တေလာက ဆရာေမာ္ကြၽန္းႏွင့္ အမွတ္မထင္ ၿမိဳ႕ထဲတစ္ေနရာ တြင္ ေတြ႕ၾကသည္။ အလုပ္ ကိုယ္စီႏွင့္မို႔ သိပ္အၾကာႀကီး စကားမေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ‘ဆရာ အေၾကြးက်န္ေန တယ္ေနာ္’ ဆိုသည့္ စကားတစ္လံုးျဖင့္ လြန္ခဲ့သည့္ ၇ ႏွစ္ႏွင့္ ၈ ႏွစ္ခန္႔က စာေပစိစစ္ေရး အႀကီးအကဲ ဦးတင့္ေဆြ႐ံုးခန္းကအျပန္ ေနာက္လ အေတာ္ၾကာသည္အထိ ဆရာေမာ္ကြၽန္း ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြကို မိမိအတိုင္းသား ျမင္ေနရသည္။ ဆရာလည္း မိမိလိုပဲျမင္မည္ …
ဆရာေမာ္ကြၽန္း (ေမာ္ကြၽန္းစိုးျမင့္)ႏွင့္ မိမိတို႔ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး အသင္းႀကီး၏ စာနယ္ဇင္းဆရာဘဝကို ကိုယ္စီ ေရာက္ရွိၾကခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔ႏွစ္ဦးစလံုးသည္ ရွင္ႀကီးေရာ ရွင္ငယ္ဝမ္းကပါ ကိုယ္စီ ထြက္လာခဲ့ၾက သူမ်ား ျဖစ္ၾက သည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး အသင္းႀကီးမွ ထုတ္ေဝသည့္ စိမ္းလဲ့ေရႊျပည္ဂ်ာနယ္သည္ မိမိအတြက္ (၇) ေစာင္ေျမာက္ အယ္ဒီတာဘဝ အေတြ႕အႀကံဳျဖစ္သည္။
ဆရာေမာ္ကြၽန္းက မိမိထက္ အသက္အရြယ္အရေရာ ဂ်ာနယ္ဝါအရပါ ႀကီးပါသည္။ မဆလ ေခတ္ကတည္းက သတင္းစာဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ သည္ဟု သိရသည္။ မိမိသိခဲ့ရသည္မွာ ၿမိဳ႕ေတာ္သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ျဖ စ္သည္။ မိမိက စိမ္းလဲ့ေရႊျပည္ဂ်ာနယ္၊ ဆရာေမာ္ကြၽန္းက ေရႊႏုိင္ငံဂ်ာနယ္ ကို ကိုယ္စီ မကိုင္ရမီကေတာ့ မိမိက ပန္သစၥာဂ်ာနယ္မွျဖစ္ၿပီး ဆရာက Freelance ဘဝႏွင့္ ကိုျမတ္ခုိင္တုိ႔ရဲ႕ အဂၤါစကားဝိုင္းမွာ ေတြ႕ဆံု ေနက်ျဖစ္ သည္။
ဆရာ့တြင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ စာနယ္ဇင္း အေတြ႕အႀကံဳ အမ်ားႀကီးရွိသည္။ အနိမ့္အျမင့္ေတြကို ျဖတ္သန္း ခဲ့ရၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဆရာႏွင့္ အျခားဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာမ်ားႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ဆရာႏွင့္မိမိတို႔ အၾကားတြင္ လည္းေကာင္း၊ ဆရာႏွင့္ မိမိႏွင့္ အျခားဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း သေဘာထား ကြဲလြဲမႈမ်ား၊ ထပ္တူမက်မႈမ်ား၊ အတၱကိုယ္စီမ်ား၊ ေျပာဆိုေဝဖန္စရာမ်ား ရွိေနပါမည္။ ဆရာႏွင့္ မိမိတို႔အၾကား ထူးျခားသည့္ တူညီမႈမ်ား မရွိသကဲ့သို႔ မထူးျခားသည့္ သာမန္ကာလွ်ံကာ concept မ်ားသည္ပင္လွ်င္ ကြဲလြဲမႈေတြ ရွိေန ပါသည္။ မိမိတို႔ႏွစ္ဦးမွာ Right to differ အခြင့္အေရးရွိၾကပါသည္။ သို႔ရာတြင္ တူညီသည့္ အခ်က္အခ်ဳိ႕ ရွိပါသည္။ Old Blues ေတြပီပီ လည္ကတံုးႏွင့္ လြယ္အိတ္ အၿမဲလြယ္ေလ့ရွိသည္။ တူညီသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ မိမိတို႔ လုပ္ခြင့္ ရရွိထားသည့္ ဂ်ာနယ္မ်ားကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ကုိယ္စီလုပ္ၾကမည္ ဆိုသည့္ သႏိၷ႒ာန္ပဲ ျဖစ္သည္။
ဆရာေမာ္ကြၽန္းသည္ ေရႊႏုိင္ငံဂ်ာနယ္ကို တာဝန္ယူရသည္။ မိမိက စိမ္းလဲ့ေရႊျပည္ဂ်ာနယ္။ ဆရာသည္ ေရႊျပည္သာမွာ ေနေသာ္လည္း ဂ်ာနယ္႐ံုးစိုက္ရာ သိမ္ျဖဴလမ္း႐ံုးႀကီးကို ဘယ္ေတာ့မွ နံနက္ ၈ နာရီခြဲထက္ ေနာက္မက်ဘဲ ေရာက္ေလ့ရွိသည္။ မိမိတို႔႐ံုးကေန ဆရာေနထုိင္ရာ ေရႊျပည္သာ ကို ေမာ္ေတာ္ကားစီးလွ်င္ ႏွစ္ဆင့္ေလာက္ စီးရၿပီး အခ်ိန္အားျဖင့္ ၂ နာရီခန္႔ ၾကာတတ္သည္။ တစ္ခါတေလ ဆရာ မီးရထားစီးသည္။ ဆရာသည္ မိမိထက္ အသက္ ၅ ႏွစ္ခန္႔ ႀကီးေသာ္လည္း ဆံပင္အခ်ဳိ႕ နဖူးေနာက္ ေရာက္သြားတာကလြဲၿပီး က်န္းမာသည္။ ဆရာ့လုပ္သက္ တစ္ေလွ်ာက္ မိမိကဲ့သို႔ပင္ ႐ံုးပ်က္ရက္မရွိ။ ေနမေကာင္းလုိ႔ ခြင့္တိုင္သည္မရွိ။ တနဂၤေႏြမရွိ။ အခါ ႀကီးရက္ႀကီး အစိုးရ႐ံုးပိတ္ရက္မသိ။ ဂ်ာနယ္ထဲတြင္ အခ်ိန္ျပည့္ ႏွစ္ျမႇဳပ္ခဲ့ၾက၏။
ဝန္ႀကီး ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳသည့္ အစည္းအေဝးပြဲမ်ားတြင္ ဆရာ သည္ ေျပာသင့္ ေျပာထိုက္သည့္ အေၾကာင္း အရာ၊ ေျပာရမည့္ ကာယကံရွင္ မည္သူ႔ကိုမဆုိ ေမးျမန္းေျပာဆိုသည္။ တင္ျပေျပာဆို သည္၊ ေခ်ပ ေျပာဆိုေလ့ ရွိသည္။ ဆရာေျပာတာေတြ မ်ားသြားမည္စိုးသျဖင့္ မိမိဘရိတ္အုပ္သည့္အေနျဖင့္ ဆရာ့တိုက္ပံု ေအာက္နားစကုိ လွမ္းလွမ္းဆြဲထားရသည္။
ဆရာသည္ မိမိတို႔သိမ္ျဖဴ႐ံုးႀကီးကို ဘယ္သူမွ မေရာက္ခင္ အရင္ေရာက္ႏွင့္ သည္။ ႐ံုးတံခါးမွာ ေသာ့မရွိ။ စားပြဲမရွိ။ ဗီ႐ိုမရွိ။ ကုလားထုိင္စားပြဲမရွိ။ တံျမက္စည္း လွည္းသည္။ ေသာက္ေရျဖည့္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ မိမိတို႔႐ံုးခန္း နံေဘးက အိမ္သာ ေရမလာလို႔ ဆို႔ေနသည့္ အခါမ်ဳိးႏွင့္ ႀကံဳလွ်င္ ႀကီးေကာင္ႀကီးမား အယ္ဒီတာ ၂ ေယာက္ ေရႏွင့္ေလာင္းခ်လိုက္ရသည္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ကာေဘာ္လစ္ဆီဝယ္ၿပီး အိမ္သာဖ်န္းရသည္။
