Saturday, September 20, 2014

သတၱိရွိရင္ ဒီဘိတ္လုပ္ၾကည့္ပါ

စာေတြ စဖတ္ခါစက ကြန္ျမဴနစ္စာေပေတြ အဖတ္မ်ားတာေၾကာင့္ Dialectical Materialism ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ ‘အႏုပဋိေလာမ ႐ုပ္ဝါဒ’ ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေၾကာင့္ အဲဒီေဝါဟာရရဲ႕ တေစၦေျခာက္ျခင္းကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံခဲ့ရတယ္။ ဆရာေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကို အတိုခ်ဳံ႕ၿပီးေတာ့ ေျပာရရင္ေတာ့ ဒိုင္ယာလက္တစ္ဆိုတာ မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာကိုမဆို ႐ႈျမင္ပုံ ႐ႈျမင္နည္း၊ သုံးသပ္ပုံ သုံးသပ္နည္းလို႔လည္း မွတ္သားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ ဒိုင္ယာလက္တစ္ (Dialectic) ဆိုတာကို ‘ေဆြးေႏြး ျငင္းခုံျခင္းမွသည္ အမွန္တရားကို ရွာေဖြျခင္းနည္း’ လို႔လည္း နားလည္ သေဘာေပါက္ ထားခဲ့တယ္။

