Saturday, January 24, 2015

ဓာတ္ပုံသက္ေသ ပန္းခ်ီပန္းပု႐ုပ္တုေတြနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳၾကပါေလ (ေဆာင္းပါး)

– ေဆာင္း၀င္းလတ္

ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္၀င္ေတြရဲ႕ ဂုဏ္ျပဳပန္းပု ႐ုပ္တုႀကီးေတြဟာ စစ္ေရးျပ ကြင္းႀကီးရဲ႕ လူျမင္ကြင္း သတ္သတ္ မွတ္မွတ္ တစ္ေနရာရာ၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ စစ္ေရးျပ ကြင္းႀကီးရဲ႕ပတ္လည္မွာ ခန္႔ခန္႔ညားညား ထုလုပ္ထား ရွိသင့္ၿပီ . . .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြက္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား စစ္ေရးျပအခမ္းအနားႀကီး တစ္ခုကေတာ့ “ဗုိလ္႐ႈသဘင္” “ဗုိလ္႐ႈခံ”ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း ျပခ်က္တစ္ခုကုိ မူတည္လုိ႔ ျပည္သူလူထု ပုိက္ဆံသန္းေပါင္း“၆”ေထာင္ေက်ာ္
အကုန္ အက်ခံရင္းၿပီး ဆုံးသြားခဲ့ပါၿပီ။ အဓိကအကဲ ခတ္မိၾကတာကေတာ့ ““စစ္လက္နက္ စစ္ယႏၲရား””ျပပြဲႀကီးလုိ႔လည္း ယူဆႏုိင္တဲ့ အဲဒီဗုိလ္႐ႈသဘင္ ဆင္ယင္က်င္းပရာမွာ မၾကာခင္မတ္လ““၂၇””ရက္ေန႔မွာ က်င္းပ ဦးမယ့္ စစ္ေရးျပပြဲႀကီးလုိပဲ ဒီႏွစ္ကစလုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနနဲ႔ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း တရား ၀င္စစ္ေရးျပအခမ္းအနား၊ တစ္ႏွစ္ကုိ “၂” ႀကိမ္က်င္းပ သြားေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ အသြင္သဏၭာန္ကုိ အကဲခတ္မိလုိက္ၾက ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ေသြးတႂကြႂကြနဲ႔ စစ္ေရးျပၾကတာကေတာ့ သက္ဆုိင္ရာအခမ္း အနားက်င္းပေရး တာ၀န္ရွိသူေတြရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈအရိပ္ အာ၀ါသ ေအာက္က ““ျပယုဂ္””တစ္ခုသက္သက္ပါပဲ။…

ဒါေပမဲ့ ဘယ္လုိစစ္ေရးျပ အခမ္းအနားႀကီးမ်ဳိးပဲ က်င္းပသည္ျဖစ္ ပါေစ၊ ပုိက္ဆံေတြအမ်ားႀကီး ကုန္က်ၿပီး ကုန္ရ က်ဳိးနပ္ဖုိ႔အတြက္ အျပင္ အဆင္ေလးေတြ၊ အထိမ္းအမွတ္ ေလး ေတြ၊ သမုိင္းေၾကာင္းေဖာ္ထုတ္မႈေလးေတြ အျပင္ ဂုဏ္ျပဳထုိက္ ဂုဏ္ျပဳအပ္သူေတြကုိလည္း ေနာင္လာ ေနာက္ သား ျမန္မာ့ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ စစ္သည္ စစ္သမီးမ်ား သိၾကရေလ ေအာင္ေဖာ္ေဆာင္ဖုိ႔ လုိအပ္ေနေသးတယ္ လုိ႔ ျပည္သူလူထုတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျမင္ မိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျပည္သူလူထု ဆုိတာကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္ႀကီးနဲ႔ မႏၲေလးေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ““၂””ၿမိဳ႕ကုိ သာ ေရွးအခါကတည္းက အထက္ျမန္မာျပည္ ရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး နဲ႔ ေအာက္ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးဆုိၿပီး ခံစားမႈရွိထားခဲ့ၾကတာ ၾကာလွပါၿပီ။

