ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ခတ္တစ္ခါကတည္းက ျမင့္ျမင့္မားမား ရွိခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အမ်ိဳးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အမ်ိဳးသမီး
ဒါ႐ုိက္တာေတြလည္း ေပၚထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ အမ်ိဳးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ အားေကာင္းေကာင္း ေပၚထြက္ခဲ့တဲ့
ႏွစ္ေတြဆိုရင္ အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္႐ုပ္ကို ဦးစားေပးတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြ ေပၚထြက္လာေလ့ရွိတယ္လို႔လည္း ၀ါရင့္ အႏုပညာရွင္ေတြက ဆိုပါတယ္။
အခုလက္ရွိမွာ ေမလ ၂၉ ရက္ကေန ဇြန္လ ၇ ရက္အထိ အမွတ္တရ ႏုိင္ငံတကာ႐ုပ္ရွင္ အေမြအႏွစ္ ပြဲေတာ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ က်င္းပခဲ့ၿပီး ပြဲေတာ္က အမ်ိဳးသမီးေတြ အတြက္ ဦးတည္ က်င္းပခဲ့တဲ့ ပြဲေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပြဲေတာ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တစ္ေခတ္တစ္ခါက နာမည္ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားကိုလည္း ျပသေပးခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္
ဦးတည္က်င္းပေပးခဲ့တာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီး ဒါ႐ုိက္တာ ေဒၚသင္းသင္းယုရဲ႕ ေနေက်ာက္ခဲ ဇာတ္လမ္းကိုလည္း ပါ၀င္ျပသခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီပြဲေတာ္မွာ တစ္ခတ္ တစ္ခါက ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္၊ ေဒၚခင္သီတာထြန္းတို႔လည္း တက္ေရာက္ခဲ့တဲ့ အျပင္ ယေန႔ေခတ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း တက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ပါဝင္မႈ အခန္းက႑၊ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ဦးေဆာင္ႏိုင္မႈ၊ တစ္ခတ္တစ္ခါက အမ်ိဳးသမီးေတြ ဦးေဆာင္ခဲ့မႈ၊ လက္ရွိမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အခက္အခဲ စတာေတြကို မဇၩိမက ဒီပြဲေတာ္မွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသမီး ဒါ႐ုိက္တာ ေဒၚသင္းသင္းယု၊ ၀ါရင့္႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္၊ ေဒၚခင္သီတာထြန္းနဲ႔ ေမးျမန္းထားတဲ့ထဲက
ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပတားပါတယ္။
ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္
အေမး။ ။ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ ပါဝင္မႈနည္းတာ ဘာ့ေၾကာင့္လို႔ ထင္ပါသလဲ။
