~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြ ၂၅ႏွစ္ ျပည့္ျဖစ္ေသာ ၂၀၁၅ ေမလ ၂၇ရက္က NLD ႏွင့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ (ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖဲြ႕အစည္း)တုိ႔ ပူးေပါင္း၍ ႏိုင္ငံေရးေၾကညာ စာတမ္းတစ္ခု ထုတ္ျပန္ခဲ့ သည္။ ေရြးေကာက္ ပဲြက်င္းပရန္ ၅လ ခန္႔သာလိုေသာ အခ်ိန္ကာလတြင္ ထုတ္ျပန္ေသာ ေၾကညာ စာတမ္းျဖစ္ သည့္ နည္းတူ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရးကာလ ၄ႏွစ္ေက်ာ္တြင္ ဤကဲ့သို႔ အဓိကအတိုက္အခံ အင္အားစုႀကီးႏွစ္စု တိုင္းသိျပည္သိတရား၀င္ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ ပူးေပါင္းလိုက္ၿပီဆုိေသာ
အခ်က္ေၾကာင့္ ေၾကညာ စာတမ္းအား ျပည္သူ အေပါင္း စိတ္၀င္တစားရွိခဲ့ၾကသည္။ NLD ႏွင့္ ၈၈(ၿငိမ္း/ပြင့္)တို႔ ပူးေပါင္း၍ မည္ကဲ့ သို႔ ႏုိင္ငံေရးလမ္းစဥ္မ်ား ခ်မွတ္မည္ဆုိသည္ကိုလည္း အမ်ားျပည္သူမွာ ေမွ်ာ္လင့္အားကိုးႀကီးစြာ အထူးဂ႐ုျပဳ ခဲ့ၾကသည္။…
ထုိေၾကညာစာတမ္းတြင္ (၁) အေျခအေန အရပ္ရပ္အေပၚ သံုးသပ္ခ်က္ (၂) ေရြးေကာက္ပဲြမ်ား (၃) ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး (၄) ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္း ေရး (၅)ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားဟူ၍ ေခါင္းစဥ္ ခဲြ ၅ ခုပါရွိသည္။
ေၾကညာစာတမ္းတစ္ခုလုံးတြင္ NLD ႏွင့္ ၈၈ (ၿငိမ္း/ပြင့္)တို႔၏ လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အေျခအေန အရပ္ရပ္အေပၚ သံုး သပ္ထားေသာ သေဘာထားအျမင္မ်ားမွာ ျပည္သူ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ ျပည္သူ႕ဆႏၵမ်ားႏွင့္ ထပ္တူက်သည္ဟု ဆုိ ႏိုင္သည္။ အေျခခံျပည္ သူ႕႐ႈေထာင့္မွၾကည့္ လွ်င္ ျပည္သူတုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ရာ၊ ျပည္သူတုိ႔လုိအင္ ဆႏၵမ်ားအတြက္ အားတက္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အကဲခတ္သူမ်ား ႐ႈေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္မူ ေၾကညာစာတမ္း သည္ ေယဘုယ်ဆန္လြန္းသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။
ေၾကညာခ်က္စာတမ္း၏ အစပိုဒ္
၁။ အေျခအေနအရပ္ရပ္အေပၚ သံုးသပ္ခ်က္အား အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပ၍ သံုး သပ္ရေသာ္-
(က) ဒီမုိကေရစီေရး ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ား မၿပီးေျမာက္ေသး၊
(ခ) အေျခခံႏုိင္ငံသား အခြင့္အေရးမ်ားကိုပင္ ျပည္သူမ်ား ျပည့္၀စြာမခံစားရေသး၊
(ဂ) ပစၥဳပၸန္ကာလ ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းေနရေသာ အေျခအေနမ်ားမွာ ခက္ခဲသိမ္ေမြ႕၊
(ဃ) “ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု”ေပၚထြန္းေရး ျပည္သူႏွင့္ လက္တဲြႀကိဳး ပမ္းေဆာင္ရြက္မည္။ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ ခက္ခဲသိမ္ေမြ႕သည္ဆိုသည္ကို ႏုိင္ငံေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ ႏုိင္ငံေရး ေလ့လာသူမ်ားသာ နား အလည္ႏိုင္ဆံုးျဖစ္၍ သံုးသပ္ခ်က္မွန္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။ က်န္ ၃ခ်က္အေပၚ သံုးသပ္ခ်က္ကား အမ်ားသူငါ အေျခခံျပည္သူအမ်ားစု သိရွိခံစားရၿပီးျဖစ္၍ ျပည္သူ႕ခံစားမႈႏွင့္ တစ္သားတည္းက်ေသာ NLD ႏွင့္ ၈၈ (ၿငိမ္း /ပြင့္)တုိ႔၏ သံုးသပ္ခ်က္ျဖစ္သည္။
