~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
”ပုတ္သင္ညိဳ အပ်ဳိလိုခ်င္ေခါင္းညိတ္၊ ပုတ္သင္ညိဳ အပ်ဳိလိုခ်င္ေခါင္းညိတ္၊ သာဂိေရာ အပ်ဳိလိုခ်င္ ေခါင္းညိတ္”
ပုတ္သင္ညိဳတို႔၏ သေဘာက ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ ညိတ္ေလ့ရွိၿပီး ဘယ္ေသာအခါမွ ေခါင္းခါဖူးသည္မရွိ။ ဤသည္ကုိ ပမာျပဳၿပီး ပ႑ိတတို႔ ခပ္ငယ္ငယ္ လူႀကီးသူမတို႔က အရြယ္ေရာက္စ လူပ်ဳိေပါက္ မက်တက် ကေလးမ်ားကို စၾကေနာက္ၾကသည့္ စကားလုံးျဖစ္သည္။
ပ႑ိတကေတာ့ ဒီကေန႔ လူႀကီးသူမအခ်ဳိ႕ကုိ ေျပာရ၊ ဆိုရ၊ ဆုံးမရ (အဲ သေရာ္ရ) မယ့္ေနရာမွာ ထည့္သုံး လိုက္ဦးမယ္လို႔ စိတ္ကူးရပါ၏။
”ပုတ္သင္ညိဳ အပ်ဳိလုိခ်င္ ေခါင္းညိတ္၊ ပုတ္သင္ညိဳ အပ်ဳိလိုခ်င္ ေခါင္းညိတ္၊ ကုိေရႊလူႀကီးတို႔ေရ ရာထူးလိုခ်င္ ေခါင္းညိတ္၊ အာဏာလိုခ်င္ ေခါင္းညိတ္”
ဒီကေန႔ လူႀကီးတခ်ဳိ႕က လူငယ္လူရြယ္ေတြ ရည္းစားသနာ လိုခ်င္တာထက္ကုိ ပုိဆိုးတဲ့ တပ္မက္စိတ္မ်ဳိးနဲ႔ အာဏာငမ္းငမ္းတက္၊ ရာထူးငမ္းငမ္းတက္ တတ္တာကုိ စကားမစပ္ ေျပာၾကည့္တာပါ။
အမွန္က ပ႑ိတ လုပ္သင့္တာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အရင္မိတ္ဆက္ရမွာ မဟုတ္ဘူးလား။ သံေတာ္ဆင့္စာဖတ္ ပရိတ္သတ္နဲ႔ ပ႑ိတဆိုတာ ခုမွထိေတြ႕ရမွာေလ။
ပ႑ိတဆိုလို႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက မေတာ္တေရာ္၊ အေျပာင္အပ်က္၊ ကျပက္ကေခ်ာ္ေတြ ေရးေနပါလား လို႔ေတာ့ လားလားမွ် မေတြးလိုက္ပါနဲ႔။ ရဟန္းဝတ္မဟုတ္တဲ့ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ ပုထုဇဥ္ လူသားစင္စစ္ပါ။
ပုထုဇဥ္ လူသားဆိုလုိ႔လည္း အထင္မေသးလိုက္ပါနဲ႔။ ပ႑ိတရဲ႕ စာေတြကုိသာဖတ္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ႀကီး မဂၤလာ ၃၈ ျဖာစလံုး မျပည့္စုံရင္ေန၊ တစ္ပါးေတာ့ အၿမဲတမ္း ျပည့္စုံေနေစရမယ္လို႔ အာမခံပါရဲ႕။
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ၃၈ ျဖာ မဂၤလာထဲမွာ ဒုတိယေျမာက္ အခ်က္က”ပ႑ိတာ နဥၥ ေသဝနာ” လို႔ ေဟာၾကား ေတာ္မူထားတယ္မလား။
”လူမိုက္ဆိုလွ်င္ ေရွာင္ေသြလြဲလို႔ မမွီဝဲနဲ႔ ကင္းေအာင္ေန။ ပညာရွိကုိ အရွည္တြဲလို႔ မွီဝဲဆည္းကပ္ နည္းယူေစ။ သုံးပါးရတနာ၊ မိဘမ်ားနဲ႔ ဆရာသမားကုိ ပူေဇာ္ေလ။ အဲဒါမွ ဗုဒ–ဝါဒ ကမၻာ့မဂၤလာေတြ” ဆိုတဲ့ ပ႑ိတတို႔ ခပ္ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းဆင္းေက်ာင္းတက္ ရြတ္ရတဲ့ ျမန္မာျပန္ လကၤာေလးေတာင္ ရွိေသးတယ္ေလ။ အဲဒါကုိ ပ႑ိတရဲ႕ စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ ျပန္ေျပာင္းစပ္ဆို လုိက္ပါတယ္။
