Friday, January 23, 2015

ဆီေစ်းက်ေသာ္လည္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးစရိတ္မ်ား မက်

 ရန္ကုန္၊ ဇန္န၀ါရီ ၁၃

စက္သုံးဆီ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ဆက္တိုက္ က်ဆင္းေနေသာ္လည္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စရိတ္မ်ား လုံး၀ က်ဆင္းမႈ မရွိေသးေၾကာင္း စုံစမ္းသိရွိရသည္။

ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ယခင္ထက္ သုံးပုံတစ္ပုံနီးပါးမွ် က်ဆင္းသြားေသာ္လည္း ၿမိဳ႕တြင္းႏွင့္ အေ၀းေျပး ယာဥ္လိုင္းမ်ား၊ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား၏ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စရိတ္မ်ား က်ဆင္းမႈ မရွိေသးေပ။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚရွိ ဆီဆိုင္ႀကီးမ်ားတြင္ ဆီေစ်းက်ဆင္းေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း နယ္ဘက္ေဒသမ်ားတြင္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းလ်က္ မရွိေသးေၾကာင္း ဧရာ၀တီတုိင္း၏ ကုန္တင္ ယာဥ္အသင္းႏွင့္ ကုန္တင္ယာဥ္ ပုိင္ရွင္မ်ားအသင္း၏ (ယာယီ)ဥကၠ႒ ျဖစ္သူ ဦးေအာင္ခုိင္က ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သုိ႔ ေျပာသည္။

လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းလ်က္ ရွိေသာ္လည္း နယ္ဘက္ ေဒသမ်ားတြင္ က်ဆင္းမႈ မရွိေသးေၾကာင္း ဦးေအာင္ခိုင္က

““အခုက ဆုိင္ႀကီးေတြမွာ ဆီေစ်းက ဒီေလာက္ ထင္သေလာက္ မက်ဘူး။ အျပင္မွာ ဆီေစ်းေတြက က်တယ္ေပါ့ေနာ္။ ဆုိင္ႀကီးေတြက ညိႇထားလား ဘာလားမသိဘူး။ ထင္သေလာက္ မက်ဘူး””ဟု ၎မွ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သုိ႔ေျပာသည္။

အဆုိပါ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းမ်ားအေနျဖင့္ အရင္တစ္ဂါလံ ၄၂၀၀ မွ ၄၃၀၀က်ပ္ ေရာင္းခ်ေနရာမွ လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ ၃၄၀၀ က်ပ္သာ က်ဆင္းလ်က္ရွိၿပီး ႏုိင္ငံတကာ ေစ်းႏႈန္းမ်ားျဖင့္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ကြာဟေၾကာင္း ၎မွ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သုိ႔ ထပ္မံေျပာၾကားခဲ့သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပုိင္းက ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ သြားေရာက္ခဲ့သည့္ အငွားယာဥ္ေမာင္း ဦးစိုး၀င္းကလည္း နယ္ေဒသ မ်ားတြင္ ဆီေစ်း မက်ေသးေၾကာင္းကုိ ““နယ္ဘက္ေတြက ေစ်းမက်ေသးဘူး။ နယ္ေတြမွာက သူတုိ႔ ဘာလုိ႔ မခ်ေပးေသးလဲ ေမးေတာ့ သူတုိ႔အရင္ ေစ်းႀကီးမိထားတဲ့ဟာေတြ အဲဒါေၾကာင့္ မခ်ေပးေသးတာ။ ရန္ကုန္မွာ လည္း ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ေတြကမွ ခ်ေပးတာေလ။ ႏုိင္ငံတကာမွာေတာ့ က်ေနၿပီ။ ေနာက္ဆုံးဟုိကေအာ္ ဒီကေအာ္ ဂ်ာနယ္ေတြက ေရးေတာ့မွ ျပန္ခ်ေပးတာ အစတုန္းက အဲဒီလုိပဲ ေမွးေနေသးတာ””ဟု ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သုိ႔ ေျပာသည္။

ဆီေစ်းက်ေနေသာ္လည္း အေ၀းေျပး ကုန္စည္ပုိ႔ေဆာင္ခႏႈန္း မ်ား ေလ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။ ပြင့္လင္းရာသီ ျဖစ္သျဖင့္ ကုန္စည္သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ခ ႏႈန္းထား မ်ား ျမင့္တက္ရမည့္ ရာသီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆီေစ်း က်ဆင္းေနသျဖင့္ ကုန္စည္သယ္ယူခႏႈန္း မ်ား ျမင့္တက္မႈမရွိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရင့္ေနာင္ ကုန္တင္ယာဥ္ အသင္းမွ အတြင္းေရးမွဴးျဖစ္သူ ဦးကုိကုိႏုိင္က ေျပာၾကားသည္။