၂။ ေရြးေကာက္ပဲြမ်ား အပိုဒ္အား အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပ၍ သံုးသပ္ရေသာ္-
(က) တာ၀န္ရွိသူအခ်ဳိ႕၏ ေျပာစကားမ်ားအရ ေရြးေကာက္ပဲြကို ေအာက္တုိဘာအကုန္ ႏုိ၀င္ဘာလဆန္းတြင္ က်င္းပမည္ဟုသိရ၊
(ခ) ၉၀၊ ၂၀၁၀၊ ၂၀၁၂ ေရြးေကာက္ပဲြမ်ားကို ျဖတ္သန္းဖူးၿပီးျဖစ္၍ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြသည္ ““လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပဲြ””ျဖစ္ရန္ အဓိက အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္၊
(ဂ) ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္၏ ဘက္လိုက္မႈကင္းေရးအေပၚ ျပည္သူကသံသယ ၀င္လ်က္ရွိ၊
(ဃ) ေရြးေကာက္ပဲြ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ (တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ ပဲြဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္းၿပီး ထုိဥပေဒ မ်ားအတုိင္းလုိက္နာရန္)
– (သတ္မွတ္အခ်ိန္အတိုင္း ေရြးေကာက္ပဲြ က်င္းပရန္)
– (ျပည္တြင္း ျပည္ပေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူမ်ား လြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳရန္)။
– (ေရြးေကာက္ပဲြကာလတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းႏွင့္ ေကာ္မရွင္အဆင့္ဆင့္က ဘက္မလိုက္ရန္)
ဤအခ်က္ ၄ ခ်က္အေပၚ ၿခံဳငံုသံုးသပ္ရေသာ္ (က) အခ်က္အရ NLD ႏွင့္ ၈၈ (ၿငိမ္း/ပြင့္)တုိ႔သည္ ေရြးေကာက္ ပဲြ က်င္းပမည္လား၊ မက်င္းပဘူးလား ဆုိသည္ကို ကံေသကံမ မယံုၾကည္ေသးေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ (ခ) (ဂ) (ဃ)တုိ႔အရ ေရြးေကာက္ပဲြအား လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တေစခ်င္ သည္။ ျပည္သူ႕ဆႏၵႏွင့္ တစ္သားတည္း က်ပါ သည္။ သို႔ေသာ္ ေရြးေကာက္ပဲြနည္း ဥပေဒမ်ားထြက္လာ၍ တရားမွ်တမႈမရွိေသာ္ မည္သို႔ဆက္လုပ္ မည္နည္း။ ေရွ႕လုပ္ ငန္းစဥ္၌မပါ။ ေရြးေကာက္ပဲြ ဘက္လိုက္မႈမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ္ မည္သို႔အစီအမံမ်ား ထားရွိသနည္း။ ေၾကညာ စာတမ္း၌ တိက်စြာမပါ။ အေရးအႀကီးဆံုးတစ္ခ်က္ လုိေနေသးသည္ဟု ယူဆမိသည္မွာ ၂၀၁၅ ေရြး ေကာက္ပဲြ ရလဒ္အား ၁၉၉၀ေရြးေကာက္ပဲြရလဒ္ကဲ့သို႔ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ေသာ အာမခံခ်က္ေပး ရန္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပဲြ ရလဒ္အား အေကာင္အထည္မေဖာ္ေပးလွ်င္ မည္သို႔ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ သြားမည္ဟု ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ သင့္သည္။ အေသး စိတ္ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား ျပည္သူကို သိတန္သေလာက္ အသိေပး၍ အေသးစိတ္လုပ္ငန္းစဥ္ ေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ထပ္မံထုတ္ ျပန္သင့္ပါသည္။ မထုတ္ျပန္လွ်င္ ေသာ္မွ အေသးစိတ္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ႀကိဳတင္ခ်မွတ္ၿပီး ျဖစ္ေနသင့္သည္ဟု ယူဆပါသည္။