ေခါက္စားပြဲေပၚတြင္ အျပည့္တင္ထားသည့္ ဂ်ာနယ္၊ စာရြက္စာတမ္း ဖိုင္ေတြအၾကား ေနရာကြက္ကြက္ ကေလးေပၚမွာ ပလတ္စတစ္ ကုလားထုိင္အစုတ္ႏွင့္ ထုိင္ရင္း ေရးသား တည္းျဖတ္ရသည္။ ႐ံုးသံုး ပရိေဘာဂ၊ ႐ံုးသံုးပစၥည္း၊ စာေရးကိရိယာ၊ ဆက္သြယ္ေရး အေထာက္အကူပစၥည္း ဘာညာ မျပည့္စံုေသာ္လည္း တနလၤာေန႔ ႐ုံးတက္ရက္က်ေရာက္တုိင္း မိမိတုိ႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ဂ်ာနယ္ ၂ ေစာင္ကို အခက္အခဲမရွိ ႐ံုးတင္ ႏုိင္ခဲ့ၾကသည္။ အခက္အခဲ မရွိဆိုသည္မွာ မိမိတို႔ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာမ်ားဘက္မွ ျဖစ္သည္။ စာေပစိစစ္ေရးမွ အရာရွိ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဂ်ာနယ္႐ံုးတင္ ေနာက္က်လွ်င္ အေသးစားမွသည္ အႀကီးစား ျမည္တြန္ ေတာက္တီးမႈ မ်ားႏွင့္အတူ စာေပစိစစ္ေရးသည္ ဂ်ာနယ္လုပ္ငန္းတစ္ခုတည္း လုပ္တာမဟုတ္ေၾကာင္း ဓာတ္ျပားေဟာင္း ႏွင့္ အတူ ေရမလာေသာ မိမိတို႔ ဂ်ာနယ္ကို အေရးယူေတာ့မေယာင္ ပညာေပးမႈေပါင္းစံုႏွင့္ သင္ခန္းစာ ေပးေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ေရေပးႏုိင္ေသာ၊ ေရလမ္းခင္းႏုိင္ေသာ ဂ်ာနယ္ႀကီးအခ်ဳိ႕ကား ဂ်ာနယ္မူၾကမ္းတင္ ၿပီးသည္ႏွင့္ ေနာက္တစ္ရက္တြင္ ႐ံုးက်၊ မက်ကို ေစာင့္စရာမလို။ ဂ်ာနယ္အေခ်ာ ႐ိုက္ႏွိပ္ၾကကုန္သည္။ ဂ်ာနယ္ အေခ်ာ မ႐ိုက္ခင္ ဂ်ာနယ္႐ံုးတင္စဥ္မွာပဲ အျခား မိမိႏွင့္ ၿပိဳင္ဘက္ဂ်ာနယ္ေတြ ဘာသတင္းထူးေတြ၊ သတင္းဦးေတြ၊ မည္သည့္သတင္းေတြ ေရးတင္ၾကသလဲ၊ ပါသလဲ ဆိုသည္ကို ခင္းၿပီးသား ေရလမ္းမွ ၾကည့္႐ႈ ႏုိင္သည္။ လွ်ဳိ႕ဝွက္ၾကည့္႐ႈခြင့္ ရၾကသည္။
စာေပစိစစ္ေရး အရာရွိအခ်ဳိ႕သည္ စာေရးၾကသည္။ သူတို႔စာမူကို သူတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္း ဂ်ာနယ္ မဂၢဇင္းေတြက ထည့္ေပးလုိၾကသည္။ မိမိတို႔လို စာေရးဆရာေတြထက္ စာမူခပုိရၾကသည္။ စာေပစိစစ္ေရး အႀကီးအကဲႏွင့္ တစ္ပတ္စဥ္တည္းဆင္း စစ္ဗုိလ္စာေရးဆရာ တစ္ဦးဆုိလွ်င္ မိမိတို႔အပါအဝင္ သာမန္အရပ္သား စာေရးဆရာမ်ား သူလိုမ်ဳိး ေရးၿပီးတင္လွ်င္ မလြတ္သည့္ စာမူမ်ား စာေပစိစစ္ေရး အႀကီးအကဲ၏ ကူညီေစာင္မမႈျဖင့္ သူ႔စာမူေတြလြတ္သည္။ အဲဒီစာေပစိစစ္ေရး အႀကီးအကဲေၾကာင့္ အဲဒီစစ္ဗုိလ္ေဟာင္း စာေရးဆရာျဖစ္ရသည္ လို႔ ေလာကသားတုိင္း သိၾကသည္။ အဲဒီစစ္ဗုိလ္ စာေရးဆရာ သည္ မိမိတို႔ကဲ့သို႔ စာေရးျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း ျပဳသူမဟုတ္။ ဂ်ာနယ္ပုိင္ရွင္၊ ထုတ္ေဝသူ လုပ္ငန္းရွင္သာ ျဖစ္သည္။