အေျဖ။ ။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ ပါဝင္မႈ နည္းတာကေတာ့ ႏွစ္မ်ိဳးျမင္ရတယ္ တစ္ခုက ေရစီး ေၾကာင္း၊ အဲဒါ က Local Market (ျပည္တြင္းေစ်းကြက္) အတြက္ ကေတာ့ ဒီလိုပဲ ႀကိဳးစား ေနၾကတာမ်ိဳး၊ ဒါေပမယ့္ International ကို သြားေနၾကတဲ့ Documentary Film Maker (သတင္းမွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ ရုိက္ကူးသူ) ေတြ Short Film Maker (ဇာတ္လမ္းတို ႐ုိက္ကူးသူ) ေတြထဲမွေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ေကာင္းတဲ့ ကားေတြကို ရိုက္ျဖစ္တာလဲ ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီ က႑ေတြမွာလဲ ထူးခြ်န္လာမယ့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုလည္း ကြ်န္မ ျမင္ပါတယ္။ Next Generation (လာမယ့္ မ်ိဳးဆက္) ကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
အေမး။ ။ ႐ုပ္ရွင္ ေစ်းကြက္မွာ အမ်ိဳးသားေတြ (မင္းသား) ဦးေဆာင္တာ မ်ားၿပီး အမ်ိဳးသမီးေတြကို ပံုေဖာ္တဲ့ အခါမွာ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳး ပံုေဖာ္ၾကလဲရွင့္။
အေျဖ။ ။ ၁၉၆၀ - ၇၀ ထိ ရိုက္လာတဲ့ ကားေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားဟာ ထူးခြ်န္ၿပီး ထက္ျမတ္ၿပီးေတာ့ စမတ္ ျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ ဆိုရင္ ဇာတ္သိမ္းပိုင္းက်ရင္ ဇာတ္သိမ္းမေကာင္းတာ နဲ႕ သိမ္းရတာ မ်ားတယ္။ ဒီဘက္ ေခတ္မွာေတာ့ ၈၀- ၉၀ မွာေတာ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဦးေဆာင္တဲ့ က႑ကေန ပါလာတာလဲ ေတြ႔ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းရဲ႕ သေဘာတရားအရ ခြဲျခား ဆက္ဆံတာေတြလည္း ေလ်ာ့လာတာကို ျမင္ရတယ္။
အေမး။ ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဆိုရင္ မင္းသမီးေတြရဲ့ က႑ကို ဘယ္လို ပံုေဖာ္တာမ်ိဳး ရွိလဲ။
အေျဖ။ ။ ႏိုင္ငံတကာက အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတာ့ ကြ်န္မတို႕ထက္ အျမင္ပိုက်ယ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ strategically (မဟာဗ်ဴဟာက်က်) လုပ္တတ္ ကိုင္တတ္တယ္။ မဟာဗ်ဴဟာ ေနရာမ်ိဳးကေန ျမင္တတ္ဖို႔အတြက္ကေတာ့ လိုပါေသးတယ္။ ကြ်န္မတို႔လည္း ႀကိဳးစားရမွာပါ။
အေမး။ ။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ မင္းသမီး ဦးေဆာင္တဲ့ ဇာတ္ေတြ ျဖစ္လာမယ့္ အေျခအေနကေရာ ဘယ္လို ရွိပါသလဲ။
အေျဖ။ ။ Wave (လိႈင္း) လိုပဲ အမ်ိဳးသားေတြ ဦးေဆာင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ အမ်ိဳးသမီးေတြ ဦးေဆာင္တယ္ ေနာက္တစ္ခါ အစုလိုက္ႀကီး ရိုက္တယ္။ အဲလိုမ်ိဳး wave ရွိပါတယ္။ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ ႏွစ္ ၉၀ေက်ာ္မွာ အဲလို wave ရွိတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ မွာ အုပ္စုလိုက္ႀကီး ရိုက္တဲ့ ဇာတ္ေတြက ပိုေကာင္း ေနတာေပါ့။ တခ်ိန္က်ရင္လည္း ဒီလုိပဲ wave ျပန္သြားမွာပါ။
အေမး။ ။ အမ်ိဳးသမီး ဦးေဆာင္တဲ့ ဇာတ္ေတြ ျဖစ္လာဖို႔ေကာ ဘာေတြ လိုအပ္မလဲ။