၃။ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အပုိဒ္အား အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပ၍ သံုးသပ္ရေသာ္-
(က) ဖဲြ႕စည္းပံုမျပင္ဘဲ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မတည္ေဆာက္ႏိုင္၊ အခြင့္ထူးခံႏွင့္ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ား ဖဲြ႕စည္း ပံုတြင္ ပါ၀င္ေနေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံ၏ အေျခခံက်ေသာ ျပႆနာမ်ား ကို ေျဖရွင္းႏိုင္မည္မဟုတ္၊ တုိင္းရင္း သားမ်ား ေတာင္းဆုိေသာ ဒီမုိကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္ႏုိင္မည္မဟုတ္။
(ခ) လူထုဆႏၵခံယူပဲြကို ေမလတြင္ျပဳလုပ္မည္ဟု လႊတ္ေတာ္တြင္ အတိအလင္း ေၾကညာထားေသာ္လည္း ယေန႔အထိ အေကာင္အထည္ေပၚမလာဘဲ ျပဳလုပ္သည့္ အရိပ္အေယာင္ပင္ မျမင္ေတြ႕ရေသး။
(ဂ) NLD ႏွင့္ ၈၈ (ၿငိမ္း/ပြင့္)တို႔ ပူး ေပါင္း၍ ၂၀၁၄ ေမလမွ ဇူလိုင္လအတြင္း ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး လႈပ္ရွားမႈ ျပဳ လုပ္ခဲ့ ရာ ၂ လအတြင္းမွာပင္ ျပည္သူေထာက္ခံ ေသာလက္မွတ္ေပါင္း ၅ သန္းနီးပါးရရွိခဲ့။
(ဃ) ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးအတြက္ အာမခံခ်က္ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ တစ္ရပ္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးျခင္းသည္ အနာဂတ္ ဒီမုိကေရစီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ ပဲြမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေရးတုိ႔အတြက္ မ်ားစြာအက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိမည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ယူဆ။
(င) ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ေကာက္ခံရရွိ ထားေသာ ျပည္သူလူထု၏ လက္မွတ္ ၅သန္းအေပၚ တာ၀န္ ယူမႈ၊ တာ၀န္သိမႈႏွင့္အတူ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး အတြက္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သြားမည္။
ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အထက္ပါ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပထားေသာ အခ်က္မ်ားအား သံုးသပ္ရေသာ္ (က) အခ်က္အရ ဖဲြ႕စည္းပံုမျပင္လွ်င္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမတည္ေဆာက္ႏိုင္၊ အခြင့္ထူးခံ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ မ်ားအား မေျဖရွင္းႏိုင္၊ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု မတည္ေဆာက္ ႏိုင္ဟူေသာအခ်က္မ်ားသည္ ျပည္သူတိုင္း သိ ေသာအမွန္တရားျဖစ္သည္။ (ခ)အခ်က္ လူထုဆႏၵခံယူပဲြျပဳလုပ္ဖို႔ အရိပ္အေယာင္ ပင္မေတြ႕ရဆုိသည္တြင္ လူထုဆႏၵခံယူပဲြ မျပဳႏိုင္လွ်င္ NLD ၊၈၈(ၿငိမ္း/ပြင့္)ႏွင့္ ျပည္သူအေပါင္းလိုလားေသာ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ပုဒ္မ၅၉(စ)ႏွင့္ အျခားအေရးႀကီး ပုဒ္မမ်ား ျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။