ဆရာေမာ္ကြၽန္းသည္ ႐ံုးသုိ႔ နံနက္ခပ္ေစာေစာ ေရာက္သည္။ ႐ံုးက်သည့္ေန႔ဆိုလွ်င္ ျပင္စရာရွိသည္မ်ားကို သူ၏တာဝန္ခံ အယ္ဒီတာႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း အစစ မွာၾကားေျပာဆိုၿပီး အိမ္ျပန္ေလ့ရွိသည္။ တစ္ရက္ မွာေတာ့ ဆရာေမာ္ကြၽန္း ည ၈ နာရီခြဲမွ အိမ္ျပန္ျဖစ္သည္။ အဲဒီေန႔က ႐ံုးက်သည့္ေန႔ ဒီဇိုင္းနာ မ်ဳိးဝင္းေအာင္ လည္း ေရာက္ေနသည္။ ႐ံုးက်သူ၏ ေရႊႏုိင္ငံဂ်ာနယ္တြင္ ျပင္စရာ သိပ္မရွိသည့္အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ ထုိင္ၾကည့္ ၾကသည္။ ည ၈ နာရီခြဲေလာက္မွာ မိမိကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ျပန္သြားသည္။ မိမိဂ်ာနယ္ ႐ုံးက် copy ကို မ်ဳိးဝင္းေအာင္ႏွင့္ ဆက္ထိုင္ျဖစ္သည္။ ထံုးစံအတုိင္း ည ၁၂ နာရီေလာက္မွ မိမိတို႔ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕ အိမ္ျပန္ ျဖစ္ၾကသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္ ဂ်ာနယ္အေခ်ာသပ္ရန္ တခ်ဳိ႕က်န္ေနသည့္အတြက္ မ်ဳိးဝင္းေအာင္ ေရာက္ေနသည္။ မၾကာခင္မွာ ဆရာေမာ္ကြၽန္း ခပ္သုတ္သုတ္ တက္လာတယ္။
”ဦးေလး မေန႔ညက အဆင္ေျပလား” လို႔ မ်ဳိးဝင္းေအာင္က ေမးသည္။ ဆရာေမာ္ကြၽန္း ဘာမွလွမ္းမေျဖဘဲ မ်ဳိးဝင္းေအာင္ ရွိရာကိုသြားသည္။ တိုးတုိးကပ္ကပ္ေျပာၿပီး ႏွစ္ေယာက္သား ရယ္ၾကသည္။
”ေတာ္ ဘယ္က အတတ္ေကာင္းေတြ တတ္လာသလဲ”ဆိုတာ ကို ျပန္ေျပာၿပီး ႏွစ္ေယာက္သား ရယ္ေမာၾကသည္။ ဆရာ့အျဖစ္ကုိ မိမိအားေျပာျပေတာ့ အရယ္မ်ား မိမိဆီကိုပါ ကူးစက္ ကုန္ေတာ့သည္။
မိမိတို႔ႏွင့္ ေအးအတူပူအမွ် အတူတူ ႐ုန္းကန္ၾကၿပီး ၃ ႏွစ္သာသာခန္႔မွာေတာ့ ဆရာေမာ္ကြၽန္း ေရႊႏုိင္ငံကို စြန္႔ခြာေတာ့သည္။ ဂ်ာနယ္ႀကီး တစ္ေစာင္တြင္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ တာဝန္ႏွင့္ပဲ လစာေကာင္းသည္။ ေရႊႏိုင္ငံမွာ လုပ္သည့္ လစာထက္ ၄ ဆေလာက္ ပိုရသည္။ ေလွ်ာက္ထားသည့္ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္လည္း ရသြားသည္။ အမွန္က ၃ ႏွစ္ျပည့္လွ်င္ မိမိမလုပ္ေတာ့ဘူးဟု ေၾကညာထားေသာ္လည္း ဆရာေမာ္ကြၽန္းက အလ်င္ထြက္ သြားေတာ့သည္။
”ဆရာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးဂ်ာနယ္က ထြက္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္လို ဂ်ာနယ္ ထုတ္ေဝခြင့္ရမယ္ထင္ၿပီး မထြက္လိုက္နဲ႔ဦး။ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္သြားဦးမယ္” ဆိုသည့္ ဆရာေမာ္ကြၽန္း စကားကို ၾကားေယာင္ ေနေတာ့သည္။
ဆရာေမာ္ကြၽန္း မိမိတို႔ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ဂ်ာနယ္မွထြက္ၿပီး မၾကာမၾကာဆိုသလို မိမိတို႔ဆီ လာလည္သည္။ လာလည္ သည့္အခါတိုင္း မိမိတို႔အဖဲြ႕ကို တစ္ခုခု ဒကာခံၿပီး ေကြၽးေမြးေလ့ရွိသည္။ ေနာက္ပိုင္းဆရာ အလာက်ဲ သြားသည္။ ဆရာႏွင့္မိိမိ ေနာက္ပိုင္း မေတြ႕ျဖစ္ေတာ့။ မိမိမွာလည္း ဖုန္းမရွိ၊ ဆရာ႔ဖုန္းနံပါတ္လည္း မသိ။
မႏွစ္ကေတာ့ မိမိဆီဆရာေမာ္ကြၽန္း ဖုန္းဆက္သည္။ မိမိေဆာင္းပါးေတြ ဖတ္ရသည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ အခ်ဳိ႕ အခ်က္ေတြ ေနာင္ေရးဖို႔ အတြက္ ျဖည့္စြက္ေပးသည္။ ဂ်ာနယ္ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ႏွစ္ေယာက္ သား ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရသည္မို႔ ဆရာအမွတ္ရမႈမ်ားသည္ အေရးႀကီးသည္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ဆရာက မိမိထက္ အမွတ္သညာ ေကာင္းေနသည္။
”ဆရာ ဟုိအေၾကာင္း မေရးရေသးဖူးေနာ္။ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလတြင္းက အေၾကာင္းေလ”
ဆရာေမာ္ကြၽန္းစကား ၾကားသည္ႏွင့္ ဘယ္အေၾကာင္းအရာ ဆုိသည္ကို ႐ုပ္ရွင္ထဲက flashlack လို မိမိအသိ ဥာဏ္ထဲ အစီအရီ ျပန္ေပၚလာေတာ့ သည္။ ”စိတ္ခ်ဆရာ ေရးမယ္”ဟု ကတိေပးၿပီး ဖုန္းကိုယ္စီ ခ်လိုက္ၾက သည္။
တေလာက ဆရာေမာ္ကြၽန္းႏွင့္ အမွတ္မထင္ ၿမိဳ႕ထဲတစ္ေနရာ တြင္ ေတြ႕ၾကသည္။ အလုပ္ကိုယ္စီႏွင့္မို႔ သိပ္အၾကာႀကီး စကားမေျပာ ျဖစ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ”ဆရာ အေၾကြးက်န္ေနတယ္ေနာ္” ဆိုသည့္ စကား တစ္လံုးျဖင့္ လြန္ခဲ့သည့္ ၇ ႏွစ္ႏွင့္ ၈ ႏွစ္ခန္႔က စာေပစိစစ္ေရး အႀကီးအကဲ ႐ံုးခန္းထဲကို မိမိတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ေရာက္သြားေအာင္ တြန္းပို႔လိုက္၏။ လြယ္အိတ္ကိုယ္္စီ၊ တိုက္ပံုအက်ႌေတြနဲ႔။ ဦးတင့္ေဆြ ႐ံုးခန္းကအျပန္ ေနာက္လ အေတာ္ၾကာသည္အထိ ဆရာေမာ္ကြၽန္း ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြကို မိမိအတိုင္းသား ျမင္ေနရသည္။ ဆရာလည္း မိမိလိုပဲျမင္မည္။
မိမိရဲ႕ ”ေခါက္ရွာငွက္ပ်ံ … ေလာကဓံ” ေဆာင္းပါးေတြထဲမွာ ထည့္ေရးခဲ့ဖူးပါသည္။ ဂ်ာနယ္ ၂ ေစာင္စလံုး အ႐ံႈးမရွိေအာင္ ကာလတစ္ခုအထိ ကိုယ္စီအေရာင္း ျပေပးဖို႔ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္ဆန္းက မိမိတု႔ိ အယ္ဒီတာ ၂ ဦးကို ေမတၲာရပ္ခံမႈေၾကာင့္ ဦးတင့္ေဆြမွတစ္ဆင့္ မွာၾကားလာပါသည္ ဆုိသည့္အေၾကာင္းပါပဲ။
ယခင္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕ထံမွ မိမိတုိ႔ လႊဲေျပာင္း ယူလာကတည္းက ေရႊႏုိင္ငံဂ်ာနယ္က စိမ္းလ့ဲေရႊျပည္ ဂ်ာနယ္ ထက္ ေစာင္ေရ ၅ဝဝ ေက်ာ္ ေရာင္းအားပိုရွိပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ စိမ္းလဲ့ေရႊျပည္က ေစာင္ေရ ၁ဝဝဝ ႏွင့္ ေရႊႏုိင္ငံဂ်ာနယ္က ေစာင္ေရ ၆ဝဝ အေရာင္းျပရပါသည္။ တစ္ေစာင္လွ်င္ ၂ဝဝိ/-ႏႈန္းႏွင့္ ၁ လလွ်င္ ဂ်ာနယ္ ၂ ေစာင္စာ အတြက္ မိမိက ၄ဝဝဝဝိ/-ႏွင့္ ဆရာေမာ္ကြၽန္းက ၂၄ဝဝဝိ/- က်ခံရသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။
လုပ္ငန္းသေဘာအရ ဝန္ႀကီးက မိမိတု႔ိ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္လွ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္ႏႈန္း (၁၅ ရက္တစ္ႀကိမ္)ႏွင့္ ၄ ေစာင္စာ အတြက္ လစဥ္ဘတ္ဂ်က္ေငြ ခြင့္ျပဳေပးပါသည္။ ဂ်ာနယ္ထြက္ၿပီး လစဥ္တင္ျပေနက် ဂ်ာနယ္ႏွင့္ ပတ္သက္ သည့္ ”အေရာင္း/အဝယ္၊ အ႐ံႈးအျမတ္ႏွင့္ လက္က်န္ရွင္းတမ္း” စာရင္း တင္ျပၿပီး ဦးတင့္ေဆြမွ စစ္ေဆး အတည္ျပဳၿပီးမွ ေနာက္လအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ေငြကို ဦးတင့္ေဆြက တင္ေပးပါသည္။ ဂ်ာနယ္သက္တမ္း ၆ ႏွစ္ အတြင္း မွတ္မွတ္ရရ ဝန္ႀကီးဆီမွ ဘတ္ဂ်က္ အခ်ိန္မီ ခ်ေပးတာ ၂ ႀကိမ္ခန္႔သာ ရွိပါသည္။ ဝန္ႀကီးခ်ေပးသည့္ ဘတ္ဂ်က္ ခ်က္လက္မွတ္ကို ေမြး/ေရဘဏ္မွ ထုတ္ရသည္။ အဲဒီေငြ သိန္း ၃ဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ခ်က္ခ်င္းသံုးစြဲ ခြင့္မရွိေသးပါ။ ယခု ျမဝတီဘဏ္ကို အသြင္းျပရသည္။ ၿပီးမွထုတ္ယူရသည္။ က်သင့္သည့္ ဝန္ေဆာင္ခ ေခါင္းစဥ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ မိမိတို႔က က်ခံရသည္။
အမွန္ေတာ့ ဂ်ာနယ္ႏွစ္ေစာင္ရဲ႕ ဆိုးေမြကို မိမိတုိ႔ အယ္ဒီတာ ၂ ေယာက္ ခံလိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ယိုသမွ် ေခ်းအားလံုး ပုစြန္ဆိတ္ေခါင္းေပၚ စုျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
