#emg_opinions
ကုသုိလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ တစ္ခုခုရပါေစ
Written by - ဘစံေကာက္
စကၡဳအျမင္အာ႐ုံ မခ်ဳိ႕ယြင္းေသာ လူမွန္သမွ် ေနထြက္သည္ကုိလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္
ျမင္ဖူးၾကသည္။ ေနဝင္သြားသည္ကုိလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ျမင္ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
သုိ႔ဆုိလွ်င္ ေနတစ္ႀကိမ္ ထြက္ေပၚလာသည္ကုိျမင္တုိင္း ဤတစ္ေန႔ကုိအ႐ႈံးျဖင့္
ကုန္လြန္စိမ့္မည္။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ အျမတ္ျဖင့္ ကုန္လြန္စိမ့္မည္ဟု
ေတြးေတာဖူးၾကပါသည္လား။
ဒီလုိမွမဟုတ္၍ ေနတစ္ႀကိမ္ဝင္သြားသည္ကုိ ျမင္ရတုိင္း
ဒီကေန႔ျဖင့္ ငါကားျမတ္ေလၿပီ။ ဒီကေန႔ျဖင့္ ငါကား႐ႈံးေလၿပီဟူ၍မ်ား
ေတြးေတာဖူးၾကပါသည္လား။
စင္စစ္ ကြ်န္ေတာ္အပါအဝင္ လူသားအားလုံးတုိ႔သည္
ေနထြက္မွေနဝင္ “ဃရာဝါ သ သမၺႏၶ” ဟု ကိစၥျမားေျမာင္ လူတုိ႔ေဘာင္၏
အေရးကိစၥမ်ားထဲ၌သာ ျမဳပ္ခ်ည္တစ္ခါေပၚ ခ်ည္တစ္လွည့္ျဖင့္
က်င္လည္ကူးခပ္ေနၾကေလရာ တစ္ခါတစ္ရံ ေသဝပါးနီးေရာက္မွ ငါကားမွားျခင္းမက
မွားေလၿပီဟူ၍ ညည္းတြားတတ္ၾကသူက မ်ားပါသည္။ အကယ္၍မ်ား ေဆာင္းပါးအစမွာ
ေဖာ္ျပထားသလုိ တစ္ေန႔ခ်င္းတစ္ရက္ခ်င္း၏ အ႐ႈံးအျမတ္မွတ္တမ္း ကေလးကုိ
ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် သိရွိမွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ ခဲ့ၾကမည္ဆုိလွ်င္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အတြက္ ေနာင္တတရားမ်ား ကင္းစင္၍ စိတ္ႏွလုံးတံုးတံုးခ်ကာ
ေသမင္းကုိေသာ္လည္း အန္တုရင္ဆုိင္ ႏုိင္လိမ့္မည္ကား မုခ်မလြဲပင္။
ေရွးပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔က လူတစ္ေယာက္၏ တစ္ေန႔တာ အ႐ႈံးအျမတ္ကုိ ကုသုိလ္၊
ပညာ၊ ဥစၥာရျခင္း မရျခင္းႏွင့္ သတ္မွတ္ပုိင္းျဖတ္၍ တြက္ခ်က္တတ္ၾကပါသည္။
ဆုိပါစုိ႔။ တစ္ေန႔တာကုန္ဆုံး၍ အိပ္ရာကုိ ေက်ာခ်ၿပီး
အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းသုိ႔မေရာက္မီ ငါသည္ ဒီတစ္ေန႔တာအတြက္ ဥစၥာေကာ ရခဲ့ပါရဲ႕လားဟု
တစ္ေန႔အတြင္း သမၼာအာဇီဝမွ်တစြာ မိမိေခြ်းႏွဲစာ အဘယ္မွ်ရႏုိင္ခဲ့သည္ကုိေတြး၍
သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္စြာ ရရွိခဲ့ေသာဥစၥာ ပစၥည္းအနည္းငယ္မွ်ရွိခဲ့လွ်င္
ထုိတစ္ေန႔အတြက္ မိမိျမတ္ခဲ့ၿပီဟု ႏွလုံးသြင္း၍ စိတ္လက္ခ်မ္းသာစြာ
ညဥ့္ကုိကုန္လြန္သင့္ပါသည္။
ထုိ႔အတူပင္ ယေန႔မူ ဥစၥာဟူ၍ဆုိေလာက္ေအာင္
မရေခ်။ သုိ႔ေသာ္ ေလာကီအသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာ၊ ေလာကုတၱရာ သံသရာကုိ
ကူးေျမာက္ေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ အသိတရားပညာကုိမူကား ရခဲ့ေခ်ၿပီဟု
စိတ္ဝယ္ပုိင္ပုိင္ သိႏုိင္ခဲ့လွ်င္မူ ယေန႔ကား ငါျမတ္ေလၿပီဟုေတြး၍
ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္ေမာက်လ်က္ ညဥ့္ကုိ ကုန္လြန္သင့္ျပန္ပါသည္။
ဒီနည္းအတုိင္းပါပင္ “ငါကားယေန႔ ေကာင္းေသာစကားကုိဆုိ၏။ ေကာင္းေသာ မွန္ေသာ
အလုပ္ကုိလုပ္၏။ ေကာင္းေသာ အၾကံႏွင့္ယွဥ္ကာ ေမတၱာကုိ ျဖစ္ေစလ်က္
ဒါနကုိလည္းျပဳ၏။ သီလကုိလည္း ေဆာက္တည္၏။ ဘာဝနာကုိလည္း အျမဲမျပတ္ႀကိဳးစား
အားထုတ္၏။ မိမိသူတစ္ပါးခ်မ္းသာေၾကာင္းကုိ ျဖစ္ေစခဲ့ၿပီဟု
ျပဳခဲ့ေသာကုသုိလ္ကုိ ဆင္ျခင္လ်က္ ဤယေန႔ကား ငါ့အဖုိ႔ျမတ္ေလၿပီဟု
ႏွလုံးစိတ္ဝမ္းေအးခ်မ္းစြာျဖင့္ ထုိညဥ့္ကုိ ကုန္လြန္ေစသင့္၏ဟု ေရွးပညာရွိ
သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔က ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေလသည္။
ယခုေကာင္းမွ
ေနာင္ေကာင္းမည္။ ေနာင္ေကာင္းပါမွ ေနာင္ေႏွာင္းဘဝခ်မ္းသာရ၏။ ယခုမေကာင္းလွ်င္
ေနာင္လည္းမေကာင္းသျဖင့္ ေနာင္ေႏွာင္းဘဝ ဆင္းရဲရ၏ဟူလုိ။ ဤေနရာ၌
ဥစၥာဟူသည္ကား တရားသျဖင့္ေရာ မတရားသျဖင့္ပါ ရွာလွ်င္ရႏုိင္၏။ သုိ႔ေသာ္ ေရ၊
မီး၊ မင္း၊ ခုိးသူ၊ အေမြခံသားဆိုး သမီးဆုိးဟူေသာ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးႏွင့္
ဆက္ဆံရသျဖင့္ ပ်က္စီးလြယ္၏။ ကုသုိလ္တရားကား ကုိယ္ပုိင္ကုိယ္ဆုိင္ ဥစၥာျဖစ္၍
မည္သုိ႔ေသာရန္သူမွ် မဖ်က္ဆီးႏုိင္ေခ်။ အထူးသျဖင့္ ဝိပႆနာတရားကုိ
က်င့္ၾကံအားထုတ္၍ ရလာေသာမဂ္ဖုိလ္ ကုသုိလ္ဟူသည္ကား သံသရာဆင္းရဲအေပါင္းမွ
လြတ္ကင္းရာအမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္သုိ႔ အတားအဆီး အပိတ္အပင္မရွိ ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ေသာ