ဒါေပမဲ့ ျပည္သူလူထုႀကီးတစ္ ရပ္လုံးရဲ႕ သေဘာတူညီမႈဆႏၵကုိ လုံး၀မရယူဘဲ န၀တနဲ႔ နအဖ စစ္အာဏာရွင္မ်ား ႀကီးစုိးခဲ့ၾကတဲ့လက္ထက္မွာ ျပည္သူ႕ ဘ႑ာေတြကုိ ေရလုိသုံးစြဲရင္း ကြင္းေျပာင္ေျပာင္ လြင္တီးေခါင္အရပ္မွာ ““ေနျပည္ေတာ္”” ဆုိတာႀကီး ကုိ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ခဲ့ၾက ျပန္ တယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္အခမ္းအနားႀကီးေတြ ကုိလည္း ေနျပည္ေတာ္မွာပဲ က်င္းပဖုိ႔ ““အေရြ႕သေဘာ”” ေဆာင္လာခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ပထမစစ္ေရးျပ အခမ္း အနားလုိ႔ဆုိရမယ့္ “တပ္မ ေတာ္ေန႔”က်င္းပရာမွာ ဟုိတုန္းခါကလုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ဦး၀ိစာရလမ္းက “ေတာ္လွန္ေရးပန္းၿခံ” ႐ႈခင္းကုိ ျပည္ဖုံးကားခ်ၿပီး “ေနျပည္ေတာ္ စစ္ေရး ျပကြင္းႀကီး”ဆီေရြ႕ေအာင္ ေရႊ႕ က်င္းပခဲ့ၾကတယ္။ ထုိနည္းတူစြာပဲ ဟုိတုန္းက ရန္ကုန္ျပည္ လမ္းမႀကီးမွာတခမ္းတနား က်င္းပခဲ့ၾက ဖူးၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာ

က္ကြယ္ ခဲ့ရတဲ့ ““ဗုိလ္႐ႈသဘင္ အခမ္းအနား””ဆုိတာ ေနျပည္ေတာ္မွာ ဘြားခနဲျပန္ေပၚလာျပန္တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ ျဖစ္ဒီ အခမ္းအနားႀကီး““၂””ခုလုံးမွာ လက္ ရွိျမန္မာအုပ္ခ်ဳပ္သူအဖြဲ႕အစည္းက ျပခ်င္ ၾကတာကေတာ့ ““ဒီမွာ ဒါေတြ ရွိတယ္”” ဆုိတဲ့သေဘာနဲ႔ စစ္တပ္ရဲ႕ လူအင္အား၊ လက္နက္အင္အား၊ စစ္ယႏၲရားအင္အားေတြကုိ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသအားျဖင့္ ထုတ္ျပလုိက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ပါေစ၊ ဘယ္ေနရာဘယ္ေဒသ မွာပဲျဖစ္ပါေစ။ ျပည္သူလူထုဘက္က စိတ္၀င္စားသည္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္မ၀င္စားသည္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ခ်င္ၾက တာကုိ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၿပီး ျပခ်င္ၾကတာကုိ ျဖစ္ေအာင္ျပၾကတဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ ကုိလည္း ျပည္သူ လူထုက အေတြ႕ အႀကံဳ အမ်ားႀကီးရခဲ့ၿပီးၿပီမုိ႔ ““တုိ႔ ပုိက္ဆံေတြေတာ့ ကုန္ျပန္ပါၿပီကြာ””လုိ႔ပဲ ရင္ထဲက ခံစားေနၾကရတာလြဲလုိ႔ သိပ္ၿပီး ဒီလုိပြဲလမ္းသဘင္ အခမ္းအနားႀကီးေတြေပၚမွာ အာ႐ုံခံစားခ်င္စိတ္ မရွိၾကေတာ့ သေလာက္ပါပဲ။