အေျဖ။ ။ ဇာတ္ညႊန္းေရးတဲ့သူ ေပၚမွာ မူတည္တယ္။ သူတို႔ ဇာတ္ညႊန္း ေရးတဲ့သူမ်ားက အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္မ်ားကို ေရးဖို႔လိုတယ္။ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ ေရးထားတာကိုလည္း ႐ိုဂ်ဴဆာက ထုတ္လုပ္ၿပီး ႐ိုက္ရဲဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီ ႏွစ္ခု ျပည့္စံုသြားရင္ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေတြ ျဖစ္လာမွာေပါ့ ကြ်န္မကေတာ့ ျမင္တယ္ တခ်ိန္မွာေတာ့ wave တစ္ခုက ထြက္လာမွာပါ။ ကြ်န္မတို႕ အေရွ႕မွာလည္း တစ္ေခါက္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္ ။ ကြ်န္မတို႔ လက္ထက္မွာလည္း တစ္ေခါက္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ ေနာက္မွာလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္ ဆိုေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ Strong ျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ေယာက္သာ ေပၚလာခဲ့ရင္ ေနာက္ wave က လာအံုးမွာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အန္တီ ခ်ိဳၿပံဳးတို႔ wave ရွိတယ္။ ကြ်န္မတို႔ Wave ရွိတယ္။ ေဒၚ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊတို႔ wave ရွိတယ္။ ကြ်န္မတို႔ ေနာက္မွာဆို မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္တို႔ wave ရွိတယ္။ အဲလိုေပါ့ အမ်ိဳးသမီးေတြက Strong ျဖစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ကာရိုက္တာနဲ႔ ႐ိုက္တဲ့ဟာေတြက ေပၚလာ တတ္ပါတယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒီေလာကႀကီးမွာ လႊမ္းမိုးေနတာကေတာ့ အမ်ိဳးသားမ်ားသာ ျဖစ္တယ္။ အမ်ိဳးသမီး အုပ္စုက နည္းတယ္ ရုပ္ရွင္ရိုက္ တစ္ခုမွာ လူ၄၀ ရွိရင္ အမ်ိဳးသမီးေတြက ၁၀ေယာက္ ေလာက္ပဲ ပါတာကိုး ဒါမ်ိဳးကေတာ့ ရွိတယ္ ေနာက္ နည္းပညာပိုင္းေတြမွာလဲ အမ်ိဳးသမီးေတြ မရွိဘူး အမ်ိဳးသမီး ကင္မရာမန္းတို႔ အမ်ိဳးသမီး Lighting မရွိဘူးေလ အဲလို နည္းပညာပိုင္းမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ ထြက္လာရင္ ေကာင္းမွာပါ။
အေမး။ ။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ေလာကမွာ အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္ေတြ ျဖစ္ဖို႔ေကာ လိုအပ္လာၿပီလား။
အေျဖ။ ။ အခုခ်ိန္မွာ capacity building (အရင္းအျမစ္ တည္ေဆာက္မႈ) အေနနဲ႕ လုပ္လာတာေပါ့။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ကတည္းက work shop (အလုပ္ရံု ေဆြးေႏြးပြဲ) ေတြ လုပ္တယ္။ အျပင္က ပညာရွင္ေတြ ေခၚၿပီးေတာ့ Training (သင္တန္း) လုပ္တယ္။ ဒီမွာလဲ ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ေတြ လုပ္ၿပီးေတာ့ ပြဲေတြ က်င္းပ ေပးတယ္။ အဲလိုထဲမွာ ပါလာဖို႕ အေရးႀကီးတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကာယကံရွင္ ရဲ့ အားစိုက္မွဳက အေရးႀကီးတယ္ အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ႕ အားစိုက္ရမွာပါ။ ကြ်န္မတို႕လည္း ကိုယ့္ဘာသာ ဒီလမ္းကို ေရြးခ်ယ္ ခဲ့တာ ေလ။