တစ္ရက္သားမွာေတာ့ လခ်ဳပ္ေငြ စာရင္းရွင္းတမ္းမ်ားႏွင့္အတူ စာေပစိစစ္ေရးကိုလာဖို႔ ဖုန္းဆက္ အေၾကာင္းၾကား လာပါသည္။ လခ်ဳပ္ စာရင္းဇယားမ်ားအျပင္ လိုကာမည္ရ အျခားဆက္စပ္ စာရင္းဇယား စာရြက္စာတမ္းမ်ားႏွင့္အတူ သတ္မွတ္ခ်ိန္တြင္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး႐ံုးခန္း သို႔ ေရာက္ၾကသည္။ မိမိတို႔ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းတြင္ စာေပစိစစ္ေရး ဝန္ထမ္းအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ပံုႏွိပ္စက္မန္ေနဂ်ာလည္း ရွိေနသည္။
မိမိတို႔ ၫႊန္မွဴး႐ံုးခန္းထဲ ေရာက္သည္။ ကိုယ္စီရဲ႕ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းေတြ ကို ၫႊန္မွဴး ထိုင္ခံုေရွ႕ တင္ေပး ထားသည္။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာသည္အထိ ဗုိလ္မွဴးက အခန္းထဲဝင္မလာ။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ယခုလို ေမွ်ာ္ေနဆဲမွာ ဗုိလ္မွဴးတင့္ေဆြ(ရဲရင့္တင့္ေဆြ) (ယခုျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္) အခန္းထဲ ဝင္လာသည္။ သူ႔ေနရာသူ ဝင္ထုိင္သည္ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းမွာပဲ မိမိတို႔တင္ထားသည့္ လခ်ဳပ္ရွင္းတမ္းေတြကို လႊင့္ပစ္လိုက္သည္။ သူ႕ပါးစပ္ကလည္း ”ငါ …မသား၊ ကိုယ္ေမကိုယ္ …၊ မေအ …ပဲ ”အပါအဝင္ မိမိတို႔ လမ္းမ ေပၚတြင္ ၾကားဖူးေနက် ဆဲနည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ မိမိတို႔ ၂ ဦးကို တစ္လွည့္စီၾကည့္ၿပီး ဆဲေရး တိုင္းထြာသည္။ လမ္းေပၚက ဆဲနည္းေတြ ၫႊန္မွဴးပါးစပ္ထဲ ေရာက္ကုန္သည္။ မအံ့ၾသပါ။ စာေပစိစစ္ေရးညႊန္မွဴးသည္ မိမိတို႔ သာမက အျခားပုဂၢလိက ဂ်ာနယ္အခ်ဳိ႕ကိုလည္း ဟိန္းေဟာက္ ႀကိမ္းေမာင္းတတ္ေၾကာင္း ၾကားဖူးပါသည္။ မိမိတို႔သည္ သူ႔ထက္ ၁၅ ႏွစ္၊ အႏွစ္ ၂ဝ ႀကီးေသာသူမ်ားျဖစ္သည္။ သူ႕အဆဲရပ္သည္ႏွင့္ သူကပဲ ဆက္ေျပာသည္။
”ခင္ဗ်ားတို႔ကို ကြၽန္ေတာ္ေျပာထားတယ္။ လစဥ္အျမတ္ေငြေတြ ပံုေသမထားပါနဲ႔။ ေျပာင္းပါဆိုတာ မေျပာင္းဘူး။ အျမတ္ေငြ တစ္ပတ္လာလည္း ဒီေလာက္ပဲ။ ပံုေသခ်ည္း ျဖစ္ေနတယ္”
”ဗိုလ္မွဴး ကြၽန္ေတာ္တို႔ဂ်ာနယ္ အဖံံုး၊ အတြင္းသားစကၠဴႏွင့္ အားကစားဂ်ာနယ္ေတြ တစ္ေစာင္ကို ၃ဝဝိ/-ႏွင့္ ေရာင္းေနတာ ၾကာလွၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ၁၅ဝိ/- ႏွင့္ ေရာင္းရတာ။ ေရာင္းရတာ ကလည္း ေစ်းကြက္ထဲက ဆိုင္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးအသင္းေတြဆီကုိ ပို႔ရတာ။ ေစ်းႏႈန္းတင္လို႔ မရဘူး။ ေၾကာ္ျငာကလည္း ပံုမွန္ မရဘူး။ အျမတ္ထဲ ပံုမွန္ဝင္ေနတာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေရာင္းျပထားတဲ့ ပိုက္ဆံေတြပဲ ဗုိလ္မွဴး။ ဒါေၾကာင့္ အျမတ္က ပံုေသျဖစ္ေနတာ။ အသံုးစရိတ္ထဲက ဥပမာ စကၠဴဖိုး၊ ဖလင္ဖိုး အေျပာင္းအလဲျဖစ္ရင္ အျမတ္ပါ ေျပာင္းသြားမယ္။ အဲဒီအေျပာင္းကို ဗုိလ္မွဴး လက္ခံႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ inputs ႏွင့္ outputs ေတြ အေျပာင္း အလဲ မရွိရင္ အျမတ္ကလည္း ပံုေသျဖစ္ေနမွာပဲ ဗုိလ္မွဴး”ဟု မိမိတို႔ေျဖရွင္းသည္။ တစ္ယူသန္သည္။ အတၱႀကီးသည္။ လက္မခံ။
”ေရဘူးေပါက္တာ မလိုခ်င္ဘူး၊ ေရလိုခ်င္တယ္”ဟုဆိုၿပီး ဦးေလးအရြယ္ စာေရးဆရာ အယ္ဒီတာအုိႀကီး ၂ ဦးကို မိေကာင္းဖခင္သား အဘဝန္ႀကီး၏ သားတပည့္က ဆဲလံုးမ်ားစြာျဖင့္ နင္ပဲငဆ ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းၿပီး သကာလ ”သြား အခု ခ်က္ခ်င္း ခင္ဗ်ားတို႔ က်ဳပ္အခန္းထဲကထြက္သြား” ဆိုၿပီး ေမာင္းထုတ္ ခံလိုက္ရသည့္ အျဖစ္ကိုေတာ့ …။
ေမာင္ျမား
- ျပည္ခိုင္ၿဖဳိးဗဟိုအတြင္းေရးမွဴး (ပညာေရးရာဌာနတာ၀န္ခံ)၊ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေက်ာ္ဆန္း (ယခုသမ၀ါယမ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး)ႏွင့္ ျပန္/ဆက္ၫႊန္ခ်ဳပ္ ဦးရဲထြဋ္ (ယခု သမၼတ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး) ျပည္ခိုင္ၿဖဳိးဂ်ာနယ္ စာတည္းမွဴးခ်ဳပ္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ (ဦး)ေမာ္ကၽြန္းစိုးျမင့္၊ (ဦး)ေမာင္ျမား တုိ႔အတူ ေတြ႕ရစဥ္
- စာေပစိစစ္ေရးညႊန္မွဴးတာ၀န္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ဒု-ညႊန္ခ်ဳပ္ ဦးတင့္ေဆြ (ယခု ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန အၿမဲတမ္း အတြင္း၀န္) (၂၀-၈-၂၀၁၂) ဆင္ဆာစနစ္ ပိတ္သိမ္းေၾကာင္း ရွင္းလင္းသည့္ေန႔က အမွာစကား ေျပာၾကားေနစဥ္
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald


No comments:
Post a Comment