၀န္ႀကီးဌာနမ်ားတြင္ခန္႔
ထားမည့္အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ရာ ထူးအတြက္ အေတြ႕အႀကဳံရင့္ က်က္သည့္
ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းမ်ားကို သာ ေရြးခ်ယ္တာ၀န္ေပးအပ္သြား မည္ျဖစ္ၿပီး
ဦးသိန္းစိန္အစုိးရ သက္တမ္းမကုန္မီစတင္ခန္႔အပ္ မည္ဟု သတင္းရရွိသည္။
လက္ရွိအစုိးရသက္တမ္း ၁၉လသာက်န္ေတာ့ခ်ိန္တြင္၀န္ ႀကီးဌာနမ်ား၌ ၀န္ႀကီးအေျပာင္း အလဲျဖစ္ေသာ္လည္း မူ၀ါဒမ ေျပာင္းဘဲ ဆက္လက္လည္ပတ္ ႏုိင္ရန္ အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ရာ
ထူးခန္႔အပ္ေရးကို စဥ္းစားေဆာင္ ရြက္ေနၿပီး အတြင္း၀န္စနင္က်င့္ သုံးသည့္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံမ်ားကဲ့ သုိ႔ အေတြ႕အႀကဳံရွိႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္း မ်ားကုိသာေရြးခ်ယ္တာ၀န္ေပး မည္ဟု ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးရဲ ထြဋ္ကေျပာသည္။
ထုိ႔အျပင္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအတြင္း ရာထူးတစ္ခုအတြက္ဖြဲ႕ စည္းပုံ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲျခင္းမွာ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ မသက္ဆုိင္ဘဲ လက္ရွိ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒအရ၀န္ႀကီး၊ ဒု၀န္ႀကီးခန္႔ ထားမႈမ်ားတြင္သာ လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပရေၾကာင္း ဦးရဲထြဋ္ကဆုိသည္။
ျပည္လည္ခန္႔အပ္မည့္အၿမဲ တမ္းအတြင္း၀န္မွာ ၀န္ႀကီးဌာ နတစ္ခုလုံးတြင္ အႀကီးဆုံးျဖစ္ၿပီး ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ အထက္မွ ေန၍ စီမံခန္႔ခြဲရမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံေရးတြင္၀န္ႀကီး ခ်ဳပ္ဦးႏုလက္ထက္၌ အၿမဲတမ္း အတြင္း၀န္ႏွင့္ပါလီမန္အတြင္း ၀န္ႏွစ္မ်ဳိးရွိခဲ့ၿပီး ၿဗိတိသွ်စနစ္ကို ယူ၍ က်င့္သုံးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ထုိ စဥ္က အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္မ်ား ကို ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းမ်ားသာခန္႔အပ္ ခဲ့ၿပီး ပါလီမန္အတြင္း၀န္မွာ အ ရပ္သားမ်ားထဲမွ ပညာတတ္အ ခ်ဳိ႕ကို လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာဆက္ဆံ ေရးအတြက္ခန္႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီ လက္ထက္တြင္ အၿမဲတမ္းအ တြင္း၀န္မ်ားကို ဆက္လက္ခန္႔ ထားခဲ့ေသာ္လည္း တပ္မေတာ္မွ အရာရွိမ်ားကပါ လာေရာက္တြဲ ဖက္လုပ္ကုိင္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္း နအဖအစုိးရလက္ ထက္တြင္ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရး မွဴးခ်ဳပ္မ်ားကို ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴးတာ၀န္ ေပး၍ အတြင္း၀န္ဆန္ဆန္ခန္႔အပ္ သုံးစြဲမႈရွိခဲ့သည္။
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ အစုိးရအဖြဲ႕ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏွင့္ အေျပာင္းအလဲတုိ႔တြင္လႊတ္ ေတာ္သေဘာထားရယူရၿပီးအၿမဲ တမ္းအတြင္း၀န္မွာ ယခင္ပါလီ မန္ေခတ္တြင္ ဒု၀န္ႀကီးအဆင့္ႏွင့္ ညီေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ဦး၀င္းထိန္ကေျပာ သည္။ ‘‘အခုက ဒု၀န္ႀကီးရွိေတာ့ ဒီအတြင္း၀န္ခန္႔တာက လႊတ္ေတာ္ကို တင္ခ်င္လည္းရတယ္။ မတင္ လည္းရတာေပါ့’’ဟု ၎ကဆို သည္။