အေမး။ ။ အမ်ိဳးသမီးေတြ အေနနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ ပါ၀င္လာဖို႔ စိန္ေခၚမႈေတြက ဘာေတြ ျဖစ္မလဲ။
အေျဖ။ ။ ႐ုပ္ရွင္ပညာကို သင္တဲ့နည္း ေလးနည္း ရွိတယ္ school လို႔ ေခၚတဲ့ ေက်ာင္းေတြမွာ သီအိုရီ သင္ရတယ္ Training လို႔ ေခၚတဲ့ သင္တန္းေတြမွာ အေတြ႕အႀကံဳေတြ သင္ရတယ္။ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ကေန ၿပီးေတာ့ တပည့္ေလးကို အလုပ္သင္ေလး အျဖစ္ ေမြးၿပီး သင္ေပးတဲ့ နည္းကို သံုးလာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္ ။ ေနာက္တစ္ခုက သူမ်ား ဘာေတြ လုပ္ေနလဲ သူမ်ား ဘယ္လို သ႐ုပ္ေဆာင္လဲ သူမ်ား ကင္မရာ ဘယ္လို Angle (ရႈေထာင့္) ယူလဲ သူမ်ား ဘယ္လို Plot (ဇာတ္လမ္း ၊ ဇာတ္ကြက္) ေတြကို တီထြင္သြားလဲ သူမ်ား ဘယ္လို editing (တည္းျဖတ္) လုပ္သြာလည္း ဆိုတာ ဒီလိုပဲ ႐ုပ္ရွင္ေတြ ၾကည့္ရင္း သင္သြားတာ ဒီ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ကို လာၾကည့္တာ ပိုၿပီး အက်ိဳးရွိတယ္လို႕ ကြ်န္မထင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲေလာက္ထိကို မျမင္တဲ့သူေတြက မ်ားပါတယ္။ ပင္မေရစီးေၾကာင္းထဲမွာ ရိုက္တဲ့သူ နည္းတယ္ အခြင့္အလမ္း ကလည္း နည္းတယ္။ ေနာက္ next Generation မွာေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ဒါ႐ိုက္တာေတြ ေပၚထြက္လာမွာပါ။
ေဒၚသင္းသင္းယု
အေမး။ ။ အန္တီတို႔ ေခတ္တုန္းကဆိုရင္ ႐ုပ္ရွင္နယ္ပယ္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ ပါဝင္မႈက နည္းတယ္ေျပာရမယ္။ အန္တီက ဒါ႐ုိက္တာ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ အဲဒါေလးကို အရင္ဆံုး ေျပာေပးပါဦး အန္တီ။
အေျဖ။ ။ ေအာင္ျမင္တာက ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အန္တီကေတာ့ ဘုရားေပးတဲ့ကံေပါ့။ ရတနာသံုးပါး ဂုဏ္ေက်း ဇူးနဲ႕ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက အမ်ိဳးသမီးေတြက သိပ္ၿပီး စိတ္မ၀င္စားလို႔ ျဖစ္မွာပါ။ အန္တီ ထင္တာ ေျပာတာပါ။ အန္တီက ပထမဆံုးက အကယ္ဒမီ မ်ားရွင္ ေဒၚ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ရုပ္ရွင္ ထုတ္လုပ္ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။
အေမး။ ။ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ဒီနယ္ပယ္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ အန္တီ ဘယ္လို ႀကိဳးစားခဲ့ပါသလဲ။
အေျဖ။ ။ အန္တီ့ ပင္ကိုစိတ္ဓါတ္က ဘာမဆို ကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ႕လုပ္တာကို ပိုအားရတယ္။ အဲဒီ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးေတာ့ ရွိတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ရုပ္ရွင္ေတြ ထုတ္လုပ္ရင္းနဲ႕ ဒီေနရာမွာ ဆို ဒီစကားေလး ဆို ဘယ္လို ေျပာမယ္၊ ဘယ္လို လုပ္မယ္ဆိုရင္းနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ုိက္တာျဖစ္သြားတယ္။ ကံအားေလ်ာ္စြာပဲ ရတနာသံုးပါး ဂုဏ္ေက်းဇူးနဲ႕ အန္တီ ရိုက္ခဲ့တဲ့ ကားေတြ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။