”ခ႐ုိနီနဲ႔ အာဏာရွင္ဆို ေရွာင္ေသြလြဲလို႔ မမွီဝဲနဲ႔ ကင္းေအာင္ေန။ ပ႑ိတကုိ အရွည္တြဲလို႔ မွီဝဲဆည္းကပ္ နည္းယူေစ။ သုံးပါးမ႑ိဳင္၊ စစ္အာဏာရွင္နဲ႔ ခ႐ုိနီမ်ားကုိ သေရာ္ေလ။ အဲဒါမွ ပ႑ိတဝါဒ ျမန္မာ့ သေရာ္စာေတြ”
ဒါက ပ႑ိတရဲ႕ မူဝါဒမိတ္ဆက္ပါ။ ပ႑ိတ အေၾကာင္းကေတာ့ –
ဇာတိကား … အုိင္ဗင္ဟုိးတစ္လွည့္ ဝမ္ေပါင္ တစ္လွည့္ တူးခဲ့ပါတဲ့ ထိုေၾကးနီေတာင္ရွိရာၿမိဳ႕ ျဖစ္သတည္း။
သုိ႔ေသာ္ျငား ေျခဖဝါးေအာက္ ေဗြေပါက္၊ လက္ဖဝါးထက္ တနလၤာၿဂိဳဟ္ခုံ မို႔တက္ေနရာ ေမြးကတည္းက ဇာတိရပ္ရြာ စြန္႔ခြာ၍ ျပည္ႀကီးဒဂုံ ေရႊရန္ကုန္၌ ႀကီးခဲ့ေလသတည္း။
အသက္ကား တနလၤာၿဂိဳဟ္မင္းထက္ ႏွစ္ဆႀကီး၏။ အိုမင္းရင့္ေရာ္ အရြယ္ေတာ္ တစ္ဆိတ္မဟုိင္းပင္ မဟုိင္းျငား အုိဇာတာတက္၍ ေခါင္းထက္၌ ဆံျဖဴ တခ်ဳိ႕ မရွိ၏သုိ႔၊ ရွိ၏သုိ႔ႏွင့္ ျဖစ္ေခ်ၿပီသတည္း။
ကုိင္း ‘ ပ႑ိတသုတၱံ နိ႒ိတံ’ ပ႑ိတအေၾကာင္း ၿပီးပါၿပီ။
ပ႑ိတအေၾကာင္း ေတာ္သင့္႐ုံမွ် မိတ္ဆက္ၿပီးၿပီမို႔ မူလေခါင္းစဥ္ကုိ ျပန္ဆက္ရမယ္ဆိုရင္ ပုတ္သင္ညိဳ ဋီကာကေန စရလိမ့္မယ္ထင္ရဲ႕။
”ေၾသာ္ အႏၲရာယ္ရွိေပသမို႔၊ အေရာင္တုရယ္ႏွင့္ ဟန္ေဆာင္မႈ ျပဳရပါသကြဲ႕၊ အရြက္စိမ္း အရြက္ဝါေတြ ၾကားမွာျဖင့္၊ တစ္ဝက္စိမ္း တစ္ဝက္ဝါၾကားရယ္ႏွင့္၊ ပုတ္သင္ညိဳမ်ားမွာျဖင့္၊ ပင္စည္နဲ႔ သစ္ကုိင္းေျခာက္ ၾကားမွာေတာ့၊ ညိဳလြယ္မြဲလြယ္နဲ႔ အေရာင္ေတြေျပာင္းလို႔၊ ခမ်ာမွာ ကိုယ္ေရာင္ေဖ်ာက္ ေျပာင္းငဲ့ျပင္၊
ပတ္ဝန္းက်င္ အေနနီးလို႔ အေျခႀကီးတဲ့အသြင္၊ ေခါင္းကုိတြင္တြင္ညိတ္လို႔ ဘုရင္အမိန္႔နဲ႔ ပဲဝက္ကုိ လည္ဆြဲဆင္၊ ေရႊဘဝင္ေလမွာဟပ္ ေခါင္းညိတ္တာ ရပ္ခဲ့ရင္၊ ပုတ္သင္ညိဳ အသြင္ေပ်ာက္လို႔ ဖြတ္ဘဝ ေရာက္မွာ မလြဲပင္”
ပ႑ိပ႑ိတၾကားဖူးတဲ့ ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ကုိ မစပ္တတ္ စပ္တတ္နဲ႔ ဋီကာတစ္ပုိဒ္ စပ္ၾကည့္တာပါပဲ။
ပုံျပင္ထဲမွာက ဗာရာဏသီျပည္က ျဗဟၼဒတ္မင္းႀကီးက ေလသာေဆာင္ ကေန ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ ႐ႈစားေတာ္မူစဥ္ ပုတ္သင္ညိဳ တစ္ေကာင္ဟာ သစ္ကုိင္းဖ်ားကေန ဘုရင္ဘက္ကုိ ဦးလွည့္ၿပီး ေခါင္းကုိ တဆတ္ဆတ္ ညိတ္တာကုိ ေတြ႕ရသတဲ့။ အဲဒီအခါ မင္းႀကီးက သူ႔ရဲ႕ အမတ္ႀကီးတစ္ပါးကုိေခၚၿပီး ”ကုိင္း ဒီပုတ္သင္ညိဳက ငါ့ရဲ႕ အရွိန္အဝါကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ ေလးစားတဲ့အတြက္ ငါ့ကုိ ဦးေခါင္း တဆတ္ဆတ္ညိတ္ၿပီး အ႐ိုအေသ ေပးေန တယ္။ သူ႕ကုိ ဆုခ်ီးျမႇင့္တဲ့အေနနဲ႔ အသျပာပဲဝက္ဖိုး အစာခ်ီးျမႇင့္ေစ”လို႔ မိန္႔တဲ့အခါ အမတ္ႀကီးကလည္း ပုတ္သင္ညိဳကုိ ဘာဝယ္ေကြၽးရမွန္း မသိတဲ့အတြက္ အသျပာပဲဝက္ကုိေဖာက္ၿပီး လည္ပင္းမွာ ဆြဲေပးသတဲ့။
