ကမၻာ့တိုက္မည္းႀကီးဟု တင္စားေခၚဆိုခံရသည့္ အာဖရိကတိုက္ေျမေပၚက ကင္ညာႏိုင္ငံမွာ ေက်ာင္းေျမအသိမ္းခံရျခင္းအေပၚ မေက်နပ္သည့္အတြက္ ေက်ာင္း သားမ်ားက ဆႏၵျပၾကသည့္အခါ ရဲမ်ားက မ်က္ရည္ယိုဗံုးမ်ားအသံုးျပဳၿပီး လူစုခြဲသည့္ အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေဆး႐ံုေရာက္ရသည့္သတင္းကို မိမိတို႔ ဖတ္ခဲ့ၾကရပါသည္။
ဒီသတင္းကိုဖတ္ရသည့္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ မိမိတို႔ႏိုင္ငံမွာလည္း မၾကာမီကမွ ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ အမ်ိဳးသားဥပေဒမူၾကမ္းကို မေက်နပ္သည့္ အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ားက
ဆႏၵျပခ်ီတက္မႈမ်ားျပဳလုပ္လာၾကသည္ဟူေသာသတင္းကို ၾကားရသည့္အခါ မိမိတို႔အဖို႔ စိတ္ပူပန္မႈေတြ ရွိလာ ရပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာေနရာမ်ား၊ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာကိစၥရပ္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္း အေရးယူေဆာင္ရြက္ပံုမ်ားမွာ ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္သည္အထိ ျပင္းထန္ခဲ့သည္မ်ားကို ေတြးမိၿပီး မိမိတို႔က စိုးရိမ္ပူပန္စိတ္ျဖစ္ၾကရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တာဝန္ရွိသူမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားလူမမယ္မ်ားအား ညင္သာမွန္ကန္သည့္ ေျဖရွင္းမႈ
ျဖင့္၊ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး အေျဖရွာသည့္ နည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ပါေစေၾကာင္း ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။
မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္ ပညာေရးစနစ္မ်ား မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ မိမိတို႔လူမ်ိဳး ပညာဉာဏ္နိမ့္ပါးက ကမၻာ့အလယ္တြင္ မ်က္ႏွာငယ္ခဲ့ရသည္ကို ႐ိုးသားသူတိုင္းက လက္ခံၾကပါသည္။ အမ်ိဳးသား ပညာေရးအဆင့္အတန္း နိမ့္ပါးရျခင္း၏ လက္သယ္တရားခံမွာ ေခတ္အ ဆက္ဆက္ ျပ႒ာန္းက်င့္သံုးခဲ့သည့္ ပညာေရးစနစ္မ်ား မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ဆိုသည္ကိုလည္း မည္သူမွ်ျငင္းႏိုင္လိမ့္မည္မထင္ပါ။ ယခုအခါ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ကာလႏွင့္အညီ တစ္ခ်ိန္က မွားယြင္းခဲ့သည့္ ပညာေရးစနစ္ကို ေခတ္မီၿပီး ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ေရး ႀကိဳးပမ္းၾကရာမွာ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ေခတ္မီေရးအေပၚ မလြဲမေသြအေျခခံၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
မိမိတို႔တိုင္းျပည္ လူမ်ိဳးျခားလက္ေအာက္ သူ႔ကြ်န္ဘဝ ေနထိုင္ခဲ့ၾကရစဥ္က နယ္ခ်ဲ႕ အစိုးရ၏ ကၽြန္သက္ရွည္ေရး ပညာေရးစနစ္ကို ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားသပိတ္ အေရးေတာ္ပံုမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ထိုေက်ာင္းသားတို႔၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ မိမိတို႔တစ္မ်ိဳးသားလံုး အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္မ်ား ပိုမိုျမင့္မားခဲ့ရျခင္းသည္ ထိုေက်ာင္းသားတို႔၏ ေက်းဇူးႏွင့္ မကင္းေခ်။ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရသည္ ေက်ာင္းသားထုကို
ဖိႏွိပ္သည့္နည္းျဖင့္သာ ေျဖရွင္းခဲ့ဖူးသည္။ တစ္ဖန္လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ဒီမိုကေရ စီပညာေရးအတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္နည္းျဖင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကရသည္။ ထိုအခါ ဇူလိုင္ ၇ ရက္လို ေသြးေျမက်သမိုင္းကို ေရးခဲ့ၾကရ
သည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရအဆက္ဆက္သည္ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးေတာင္းဆိုသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ဖိႏွိပ္ၿဖိဳခြဲသည့္ နည္းျဖင့္သာ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္သမိုင္းမွာ အ႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ခဲ့ၾကရပါသည္။
ယခုအခါ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျမန္မာ့ လူ႔သက္တမ္း တစ္ခုနီးပါးဟု တင္စားေျပာဆိုလို႔ရႏိုင္သည့္ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုအတြင္း အာဏာရွင္ အဆက္ဆက္၏ မွားယြင္းေသာ ပညာေရးစနစ္သည္ မိမိတို႔လူမ်ိဳး၊ မိမိတို႔တိုင္းျပည္၏ အေထြေထြနိမ့္က်လာမႈ၏ လက္သည္တရားခံျဖစ္သည့္အတြက္ အာဏာရွင္ ပညာေရး စနစ္အစား ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးစနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲခ်မွတ္ က်င့္သံုးရန္ အေျခအေနေပးလာခဲ့ပါသည္။
သို႔ေသာ္ လက္ရွိျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒအေပၚ ေက်ာင္းသားမ်ား ေဝဖန္ဆန္းစစ္ခဲ့ၾကပါသည္။ တခ်ိဳ႕ဥပေဒမ်ားမွာ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးစနစ္ မဟုတ္ဟူ၍ ေထာက္ျပလာၾကပါသည္။ ထို႔ျပင္ ေက်ာင္းသားလူမမယ္မ်ားသည္ လမ္းေပၚတက္၍ပင္ မိမိတို႔၏ လိုလားခ်က္မ်ားကို ေတာင္းဆိုလာၾကရျပန္သည္။ လက္ရွိကာလမွာ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကာလျဖစ္ပါသည္။ တာဝန္ရွိသူမ်ား
သည္ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတာဝန္ ယူထားၾကသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ သည္ ေက်ာင္းသား ထု၏ ေတာင္းဆိုမႈအေပၚ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္း အေျဖရွာသည့္နည္းျဖင့္သာ ေဆြးေႏြးေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေစေၾကာင္း အႀကံျပဳ
တင္ျပလိုက္ပါသည္။
Credit - Mizzima News
No comments:
Post a Comment