ေရွ႕မေရာက္ေၾကာင္း အမ်ား က ေဝဖန္ ေထာက္ျပေ နၾက သည္။ အေၾကာင္းမွာ အမ်ိဳးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးႏွင့္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔ ေဖာ္ေဆာင္ရာ၌ အဓိက ေသာ့ခ်က္က်ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္သည့္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို အခ်ိန္ဆြဲေန ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ေစရန္ အတြက္ အေရးႀကီးေသာ ၆ ပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးမႈကိုလည္း ရပ္တန္႔ထားသည္။ ယခုအခါ အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ နာယကတို႔က ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒပါ ဇယား(၁)ႏွင့္ ဇယား(၂)ေလာက္သာ ျပင္ဆင္ရန္ ေျခ လွမ္း ျပင္ေနၾကၿပီး အဓိကက်သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကိုမူ
ျပင္ဆင္ေပးမည့္ လကၡဏာ မေတြ႕ရေပ။ ဇယား(၁)ႏွင့္ ဇယား(၂)ကိုသာ ျပင္ဆင္ၿပီး
အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေပးသည္ဟူေသာ နာမည္ေကာင္းကို ရယူဖို႔ ႀကံရြယ္ ေနသည္ ဟု ဆိုေကာင္းဆိုႏိုင္သည္။
ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ ထူေထာင္သြားရန္ ဆိုပါက အာမခံခ်က္ရွိေသာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးကို လက္ေတြ႕က်က် လုပ္ျပရန္လိုသည္။ ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္ေရးအတြက္ တန္းတူညီမွ်မႈ၊ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္၊ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္မႈစသည္တုိ႔ကို အာမခံႏိုင္ေသာ အေျခခံ ဥပေဒအျဖစ္ ေရာက္ ရွိလာရန္ လိုအပ္သည္။ ထုိကဲ့သို႔ေသာ အေျခခံဥပေဒမ်ိဳးအထိ ေရာက္ရွိ လာေစရန္အတြက္ လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒအား ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ ရလဒ္မ်ားအေျခခံ ၍တစ္ဆင့္ခ်င္း ျပင္ဆင္ သြားရမည္ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ေနာင္အခါ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အေျခအေနအရ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ လာသည့္အခါ ေရြးေကာက္ခံ ျပည္သူ႔ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အဆံုးအျဖတ္ျဖင့္ ျပင္ဆင္ခြင့္ ရေစရန္ ယခုကတည္းက လမ္းဖြင့္ ေပးထားရန္ လိုအပ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး၏ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္ေသာ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို ျပင္ဆင္ ေပးထားရန္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပ႒ာန္း ခ်က္ေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ခံ မဟုတ္ေသာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေထာက္ခံမႈျဖင့္သာ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ႏိုင္မည့္ အေျခအေန ျဖစ္ေန သည္။ ေရြးေကာက္ခံ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး(၁ဝဝရာခိုင္ႏႈန္း)က ျပင္ဆင္ရန္ ေထာက္ခံၾက လွ်င္ပင္ ေရြးေကာက္ခံ မဟုတ္ေသာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္၏ ေထာက္ခံမႈ မရရွိပါက ျပင္မရသည့္ အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပုဒ္မ ၄၃၆(က)ႏွင့္ (ခ)၌ ယခုျပ႒ာန္းထားေသာ ”ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္…”ဟူသည့္ စကားရပ္အား ”ေရြးေကာက္ခံ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ..”ဟူ၍ ျပင္ဆင္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို အရင္ဦးဆံုး ျပင္ဆင္ေပးထားျခင္းက သာလွ်င္ ေနာင္လာမည့္ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားအတြက္ ခိုင္မာေသာ ႏိုင္ငံေရး အာမခံခ်က္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အဆုိပါပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးအား ျမန္မာျပည္သူမ်ားက ပြင့္လင္းစြာ တစ္ခဲနက္ လက္မွတ္ေရးထိုး ဆႏၵျပဳ ေတာင္းဆို ထားသည္ကိုလည္း လ်စ္လ်ဴ႐ႈ မထားသင့္ေပ။
အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးတို႔မွ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို အမွန္တကယ္ လက္ေတြ႕က်က် လုပ္ေဆာင္မည္ ဆိုပါက ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို အရင္ဦးဆံုး မျဖစ္မေန ျပင္ဆင္ ေပးရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ဇယား(၁)ႏွင့္(၂)ကို ျပင္ဆင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္ေရးကို အနည္းငယ္မွ်ပင္ အာမခံခ်က္ ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ႏိုင္ငံေရး အာမခံခ်က္မရွိပါက ျပည္သူလူထု၊ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အတိုက္အခံ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားအေနႏွင့့္ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေပၚ ယံုၾကည္မႈ နည္းပါးေနဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။ ယံုၾကည္မႈ မတည္ေဆာက္ႏိုင္လွ်င္ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ေဝးကြာေနလိမ့္ဦးမည္။ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္ဆိုသည္ကေတာ့ စိတ္ကူးအိပ္မက္ရန္ပင္ ခက္ေခ်လိမ့္ဦးမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လက္ေတြ႕က်ေသာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး၏ ပထမဆံုးေျခလွမ္းသည္ ပုဒ္မ၄၃၆ ျပင္ဆင္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ပုဒ္မ ၄၃၆ မျပင္ဆင္ေသးပါက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး စတင္ၿပီဟု မဆိုႏိုင္ေသးေပ။ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ေရာက္ရွိၿပီဟုလည္း မဆိုႏိုင္ေသးေပ။ အေျခခံဥပေဒပါ အဓိက ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို မျပင္ဘဲ ဇယား(၁)ႏွင့္ (၂)ေလာက္ကိုသာ ဟန္ျပ ျပင္ဆင္ေပး႐ံုျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အတြက္ ေျခတစ္ လွမ္းစာပင္ ခရီးမေပါက္ႏိုင္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
အယ္ဒီတာ
၃-၆-၂ဝ၁၅
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/

No comments:
Post a Comment