အသျပာပဲဝက္ကုိ လည္ပင္းမွာ ဆြဲေပးတဲ့ေန႔ကစၿပီး အဲဒီပုတ္သင္ညိဳက ေခါင္းမညိတ္ေတာ့ဘဲ အသျပာပဲဝက္ ကြၽတ္က်မွာ စုိးတဲ့အတြက္ကုိ ေခါင္းကုိ မတ္မတ္သာ ထားေတာ့သတဲ့”
ပုံျပင္ကေတာ့ အဲဒီမွာ ၿပီးသြားတာပါ။ အဲဒီေတာ့ ပ႑ိတ ေတြးမိတာကေတာ့ ပုတ္သင္ညိဳဟာ အေရာင္ေျပာင္း တတ္ပါတယ္။ ဒါကိစၥမရွိပါဘူး။ ဒါအႏၲရာယ္နဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ရင္ ကာကြယ္ဖို႔ သဘာဝက ေပးထားတဲ့ စြမ္းအင္ပါ။ ပုတ္သင္ညိဳရဲ႕ သေဘာသဘာဝက ေခါင္းညိတ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ညိတ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ပုတ္သင္ညိဳ သာ ေခါင္းမညိတ္ေတာ့ရင္ သူနဲ႔ အဆင္းသဏၭာန္တူတဲ့ ဖြတ္အေသးစားတစ္ေကာင္ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဆိုေတာ့ ပုတ္သင္ညိဳဟာ ေခါင္းညိတ္ကုိ ညိတ္ရမွာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္လည္း ပ႑ိတက ”ေရႊဘဝင္ေလမွာဟပ္ ေခါင္းညိတ္တာ ရပ္ခဲ့ရင္၊ ပုတ္သင္ညိဳ အသြင္ေပ်ာက္လို႔ ဖြတ္ဘဝေရာက္မွာ မလြဲပင္”လို႔ ေရးစပ္ လိုက္တာပါ။
ပုတ္သင္ညိဳဆိုလို႔ ေျပာရဦးမယ္။ မေျပာခ်င္လည္း ေျပာမွျဖစ္မယ္ ဆိုေတာ့ ေျပာၾကည့္မယ္ေနာ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ ေမလ ၂၆ ရက္က ေနျပည္ေတာ္မွာ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ဝန္ႀကီးဌာနက သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ လုပ္ခဲ့ ပါတယ္။ ဘ႑ာ/အခြန္ရဲ႕ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မီဒီယာေတြနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးရွိတဲ့ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္သိမ္းကို ပြဲထုတ္ေလ့ ရွိပါတယ္။
ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္သိမ္းဟာ စစ္အစုိးရ ေခတ္ကတည္းက ျမန္မာ့အာမခံ လုပ္ငန္းရဲ႕ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဆိုတဲ့ တာဝန္ကုိ ယူကတည္းက မီဒီယာေတြနဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ဆက္ဆံၿပီး မီဒီယာေတြကုိ အလြယ္တကူ ေျဖၾကားခဲ့တဲ့ ပညာရွင္စာရင္းဝင္ပါ။