သတၱိထူး ရွိေပသည္။
ကုသုိလ္ဆုိရာ၌ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ျပဳလုပ္သျဖင့္
ရေသာကုသုိလ္ရွိသလုိ သူတစ္ထူး ျပဳေသာကုသုိလ္ကုိ ဝမ္းေျမာက္သျဖင့္ရအပ္ေသာ
ကုသုိလ္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိ၏။ ဤေနရာ၌ ထင္ရွားေအာင္ျပရလွ်င္ ေရွးအခါ တံငါရြာ
တစ္ရြာ၌ တံငါအလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းသူ ႏွစ္ဦးရွိရာ
တစ္ခုေသာဝါတြင္းကာလ ဥပုသ္ေန႔၌ တစ္ဦးေသာ တံငါသည္သည္ “ငါကား
သူ႔အသက္သတ္ျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးရသျဖင့္ အကုသုိလ္ကံသည္ ငါ့ကုိဖိစီး၏။
ယေန႔တစ္ရက္မွ် ဥပုသ္သီလ၌ ေဆာက္တည္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ကုိ ျပဳအံ့” ဟု
ေက်ာင္းသုိ႔သြား၍ ဥပုသ္ေစာင့္၏။ တစ္ဦးေသာ တံငါသည္မွာမူ “ငါကားသူ႔အသက္
သတ္ျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးရ၏။ တစ္ေန႔စာကုိပင္ အလ်ဥ္မီေအာင္ ႐ုန္းကန္ေနရသည္
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တစ္ေန႔တစ္ရက္မွ်ပင္ ဥပုသ္ေစာင့္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေခ်။
ငါ့အက်ဳိးေပးကံကား ည့ံဖ်င္းလြန္းေပစြ” ဟု မိမိကုိယ္မိမိ အျပစ္တင္လ်က္
ငါရွာသာထြက္ရ၏။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔စိတ္ကား ငါးဖမ္းရာတြင္မရွိ။ ေက်ာင္း၌
ဥပုသ္ေစာင့္ေနေသာ ဘဝတူတံငါသည္ ထံ၌သာ ေရာက္၍ ၾကည္ႏူးဝမ္းေျမာက္စိတ္ျဖင့္
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၌ စိတ္ၫြတ္၍ေနေလ၏။ ေက်ာင္း၌ ဥပုသ္ေစာင့္ေနေသာ တံငါသည္မူ
တရား၌လည္း စိတ္မေရာက္ႏုိင္။ သီလလည္း ေကာင္းစြာမေဆာက္ တည္ျဖစ္လ်က္
ဘဝတူတံငါသည္ျဖင့္ ဒီအခ်ိန္ဆုိလွ်င္ ငါးအေျမာက္အျမား ဖမ္းဆီးရမိ၍
ေနေလာက္ၿပီဟု ေတြးကာ ငါျဖင့္ယေန႔ဥပုသ္ေစာင့္မိတာ မွားေလၿပီဟု အကုသုိလ္၌
စိတ္ၫြတ္၍ ေနေလေတာ့သည္။
ဇာတ္ေပါင္းေသာ္ ဥပုသ္ေစာင့္ေသာ တံငါသည္သည္
ငရဲသုိ႔က်၍ ငါးဖမ္းေသာတံ ငါသည္မူကား နတ္ျပည္သုိ႔ လားေရာက္ရ၏ဟူလုိ။
ဤပုံျပင္ကုိ သတိရမိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ တစ္ခါက နံနက္ေစာေစာ
ေရေသာက္ခ်င္သျဖင့္ လမ္းေဘးေရအုိးစင္ တစ္ခုသုိ႔ဝင္၍ ေရေသာက္မည္ျပဳရာ