ပုိက္ ဆံေတြကေတာ့ ကုန္ၿပီးရင္း ကုန္ေနရင္းပါပဲ။ ကုန္ေနမွေတာ့ မကုန္ပါရေစနဲ႔ ေျပာလုိ႔လည္းရမွ မရတာ ကုိး။ ပုိက္ဆံေတြ ကုန္သေလာက္ကုန္ရ က်ဳိးနပ္ေလာက္တဲ့ ျမင္ကြင္းျပကြင္းေလး ေတြကလည္း ခ်ဳိ႕ယြင္း လစ္ဟာ ေနေသးတာကုိ သတိထားလုိက္မိတယ္။ ဥပမာ ေျပာရရင္ ဟုိေရွးယခင္က ျမန္မာ့သူရဲ ေကာင္း စစ္သည္ေတာ္ ႀကီး ေတြလုိ႔ ဆုိရမယ့္ ဘုရင့္ေနာင္၊ အေလာင္းဘုရား၊ က်န္ စစ္သား … စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ သူတုိ႔တစ္ ေတြရဲ႕ႀကီး မားတဲ့ ႐ုပ္တုႀကီးေတြကုိ ေႏွာင္းလူေတြ ဇာတိမာန္တက္ႂကြေစဖုိ႔ ပန္းပု လက္ရာေကာင္းေတြနဲ႔ တည္ဖြဲ႕ျပသ ထား တာေတာ့ဟုတ္ပါရဲ႕။

ဒါေပမဲ့ ဒီျမန္မာစစ္သည္ေတာ္ ေဟာင္းႀကီးေတြ ဆုိတာကသိပၸံ ေခတ္အရ သူတုိ႔ရဲ႕ ႐ုပ္ပုံ လႊာအစစ္ကုိ ဓာတ္ပုံနဲ႔ျပစရာၾကည့္စရာ မရွိခဲ့ဘူး။ ဒီျမန္မာ ေရွးေဟာင္းစစ္သည္ေတာ္ႀကီးေတြ ေပၚ ေပါက္ ခဲ့တုန္းက ျမန္မာျပည္ မွာဓာတ္ပုံ႐ုိက္ ကူးေရးအတတ္ပညာ၊ နည္းပညာပုိင္းမေပၚ ေပါက္ေသးတဲ့ ကာလ။ ဒီေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာၾကာလာတဲ့အခါမွာ သမုိင္းေၾကာင္း အရ ရာဇ၀င္စာအုပ္ေတြအရ၊ ဘယ္ေခတ္ ဘယ္ကာလမွာ ဘယ္လုိ ထြန္းေျပာင္တဲ့ ျမန္မာစစ္ေခါင္းေဆာင္ စစ္သူရဲေကာင္း ႀကီးေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ၾကဖူးတယ္ ဆုိတာ ေလာက္ပဲ သိၾကရ တာကုိး။ သူတုိ႔ရဲ႕ ႐ုပ္ပုံလႊာကုိေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ပန္းပုဆရာေတြ ကမွန္းဆၿပီး ေယာင္ထုံး ႀကီးေတြ၊ ေခါင္း ေပါင္းႀကီးေတြ၊ ေမး႐ုိးကားကား၊ မ်က္လုံး ေတာက္ေတာက္၊ မ်က္ခုံးထူထူ၊ အရပ္အ ေမာင္း ဗလ ေကာင္းေကာင္း၊ ဓား၊ လွံ၊ လက္နက္၊ျမင္းႀကီးေတြနဲ႔ေပါ့၊ ဆင္ႀကီးေတြ နဲ႔ေပါ့။ ဒီေလာက္ ပဲ ေရးဆြဲထု လုပ္ႏုိင္ၾက တယ္။ ေကာင္းပါတယ္။