အေမး။ ။ အခုလက္ရွိ ရုပ္ရွင္ ေစ်းကြက္မွာ အမ်ိဳးသားဦးေဆာင္တဲ့ ဇာတ္ေတြက ပိုမ်ားေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ဦးေဆာင္တဲ့ဇာတ္ေပါ့ေလ အဲဒါက နည္းေနတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒါရုိက္တာ ဆိုတာလည္း အမ်ိဳးသားေပါ့ေလ။ အဲဒါမ်ိဳးပဲ ေတြ႕ရတာ မ်ားတယ္။ ဘာေၾကာင့္လို႔ အန္တီ ထင္ပါသလဲ။
အေျဖ။ ။ အဲလို ေျပာလို႔ မရဘူးေပါ့။ ရုပ္ရွင္မွာလည္း အမ်ိဳးသမီး ဦးေဆာင္တဲ့ ဇာတ္ေတြလည္း မ်ားပါတယ္။ ေဒၚဝါဝါဝင္းေရႊ၊
ေဒၚခင္သန္းႏု၊ ေဒၚခင္သီတာထြန္း၊ မစိုးတို႔ ထြန္းအိျႏၵာဗိုတို႔ေပါ့ စသျဖင့္ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ။ အန္တီတို႔ဆိုလည္း အရင္တုန္းက ႐ိုက္ခဲ့ပါတယ္။ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ ဦးေဆာင္တဲ့ ဇာတ္မ်ိဳးေပါ့။
အေမး။ ။ အန္တီ ဒါ႐ုိက္တာ လုပ္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္တုန္းကေပါ့ေလ။ အမ်ိဳးသမီး ဒါရုိက္တာ တစ္ဦး အေနနဲ႔ ဘယ္လို အခက္အခဲမ်ိဳးေတြ ရွိခဲ့ပါသလဲ။
အေျဖ။ ။ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက အခက္အခဲ ဒီေလာက္ထိ မရွိခဲ့ပါဘူး။ အန္တီတို႔ ရိုက္္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္တုန္းက စိန္ေခၚမႈေတြ အဲဒီေလာက္ ရွိခဲ့တယ္လို႕လည္း မခံစားရပါဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာ မခံစားတတ္လို႔ လားေတာ့ မသိဘူး။ အခု သူတို႔ အၿမဲတမ္း ေျပာတဲ့ စိန္ေခၚမႈဆိုတာ။ ဘာကို ဆိုလိုတာလဲ။ မင္းသမီးလား၊ ရုိက္ကြင္းလားေပါ့ေလ။ အန္တီေတာ့ သိပ္ နားမလည္ဘူး။
အေမး။ ။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အေနနဲ႕ ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ ပိုမို ပါ၀င္လာဖို႔ ဘာေတြ စိန္ေခၚမႈ ရွိမယ္ ထင္ပါလဲ။
အေျဖ။ ။ အန္တီကေတာ့ရွိမယ္ မထင္ပါဘူး။ အလုပ္လုပ္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ စိန္ေခၚမႈ ရွိတာပဲေလ။ အန္တီ ေတာင္ အသက္ ငါးဆယ္ေလာက္ဆို ဆက္လုပ္ဦးမွာ။ ၇၀ ေက်ာ္လာလို႔သာ နားလုိက္တာေလ။…. အခုလည္းပဲ ၾကည္ျဖဴသွ်င္တို႔ ဘာတို႔ လုပ္ေနတာပဲေလ။ ဒါေပမယ့္ နည္းေတာ့ နည္းတယ္ေပါ့ေလ။ အန္တီ ထင္တယ္။ ကားတစ္ကား ရိုက္တယ္ဆိုတာ ပါ၀င္ရတာ အမ်ားႀကီးပဲ။ အကုန္လံုးကို ႏုိင္နင္းေအာင္ ဖန္တီးရတာ အမ်ားႀကီးပဲေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ မလုပ္ခ်င္ၾကတာလည္း ပါမယ္ေလ။ … ဒါ႐ိုက္တာ ဆိုတာ ကားတစ္ကားလံုးကို တာ၀န္ယူရတဲ့အတြက္ တာ၀န္ အရမ္းႀကီးပါတယ္။ သူက King of the set ေလ။
