ျမန္မာ့ ပညာေရးကို လာမည့္အနာဂန္ႏွစ္မ်ားတြင္ ထုဆစ္အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒသည္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိသည္ဟု ယူဆခ်က္မ်ား၊ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားၾကားမွ အတည္ျပဳထြက္ေပၚ လာခဲ့ၿပီးေနာက္ မႏၲေလးမွ ရန္ကုန္သို႔ စုန္ဆင္းလ်က္ ေက်ာင္းသားထုက အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္လာခဲ့ၾကသည္။
အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ကန္႔ကြက္သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားက အဆိုပါ ဥပေဒ ေရးဆြဲရာတြင္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာ ဆရာမ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
ပါဝင္ႏိုင္ရန္၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ထူေထာင္ခြင့္ျပဳရန္ႏွင့္တရားဝင္အသိအမွတ္ျပဳရန္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္ေပးရန္စသည့္ ျမန္မာ့ အနာဂတ္ပညာေရးအတြက္ ကန္႔သတ္မႈမ်ား ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟူသည့္ ယူဆခ်က္မ်ားျဖင့္ ဥပေဒကို ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းအျပင္ ယခု ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒသည္ လြတ္လပ္စြာ သင္ၾကားခြင့္ကို ကန္႔သတ္ထားၿပီး စဥ္းစားေတြးေခၚကာ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာ သင္ယူႏိုင္သည့္ သင္ၾကားနည္းစနစ္ကို အားမေပးျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားတို႔အတြက္ မိခင္ဘာသာသာစကား အေျချပဳ ဘာသာစကားစံု ပညာေရးစနစ္ကို ကန္႔သတ္ထားျခင္း၊ မသန္စြမ္းကေလးငယ္မ်ား ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေအာင္ အဆိုပါ ဥပေဒသည္ ပံ့ပိုးမေပးျခင္း၊ ပညာေရးအသံုး စရိတ္ တိတိပပ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပမထားျခင္း စသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အေျခခံလ်က္ ေက်ာင္းသားတို႔က ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ဥပေဒကို တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတို႔က ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသည့္တိုင္ ဥပေဒျပဳသူ လႊတ္ေတာ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အစိုးရတို႔က လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ၿပီး ႏွစ္လၾကာသည့္တိုင္ ေက်ာင္းသားတို႔၏ ဆႏၵကို ပစ္ပယ္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း မႏၱေလးမွ ရန္ကုန္တိုင္ စုန္ဆင္းလ်က္ ရန္ကုန္တြင္ သပိတ္စခန္း ဖြင့္လွစ္ရန္ ေက်ာင္းသားတို႔၏ ကန္႔ကြက္မႈ ျပင္းထန္လာခဲ့သည္။
ယင္းသို႔ေသာ အေျခအေနေရာက္မွ သမၼတက လႊတ္ေတာ္သို႔ ဇန္နဝါရီ ၂၀ ရက္တြင္ သဝဏ္လႊာေပးပို႔ကာ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ျဖစ္သည့္ လႊတ္ေတာ္က ျပန္လည္ သံုးသပ္ေပးရန္ သဝဏ္လႊာေပးပို႔ခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ ၾကားတစ္ရက္အကြာ ဇန္နဝါရီ ၂၂ ရက္တြင္မူ လႊတ္ေတာ္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ျဖစ္ေသာ ပညာေရးဝနႀ္ကီး ဌာနသု႔ိ ျပန္လည္လႊဲေျပာင္းလိုက္ၿပီး "အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္း" ကို ျပဳစုေပးရန္ ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီက ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ေတာင္းဆိုခ်က္တြင္ "အျမန္ဆံုး ညႇိႏိႈင္းျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ေပး သင့္ေၾကာင္း" ဟုလည္း ေဖာ္ျပပါရွိသည္။ ျဖစ္စဥ္ကို ျပန္လည္ ၿခံဳငံုသံုးသပ္ၾကည့္ပါက အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တို႔၏ တာဝန္ခံမႈႏွင့္ တာဝန္ယူမႈ အားနည္းခ်က္ကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္သာ အစိုးရက ယင္းဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ေပးရန္ လြတ္ေတာ္သို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကလည္း အစိုးရဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ျပန္လည္ တာဝန္ေပးအပ္သည့္ ျဖစ္စဥ္ ေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
တစ္ဖက္တြင္လည္း ဥပေဒကို မလိုလားသည့္ ေက်ာင္းသားတို႔၏ ႏိုင္ငံအႏွံ႔ ဆႏၵျပပြဲမ်ားျဖစ္ေပၚကာ မျဖစ္သင့္သည့္ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္လာခဲ့ျခင္းကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုပါက ေျဖရွင္းသင့္သည့္ ကိစၥတစ္ရပ္ကို ေဆာလ်င္စြာ မေျဖရွင္း၊ မညႇိႏိႈင္းဘဲ ငါထင္ရာစိုင္း လုပ္ခဲ့ၾကျခင္းေၾကာင့္ ခက္ခဲသည့္အေျခေနႏွင့္ တက္သုတ္႐ိုက္ ေျဖရွင္းရေတာ့မည့္ အေျခအေနႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္လာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
တစ္ဖက္တြင္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ား ဆႏၵျပမႈကို ပူးေပါင္းပါဝင္လိုသည့္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ထိုေက်ာင္းမ်ားတြင္ တာဝန္ယူသင္ၾကားေနၾကရသည့္ ဆရာတို႔က တားျမစ္ျခင္းေၾကာင့္ မလိုလားအပ္သည့္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေသာ ဆရာ တပည့္ဆက္ဆံေရးကို ေပၚေပါက္လာေစခဲ့ျပန္သည္။ ေျဖရွင္းရန္ခက္ခဲၿပီး တင္းမာလာခဲ့သည့္ အေျခအေနမ်ား၏ အေၾကာင္းရင္းကို အရင္းစစ္ပါက တာဝန္ခံမႈႏွင့္ တာဝန္ယူမႈကင္းမဲ့သည့္ လုပ္ရပ္မ်ား၊ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး ညိႏိႈင္းလိုစိတ္မရွိဘဲ ထင္ရာစိုင္း လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။
Credit - Mizzima News
No comments:
Post a Comment