Tuesday, January 20, 2015

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညစာထမင္းဝိုင္းေတြ အျမန္ရွိပါေစ (ေဆာင္းပါး)

ေလေျပသုန္ (ေဆာင္းပါး)

ကြၽန္ေတာ္ ေရဒီယုိ နားေထာင္တတ္ခါစ အရြယ္မွာ ''ညေနဘက္ဆုိ ေရဒီယုိကိုကိုင္ၿပီး ခလုတ္ေတြကို ကလိေတာ့တာပဲ၊ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အသံလႊင့္အစီအစဥ္ဆုိ လုိင္းမိတာနဲ႔နားေထာင္တယ္။ BBC  ကေတာ့ ပင္တုိင္နားေထာင္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီကာလမွာေရဒီယုိက ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ထြက္ေပါက္ပဲ။

စာအုပ္စာတမ္းဆုိတာကလည္း အိမ္မွာအျပည့္ပဲ ေရႊေသြးကအစ၊ ႐ႈမဝအဆုံး အကုန္ဖတ္ရတယ္။ အဘြားနဲ ့အေမေပါင္းၿပီး ဝယ္လုိက္တဲ့ စာအုပ္ေတြ တစ္လတစ္လ မနည္းမေနာ၊ တစ္ေန႔ ''ေရွ႕သုိ႔''
စာေစာင္မွာ ''ျပည္သူကုိေက်ာခုိင္း၍ သူတုိ႔ ျပန္ၾကေလၿပီ'' ဆုိတဲ့ သတင္း ဓာတ္ပုံကုိေတြ႔ေတာ့ လူႀကီးေတြကုိ ဘာလဲ လုိ႔ လုိက္ေမးၾကည့္ ျဖစ္တယ္။ အေမက သူပုန္ေတြလုိ႔ ေျပာတယ္။ အဘြားက ေတာ္လွန္ေရး သမားေတြ လုိ႔ ေျပာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း မ်က္စိလည္တာေပါ့။

ရွစ္တန္းေလာက္ေရာက္ေတာ့မွ ေတာ္လွန္ေရးဆုိတဲ့အဓိပၸာယ္ကုိ ေရးေရးသိရတယ္။ သူပုန္ဆုိတာ အာဏာပုိင္တဲ့ သူေတြနဲ႔ သူတုိ႔ကုိ ကုိးကြယ္တဲ့သူေတြက အသံုးျပဳတဲ့စကားလံုး။ ဆရာစံရဲ႕ နယ္ခ်ဲ ့ေတာ္လွန္ ေရးကုိ နယ္ခ်ဲ႕အလုိေတာ္ရိေတြက လယ္သမား သူပုန္လုိ႔ ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရျပီးစေခတ္မွာ လည္း ေရာင္စုံသူပုန္ဆုိၿပီး ေခၚခဲ့ၾကတာပဲ။

စစ္တပ္တက္လာမွ တုိ႔ေတြနားျပားေအာင္ အိပ္ရတာလုိ႔ ေျပာတဲ့သူေတြေတာင္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဟုတ္ၿပီ... သူတုိ႔ေျပာသလုိ သူပုန္ပဲ ဆုိဆုိ၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားလို႔ပဲ ေျပာေျပာ၊ ရင္းျမစ္ကဘာလဲ၊ ဘာအေၾကာင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလည္းဆုိတာေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္ဆုိတဲ့ စကားတစ္လုံးနဲ႔ ၿပီးခဲ့ၾကတာေလ။

''အနာရွိရင္ ေဆးရွိရမယ္'' ဆုိတဲ့စကားက ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ မွားေနၿပီလားဆတ္ဆတ္ထိမခံ တတ္႐ုံနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး တစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့သလား။ အမွန္တရား တစ္ခုကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျပည္တြင္းေရး ဟာ မေအးခ်မ္းႏုိင္ေသးပါဘူး။ သူ႔ကုိယ္မယုံ၊ ကုိယ့္သူမယုံနဲ႔ ေရစုန္ေမ်ာေနတုန္းပါ။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္က ျပည္တြင္း စစ္ဆုိတာ နာတာရွည္ေရာဂါဆုိးပါ။ ေသရာ ေညာင္ေစာင္းမွာလဲေနတဲ့ လူနာသည္လုိပဲ ကုစရာ ေဆးမရွိတာလား၊ ေဆးမတုိး ေတာ့တာပဲလား။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုိတာ အမုန္း တရားနဲ႔ ေျဖရွင္းလုိ႔မွမရတာ၊ သံသယေတြနဲ႔ အေျဖရွာလုိ႔မွမရတာ၊ လက္နက္ကုိ လက္နက္ခ်င္း၊ အာဏာ ကုိ အာဏာခ်င္း ေျဖရွင္းလုိ႔မွမရတာ။ 

၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္တုန္းက ကမၻာ့ကုလသမဂၢမွာ ေထာင္စုႏွစ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုိၿပီး ဘာသာေပါင္းစုံ ညီလာခံႀကီး က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္က ကုိဖီအာနန္ေပါ့။ ဗုဒၵဘာသာဘက္က သီတဂူဆရာ ေတာ္နဲ႔ ဝိပႆနာတရားျပဆရာ ႀကီးဦးဂုိအင္ဂါတုိ႔ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆရာႀကီး ဦးဂုိအင္ဂါရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္အစမွာ ဆရာႀကီးက ေမးခြန္းေလးတစ္ခုနဲ႔ စပါတယ္။ ကမၻာႀကီးရဲ ့ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးအတြက္ အေျဖရွာၾကဖုိ႔ ဘာသာအသီးသီးက ေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ ေမးလုိက္တာပါ။ ''ခင္ဗ်ားတုိ႔ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရွိၿပီလား'' လုိ႔ ေမးခြန္းထုတ္ လုိက္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဗုဒၶက ေတာ့ မိမိကုိယ္ကုိ အရင္ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ က်င့္ခုိင္းခဲ့ပါတယ္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ျဖင့္ ၾကက္သီးထေအာင္ႏွစ္ ၿခိဳက္မိတယ္။ တစ္ကုိယ္ေကာင္း အတၱေတြ ထြန္းကားေန သမွ် ေအးခ်မ္းဖုိ႔ ေဝးေနဦးမွာပါပဲ။ ကုိယ္စီတစ္ ကုိယ္စာ ေအးခ်မ္းႏုိင္သေရြ႕ မိသားစု၊ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ လူ႔အသုိင္းအဝုိင္း တစ္ခုလုံး ေအးခ်မ္းမွာ ေျမႀကီး လက္ခတ္မလြဲပါပဲ။

အနာနဲ႔ေဆး မေတြ႔ေသးတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ "အပ်က္အပ်က္နဲ႔ ႏွာေခါင္းေသြးတင္မက ႏွလုံးေသြးေတြပါ ထြက္ကုန္ပါၿပီ။ အပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္ေနတုန္း၊ ဒုတိယ ပင္လုံလုိ႔ေအာ္ေနတုန္း၊ ၂၁ ရာစု ပင္လုံလုိ႔ ထေအာ္တုန္းမွာပဲ တုိက္ပဲြအသစ္ေတြ ဆင္ႏႊဲျပေနျပန္ပါတယ္။

ပါးစပ္ကေတာ့ သာတူညီမွ်ေရးဆုိၿပီး လက္ကေသနတ္ေမာင္းေတြေပၚက မဆင္းၾကေသး၊ တုိင္းျပည္ရဲ႕ သယံဇာတ အေမြအႏွစ္ေတြကုိ လုပ္ခ်င္တုိင္းလုပ္ၾက၊ လူထုရဲ႕ ႏွလုံးေသြးကုိ စုပ္ခ်င္တုိင္းစုပ္ၾက သူတစ္လူ ငါတစ္မင္း ဇာတ္လမ္းႀကီးရပ္ဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။

လူဆုိတာကလည္း ကမၻာဦး အစက တည္းက လက္နက္အားကုိးလာလုိက္ၾကတာ မဟုတ္လား။ ထစ္ကနဲဆုိ နီးရာ လက္နက္နဲ႔ ေျဖရွင္းၾကတဲ့ ရပ္ကြက္ထဲကေန "စစ္ပြဲေတြ အထိထြန္းကားေနတဲ့ လက္နက္အားကုိး ဝါဒက်ဆုံးဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ"။

ကမၻာတစ္ဖက္မွာ လင္းေနတဲ့အခ်ိန္ ကမၻာတစ္ဖက္မွာ ေမွာင္ေနသလုိ၊ ေသနတ္ သံေတြမၾကားရတဲ့ ေဒသမွာ မိသားစု ထမင္းဝုိင္းေတြ ေအးခ်မ္းသာယာေနေပမယ့္ ယမ္းနံ႔ေတြနဲ႔ က်ီးလန္႔စာစားေနရတဲ့ စစ္ေဘးသင့္ေနတဲ့ ေဒသေတြ ရွိတယ္။

သူသူကုိယ္ကုိယ္ ေအးခ်မ္းသာယာတဲ့ မိသားစုထမင္းဝုိင္းေလးကုိေတာ့ ေတာင့္တ ၾကမွာပဲ။ ဒုကၡသည္ စခန္းလုိ႔ပဲဆုိဆုိ၊ စစ္ေရွာင္စခန္းလုိ႔ပဲ သုံးသုံး မိသားစုေတြမစုံတဲ့ မိတ ကြဲဖတကြဲေတြ၊ ထမင္းေတာင္နပ္ မမွန္ေတာ့တဲ့ ဒုကၡတရားေတြ၊ ႏူရာဝဲစြဲလဲရာသူခိုးေထာင္းဆုိသလုိ အုိးေပ်ာက္အိမ္ေပ်ာက္ မိသားစုရသ ေတြေပ်ာက္ေနၾကရတဲ့သူေတြ၊ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္အေၾကာင္းထက္ ခေလးေတြရဲ ့အနာဂတ္ အ ေၾကာင္းတရားေတြထဲက အေရးအႀကီးဆုံးတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ပညာေရးဆုိတာလည္း မႈန္႐ုံဝါး႐ုံတင္မက ျမင္ေတာင္ မျမင္ရေတာ့တဲ့ အေျခအေနဆုိေတာ့ နာတာရွည္ေရာဂါႀကီးက ဘာေဆးနဲ႔မွ ေပ်ာက္မွာတဲ့လဲ။