Credit - 7DAY DAILY
လက္ရွိအစုိးရသက္တမ္း ၁၉လသာက်န္ေတာ့ခ်ိန္တြင္၀န္ ႀကီးဌာနမ်ား၌ ၀န္ႀကီးအေျပာင္း အလဲျဖစ္ေသာ္လည္း မူ၀ါဒမ ေျပာင္းဘဲ ဆက္လက္လည္ပတ္ ႏုိင္ရန္ အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ရာ
ထူးခန္႔အပ္ေရးကို စဥ္းစားေဆာင္ ရြက္ေနၿပီး အတြင္း၀န္စနင္က်င့္ သုံးသည့္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံမ်ားကဲ့ သုိ႔ အေတြ႕အႀကဳံရွိႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္း မ်ားကုိသာေရြးခ်ယ္တာ၀န္ေပး မည္ဟု ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးရဲ ထြဋ္ကေျပာသည္။
ထုိ႔အျပင္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအတြင္း ရာထူးတစ္ခုအတြက္ဖြဲ႕ စည္းပုံ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲျခင္းမွာ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ မသက္ဆုိင္ဘဲ လက္ရွိ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒအရ၀န္ႀကီး၊ ဒု၀န္ႀကီးခန္႔ ထားမႈမ်ားတြင္သာ လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပရေၾကာင္း ဦးရဲထြဋ္ကဆုိသည္။
ျပည္လည္ခန္႔အပ္မည့္အၿမဲ တမ္းအတြင္း၀န္မွာ ၀န္ႀကီးဌာ နတစ္ခုလုံးတြင္ အႀကီးဆုံးျဖစ္ၿပီး ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ အထက္မွ ေန၍ စီမံခန္႔ခြဲရမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံေရးတြင္၀န္ႀကီး ခ်ဳပ္ဦးႏုလက္ထက္၌ အၿမဲတမ္း အတြင္း၀န္ႏွင့္ပါလီမန္အတြင္း ၀န္ႏွစ္မ်ဳိးရွိခဲ့ၿပီး ၿဗိတိသွ်စနစ္ကို ယူ၍ က်င့္သုံးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ထုိ စဥ္က အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္မ်ား ကို ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းမ်ားသာခန္႔အပ္ ခဲ့ၿပီး ပါလီမန္အတြင္း၀န္မွာ အ ရပ္သားမ်ားထဲမွ ပညာတတ္အ ခ်ဳိ႕ကို လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာဆက္ဆံ ေရးအတြက္ခန္႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီ လက္ထက္တြင္ အၿမဲတမ္းအ တြင္း၀န္မ်ားကို ဆက္လက္ခန္႔ ထားခဲ့ေသာ္လည္း တပ္မေတာ္မွ အရာရွိမ်ားကပါ လာေရာက္တြဲ ဖက္လုပ္ကုိင္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္း နအဖအစုိးရလက္ ထက္တြင္ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရး မွဴးခ်ဳပ္မ်ားကို ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴးတာ၀န္ ေပး၍ အတြင္း၀န္ဆန္ဆန္ခန္႔အပ္ သုံးစြဲမႈရွိခဲ့သည္။
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ အစုိးရအဖြဲ႕ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏွင့္ အေျပာင္းအလဲတုိ႔တြင္လႊတ္ ေတာ္သေဘာထားရယူရၿပီးအၿမဲ တမ္းအတြင္း၀န္မွာ ယခင္ပါလီ မန္ေခတ္တြင္ ဒု၀န္ႀကီးအဆင့္ႏွင့္ ညီေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ဦး၀င္းထိန္ကေျပာ သည္။ ‘‘အခုက ဒု၀န္ႀကီးရွိေတာ့ ဒီအတြင္း၀န္ခန္႔တာက လႊတ္ေတာ္ကို တင္ခ်င္လည္းရတယ္။ မတင္ လည္းရတာေပါ့’’ဟု ၎ကဆို သည္။
Credit - 7DAY DAILY
No comments:
Post a Comment