ထုိ႔ အတြက္ ေရြးေကာက္ပဲြမတုိင္မီ လူထုဆႏၵခံယူပဲြ မက်င္းပႏိုင္လွ်င္ မည္သို႔နည္းဗ်ဴဟာ ခ်မွတ္ထားသနည္း။ (ဂ)(င)အခ်က္ ၂ခ်က္ အရ ၂ လ အတြင္း ျပည္သူ႕ေထာက္ခံမႈ လက္မွတ္ ၅သန္း ရရွိျခင္းအတြက္ ျပည္သူကား တာ၀န္ေက်သည္ဟု ဆုိရမည္။ ထုိတာ၀န္ေက်ေသာ ျပည္သူ႕ေထာက္ခံမႈ လက္မွတ္ ၅သန္းအတြက္ NLD ႏွင့္ ၈၈ (ၿငိမ္း/ပြင့္)တုိ႔က တာ၀န္ ယူမႈ၊ တာ၀န္သိမႈ ႏွင့္အတူ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္း သြားမည္ဟု ဆုိသည့္အတြက္ ျပည္သူ႔အတြက္ေတာ့ အားတက္ဖြယ္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ စကားရပ္ေရြ ခ်ယ္ မႈတြင္ ““တာ၀န္ခံမႈ””ဟု သံုးႏႈန္းလွ်င္ ပို၍ အားတက္ဖြယ္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထုိ႔ျပင္ေၾကညာစာတမ္းပါ တာ၀န္ယူ မႈ၊ တာ၀န္သိမႈတုိ႔ျဖင့္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းမည္ဆုိသည္ကို ပုဒ္မ ၄၃၆ ဟု မသံုးႏႈန္းဘဲ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ေရး အတြက္ ဟုသာ သံုးႏႈန္းခဲ့၍ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းမည္ဟု တိတိက်က် မပါရွိေပ။ ပုဒ္မ ၄၃၆ အား အတန္ငယ္လက္ ေလွ်ာ့လိုက္သည္ဟု ယူဆရ၍ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ေရးအတြက္ သာႀကိဳးပမ္းေဆာင္ ရြက္ မည္ဟု ေယဘုယ် ဆန္ဆန္သံုးႏႈန္းသြားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ျပည္သူကား တာ၀န္ေက်စြာ ေထာက္ခံေရး ထိုးခဲ့ေသာ လက္မွတ္ ၅သန္းအေပၚ ““တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္သိမႈ”” ရွိသည္ဆုိ႐ံုႏွင့္ပင္ ေက်နပ္မႈရွိေနၿပီျဖစ္ သည္။ ထုိလက္မွတ္ ၅သန္းအေပၚ အာဏာပိုင္က လံုး၀အသိ အမွတ္မျပဳသည္မွာလည္း ျပည္သူ႕အစိုးရ စစ္စစ္ မဟုတ္ေၾကာင္း သက္ေသခံလ်က္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိျပည္သူ႕လက္မွတ္ ၅သန္းအေပၚ တာ၀န္ယူသူ၊ တာ၀န္ သိသူတုိ႔ အဖုိ႔ကား ျပည္သူ႕ဘက္ေတာ္သား စစ္စစ္ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ အလုပ္မ်ားစြာ လုပ္ၾကရမည္ဟု ယူဆပါသည္။
(ဃ) အခ်က္ပါ ““ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးအတြက္ အာမခံခ်က္ရွိေသာ ႏိုင္ ငံေရး ျဖစ္စဥ္ တစ္ရပ္ကို ေဖာ္ေဆာင္”” ေစခ်င္ျခင္းတြင္ ကား ေရြးေကာက္ပဲြမတုိင္မီ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ရန္ အာမခံခ်က္ရေအာင္ လုပ္မည္ ဟုယူဆရ၍ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ေရးအား ေရြးေကာက္ ပဲြမတိုင္မီ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းမည္ဟုမဆုိလို ဘဲ ေရြးေကာက္ပဲြအလြန္ ထိ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ေရး ႀကိဳးပမ္းေနဦးမည္ဆုိသည္ကို “အခ်ိန္ကာလ”အား ရည္ၫႊန္း သည္ဟု သံုးသပ္ရပါသည္။ ထုိအခ်က္ သည္ (ဂ)ႏွင့္ (င)အခ်က္ပါ “တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္သိမႈ”တုိ႔အေပၚ အားေပ်ာ့သြားေစပါသည္။ (ဂ)+ (င) ၂ ခ်က္ႏွင့္ (ဃ) အခ်က္ ၃ ခ်က္ေပါင္း ၿခံဳငံုသံုးသပ္လိုက္လွ်င္မူ ျပတ္သားေသာ အာမခံခ်က္မ်ားမဟုတ္ဟု ပင္ယူဆႏိုင္သည္။ အာမခံခ်က္အား မည္သို႔ယူမည္နည္း။ ၆ ပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးပဲြမွလား။ လႊတ္ေတာ္ပ လႈပ္ရွားမႈ မွလား။ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခု။ ဗ်ဴဟာတစ္ရပ္ ႀကိဳတင္ခ်ထားသင့္ပါသည္။