အာမခံကိစၥေတြလို ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ေငြေရးေၾကးေရး ကိစၥရပ္ေတြကို ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ကုိင္တြယ္လာတဲ့ ေငြေၾကးပုိင္း ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ ကြၽမ္းက်င္သူ စီးပြားေရး ပညာရွင္ တစ္ဦးပါပဲ။ သူ႕ေခတ္သူ႕အခါအရ အေတာ္ပင္ ပြင့္လင္းျမင္သာခဲ့တဲ့ သတင္းရင္းျမစ္တစ္ဦးပါပဲ။
အဲဒီေန႔က သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာေတာ့ ”ကုန္ေစ်းႏႈန္း မတက္ေအာင္ စားသုံးသူ အဖြဲ႕ဖြဲ႕ၿပီး ေစ်းႀကီးတဲ့ ကုန္စည္ေတြကုိ မဝယ္ဘဲ သပိတ္ေမွာက္လို႔ရတယ္” လို႔ ေျပာခဲ့တာပါပဲ။
အဲဒီမတိုင္ခင္ကလည္း ကုန္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္လာတာ ဝိသမေလာဘသား စီးပြားေရးသမားေတြေၾကာင့္လို႔ ေျပာခဲ့ဖူးပါေသးတယ္။
သူလိုပညာရွင္တစ္ဦးက ဒီလုိစကား ထြက္လာတာဟာ သူလည္းေလ ေလာကီ သားေပမို႔လို႔ ဆိုရမလား။ သူလည္းေလ ပုတ္သင္ညိဳေပမို႔လို႔ ဆိုရမလားပဲ။
ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္လို႔ ေျပာၿပီး အရာရာကုိ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္ထားခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္က အသုံးအႏႈန္း မ်ဳိးကုိ ျပန္သုံးခဲ့တာပါပဲ။
ေစ်းကြက္ရဲ႕ ေရာင္းသူနဲ႔ ဝယ္သူ၊ ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းနဲ႔ ဝယ္လိုအား၊ ေရာင္းလိုအား သေဘာသဘာဝ Supply and Demand သေဘာတရားေတြကို အတန္ငယ္ ေက်ညက္မယ္လို႔ ထင္ခဲ့ရတဲ့၊ အဒမ္စမစ္ရဲ႕ မျမင္ရေသာ လက္ သေဘာတရားကုိ သိေလာက္မယ္လို႔ ထင္ရေလာက္တဲ့၊ စီးပြားေရးပညာရွင္လို႔ မွတ္ယူရေလာက္ တဲ့ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္သိမ္းဆီက ဒီလိုစကားမ်ဳိး ထြက္လာလိမ့္မယ္လို႔ မထင္ထားမိတာ အမွန္ပါပဲ။
ေနတဲ့ေနရာကိုလိုက္လို႔ ပုတ္သင္ညိဳ အေရာင္ေျပာင္းေလသလား။ အသျပာပဲဝက္ကုိ တပ္မက္လို႔ အေျခႀကီးတဲ့ ပုတ္သင္ညိဳလို ဝန္ႀကီးယူနီေဖာင္းေၾကာင့္မ်ား ေရႊဘဝင္ေလဟပ္ သြားေလသလားပါပဲ။
သတိထားေနာ္ ဖြတ္ျဖစ္သြားဦးမယ္။
ကုန္ေစ်းႏႈန္းကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းမဟုတ္ေပမယ့္ အဒမ္စမစ္ရဲ႕ မျမင္ရေသာလက္ သီအိုရီအတိုင္း ေရာင္းလိုအား မ်ားလာေအာင္၊ ထုတ္လုပ္မႈစြမ္းအား ျမင့္လာေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း က အလိုလိုက်တယ္ဆိုတာ ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲမ်ား ျဖစ္သြားေလသလားပါပဲ။