လူဆုိတာက ကုိယ့္မိသားစုေလးကုိခင္တြယ္ၾကတယ္။ ကုိယ့္ရပ္ကုိယ္ရြာနဲ႔ ကုိယ့္္ ၿမိဳ႕ေတြကုိလည္း ခင္ တြယ္ၾကတယ္။ ဆရာ လူထုစိန္ဝင္း ေျပာသြားသလုိပဲ ၿမိဳ႕ခ်စ္စိတ္ကေန မ်ဳိးခ်စ္စိတ္အထိဆုိသလုိ။ ကုိယ့္ ကုိယ္ကုိခ်စ္ေန႐ုံနဲ႔မၿပီးေသး ကုိယ့္မိသားစု၊ ကုိယ့္လူမ်ဳိးနဲ႔ ကုိယ့္တုိင္းျပည္ကုိ အစြန္းလြတ္ေအာင္ခ်စ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အစြန္းဆုိတာက မ်က္ကန္းမ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ကုိ ေျပာတာပါ။ အတၱနည္းၿပီး ပရအားေကာင္းတဲ့ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္က လူသာဓုေခၚ နတ္သာဓုေခၚ စိတ္ဓာတ္ပါ။

မိသားစုေတြ တကြဲတျပားနဲ႔စားရတဲ့ ညစာေတြ၊  ေသာကဗ်ာပါဒေတြနဲ႔ လုံးေထြး ေနတဲ့ထမင္းလုပ္ေတြ၊ မ်က္ရည္နဲ႔အတူ အိပ္ရာဝင္ခဲ့ရတဲ့ ညေတြ၊ အ႐ုဏ္တက္ တာေတာင္ အိပ္မက္ဆုိးေတြ မက္ေနရတဲ့ မနက္ခင္းေတြ၊ စစ္ပြဲေတြနဲ႔ အတူေမြးလာခဲ့ၾကတဲ့ မ်ဳိးဆက္ေတြ၊ ကြၽန္ေတာ္ ကုိယ္ခ်င္း စာမိပါတယ္။


  •     မနက္က်ဳပ္ျပန္အလာ
  •     က်ဳပ္မ်က္လံုးအစံုကို ေကာက္ယူေတာ့-
  •     မ်က္ရည္ေတြရႊဲလို႔
  •     ဒါေပမဲ့ ႏွင္းေတြေပေနတဲ့
  •     မ်က္မွန္ေလးက ေျဖသိမ့္ရွာတယ္
  •     ျမက္ခင္းျပင္ကလည္း
  •     ႏွင္းသီးေတြ တြဲခိုေနတာပါတဲ့
  •     မ်က္ရည္စက္ေတြ မဟုတ္ရပါဘူးတဲ့
  •     သူတို႔ မငိုခဲ့ပါဘူးတဲ့
  •     တြင္တြင္ျငင္းၾကတယ္
  •     ေခါင္ရည္တိုက္တဲ့  "နီးျမာနဲ႔စဲရယ္"
  •     ကေတာ့
  •     မေန႔ညက
  •     လားဆိုေတာင္ႀကီးကိုၾကည့္ၿပီး
  •     က်ဳပ္ မ်က္ရည္ဝဲခဲ့တယ္တဲ့ေလ။
  •     မဏိေမခလာ
  •     အုပ္ေဆာင္းႀကီးကို အၿပီးေရႊ႕လိုက္ပါ
  •     ''ေအာက္ေသ ‘အန္တယန္း''
  •     ေခါင္ေသာက္ပါ၊ ထမင္းစားပါ
  •     က်ဳပ္တို႔ဖို႔ ညစာတည္ခင္းပါ။ ။

                                          ေမာင္ေအာင္ပြင့္

ေအာက္ေသ=ေခါင္ေသာက္ပါ။

အန္တယန္း= ထမင္းစားပါ။

ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေအာင္ပြင့္ရဲ႕ "ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညစာ" ကဗ်ာထဲက ကဗ်ာတစ္ပုိဒ္ လုိ.. လားဆုိေတာင္ႀကီး ကုိၾကည့္ၿပီး မ်က္ရည္ေတြ ႏွင္းလုိ က်ေနရတဲ့ ပူပင္ေသာက ေဒသေတြ အျမန္ဆုံးေအးခ်မ္းဖုိ႔ မိသားစုေတြ စုံတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ထမင္းဝုိင္းေတြ ေပ်ာ္ရႊင္ၿမိန္ယွက္စြာ ဝိုင္းဖြဲ႔ ထိုင္ႏိုင္ၾကဖုိ႔ အေရးတႀကီး လုိအပ္ေနတာကေတာ့ ဘယ္သူမွ မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။

Credit - Mizzima News

No comments:

Post a Comment