၄။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး အပိုဒ္အား အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပ၍ သံုးသပ္ရေသာ္-
(က) ႏွစ္ ၆၀ေက်ာ္ၾကာ ျပည္တြင္း စစ္မီးၿငိမ္းရန္တိက်ေသာ ႏိုင္ငံေရးအာမခံ ခ်က္ေပၚ အေျခခံ၍ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးျဖစ္စဥ္၊ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္းေျဖရွင္းေရး ျဖစ္စဥ္မ်ားကို တစ္ဆက္တစ္စပ္ တည္း ေဆာင္ ရြက္ျခင္း ျဖင့္ ဒီမုိကေရစီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို ဦးတည္ေဆာက္ ရမည္ျဖစ္သည္။
(ခ) အစိုးရ၊ UPWC ႏွင့္ NCCT တုိ႔၏ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္ (မူၾကမ္း) ေရးဆဲြၿပီးစီး အတည္ျပဳခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ခဲ့ျခင္းကို အသိအမွတ္ျပဳႀကိဳဆုိသည္။
(ဂ) ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ရာတြင္ ႐ိုးရွင္းေသာ ႏိုင္ငံေရးဆႏၵ ရွိမႈအေပၚ တည္မွီေနသည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ႐ႈျမင္သည္။
(ဃ) ျပည္ေထာင္စုသားညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားႏွင့္အတူ စ၊ လယ္၊ ဆံုး တာ၀န္သိစိတ္ျဖင့္ တန္းတူရည္တူ ပူး ေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္သည္။
(င) ၆ ပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးပဲြမ်ားအား စဥ္ဆက္မျပတ္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕ စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္း ခ်မ္းေရးတုိ႔အတြက္ ရလဒ္ေကာင္း မ်ား ေပၚေပါက္ ႏိုင္မည္ဟုေမွ်ာ္လင့္သည္။ ထုိရလဒ္ေကာင္းမ်ားကို လႊတ္ ေတာ္ႏွင့္အစိုးရအဖဲြ႕မ်ား မည္သို႔ေျပာင္းလဲသည္ျဖစ္ေစ ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လုိအပ္သည္။
ေၾကညာစာတမ္း၏ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးေခါင္း စဥ္မ်ား ေအာက္တြင္ တိ က်ေသာ ႏိုင္ငံေရးအာမခံခ်က္ဟူေသာ စကားရပ္အား ၂ႀကိမ္တုိင္ သံုးစဲြထားသည္။ တိက်ေသာ ႏုိင္ငံေရး အာမခံခ်က္အား NLD ႏွင့္၈၈(ၿငိမ္း/ပြင့္)တုိ႔က လုိခ်င္ဆႏၵျပင္းျပပံုေပၚပါသည္။ တိက်ေသာ ႏိုင္ငံေရး အာမခံ ခ်က္အား ၆ပြင့္ဆုိင္ကဲ့သို႔ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမွ တစ္ဆင့္ရယူမည္လား။ သို႔မဟုတ္ က်ိတ္၀ိုင္း ေတြ႕ ဆံုေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္းမႈမွ တစ္ဆင့္ရယူမည္လားဆုိသည္ကား ဗ်ဴဟာေျမာက္ေရြးခ်ယ္ရမည္ ျဖစ္သလို အာဏာပိုင္မ်ား၏ ေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္းရန္ လုိလားမႈကလည္းအဓိကက်ေနသည္။ ထုိ႔ အတြက္ မည္သို႔ေသာ ဖိအားေပး၍ရယူမည္ နည္းဆုိ သည္ကလည္း စြန္႔စားမႈတစ္ရပ္ျဖစ္ ေနေပသည္။ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းမႈမ်ား အထေျမာက္ခဲ့ေသာ္ ညိႇႏိႈင္းမႈရလဒ္ မ်ားအား အာဏာပိုင္မ်ားဘက္မွ ကတိက၀တ္မပ်က္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးရန္ လုိပါလိမ့္မည္။
၅။ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အပိုဒ္အား အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပ၍ သံုးသပ္ရေသာ္-