သူတုိ႔ကုိ ဂုဏ္ျပဳ ရည္ညႊန္းၿပီး ဒီလုိပန္းခ်ီကားႀကီးေတြကုိ စစ္သမုိင္းျပတုိက္ လုိေနရာ မ်ဳိးမွာ ခ်ိတ္ဆြဲ ျပသထားတာလည္း ရွိသင့္ပါတယ္။ ထုိ နည္းတူစြာပဲ စစ္ေရးျပအခမ္း အနားက်င္းပ ေတာ့မယ္ စစ္ေရးျပကြင္းႀကီးရဲ႕ ပတ္လည္မွာ သူတုိ႔ထဲကတခ်ဳိ႕ရဲ႕ ႐ုပ္တုပန္းပုလက္ရာ ႀကီးေတြကုိ တခမ္းတနားျပသ ထားတာလည္း တကယ္ရွိသင့္ရွိ ထုိက္ပါေပတယ္။ ဒါေပမဲ့အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး၊ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရးရဲ႕ ဖခင္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ႀကီးရဲ႕ ပထမဆုံး ေသြးေသာက္ ရဲေဘာ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အပါအ၀င္ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္၀င္ေတြရဲ႕ ဓာတ္ပုံ၊ တစ္ပုံခ်င္းစီကုိ မူတည္ၿပီး ဂုဏ္ျပဳပန္းပု ႐ုပ္တုႀကီးေတြဟာ စစ္ေရးျပကြင္းႀကီးရဲ႕ အ၀င္၀ သုိ႔မဟုတ္ စစ္ေရးျပကြင္းႀကီးရဲ႕ အတြင္းပုိင္း၊ လူျမင္ကြင္း သတ္သတ္မွတ္မွတ္ တစ္ေနရာရာ၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ စစ္ေရးျပကြင္းႀကီးရဲ႕ပတ္လည္မွာ ခန္႔ခန္႔ညား ညား ထုလုပ္ထားရွိသင့္ၿပီလုိ႔ ျပည္သူလူ ထုတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ထင္ျမင္ယူဆမိ ေၾကာင္းပါ။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္း အပါအ၀င္ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္၀င္ေတြရဲ႕ သမုိင္း၀င္ဓာတ္ပုံေတြကုိ အလြန္လက္ရာေျမာက္္လွတဲ့ ပန္းပု အႏုပညာရွင္ႀကီးမ်ားကသာ ႐ုပ္တုတစ္ခုခ်င္းစီ ထုလုပ္လုိက္မယ္ဆုိရင္ တကယ့္ကုိ သက္၀င္ပီျပင္ ေန မွာ ေသခ်ာ လွပါတယ္။ ပန္းပု႐ုပ္တုႀကီး တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ ေအာက္မွာလည္း ေက်ာက္ျဖဴေက်ာက္ သားနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္ေရး အခ်က္အလက္အက်ဥ္းကုိ အကၡရာစာလုံးေတြထြင္းၿပီး ေဖာ္ျပထားလုိက္မယ္ ဆုိရင္ ေနာင္ လာ ေနာက္သားအား လုံးအတြက္ ဇာတိမာန္တက္ႂကြ ဗဟုသုတေတြလည္း ရႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိမ်ဳိးအေတြးရၿပီး ဒီလုိ ပုဂ္ၢိဳလ္ ႀကီးေတြရဲ႕ ႐ုပ္တုႀကီးေတြနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳ ေဖာ္ထုတ္ေပး လုိက္မယ္ဆုိရင္ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ရဲ႕၊ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ ေရးတပ္မေတာ္ရဲ႕၊ ျမန္မာ့မ်ဳိးခ်စ္တပ္မေတာ္ရဲ႕၊ ျမန္မာ့ကာကြယ္ေရးတပ္မေတာ္ရဲ႕ဆုိတဲ့ မီဒီယာ ေပါင္းစုံထဲမွာ ၾကားေန၊ ျမင္ေနရသမွ် စကားလုံးလွလွေတြဟာ ပုိၿပီး အဓိပၸာယ္ သက္၀င္ လာမွာျဖစ္ေၾကာင္းပါဗ်ာ။


photo-wikipedia.org

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald


 

No comments:

Post a Comment