အေမး။ ။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကေပၚမ်ာ ဘာမ်ား သံုးသပ္ေျပာၾကားခ်င္ပါလဲ။
အေျဖ။ ။ အားလံုးက သူ႔ဟာသူ ေတာ္ၾကတယ္ေပါ့ေလ။ အန္တီလည္း စိတ္ကုန္လားဆိုရင္ စိတ္မကုန္ပါဘူး။
အေမး။ ။ ဒီ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ေပၚမွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေလးလည္း ေျပာေပးပါဦး။
အေျဖ။ ။ အန္တီက ဂေရ႕စ္ကို (ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္) ကူညီတာပါ။ သူက အားလံုး စီစဥ္ရတာေပါ့ေလ။ အန္တီက သူ႔ကို ကူညီတာပါ။ … အန္တီ ရုိက္ထားတဲ့ ကားေလးတစ္ကား ဘယ္ကားျဖစ္ျဖစ္ သူက အျဖဴ၊ အမဲေလး လိုခ်င္တာေပါ့။ အဲဒါကို ကူညီရင္းနဲ႕ပါ။
ေဒၚခင္သီတာထြန္း
အေမး။ ။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ အမ်ိဳးသား ဦးေဆာင္တဲ့ ဇာတ္ေတြ မ်ားရတာ အန္တီ အေနနဲ႔ ဘာ့ေၾကာင့္လို႔ ထင္ပါသလဲ။
အေျဖ။ ။ အမ်ိဳးသားေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ ဇာတ္ေတြ မ်ားတာက ထံုးစံေပါ့။ ထံုးစံကို ေဖာက္ထြက္တဲ့ ကားကလည္း တစ္ကားမွ မရွိဘူး။ အမ်ိဳးသမီးႀကီးပဲ ဇာတ္ဆိုတာ ရွားပါတယ္။
အေမး။ ။ အန္တီတို႔ ေခတ္နဲ႔ အခုေခတ္ဆို ဘာေတြ ကြာျခားမႈေတြ ရွိမလဲ။
အေျဖ။ ။ အန္တီကေတာ့ ကာ႐ိုက္တာ အစံု ႐ိုက္ခဲ့တာ။ ႏြဲ႔တာရွားတယ္။ အန္တီက် ဖိုက္တင္ ကားေတြ ရိုက္တာမ်ားတယ္။ စရိုက္ကို အစံုရရမယ္ စြယ္စံုရတဲ့ မင္းသမီး တစ္လက္ဆိုရင္ ဇာတ္ကား အစအဆံုးမွာ မင္းသား အသစ္ကေလးနဲ႔ တစ္ေကြ႔ေကြ႔မွာ ဆံုခဲ့တယ္ဆိုရင္ အဲဒါ မင္းသမီးဇာတ္ ျဖစ္သြားမယ္။ ဇာတ္လမ္းကို ရွာယူရမွာေပါ့။
အေမး။ ။ မင္းသမီး ဇာတ္ေတြ ရွားေနရတာေကာ ဘာ့ေၾကာင့္လို႔ ထင္ပါသလဲ။
အေျဖ။ ။ ဘယ္လိုမွ ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိေတာ့လည္း ရွိတဲ့ဟာကို အေကာင္းလုပ္ၿပီးေတာ့ အားေပးရတာေပါ့။ ဒါမွလည္း ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္က ဆက္မွာေပါ့။ ဒီခုႏွစ္မွာ ဒီမင္းသမီးပဲ ရွိတာ ဆိုေတာ့ ဒီမင္းသမီးကိုပဲ အားေပးရတယ္ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေပ်ာက္သြားတာတို႔နဲ႔ ေလ်ာ့သြား တယ္။
အေမး။ ။ အရင္ေခတ္ကလို ဇာတ္ကားေကာင္းေတြ ေပၚထြက္မႈ နည္းလာတာကိုေရာ ဘယ္လို သံုးသပ္မလဲရွင္။
အေျဖ။ ။ အရင္ေခတ္တုန္းက ဗီဒီယုိေတြလည္း မရွိဘူး။ ပရိုဂ်ဴဆာ ကိုယ္တိုင္ကိုက ဇာတ္ကားကို အရမ္း ေကာင္းေစခ်င္တယ္။ သူ႔ကားေလးကို ေကာင္းေအာင္ ရိုက္ေပးပါလို႕ ဒါရိုက္တာကို ေျပာတယ္ ဒါရိုက္တာ ကလည္း ေသခ်ာ ရိုက္တယ္။ မင္းသား မင္းသမီးကလည္း ဒီရုပ္ရွင္ အတြက္ပဲ အားထုတ္တယ္။ အဲေတာ့ ဇာတ္ကား က ၾကည့္လိုက္တာနဲ႕ အဲဒီထဲ ေရာက္သြားသလို ေမ်ာ သြားတယ္။ အခုေခတ္ က်ေတာ့ အကုန္ အက်ေတြက ပိုမ်ားလာေတာ့ မင္းသား မင္းသမီး ရိုက္ရက္ မရဘူးလဲ သိရေတာ့ အကုန္အက်ခံမွ က်န္ေတာ့ မယ္။ ပိုက္ဆံ ျပန္မရမွာ ေၾကာက္ေတာ့ ဟာသကားေတြကိုပဲ ျဖစ္သြားေတာ့ ဂႏၱ၀င္ ဇာတ္ကားေတြက မက်န္ဘူး။
Credit - Mizzima News
No comments:
Post a Comment