မေျပာခ်င္လည္းေျပာမွ ျဖစ္မယ္ဆိုေတာ့ ေနာက္တစ္ဦးအေၾကာင္းလည္း ေျပာရဦးမယ္။ သူကေတာ့ ဦးေသာင္းတင္ပါ။ KMD Group ရဲ႕ ဥကၠ႒၊ ပိုင္ရွင္ဆိုပါေတာ့။ ခုေတာ့ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ ဒုဝန္ႀကီးပါ။
နာမည္ပ်က္ေတြနဲ႔ အၿမဲေဝဖန္ခံရတဲ့ အျမတ္ႀကီးစား ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းႀကီး၊ အဂတိလိုက္စား လာဘ္စား မႈမ်ား တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္နဲ႔ လုပ္ငန္းႀကီးကုိ တာဝန္ယူခဲ့ရတဲ့ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး တစ္ဦးအေနနဲ႔ သူ႕လက္ထက္မွာ အေတာ္ေျပာင္းလဲ တုိးတက္လာ တာေတြေတာ့ ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။
ျပႆနာက ကုန္သြယ္ခြန္ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းက စပါတယ္။ သြယ္ဝုိက္ခြန္လို႔ ေျပာတဲ့ ကုန္သြယ္ခြန္ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကုိ စားသုံးသူေတြဆီက တိုက္႐ိုက္ ေကာက္ခံတာကေန စပါတယ္။
သြယ္ဝုိက္ခြန္ကို တုိက္႐ုိက္ေကာက္ၿပီဆိုကတည္းက မွားေနၿပီဆိုတာ ကေလးေတာင္ သိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကာ လႊတ္ေတာ္မွာ အေခ်အတင္ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ ဒါကုိ ဒုဝန္ႀကီး တစ္ဦးအေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္မွာ လာေရာက္ ရွင္းလင္းခဲ့တာပါ။
ဦးေသာင္းတင္က စစ္အစုိးရ လက္ထက္မွာ ႀကီးပြားခဲ့တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြထဲကမွ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ စြန္႔ဦးတီထြင္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးပါ။
စကားေျပာဖူးဆိုဖူးသေလာက္ ပြင့္လင္း႐ုိးသားတယ္၊ မူဝါဒျပတ္သားတယ္။ စီးပြားေရး ကြၽမ္းက်င္ႏွံ႕စပ္တယ္။ အိုင္တီ နည္းပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေခတ္ေရွ႕ေျပး အျမင္ရွိတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးပါပဲ။
ဒုဝန္ႀကီးျဖစ္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွပဲ အေရာင္ေျပာင္း သြားေလသလားပါပဲ။ သြယ္ဝုိက္ခြန္ဆိုတာ စားသုံးသူမ်ားဆီက ေကာက္ခံတဲ့ အခြန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ေကာက္ခံေၾကာင္းအျပင္ ႏိုင္ငံျခားဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္း ကုမၸဏီမ်ားထံကလည္း အခြန္ေတြ အျပည့္အဝ ရပါေၾကာင္းကုိ မိနစ္ ၃ဝ စာေလာက္ လႊတ္ေတာ္မွာ အားရပါးရ ရွင္းျပသြားခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အခြန္အေလ့အထနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကုန္သြယ္ခြန္ကုိ စားသုံးသူဆီက တိုက္႐ိုက္ ေကာက္ခံတဲ့ အေလ့အထမရွိတာေတြ၊ ဒီလိုေကာက္ခံဖို႔ကုိ စားသုံးသူေတြကုိ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ အသိေပးဖို႔ ပ်က္ကြက္ၿပီး ရက္ပုိင္းမွ်ေလာက္ျခားၿပီး အေလာတႀကီး ေၾကညာခဲ့တာေတြကုိေတာ့ ဘာမွေျဖရွင္း မျပခဲ့ပါဘူး။
အစုိးရရဲ႕ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြကုိ အေရးေပၚ ျဖည့္တင္းဖို႔ အေလာတႀကီးနဲ႔ထၿပီး ေကာက္ခံမွန္း ကေလးေတာင္ သိႏိုင္တဲ့ အခြန္ကုိ မလိမ့္တပတ္နဲ႔ ကေရာ္ကမယ္ လာရွင္းျပသြားခဲ့တာပါပဲ။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကုန္သြယ္ခြန္ ဆိုတာကို လုပ္ငန္း အေတာ္မ်ားမ်ားက စားသုံးသူ အိတ္ထဲကေန ေပးမွန္း မသိသာေအာင္ ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ဥပမာ ေဘာက္ခ်ာမွာ ကုန္သြယ္ခြန္ပါၿပီးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ အခြန္တံဆိပ္ ေခါင္းကပ္ထားတဲ့ သေဘာမ်ဳိးပါ။
ဒါေပမဲ့ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး လတ္တေလာ အစိုးရပုိင္ၿပီး ေကာ္ပိုေရးရွင္း အသြင္ေျပာင္းဆဲလို႔ ေျပာတဲ့ MPT ကစလို႔ တယ္လီေနာ၊ ေအာ္ရီဒူး စတဲ့ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းေတြက ဒီနည္းကေန ဖယ္ၾကဥ္ၿပီး ျပည္သူဆီက တုိက္႐ိုက္ ေကာက္ခံတဲ့ နည္းလမ္းကုိ သုံးခဲ့တာ ဦးေသာင္းတင္တို႔ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႕ ဝန္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ပေယာဂ မကင္းဘူးဆိုတာ ပ႑ိတတို႔ ေတြးၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။
ဒါကုိပဲ လႊတ္ေတာ္မွာ ခပ္တည္တည္ တက္လွိမ့္ခဲ့တဲ့ ဦးေသာင္းတင္ခမ်ာလည္း အာဏာရွင္နဲ႔နီးလို႔ အာဏာရွင္ အေရာင္ေျပာင္းၿပီး ကုိယ္လုပ္သမွ် မွန္သလိုလုိ ဇြတ္ခင္းၿပီး ပုတ္သင္ညိဳ အကြက္ေတြ နင္းသြားေလပါရဲ႕။
ပညာရွင္တို႔လည္း အာဏာရွင္တို႔ အလုိက် အရာရာ ေခါင္းညိတ္လို႔ ရွိရင္ေတာ့၊ အသျပာပဲဝက္ အဆင္ တန္ဆာ တပ္မက္ေနရင္ေတာ့ ”ဘုရင့္အမိန္႔နဲ႔ ပဲဝက္ကုိ လည္ဆြဲဆင္၊ ေရႊဘဝင္ေလမွာ ဟပ္ေနတယ္” လို႔ ေဝဖန္ေနၾက မွာပါပဲ။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/

No comments:
Post a Comment