းဝင္း ဆိုတာ အခု MICT Park ရွိတဲ့ ဝင္းႀကီးေပါ့။ ပထမႏွစ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေနရတဲ့ အေဆာင္က ဒူးယားေဆာင္။
အဲဒီသမိုင္းဝင္းထဲမွာ စီးပြား ေရးတကၠသိုလ္က အေဆာင္ေတြနဲ႔ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္က မိန္းကေလးေဆာင္ တစ္ေဆာင္ လည္း ရွိေသးတယ္။ ေျပာရရင္ သမိုင္းဝင္း ဆိုတာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ေတြရဲ႕ တိုင္းျပည္ငယ္ေလးတစ္ခုပဲ။ ဒီလိုဗ် အဲဒီကာလ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ေလာက္တုန္းက အ ခုေခတ္လို တကၠသိုလ္ေတြ မႈိလိုမေပါက္ေသး ဘူး။ စက္မႈတကၠသိုလ္ဆိုတာ ရန္ကုန္မွာတစ္ ခုတည္းပဲ ရွိေသးတယ္။ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္ ကလည္း ရန္ကုန္မွာပဲ တစ္ခုတည္းရွိတယ္။ ဝိဇၨာ၊ သိပၸံ တကၠသိုလ္ကလည္း ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလး ႏွစ္ခုပဲရွိတယ္။ က်န္တဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးတ ခ်ိဳ႕မွာ ဒီဂရီေကာလိပ္ အေနနဲ႔ပဲ နည္းနည္းပါး ပါးရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလးဆို တာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ စုံ၊ ဆုံၾက တဲ့ေနရာေပါ့။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားအစုံ လာဆုံၾကတာကိုး။ ရန္ကုန္က မႏၲေလးထက္ ပိုစုံတယ္ေျပာရမယ္။ စီးပြားေရးနဲ႔ စက္မႈ တကၠသိုလ္ေတြက ရန္ကုန္မွာပဲရွိတာကိုး။
အဲဒီ ေက်ာင္းသားေတြကို တစ္စုတစ္ စည္းတည္း အေဆာင္ေတြထားတာက သမိုင္း ဝင္း။ သမိုင္းဝင္းမွာ ေယာက္်ားေလးေဆာင္ ၁၀ ေဆာင္နဲ႔ မိန္းကေလးေဆာင္ ၆ ေဆာင္ ရွိတယ္။ ေယာက္်ားေလးေဆာင္ ၁၀ ေဆာင္ မွာ စက္မႈတကၠသိုလ္က ၅ ေဆာင္။ စီးပြား ေရးတကၠသိုလ္က ၅ ေဆာင္ရွိတယ္။ မိန္းက ေလးေဆာင္ ၆ ေဆာင္မွာ စီးပြားေရးက ၄ ေဆာင္၊ စက္မႈက ၁ ေဆာင္နဲ႔ ရန္ကုန္တကၠ သိုလ္က ၁ ေဆာင္ရွိတယ္။ မိန္းကေလးေဆာင္ ေတြနဲ႔ ေယာက္်ားေလးေဆာင္ေတြၾကားမွာ ကြင္းျပင္ႀကီးတစ္ခုနဲ႔ အားကစား႐ုံႀကီး ျခား ထားတယ္။ ကြင္းျပင္ႀကီးအလယ္မွာ နာမည္ ေက်ာ္ သမိုင္းဝင္း ကင္တင္းန္ရွိတယ္။ အ ေဆာင္ေန ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ အား လုံး ဆုံၾကတဲ့ေနရာေပါ့။ ျမန္မာအစားအစာ၊ တ႐ုတ္အစားအစာ၊ အသုပ္စုံ၊ လက္ဖက္ရည္၊ အေအး၊ စတိုးဆိုင္၊ အပ္ခ်ဳပ္ဆိုင္၊ စာအုပ္ အငွားဆိုင္ အစုံရွိတယ္။ သမိုင္းဝင္းကင္တင္းန္ ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာ အာစီတူးလို႔ေခၚတဲ့ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ (လႈိင္နယ္ေျမ)ရွိတယ္။ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္နဲ႔ ဒုတိယႏွစ္ အတန္း တခ်ိဳ႕ကို အဲဒီမွာသင္တယ္။ ရန္ကုန္စီးပြားေရး တကၠသိုလ္ရဲ႕ ပထမႏွစ္နဲ႔ ဒုတိယႏွစ္ သင္တန္း ေတြကလည္း လႈိင္နယ္ေျမမွာပဲရွိတယ္။ အ ရင္ ေဒသေကာလိပ္ေတြ ထားတဲ့ေခတ္တုန္းက ေဒသေကာလိပ္ အမွတ္ ၂ Regional College (2) ေပါ့။ အဲဒါကို အတိုေကာက္ အေနနဲ႔ အာစီတူးလို႔ေခၚၾကတာ။ အာစီတူးက ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကလည္း ေန႔ လယ္စာကို သမိုင္းဝင္းကင္တင္းန္မွာပဲ လာ စားေလ့ရွိၾကတယ္။ အဲလိုဆိုေတာ့ သမိုင္း ဝင္း ကင္တင္းန္က ဘယ္ေလာက္စည္ကား မလဲ ေတြးၾကည့္ေပါ့။ အဲဒီေခတ္က အဆို ေတာ္ေတြ သီခ်င္းေခြအသစ္ ထြက္မယ္ဆိုရင္ မထြက္ခင္ တစ္ပတ္ေလာက္ ကတည္းက သမိုင္းဝင္းကင္တင္းန္မွာ အရင္လာဖြင့္ၿပီး မိတ္ဆက္တတ္ၾကတယ္။ ေနရာေဒသအစုံက ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူအစုံ ရွိတဲ့ေနရာေလ။ ဒီေနရာမွာေပါက္ရင္ တစ္တိုင္းျပည္လုံး ေပါက္ ၿပီပဲ။
( ၂ )
ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ မိခင္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးျဖစ္တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ရန္ကုန္စက္မႈ တကၠသိုလ္ အေၾကာင္း နည္းနည္း ျပန္ေျပာ ျပခ်င္တယ္။ အဲဒီ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ အႏွီ အာအိုင္တီမွာေတာ့ ထူးျခားတဲ့ ဝိေသ သေလးေတြ ရွိေသးျပန္သဗ်။ ပထမဆုံးေျပာ ရမွာကေတာ့ ေက်ာင္းေရွ႕မုခ္ဦးႀကီးမွာရွိတဲ့ တိုင္အျမင့္ႀကီး ၁၈ တိုင္ကိစၥပဲ။ အဲဒီတုန္းက ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္က ဘြဲ႕ရဖို႔ ပထမ ႏွစ္ကေန ဆ႒မႏွစ္အထိ အတန္း ၆ တန္း တက္ရတယ္။ အတန္းတစ္တန္းမွာ ႏွစ္ခါက် ခြင့္ရွိတယ္၊ အဲဒီလို တစ္တန္းမွာ သုံးႏွစ္ ေန ခြင့္ရွိေတာ့ ပထမႏွစ္ကေန ေနာက္ဆုံးႏွစ္အ ထိ ေျခာက္တန္းကို တစ္တန္းသုံးႏွစ္ႏႈန္းနဲ႔ တြက္လိုက္ရင္ စုစုေပါင္း ၁၈ ႏွစ္၊ တိုင္ႀကီး ၁၈ တိုင္ဆိုတာ အဲဒီလို ၁၈ ႏွစ္ တက္ခြင့္ရွိ တာကို သေကၤတျပဳထားတာတဲ့။ ေက်ာင္းသား အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္ၿပီး အဓိပၸာယ္ဖြင့္ၾက တာ။
ေနာက္ထပ္ထူးျခားတာက နာမည္ေက်ာ္ ဩဘာလမ္း။ တိုင္လုံးႀကီးေတြေအာက္က ျဖတ္ဝင္သြားရင္ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြအလယ္ မွာ ပန္းၿခံတစ္ခု ေတြ႕ရမယ္။ အဲဒီပန္းၿခံရဲ႕ အလယ္မွာ အေဆာင္ ၁ နဲ႔ ၂ ကို ကူးဖို႔ အဲဒီလမ္းက အေျဖာင့္ဆုံး၊ အတိုဆုံးေပမယ့္ စက္မႈတကၠသိုလ္က ဘယ္သူမွ အဲဒီလမ္းက မေလၽွာက္ၾကဘူး။ အေဆာင္ေကာ္ရစ္ဒါ ေတြ ကပဲ ေကြ႕ပတ္ေလၽွာက္ၾကတယ္။ တစ္ေယာက္ ေယာက္ အဲဒီလမ္းကို ေလၽွာက္ၿပီေဟ့ဆိုတာ နဲ႔ ေဘးပတ္လည္မွာရွိတဲ့ သုံးထပ္ေဆာင္ ေကာ္ရစ္ဒါေပၚမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ေပၚလာ ၿပီး လမ္းအလယ္ကလူကို ဝိုင္းၿပီး လက္ခုပ္ ဩဘာ ေထာပနာျပဳၾကေတာ့တာပဲ။ လမ္းအလယ္က လူကေတာ့ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ဆက္ေလၽွာက္ရမွာလား၊ ရပ္ေနရမွာလား ဘာလို႔ ဝိုင္းလက္ခုပ္တီးတာလဲမသိ ဒုကၡေရာက္ ေတာ့တာပဲ။ ဒါက စက္မႈတကၠသိုလ္ရဲ႕ အထာ တစ္ခုပဲ။ ပါးစပ္ရာဇဝင္အရေတာ့ အရင္တုန္း က စက္မႈတကၠသိုလ္မွာ အခမ္းအနားေတြ လုပ္ရင္ ပန္းၿခံရဲ႕တစ္ဖက္ထိပ္မွာ စင္ျမင့္ရွိ တယ္။ အဲဒီစင္ျမင့္ကို ပါေမာကၡခ်ဳပ္ကေလၽွာက္ လာရင္ ဝိုင္းၿပီး ဩဘာေပး ႀကိဳဆိုၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အခမ္းအနားမရွိခ်ိန္ ေက်ာင္းသားေတြ ေလၽွာက္ေတာ့ ေနာက္ေျပာင္ၿပီး လက္ ခုပ္တီးရာကေန အစဥ္အလာလို၊ အထာလို ျဖစ္ေတာ့တာပဲ။ တျခား တကၠသိုလ္ကေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ လာလည္ရင္ မသိမသာ ေခ်ာက္တြန္းၿပီး ဩဘာလမ္းကို ျဖတ္ခိုင္းတတ္တာလည္း စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အက်င့္ပဲ။
ေနာက္ထပ္ အစဥ္အလာတစ္ခုက ကာတြန္းေဘာက္စ္ ( Cartoon Box ) ပဲ။ အမ်ားသုံးတယ္လီဖုန္း႐ုံ အေဟာင္းေလးရဲ႕ မွန္မ်က္ႏွာျပင္ေတြမွာ ကာတြန္းေတြ ကပ္ထား တာကို Cartoon Box လို႔ ေခၚတာပဲ။ အဲဒီ Cartoon Box ကို တစ္ပတ္တစ္ခါ ကာတြန္းေတြ အသစ္လဲၿပီးတင္တယ္။ စာသင္ခန္း၊ စားေသာက္ဆိုင္နဲ႔ အေဆာင္ ေက်ာင္းသားဘ၀ထဲက သေရာ္စရာေတြကို ဟာသလုပ္ၿပီး ကာတြန္းဆြဲၾကတာပဲ။ ကာတြန္းေအာင္ျမင့္ (ႀကံ႕ဗဟုံး)၊ ကာတြန္းေအာ္ပီက်ယ္၊ ကာတြန္း ေဇာ္ေမာင္၊ ကာတြန္းဂ်ိဳကာ၊ ကာတြန္းျမင့္ေဖ စတဲ့ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ကာတြန္းဆရာေတြကို ေမြး ထုတ္ေပးခဲ့တဲ့ အစဥ္အလာႀကီးတဲ့ Cartoon Box ကို အပတ္စဥ္ တနလၤာေန႔တိုင္း တိုးေဝွ႔ ၾကည့္ၾကရတာလည္း ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ရဲ႕ ဝိေသသတစ္ခုပါပဲ။ မိုးပ်ံတံတား (ေခၚ) ေမတၱာေပါင္းကူးတံတား၊ စက္မႈေက်ာင္းသူ ႏွစ္ႀကီးမမမ်ားရဲ႕ အေဆာင္ေတာ္ ဟိုင္းႀကီး ကၽြန္း (ေခၚ) ဂ်ီေဟာေဆာင္ စသျဖင့္စသျဖင့္ အျခားအျခားေသာ ဝိေသသတခ်ိဳ႕လည္း ရွိပါေသးတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းဝင္းတစ္ခုလုံးမွာ စြယ္ေတာ္ပင္ေတြ အမ်ားဆုံး ရွိေနတာမို႔လို႔ စြယ္ေတာ္ေျမလို႔လည္းတင္စားေခၚၾကပါတယ္။
( ၃ )
တကၠသိုလ္နယ္ေျမေတြထဲမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကေတာ့ အေခါင္အခ်ဳပ္ေပါ့။ ရန္ ကုန္တကၠသိုလ္ နယ္ေျမအေၾကာင္းေျပာရင္ အင္းလ်ားကန္ကလည္း မပါမျဖစ္ပဲ။ ဆရာ မင္းသုဝဏ္၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာေအာင္ျပည့္၊ ဆရာၿငိမ္းေက်ာ္၊ ဆရာေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း)၊ ဆရာႏြမ္ဂ်ာသိုင္း၊ ဆရာေမာင္ဝဏၰ၊ ဆရာမင္းလူ စတဲ့စတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ ဝတၱဳ၊ ကဗ်ာေတြထဲမွာ အခါခါ ၫႊန္းဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ တကယ့္ရင္ခုန္သာေမာဖြယ္ ေနရာအဝန္းအဝိုင္းႀကီးကို အမွန္တကယ္ ေရာက္ရွိခဲ့ရျပန္ေတာ့ တကယ့္ကို ဖမ္းစားႏိုင္ တဲ့ ေနရာဆိုတာ ေသခ်ာသြားခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ခံ့ညားထည္ဝါ တည္ၿငိမ္လွတဲ့ ေက်ာင္းေဆာင္ ႀကီးေတြ၊ တင့္တယ္ခမ္းနားလွပါေပတဲ့ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္၊ ထူးျခားလွတဲ့ သစ္ပုပ္ပင္ႀကီး၊ တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္၊ ဂ်ပ္ဆင္၊ ေတာင္ ငူေဆာင္ ကင္တင္းန္၊ မာလာေဆာင္ ေနာက္ဖက္က ကင္တင္းန္၊ ငွက္ေပ်ာေတာထဲက ဦးခ်စ္၊ ယမ္းဘီလူးအေအးဆိုင္နဲ႔ သံဘူးေဖ်ာ္ ရည္၊ အမွတ္တရ အေရာင္းဆိုင္မ်ား၊ အႏုပညာခန္းမနဲ႔ အပန္းေျဖရိပ္သာ၊ ေ႐ႊဘိုေဆာင္၊ သထုံေဆာင္၊ ပဲခူးေဆာင္၊ အင္း၀ေဆာင္၊ သီရိေဆာင္၊ အင္းလ်ားေဆာင္၊ ရတနာေဆာင္၊ အဓိပတိလမ္း အို ... ခမ္းနားလွပ လွပါ ေသာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္နယ္ေျမပါေပ။
အဲဒီ ကာလတုန္းကေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဆိုတာ တျခားတကၠသိုလ္ အသီးသီးက ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ဗဟိုခ်က္ပဲ။ တိုင္းရင္းသား အစားအစာ ေရာင္းခ်ပြဲေတြ၊ တကၠသိုလ္ေပါင္းစုံ အားကစားၿပိဳင္ပြဲေတြ၊ ပန္းခ်ီျပပြဲေတြ၊ လက္ေရး ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ စသျဖင့္စသျဖင့္ေတြဟာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ကို ဗဟိုျပဳၿပီး က်င္းပၾက၊ ျဖန္႔ခ်ိၾကပါတယ္။ အာစီ (ေခၚ) အပန္းေျဖရိပ္သာထဲမွာလုပ္တဲ့ တိုင္းရင္းသားအစားအစာ ေရာင္းခ်ပြဲကေတာ့ တကယ့္ကို ေပ်ာ္စရာ၊ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္း တဲ့ပြဲပါပဲ။ ရွမ္းကလည္း ရွမ္းအစားအစာ၊ ရခိုင္ ကလည္း ရခိုင္အစားအစာ၊ ကခ်င္ကလည္း ကခ်င္အစားအစာ စသျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြက ေရာင္းသလို မႏၲေလးၾကာဆံခ်က္၊ အညာမုန္႔ဟင္းခါး၊ ေ႐ႊ ေတာင္ေခါက္ဆြဲ စတဲ့ ေဒသထြက္ အစားအ စာေတြနဲ႔လည္း ေျမျပန္႔ေဒသက ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြက ဝင္ႏႊဲၾကပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈေပါင္းစုံ၊ အစားအစာမ်ိဳးစုံကို တစ္ေနရာတည္း မွာ ျမင္ေတြ႕ ျမည္းစမ္းခြင့္ရတဲ့ပြဲေပါ့။ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ထဲမွာ ဘာအခမ္းအနားရွိရွိ တကၠ သိုလ္ေပါင္းစုံက ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ လာၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းဂိတ္၀မွာ တားၿပီး ဘယ္ေက်ာင္းကလဲ ေမမယ့္သူ မရွိပါဘူး။ ဒီ ေက်ာင္းကမဟုတ္ရင္ မဝင္ရဘူးလို႔ ဘယ္သူမွမေျပာပါဘူး။
စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ကေတာ့ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္နဲ႔ နယ္ေျမျခင္း တြဲလ်က္ရွိေနတယ္ဆိုေတာ့ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ေရာက္ရင္ ရန္ ကုန္တကၠသိုလ္ထဲ ေရာက္တာပဲ။ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္နဲ႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဟာ အဲဒီ ကာလတုန္းကေတာ့ ႏွစ္ကိုယ့္တစ္စိတ္ပဲ။
( ၄ )
အဲဒီေခတ္တုန္းက တကၠသိုလ္မ်ား (ရန္ ကုန္) ၿမိဳ႕နယ္အသင္းေတြလည္း ရွိၾကတယ္။ ဥပမာ မေကြးၿမိဳ႕နယ္အသင္း၊ တကၠသိုလ္မ်ား (ရန္ကုန္) ေပါ့။ မေကြးၿမိဳ႕နယ္ကေန ရန္ကုန္က တကၠသိုလ္တစ္ခုခုမွာ တက္ေနတဲ့သူေတြ စုစည္းၿပီးဖြဲ႕တာ။ စက္မႈ၊ စီးပြားေရး၊ ဝိဇၨာ^ သိပၸံ၊ သြားဘက္ဆိုင္ရာ၊ ေဆးေက်ာင္း အကုန္ပါတယ္။ ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္က တကၠသိုလ္ လာတက္တဲ့သူခ်င္း မိေဝးဖေဝးမွာ ႐ိုင္းပင္း ၾကဖို႔ ဖြဲ႕ထားၾကတာ။ ေက်ာင္းပိတ္လို႔ အိမ္ျပန္ ရင္ ကား^ရထား လက္မွတ္ေတြကို စုစည္း စီစဥ္ၿပီးဝယ္။ အတူတူျပန္ၾက။ ေက်ာင္းဖြင့္ရင္ လည္း အတူတူလာၾက။ စုစုစည္းစည္း ရွိၾကတယ္။ ေက်ာင္းဖြင့္ခါစ ဒီဇင္ဘာ၊ ဇန္နဝါရီလ ေတြမွာ တစ္ေနရာရာကို ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္ၾကေသးတယ္။ ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္ မဟုတ္လည္း တျခား ၿမိဳ႕နယ္အသင္းေတြက ထြက္တဲ့ ေပ်ာ္ ပြဲစားခရီးစဥ္ေတြမွာ ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္းက ဖိတ္ေခၚရင္ လက္မွတ္ဝယ္ၿပီး လိုက္လို႔ရတယ္။
အဲဒီလို ခရီးစဥ္ေတြမွာ ခင္မင္သြားၿပီး တကယ့္ သူငယ္ခ်င္းအရင္းေတြလို ျဖစ္သြား တဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီး။ အဲ ... အ ဆင့္တက္ၿပီး သမီးရည္းစားျဖစ္၊ ေနာက္ေတာ့ အိမ္ေထာင္ေတြဘာေတြ က်သြားတဲ့ သူေတြလည္း ရွိတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းက ေငြလမင္းသီခ်င္းထဲမွာ အလွ႐ႊန္းစို ကဗ်ာေတာမွာ၊ ခဏကြန္းခိုလာေသာအခါ၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ျဖစ္သြားၾကတာေတြ၊ စိတ္အေနေျပာင္းရင္း ခ်စ္သြားၾကတာေတြ၊ ဒါေတြတကယ္ေတာ့ မဆန္းေပ ... လို႔ ေရးဖြဲ႕သြားခဲ့တာေပါ့။
( ၅ )
တကယ္ေတာ့ ‘တကၠသိုလ္ဆိုတာ’ ဘ၀ ခရီးလမ္းကို လက္ေတြ႕မေလၽွာက္လွမ္းခင္မွာ သိသင့္သိထိုက္တာေတြကို ဆည္းပူးဖို႔၊ ရွိသင့္ ရွိထိုက္တဲ့ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းကို တည္ေဆာက္ဖို႔၊ ကိုယ့္အရည္အခ်င္း အစြမ္းအစေတြကို အေရာင္တင္ဖို႔ နယ္ေျမႀကီးတစ္ခုပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္လည္း ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္မွာ ေမာ္ကြန္းထိန္းအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္သြားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆရာႀကီး ဦးသက္လြင္က သူ႕ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ သီခ်င္းျဖစ္တဲ့ ‘ျမကၽြန္းၫိုၫို၊ တကၠသိုလ္’ ဆိုတဲ့သီခ်င္းမွာ ‘ျမကၽြန္းၫိုၫို ကြန္းခိုရာတကၠသိုလ္မွာဆို စာေပဂီတနဲ႔သာ အႏုပညာ အစစမွာလည္းစုံ’ လို႔ ေရးဖြဲ႕ခဲ့တာေပါ့။
ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေျပာဖူးတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို သြား သတိရမိတယ္။ စစ္အစိုးရလက္ထက္က ေနရာေဒသေတြ အမ်ားႀကီးမွာ တကၠသိုလ္ေတြ မႈိလိုေပါက္ေအာင္ ခြဲဖြင့္ေနတာကိုၾကည့္ၿပီး ေျပာခဲ့တာပါ။ သူေျပာတာက တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီၫြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္မယ္ ေျပာၿပီး အခုလို တကၠသိုလ္ေတြ ခြဲဖြင့္ေနတာ အေျပာနဲ႔အလုပ္လြဲေနတယ္။ တကယ္ဆို ငါတို႔ေခတ္တုန္းက တစ္ေနရာမွာ တကၠသိုလ္ တစ္ခုတည္းရွိေတာ့ အဲဒီမွာ ေဒသေပါင္းစုံက လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ လာေတြ႕ၿပီး တစ္ေယာက္အ ေၾကာင္း တစ္ေယာက္ နားလည္လို႔ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီၫြတ္ေရးကို ပိုမခိုင္ၿမဲေစဘူးလားတဲ့။ အဲ့လိုေျပာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းက ရွမ္းလူမ်ိဳးပါ။ တကယ္ကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာ ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ထားဝယ္ အစုံ ရွိပါတယ္။ အားလုံး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေျပာမနာဆိုမနာေတြပါပဲ။
အဲဒီတကၠသိုလ္ကိုပဲ ဆရာမင္းလူက ပန္းေက်ာင္းလို႔ တင္စားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အခုထက္ထိ လြမ္းေနမိလို႔ အလြမ္း ေက်ာင္းလို႔ ေခၚခ်င္ပါတယ္။
တကၠသိုလ္ဆိုၿပီး အထက္တန္းေက်ာင္း သာသာေလာက္ အေနအထားနဲ႔ တက္ေနၾကရရွာတဲ့၊ ေတာႀကိဳအုံၾကားမွာ ဘာကိုေပ်ာ္လို႔ ဘာကို လြမ္းရမွန္း မသိျဖစ္ေနရွာတဲ့ အခု ေခတ္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ အဖို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တက္ခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္ဘ၀ေတြဟာ အိပ္မက္ေက်ာင္း ျဖစ္ေန မယ္ထင္ပါရဲ႕။
ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြ အတြက္ေတာ့ အိပ္မက္ေက်ာင္းဘ၀ကေန ပန္းေက်ာင္းဘ၀ကို ျပန္ရပါေစလို႔ ေလးေလးနက္နက္ဆုေတာင္းမိပါတယ္။
(ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ေ႐ႊရတုပြဲနဲ႔ အခု ဒီဇင္ဘာလမွာလုပ္မယ့္ ၁၉၈၃-၉၄ RIT သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေတြ႕ဆုံပြဲကိုလည္း ဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳပါတယ္)
The Ladies News Journal

No comments:
Post a Comment