ေရအုိးစင္ကုိ အက်အန တံခါးလုပ္၍ ေသာ့ခတ္ထားသည္ကုိ ျမင္ေသာေၾကာင့္
အံ့အားသင့္သြားရ၏။ ကြ်န္ေတာ့္ကုိ ျမင္သျဖင့္ ပုိင္ရွင္က ကပ်ာကယာေသာ့လာ
ဖြင့္ေပးရင္း “ညဘက္ကုိ ေသာ့ခတ္မထားရင္ မနက္ဆုိ ေရအုိးေတြလည္း
႐ုိက္ခြဲပစ္ခ်င္ပစ္ခဲ့တယ္။ ေသာက္ေရခြက္ကုိလည္း ယူခ်င္ယူသြားတယ္။
အဖုံးကုိလည္း လႊင့္ပစ္ခဲ့လို႔မၾကာ မၾကာ အသစ္ျပန္လဲရတာနဲ႔
ခုလုိလုပ္ထားရပါတယ္” ဟုဆုိ၏။ ဘယ္ဘက္ကပဲၾကည့္ၾကည့္ ေသာက္ေရအလွဴ ဆုိသည္ကား
ခရီးသြားခရီးလာ ေရဆာငတ္မြတ္ၾကသူေတြအတြက္ တတန္တက ကုသုိလ္ယူရျခင္းျဖစ္ရာ
ေရကုိေသာက္ၿပီး ေရအုိးခြဲသြားသူတုိ႔ကုိ ဘယ္လုိမွနားမလည္ႏုိင္ေအာင္
ျဖစ္ရသလုိ ထုိအကုသုိလ္ အက်ဳိးေပးေၾကာင့္ ထုိသူတုိ႔သည္ သံသရာတြင္
အဘယ္မွ်နစ္မြန္း ဒုကၡေရာက္ၾကရဦးမည္ကုိ ေတြး႐ုံႏွင့္ပင္ ၾကက္သီးထေလာက္၏။
ကြ်န္ေတာ့္သား ရန္ကုန္ကုိအလည္သြားခုိက္ ေတြ႔ခဲ့ရေသာ ႏုိင္ငံျခားသူမူကား
လက္ထဲမွာကုိင္ထားေသာ ပလတ္စတစ္အိတ္ထဲမွအာ လူးေၾကာ္ကုိ ႏႈိက္ကာႏႈိက္ကာစားရင္း
ေဘးမွ Guideႏွင့္ သိခ်င္သမွ်ကုိ ေမးစမ္း၏။ အေတာ္သြား၍
အားလူေၾကာ္ကုန္ေသာအခါ အိတ္ခြံ ကုိပစ္ရန္ အမႈိက္ပုံးရွာ၏။ အမႈိက္ပုံးရွာ၍
မေတြ႕လွ်င္ ေဘးမွပါလာေသာ ျမန္မာအမ်ဳိး သမီး Guideက ထုိအိတ္ခြံအား
သူ႔ကုိေပးရန္ေတာင္း၏။ သူမက ေခါင္းခါျပၿပီး ထုိအိတ္ခြံကုိ
ေသခ်ာက်နစြာေခါက္ၿပီး သူမ၏ေဘး လြယ္အိတ္ထဲသုိ႔ထည့္ၿပီး ယူသြားသည္ဟု
ဆုိေလသည္။ အင္မတန္အတုယူအားက်စရာ ေကာင္းပါသည္။ ေကာင္းေသာအတုကုိယူ၍
မိမိကုိယ္တုိင္လည္း ထုိကဲ့သုိ႔ ျပဳမူေနထုိင္ဖုိ႔ အသိတရားရျခင္းသည္
ပညာရျခင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လူမ်ဳိးသည္
အင္မတန္ႀကီးပြားခ်င္၏။ တုိးတက္ခ်င္၏။ သူမ်ားတကာ တုိင္းျပည္ေတြ
ႀကီးပြားတုိးတက္ေနသည္ကုိျမင္လွ်င္ အလြန္သြားရည္က်၏။ သုိ႔ေသာ္
ထုိလူမ်ဳိးတုိ႔ ျပဳမူေနထုိင္က်င့္သုံးေသာ စည္း ကမ္းမ်ားကုိမူ ေကာင္းသည္၊
ေတာ္သည္ဟု သိေသာ္လည္း လုိက္နာက်င့္သုံးလုိစိတ္ကား အလွ်င္း မရွိေခ်။
ဆုိင္ကယ္စီးလွ်င္ ဦးထုပ ေဆာင္းမွ အႏၱရာယ္ကင္းမည္သိလ်က္
စီမံခ်က္ႏွင့္ဖမ္းစဥ္ ခဏသာ ဦးထုပ္ေဆာင္း ၏။ ေနာက္ေန႔ ေနာက္ေန႔မ်ားတြင္
မေဆာင္း ေတာ့ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ရန္ပုံေငြလုိေသာ အခါသုိ႔တည္းမဟုတ္