(၁) “လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပဲြျဖစ္ေပၚလာေစေရး” အတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္။
(၂) ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးကို ေရြးေကာက္ပဲြနည္းလမ္းအပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္တြင္း၊ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားျဖင့္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းသြားရန္။
(၃) ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ဒီမုိကေရစီ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရး ဟူသည့္ ႏိုင္ငံေရးဆႏၵ၊ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ တုိင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားႏွင့္ အတူတက္ႂကြစြာ လက္တဲြပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရန္။
ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္ (၁)ကားေရွ႕တြင္ သံုးသပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္(၂) ပါ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးနည္းလမ္း ၃ခုတြင္ ေရြးေကာက္ပဲြ နည္းလမ္းဟူသည္တြင္ NLD ပါတီက လႊတ္ေတာ္တြင္းအား ေရြးေကာက္ပဲြမွ တစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အေျမာက္အျမားေရာက္ရွိသြားေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၿပီး ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ေရး ႀကိဳးပမ္းမည္ လား။ သိပ္မရွင္းလင္းလွေပ။ လက္ရွိလႊတ္ေတာ္တြင္း လမ္းေၾကာင္းဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးကား မွန္းခ်က္ႏွင့္ႏွမ္း ထြက္ ကိုက္မည္မထင္ေပ။ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး လႈပ္ရွားမႈတြင္မူ ျပည္သူလူထု၏ ပါ၀င္မႈ မျဖစ္မေနပါရေတာ့မည္ဟု ယူဆရပါသည္။ ဤလမ္း ၃သြယ္အနက္ မည္သည့္ လမ္းေရြးမည္ဆုိသည္ကား မီး စင္ၾကည့္ကရမည့္ အက်ပ္အတည္း အေျခအေနအတြင္း က်ေရာက္ေနေပသည္။
အာဏာပိုင္မ်ား ျပည္သူ႕ မ်က္ႏွာမူၿပီး အထူးအေလးထားရမည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ဖက္ဒရယ္ရည္မွန္းခ်က္ဟူ ေသာ တုိင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားႏွင့္ လက္တဲြေဆာင္ရြက္မည္ ဆုိသည္ကေတာ့ အားတက္ဖြယ္ရာပင္ျဖစ္ သည္။ အႀကီးမားဆံုး အတိုက္အခံအင္အားစုႏွစ္ရပ္ ပူးေပါင္း၍ ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္မည့္ လမ္းကိုမူကား ခ်ျပခဲ့ၿပီ။ ေၾကညာ စာတမ္းထက္ လမ္းစဥ္ခိုင္မာမႈက ပိုအေရးႀကီးသလို ဒီထက္ပိုမိုအေရးႀကီးေသာ အရာကားလက္ေတြ႕ လုပ္ေဆာင္ျပဖုိ႔ ပင္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ အာဏာပိုင္မ်ားဘက္မွလည္း ျပည္သူကို မ်က္ႏွာမူေသာ၊ တုိင္းျပည္ အနာ ဂတ္ကို ေရွး႐ႈေသာစိတ္ေနစိတ္ ထားမ်ား ေျပာင္းလဲဖုိ႔ အခ်ိန္မီလုိအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္လိုက္ရပါ သည္။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – http://www.facebook.com/

No comments:
Post a Comment