““အခုသြားေနတဲ့ ကုန္စည္ပုိ႔ေဆာင္ခက မိုးတြင္းမွာ သြားေနတဲ့ ေစ်းႏႈန္းပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ပြင့္လင္းရာသီ ေစ်းႏႈန္း မဟုတ္ ႏွစ္စဥ္ဆိုရင္ ဥပမာ-ဘားအံလိုင္းမွာ မုိးတြင္းကုိ တစ္ပိသာ ၂၅ က်ပ္နဲ႔ သြားေနရင္ ပြင့္လင္းရာသီ ေရာက္ရင္ တစ္ပိသာ၃၅က်ပ္၊ ၄၀ ျဖစ္ၿပီ၊ အဲဒီေတာ့ ကုန္စည္ ပုိ႔ေဆာင္ခက တက္ဖုိ႔ပဲရွိတယ္ က်ဖို႔မရွိဘူး””ဟု ဆုိသည္။

ထို႔ျပင္ ဆီေစ်းမွာ သိသိသာသာ က်ဆင္းျခင္း မရွိေသးသျဖင့္ ကုန္စည္သယ္ေဆာင္ခမ်ား က်ဆင္းျခင္း မရွိေသးေၾကာင္းကုိ ““ဆီေစ်းႏႈန္းက်ရင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက မျဖစ္မေနကုိက်ရမွာ။ ကားသမား အခ်င္းခ်င္း ေရခ်ိန္ဆြဲၾကမယ္။ ကားတအား မ်ားလာတဲ့အတြက္ ဒီလိုအေျခအေနမွာ အခုတည္းကခ်ဖို႔ သင့္ေနၿပီ။ ေမွးလို႔ရတဲ့သူက ေမွးထား တာေပါ့ေနာ္။ မျဖစ္မေန သူက ၁၀၀ က်လိုက္၊ ကိုယ္က ၁၀၀ က်လိုက္ မျဖစ္မေနကုိ က်ရမွာ၊ ဆီေစ်းကုိက ေမွးေနတဲ့ သေဘာရွိတယ္။ ဆီေစ်းက က်သင့္တာေလာက္ မက်ဘူး။ အဲဒီေတာ့လက္ရွိ တန္ဆာခက က်လည္းမက်ဘူး။ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ဆီေစ်းက လႈပ္လႈပ္ရွားရွားကုိက်တဲ့ အေနအထား ျဖစ္ေန တယ္”” ၎က ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သုိ႔ ေျပာသည္။

ထုိကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၎မွ ထပ္မံ၍ ““ပန္႔ေတြမွာ မက်တာ ကားသမားေတြက ေျပာတာပဲေလ။ ဦးတုိ႔ကေတာ့ မသိဘူးေပါ့ေလ။ အဲဒါကေတာ့ ဦးတုိ႔က ဒီဟာသက္ဆုိင္ရာ အသင္းေမးမွ သိမွာပဲေလ။ ဦးတုိ႔ဘယ္ေျဖတတ္မလဲ။ ဒီဆီေစ်း ပန္႔ေတြမွာ မက်တဲ့ကိစၥကေတာ့ ဦးတုိ႔ မေျဖတတ္ဘူးေလ။ ဘာေၾကာင့္ မက်ရလဲဆုိတာ သူတုိ႔ေပၚမွာ မူတည္တာေပါ့ေလ။ ပန္႔ေတြမွာေတာ့ တစ္ေပပါကုိ ၃၀၀၀၀ ေလာက္ ကြာတယ္ ေျပာတယ္။ ကားသမားေတြ ေျပာတာေနာ္။ ဦးကေတာ့ လက္ေတြ႕မထည့္ၾကည့္ေတာ့ ဦးကေတာ့ မသိဘူး။ ဒါတစ္ဆင့္စကားေပါ့ ကားသမားေတြေျပာတဲ့ စကားေပါ့။ ဦးကေတာ့ဒါကုိ တုိက္႐ုိက္မသိဘူး””ဟု ၎မွ ထပ္မံ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

““ဆီေစ်းက က်ေပမယ့္ ေငြတြင္းက နက္လာတယ္””ဟု သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္ေန တကၠစီယာဥ္ေမာင္း ဦးစုိး၀င္းက ညည္းတြားသည္။

ဆီေစ်းက်သျဖင့္ အိမ္စီးကားမ်ား ထုတ္စီးလာရာ တကၠစီစီးနင္း သူ ေလ်ာ့သြားသည္သာမက ယခင္ရပ္ၿပီး ခရီးသည္ ေစာင့္ေလ့ရွိေသာ ကားမ်ားက ၿမိဳ႕တြင္းလွည့္ပတ္ၿပီး အၿပိဳင္အဆုိင္ ခရီးသည္ ရွာလာျခင္းေၾကာင့္ ၀င္ေငြ နည္းပါးလာေၾကာင္း ဦးစုိး၀င္းက ဆုိသည္။

““ဆီေစ်းက်ေပမယ့္ ဆီေစ်းမက်ခင္တုန္းက ၀င္ေငြမ်ဳိးရဖို႔ ႏွစ္နာရီေလာက္ ပုိေမာင္းရတယ္။ အိမ္မွာ သိမ္းထားတဲ့ ကားေတြကလည္း ဆီေစ်းက်ေတာ့ ထုတ္စီးလာတယ္။ အဲေတာ့လမ္းေတြလည္း ပုိပိတ္လာေတာ့ ပိုရွာရ ခက္လာတယ္””ဟု ၄င္းကဆုိသည္။

ခ်မ္းေျမ႕ခိုင္၊ ေက်ာ္ေက်ာ္မင္း
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald

No comments:

Post a Comment