Merrriam-Webster Dictionary မွာ “a method of examining and discussing opposing ideas in order to find the truth” လို႔ ဖြင့္ဆိုထားၿပီး အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ႀကီး ဆိုကေရးတီးရဲ႕ နည္းစနစ္လို႔လည္း ဆိုထားေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေခတ္မီေနေသးတဲ့ စနစ္တစ္ခုလို႔လည္း ဆိုရမယ္ ထင္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က လူငယ္ေတြကို ဒိုင္ယာလက္ တစ္နည္းေတြနဲ႔ ဘာကိုမဆို ပိုင္းျဖတ္ေဝဖန္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ ေစခ်င္တယ္။ ဟိုလူကေျပာတယ္၊ ယုံလိုက္။ ဒီလူကဆိုတယ္၊ လက္ခံလိုက္ ဆိုတာမ်ဳိးကို မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ဘယ္သူေတြက ဘာေတြေျပာေျပာ အျပဳသေဘာကိုလည္း လက္ခံ၊ အပ်က္သေဘာကိုလည္း ဆင္ျခင္၊ ကိုယ္မွန္ တယ္ထင္တာကိုယူ၊ မမွန္ဘူးထင္တာကို ျပန္ၿပီး ႏႈတ္လွန္ထိုးႏိုင္မွ ပညာဆိုတာကို သိၾကေစခ်င္တယ္။
ပုဂၢဳိလ္ယုံၾကည္မႈ၊ ကိုးကြယ္မႈေတြဆိုတာ အႏၲရာယ္ ရွိေၾကာင္း လူငယ္ေတြ နားလည္ၾကေစခ်င္တယ္။ လူဆိုတာက ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ သေဘာေတြ ရွိတာေၾကာင့္ ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က သေဘာတရားေတြကို မသုံးသပ္ မဆင္ျခင္တတ္ရင္ အမွားကို အမွန္ထင္တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္အရာမွ မၿမဲတဲ့ သေဘာတရားေတြကိုလည္း ဒိုင္ယာလက္တစ္ နည္းေတြနဲ႔ပဲ ဆင္ျခင္ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ကိုယ္တိုင္ ဆင္ျခင္ႏိုင္မႈ နည္းေနရင္ ျငင္းခုံလိုက္ေစခ်င္တယ္။
ျမန္မာ့ ပညာေရးေလာကမွာ ခုထက္ထိ ဒိုင္ယာလက္တစ္ နည္းေတြနဲ႔ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ႏိုင္ေအာင္ သင္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ေတာ့၊ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေဖာက္၊ ကိုယ္တိုင္ ေလွ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကဖို႔ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီလို လုပ္ႏိုင္ေအာင္ စာဖတ္ၾကရမယ္။ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးႏိုင္ရမယ္။ ျငင္းခုံျခင္းကေန အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာေတြကို ေတြ႕ျမင္လာေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးရမယ္။ လူငယ္ေတြ ၾကားထဲမွာ ျငင္းခုံျခင္း ဒႆနကို ေမြ႕ေလ်ာ္ေအာင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ဖို႔ လိုၿပီထင္ပါတယ္။
ပညာရွင္ ဆိုကေရးတီးက “အမွန္ တရား” ဆိုတာ အလြန္တန္ဖိုး ျမင့္မားတယ္။ ရွာေဖြနည္း၊ ဆင္ျခင္နည္း၊ ယုတၱိေဗဒနည္း၊ ေဆြးေႏြး အေျဖရွာနည္းေတြနဲ႔ပဲ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ အဲဒီနည္းေတြကို ဒိုင္ယာလက္ တစ္နည္းနဲ႔သာ အေျဖရွာႏိုင္မယ္လို႔လည္း ဆိုထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ေခတ္က ေစ်းထဲမွာထိုင္ၿပီး ေတြ႕သမွ် လူေတြကို ျငင္းခုံေနတာ လူငယ္ေတြအတြက္ သူက ဟီး႐ိုးျဖစ္ေပမယ့္၊ လူႀကီးေတြ အတြက္ေတာ့ မ်က္စိ စပါးေမြးစူးစရာ ျဖစ္ေနတာေပါ့။
ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ မွန္းဆ ေတြးေတာမႈေတြကို ဆိုကေရးတီးက လက္မခံဘူး။ ျဖစ္တန္ရာ ရွိတယ္ ဆိုတာထက္ ျဖစ္ႏိုင္တာေတြကို တည္ေဆာက္ရင္းက အေျဖထုတ္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္တာ သူ႔နည္းပဲ။ အဲဒီနည္းကိုပဲ ဒိုင္ယာလက္တစ္လို႔ ေခၚတာ။
လူႀကီး ဆိုတာက အစဥ္အလာ ဆိုတာကို စြဲၿမဲစြာ ခံယူထားတတ္တယ္။ အစြဲႀကီးတယ္ေပါ့။ လူငယ္ေတြကေတာ့ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို သေဘာက်တယ္။ ပုံေသ၊ တရားေသ သေဘာတရားေတြကို လက္မခံတတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈဆိုတိုင္း ေခါင္းေထာင္ ၾကည့္တတ္တယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို စူးစိုက္တယ္၊ ရင္ခုန္တယ္၊ လိုက္ပါ စီးေမ်ာေလ့ ရွိတယ္။
ဆိုကေရးတီးဟာ လူႀကီးျဖစ္ေပမယ့္ လူငယ္ေတြကို မ်က္စိဖြင့္ေပးတယ္။ ေတြးတတ္ေအာင္ လုပ္ေပးတယ္။ ျငင္းခုံတတ္ေအာင္ သင္ေပးတယ္။ ဆင္ျခင္တတ္ေအာင္ ညႊန္ျပေပးတယ္။ ဒီေခတ္မွာလည္း လူငယ္ေတြကို ေလးစားတန္ဖိုးထားၿပီး ဒိုင္ယာလက္တစ္ ျဖစ္ေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးတဲ့ ဆရာမ်ဳိးေတြကို အမ်ားႀကီး ေမွ်ာ္လင့္မိတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ တကၠသိုလ္ေတြမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႏႈတ္ပိတ္ျခင္း ခံထားရတဲ့ ဒီဘိတ္ (Debate) အေလ့အထေတြကို ျပန္လည္ ပ်ဳိးေထာင္ လမ္းဖြင့္ေပးဖို႔ လိုၿပီထင္ပါတယ္။
ခုတစ္ေလာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကို မေထာက္ခံဘူးဆိုတဲ့ စကားေတြကို ၾကားေနရပါတယ္။ အစိုးရကလည္း သူပိုင္တဲ့မီဒီယာ၊ သူႏိုင္တဲ့ ပညာရွင္ေတြကို ပြဲထုတ္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ထုတ္ထားတဲ့ ဥပေဒကို ဘယ္ေလာက္ က်ဳိးေၾကာင္း ခိုင္လုံတယ္ဆိုတာ တင္ျပဖို႔ ႀကဳိးစားေန႐ုံမက၊ အတည္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ တကၠသိုလ္ေတြကို လိုက္ၿပီး ေထာက္ခံခိုင္းေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒီလို လုပ္လိုက္မွ ေက်ာင္းသားေတြကို သြားဆြသလိုျဖစ္ၿပီး ကန္႔ကြက္ ဆန္႔က်င္မႈေတြကို ပိုၿပီးတိုးပြားသြားေစတယ္။
ကန္႔ကြက္သူေတြက အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ ေရးဆြဲသူေတြကို လက္မခံႏိုင္ဘူး ဆိုတာကစတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကို ဆရာမ်ား အစည္းအ႐ုံးက ေျမႇာက္မေပးပါဘူးလို႔ ျငင္းခ်က္ ထုတ္ထားေပမယ့္၊ ေက်ာင္းသားေတြ ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပေနၾကတာကို ေထာက္ခံတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြလည္း ၾကားေနရတယ္။ ပညာေရး ဥပေဒကို လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းျပၾကဖို႔ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီလို ရွင္းျပရာမွာလည္း ေက်ာင္းသားေတြ ဆရာေတြ ပါဝင္တဲ့ ဒီဘိတ္တစ္ခုနဲ႔ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံျခင္း လုပ္ခိုင္းလိုက္ရင္ သူတို႔ဘာကို မေက်နပ္တာလဲ၊ ငါတို႔ ဘာကို ျပင္ရမလဲဆိုတာ ပိုၿပီးေတြးေတာ ဆင္ျခင္ႏိုင္မယ္ ထင္တယ္။
အစိုးရအဖြဲ႕နဲ႔ အစိုးရ မီဒီယာေတြကေန သူတို႔ ေမြးထားတဲ့ ပညာရွင္ ဆိုသူေတြကို ဖိတ္ေခၚၿပီး အမ်ဳိးသားပညာေရး မူၾကမ္း ေကာင္းေၾကာင္းကို ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္သလို၊ အမ်ဳိးသားပညာေရး မူၾကမ္းကို လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း ေအာ္ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဆရာေတြကိုလည္း ႐ုပ္သံမီဒီယာ တစ္ခုခုက ဖိတ္ေခၚၿပီး ဒိုင္ယာလက္တစ္နည္း မက်သည့္ တိုင္ေအာင္ ဒီဘိတ္ နည္းေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ ေဆြးေႏြးခိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အေျဖတစ္ခုခု ရလာလိမ့္မယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္။
(တင္ညြန္႔)
-------------------------------
ဤက႑ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ စာေရးသူ၏ ကိုယ္ပိုင္ယူဆခ်က္ အာေဘာ္မ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး The Voice ၏ အာေဘာ္ မဟုတ္ပါ။
Credit - The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment