ေနျပည္ေတာ္ (မဇၥၽိမ)။ ။ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားက
ျပင္ဆင္ေပးရန္ ဆႏၵျပေတာင္းဆုိလ်က္ရွိသည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းအား
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ျပန္လည္သုံးသပ္ေပးရန္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သုိ႔ ဇန္နဝါရီလ ၁၉ ရက္ ေန႔စြဲျဖင့္ သဝဏ္လႊာ
ေပးပုိ႔လုိက္သည္။

အမ်ဳိးသား
ပညာေရး ဥပေဒကို ကန္႔ကြက္သည့္ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား ၁၀၀ခန္႔က မႏၲေလးၿမိဳ႕
အိမ္ေတာ္ရာ ဘုရားဝန္းမွ စတင္ကာ ဇန္နဝါရီ ၂၀ ရက္ နံနက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔
လမ္းေလွ်ာက္ခ်ီတက္စဥ္။ (ဓာတ္ပံု-ဘုိဘုိ၊ မဇၥၽိမ)
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပါ အခ်က္အခ်ဳိ႕အား ျပင္ဆင္ေပးရန္ ဒီမုိကေရစီပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ သပိတ္ေကာ္မတီဝင္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ႏုိဝင္ဘာလ၁၇ ရက္က ေတာင္းဆုိထားၿပီး ဇန္နဝါရီလ ၁၆ ရက္အထိ ရက္ေပါင္း ၆၀အတြင္း တုန္႕ျပန္မႈမရွိ၍ သပိတ္ေမွာက္၊ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္မႈမ်ားကိုလည္း ဇန္နဝါရီ ၂၀ရက္ နံနက္က မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ စတင္လုိက္ၿပီ ျဖစ္သည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေပးရန္ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာ္မရွင္ မလိုအပ္ေၾကာင္း ေတာင္းဆုိမႈႏွင့္ အလားတူ အဆင့္ျမင့္ပညာ ေပါင္းစပ္ညိႇႏႈိင္းေရး ေကာ္မတီ မလိုအပ္ေၾကာင္း ေတာင္းဆုိမႈ၊ ဆရာသမဂၢ၊ ေက်ာင္းသားသမဂမ်ား ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ေရး စသည့္ အခ်က္မ်ား အပါအဝင္ ေတာင္းဆုိထားသည္။
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ဆက္စပ္ ဝန္ႀကီးဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ျပဳစုေရးဆြဲလ်က္ရွိေသာ နည္းဥပေဒမ်ား (မူၾကမ္း) တြင္ ဆရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔အစည္းမ်ားကုိ လြတ္လပ္စြာ စည္းကမ္းတက် ဒီမုိကေရစီနည္းလမ္းႏွင့္ အညီဖြဲ႔စည္းႏုိင္ေရး ကုိ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပညာရွင္မ်ားက တင္ျပထားသည္ဟု ဆိုသည္။
တုိင္းရင္းသားစာေပႏွင့္ ဘာသာစကားသင္ၾကားသင္ယူမႈႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကုိ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒတြင္ အတိအလင္းေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ နည္းဥပေဒမ်ားတြင္ အေသးစိတ္ျပဌာန္းသြားမည္ဟုလည္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႕ျပင္ အရည္အေသြးအကဲျဖတ္မႈႏွင့္ အရည္အေသြး အာမခံမႈ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကုိ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္းျပဌာန္း ထားၿပီး အေသးစိတ္ကုိ နည္းဥပေဒမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပမည္ဟုလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပထားသည္။
ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအေနျဖင့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပညာရွင္မ်ားက ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္း တင္ျပခ်က္မ်ားအေပၚ ျပန္လည္ေလ့လာ သုံးသပ္ခဲ့ရာ အထက္ေဖာ္ျပပါ တင္ျပခ်က္မ်ားအား ျပင္ဆင္ေပးျခင္းျဖင့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး အဆင့္အတန္း တုိးတက္ေရး ဦးတည္ခ်က္အား မထိခိုက္ေစသည့္ အျပင္ ေအးခ်မ္းစြာ ပညာသင္ၾကားေရး၊ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးတုိ႔အတြက္မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳေစမည္ ျဖစ္ သျဖင့္ ျပန္လည္သုံးသပ္ ျပင္ဆင္ေပးႏုိင္ပါရန္ ေပးပုိ႔ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
ထုိ႕ျပင္ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒအား ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္တြင္ အတည္ျပဳျပဌာန္းခဲ့ရာ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား၏ ၄၆ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္တုိ႔၏ တင္ျပခ်က္မ်ားျဖစ္ၿပီး ၅၄ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက တင္ျပခ်က္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆက္လက္ေဖာ္ျပထားသည္။
ဥပေဒၾကမ္းအား လက္မွတ္ေရးထုိးႏုိင္ေရး သမၼတ ထံသုိ႔ေပးပုိ႔ခဲ့ရာ သမၼတက သေဘာမွတ္ခ်က္ ၂၅ ခ်က္ျဖင့္ ျပင္ဆင္ရန္ေပးပုိ႔ခဲ့သည့္ အနက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ၁၉ ခ်က္ကုိ လက္ခံျပင္ဆင္ေပးခဲ့ၿပီး က်န္အခ်က္မ်ားအား မူလဆုံးျဖတ္ခ်က္အတုိင္း ထားရွိ၍ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၉၇၊ ပုဒ္မခြဲ(က)အရ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနသည္ ျပဌာန္းၿပီးျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ားကုိ ဆက္လက္ေရးဆြဲရမည္ ျဖစ္သည္။
မၾကာမီက ျပဌာန္းခဲ့ၿပီး လက္ေတြ႔မက်င့္သုံးရေသးသည့္ ဥပေဒကုိ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ ေတာင္းဆုိမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္သည့္ ဥပေဒမူေဘာင္အတုိင္းအတာအတြင္း မရွိသည့္အတြက္ ဥပေဒျပဳေရးအပုိင္းက ျပန္လည္စဥ္းစားရန္ လုိအပ္ပါသည္ဟု ဆုိသည္။
Credit - Mizzima News
No comments:
Post a Comment