တုိင္းျပည္အခြန္ဘ႑ာ လုိေသာအခါ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး
အဖြဲ႔မ်ားဖြဲ႔ၿပီး လမ္းစုံလမ္းခြ ေနရာေကာင္းေကာင္းမွေစာင့္၍
ဖမ္းဆီးဒဏ္ေငြ႐ုိက္ျခင္းျဖင့္ ရန္ပုံေငြႏွင့္တကြ တုိင္းျပည္ဘ႑ာလည္း
အေတာ္ပင္ေလာက္ေလာက္ လားလားရတတ္၏။ ဤနည္းကားမဆုိးေခ်။ အစုိးရလည္း
အေဝဖန္ခံရျခင္းမွ ကင္းလြတ္၍ အခြန္မ်ားမ်ားရသျဖင့္
ေန႔စဥ္ဆုိသလုိပင္လုပ္လွ်င္ အေတာ္ဟန္က်ႏုိင္၏။
အခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္
ကုိယ္ကစည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ပရမ္းပတာလုပ္သမွ်ေသာ အမႈကိစၥဟူသမွ်သည္ ကုိယ့္အတြက္ေရာ
ကုိယ့္လူမ်ဳိး ကုိယ့္တုိင္းျပည္ပါ အက်ဳိးဆုတ္ယုတ္ ေစသည္ဟုသိ၍
ဆင္ျခင္ႏုိင္ၾကလွ်င္ အသိဥာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံသည္ဟု ဆုိရန္ရွိေသာေၾကာင့္
ထုိတစ္ေန႔ ဆင္ျခင္ႏုိင္လွ်င္ ထုိတစ္ေန႔အတြက္ပညာျဖင့္ ေနသူ၊ ျမတ္သူ
ျဖစ္ႏုိင္၍ ထုိတစ္ေန႔အတြက္ ျမတ္၏ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။
ထုိ႔အတူပင္
သူတစ္ပါးျပဳေသာ ကုသုိလ္ကုိ ကုိယ္ကမဖ်က္ဆီးဘဲ ထုိကဲ့သုိ႔ကုသုိလ္ျပဳႏုိင္
သူ၏လုပ္ငန္းကိစၥ၌ ကုိယ္ကဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖင့္ သာဓုေခၚႏုိင္လွ်င္
ထုိတစ္ေန႔အတြက္ ကုသုိလ္ျပဳသူနည္းတူ ကုိယ္လည္းကုသုိလ္ ရႏုိင္သျဖင့္
ျမတ္ေသာသူ ျဖစ္ႏုိင္သည္။
ဆုိခဲ့သလုိပင္ သမၼာအာဇီဝက်ေသာ ရွာေဖြရလာေသာ
ဥစၥာေငြေၾကးကုိ နည္းသည္မ်ားသည္ သေဘာမထားဘဲ အလုိေလာဘကုိ
သိမ္းလ်က္ရသမွ်ႏွင့္ ေက်နပ္ေရာင့္ရဲတတ္လွ်င္ လူမခ်မ္းသာေသာ္လည္း
စိတ္ခ်မ္းသာသျဖင့္ ဥစၥာရသည္ပင္ မည္ပါ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္
ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ကုသုိလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ တစ္ခုခုရေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္
ေနထုိင္ျခင္းျဖင့္ သံသရာေကာင္းေအာင္ သာမက လက္ရွိမိမိအပါအဝင္
လူမ်ဳိးႏွင့္တုိင္းျပည္ပါ ေကာင္းလာႏုိင္သည္ဟု အရွည္ကုိေမွ်ာ္ေတြး၍
ေနထုိင္လုပ္ကုိင္သြားၾကပါဟု တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment