Sunday, September 14, 2014

[ ဗု ဒၶ ၏ အ ဆံု း အ မ ေ တ ာ္ မ် ာ း - ၁ ၈ ၁ ]


ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈ၏ မွတ္ေက်ာက္
=====================================================

- မင္းနန္(ေမာ္ကြၽန္း) ေရးသားသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ၁၅ ႏွစ္ခန္႔က ျဖစ္ပါ သည္။ ထုိစဥ္က ကြၽန္ေတာ္၏ အိမ္ခန္းကေလးတြင္ ၾကမ္းပိုး တို႔ ကြန္းခိုခဲ့ပါသည္။ တစ္ေန႔ အလုပ္အား ရက္တြင္ ထုိၾကမ္းပိုးတို႔ကို ရွင္းလင္းသည္။ ထုိသို႔ရွင္းလင္းရာ၌ အကုသိုလ္လည္းမျဖစ္ ေစရ၊ ၾကမ္းပိုးတို႔လည္း ကင္းစင္ေစရမည္ ဟူေသာမူကို ခ်မွတ္လ်က္၊ ၾကမ္းပိုးတို႔ကို မသတ္ျဖတ္။ ေရခြက္တစ္လံုးထဲတြင္ ေရ စပ္စပ္ထည့္ထားလ်က္ ဖမ္းမိေသာ ၾကမ္းပိုး တို႔ကို ထိုေရခြက္ထဲ ထည့္သည္။ ေရမ်ား မ်ားထည့္လွ်င္ ၾကမ္းပိုးတို႔ ေရနစ္ေသမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။



ေရစပ္စပ္သာ ထည့္ထားသျဖင့္ ၾကမ္းပိုးတို႔မွာ ေရခြက္အေပၚသို႔ တက္မလာ ႏုိင္။ ၾကမ္းပိုးေကာင္ေရ အေတာ္မ်ားမ်ားရွိ လာေသာအခါ၊ အိမ္ႏွင့္ အတန္ေဝးေသာ ျမက္ခင္းျပင္ထဲသို႔ ၾကမ္းပိုးမ်ားကို လႊင့္ပစ္ သည္။

ထုိသို႔ျပဳေနစဥ္အခိုက္မွာပင္ ကြၽန္ ေတာ့္ထံသို႔ ဧည့္သည္တစ္ဦး ေရာက္လာပါ သည္။ သူက ကြၽန္ေတာ့္ထက္ အသက္ႀကီး သည္။ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ စာပိုဖတ္ေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ေလးစားေသာ ''စာဖတ္သမား တစ္ဦး''လည္း ျဖစ္ပါ၏။ ကြၽန္ေတာ့္အျပဳအ မူကိုျမင္ေတာ့ သူက ဤသို႔ ေျပာပါသည္။

''မင္းကြာ အပင္ပန္းခံၿပီး ျမက္ ခင္းထဲ သြားၿပီးလႊင့္ပစ္ေနေသးတယ္။ အခု မင္းလုပ္ေနတာလဲ ၾကမ္းပိုးေတြကို သတ္ေန တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ''

''ဗ်ာ...ကြၽန္ေတာ္က သူတို႔ ကို မသတ္ခ်င္တဲ့အတြက္ အခုလို တကူးတ ကဖမ္းၿပီး ျမက္ေတာထဲ လႊင့္ပစ္ေနတာေလ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ သတ္တာနဲ႔ တူေနရမွာလဲ''

''ဟ... ၾကမ္းပိုးဆိုတာ ေသြး စုပ္ရမွ အသက္ရွင္တာေလ။ ျမက္ေတာထဲ မွာ ဘာေသြးမွ စုပ္စရာမရွိလို႔ ၾကာေတာ့အ စာငတ္ၿပီး ေသဖို႔ပဲ ရွိေတာ့တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သတ္တာနဲ႔ တူေနတာပဲ။ ဘာမွ မထူးဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တာ''

သူ႔စကားၾကားရေတာ့ စိတ္မွာ အတန္ငယ္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္မိသည္။

သို႔တေစ ထုိအျပဳအမူအတြက္ မိမိ၏ေစတ နာကို မိမိယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္ စိတ္တြင္ သို႔ေလာ သို႔ေလာ သံသယျဖစ္ဖြယ္ မရွိ။ ကြၽန္ေတာ့္အေန
ျဖင့္မိမိ၏အိမ္ခန္းေလးထဲတြင္ ၾကမ္းပိုးကင္းရွင္းေစလုိေသာ
ရည္ရြယ္ခ်က္သာရွိသည္။

ၾကမ္းပိုးေတြကို ေသေစလို ေသာေစတနာမရွိ။ ထုိဧည့္သည္မွာ
စာစံုဖတ္ေသာ္လည္း အေတြးေခါင္လြန္းသူ ျဖစ္ဟန္တူပါ၏။

ပါဏာတိပါတကံ ေျမာက္ ေစေသာ အခ်က္တို႔ကို သိဟန္မတူ။ ပါဏာ တိပါတကံ ေျမာက္ေစရန္မွာ ေသေစလိုေသာ ေစတနာရွိရမည္။ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေသ ေစရန္အားထုတ္မႈရွိရမည္။ သတၱဝါလည္း ေသဆံုးရမည္။

ယခု... ကြၽန္ေတာ္၌ ၾကမ္းပိုး မ်ားကို ေသေစလိုေသာ ေစတနာမရွိ။ ေသ ေစရန္လည္း လက္ျဖင့္ ဖိညႇစ္သတ္ျဖတ္ျခင္း မျပဳ။ ၾကမ္းပိုးေတြလည္း မေသ။ သို႔စဥ္လ်က္ လက္ေတြ႕မက်ေသာ အေတြးျဖင့္ ၾကမ္းပိုး အရွင္ေတြကို အိမ္ခန္းမွဖယ္ရွားကာ ျမက္ ေတာထဲ လႊင့္ပစ္သည္ကို ''သတ္တာနဲ႔အ တူတူပဲ''ဟု မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္မူ ၾကမ္းပိုး ေတြကို ယခုကဲ့သုိ႔ မသတ္ဘဲ ေကာက္ယူ လႊင့္ပစ္သည့္အတြက္ ေနာင္တရစရာ မရွိပါ ေခ်။ သူတစ္ပါးအသက္ သတ္ျခင္းဟူေသာ ပါဏာတိပါတကံကို မက်ဴးလြန္ေသာေၾကာင့္ ပူပန္ဆင္းရဲရျခင္းလည္း မရွိ။ မေကာင္းမႈ တစ္ခုျပဳလိုက္မိပါၿပီေကာ...ဟူ၍လည္း ေသာကေရာက္စရာ မရွိပါ။ ထုိအခ်က္မ်ား အေပၚ တည္မွီလ်က္ ကြၽန္ေတာ္၏ ထိုအျပဳ အမူသည္ ''မေကာင္းမႈ'' မဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ ရွားပါသည္။

စင္စစ္ ''ေကာင္းမႈ''ဟူသည္ အ ဘယ္နည္း။ မေကာင္းမႈဟူသည္ အဘယ္ နည္းဟူ၍ ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲျခားသတ္မွတ္ ရန္မွာ ခက္ခဲေလးနက္လြန္းေသာ အရာမ ဟုတ္ပါေခ်။ အခ်ဳိ႕သူေတြကမူ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈဟူသည္ကို ပုံေသသတ္မွတ္ႏိုင္ ျခင္းမရွိ။ တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာ တစ္ရြာ တစ္ပုဒ္ဆန္းဟု ဆိုတတ္ၾကပါသည္။

ဘာသာတရားတစ္ခုတြင္ ''မ ေကာင္းမႈ''ဟု သတ္မွတ္ထားေသာ အရာကို အျခားဘာသာတရားမ်ားက ''မေကာင္းမႈ'' ဟု သတ္မွတ္ထားျခင္းမရွိေၾကာင္း။ ဥပမာ အားျဖင့္ ေငြတိုးေပးစားမႈကို ဘာသာတရား တစ္ခု အျပစ္ႀကီးေသာ မေကာင္းမႈတစ္ခု အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားလင့္ကစား၊ အျခားဘာ သာတရားမ်ားတြင္ အျပစ္ႀကီးေသာ မ ေကာင္းမႈအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိ ေၾကာင္း၊ သားငါးမ်ားကို သတ္ျဖတ္စား ေသာက္မႈကို အျပစ္ရွိသည္ဟု ယူဆထားသူ တို႔ရွိသလို သားငါးမ်ားကို သတ္ျဖတ္စား ေသာက္ျခင္းကို အျပစ္မရွိဟု ယူဆထားသူ တို႔ရွိေၾကာင္း လူမႈေရးတြင္လည္း လက္မထပ္ အတူေနစနစ္ကို က်င့္သံုးသူတို႔က သူတို႔ ေနနည္း မွန္ကန္သည္ဟု သူတို႔ႏိုင္ငံေရေျမ ဓေလ့ထံုးစံအရ ခံယူထားေသာ္လည္း လက္ မထပ္အတူေနစနစ္ကို အျပစ္တစ္ခုဟု ျမင္ လ်က္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆန္႔က်င္ေသာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း လည္းရွိေနေၾကာင္း ေထာက္ ျပေျပာဆိုၾကပါသည္။

စင္စစ္ေကာင္းမႈႏွင့္ မေကာင္း မႈကို ခဲြျခားေသာ မွတ္ေက်ာက္ရွိပါ၏။ ဓမၼ ပဒလာ အထက္ပါ အဆံုးအမေတာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက ေကာင္းမႈႏွင့္ မေကာင္းမႈ ကို ခဲြျခားႏိုင္ေသာ ''မွတ္ေက်ာက္''ကို ၫႊန္ ျပေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အၾကင္အမႈ တစ္ခုကိုျပဳလုပ္၏ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္ရလွ်င္ ထိုအမႈသည္ မေကာင္း၊ မ်က္ရည္စက္လက္ႏွင့္ ငိုေၾကြး ရလွ်င္ ထုိအမႈသည္မေကာင္း၊ ဆင္းရဲဒုကၡ ခံရလွ်င္ ထုိအမႈသည္မေကာင္း။ ဤအခ်က္ မ်ားသည္ မေကာင္းမႈဟု ခြဲျခားသတ္မွတ္ ႏုိင္ေသာ မွတ္ေက်ာက္ျဖစ္ပါ၏။

အၾကင္အမႈတစ္ခုကို ျပဳလုပ္၏။ ထုိသို႔ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ေနာင္တတစ္ဖန္ မပူပန္ရလွ်င္ ထုိအမႈသည္ ေကာင္း၏။ မ်က္ ရည္စက္လက္ႏွင့္ မငိုေၾ<ြကးရလွ်င္ ထုိအမႈ သည္ ေကာင္း၏။ ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္စြာ ေကာင္းက်ဳိးကို ခံစားရလွ်င္ ထိုအမႈသည္ ေကာင္း၏။ ဤအခ်က္မ်ားသည္ ေကာင္းဟု သတ္မွတ္ႏုိင္ေသာ မွတ္ေက်ာက္ျဖစ္ပါ၏။

လူတို႔သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ႀကံ ေတြးေနသည္။ ေျပာဆိုေနသည္။ ျပဳမူလုပ္ ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနသည္။ မေနာကံ ဝစီကံ ကာယကံမႈတို႔ကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ျပဳၾကရာ တြင္ အကုသိုလ္ျဖစ္လွ်င္ျဖစ္၊ ကုသိုလ္မျဖစ္ လွ်င္ အကုသိုလ္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

သို႔ျဖစ္၍ မေနာကံမႈျဖစ္ေစ၊ ဝစီကံမႈျဖစ္ ေစ၊ ကာယကံမႈျဖစ္ေစ မျပဳမီကႀကိဳတင္၍ သည္လို ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ သည္လိုျပဳမူေဆာင္ရြက္ လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ မိမိသည္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ႏိုင္ သလား။ ဝမ္းနည္းပူေဆြးႏုိင္သလား။ အက်ဳိးစီးပြား ထိခိုက္ပ်က္စီးေစႏိုင္သလား။ ေနာင္တတစ္ဖန္ စိုးရိမ္ ေသာကေရာက္ႏိုင္သလားဟူ၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ သင့္ပါ၏။

မိမိ၏ဘဝအေတြ႕အႀကံဳမွ သင္ခန္းစာထုတ္ ယူ၍လည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါး၏အေတြ႕အႀကံဳမွ သင္ ခန္းစာထုတ္ယူ၍လည္းေကာင္း၊ မိမိျပဳမည့္ ကံသံုး ပါးသည္ ေကာင္းေသာအမႈျဖစ္မည္လား။ မေကာင္း ေသာ အမႈျဖစ္မည္လားဟူ၍ ႀကိဳတင္စိစစ္ဆင္ျခင္ ႏိုင္ပါသည္။

ကာယကံမႈတြင္ ေကာင္းေသာ ကာယကံ သံုးမ်ဳိးရွိသလို ဆိုးေသာ ကာယကံသံုးမ်ဳိးလည္းရွိပါ ၏။ ဝစီကံမႈတြင္ ေကာင္းေသာ ဝစီကံမႈေလးမ်ဳိးရွိသလို ဆိုးေသာ ဝစီကံမႈေလးမ်ဳိးလည္းရွိပါ၏။ မေနာကံမႈ တြင္ ေကာင္းေသာမေနာကံမႈ သံုးမ်ဳိးရွိသလုိ ဆိုးေသာ မေနာကံမႈလည္း သံုးမ်ဳိးရွိပါ၏။

ကာယကံမႈတြင္ တစ္ပါးအသက္ကို မသတ္ ျဖတ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးပိုင္ပစၥည္းကို မခိုး ယူျခင္း၊ သူတစ္ပါးသားမယားကို မျပစ္မွားမက်ဴးလြန္ ျခင္းသည္ သုစ႐ိုက္ေကာင္းမႈမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဤ အျပဳအမူမ်ားကို ျပဳျခင္းအားျဖင့္ ေနာင္တတစ္ဖန္ပူ ပန္ရျခင္းမ်ဳိးမရွိပါ။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္စရာအေၾကာင္း မရွိပါ။ ပူေဆြးေသာကေရာက္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါ။ ''ငါသည္ ကာယဒုစ႐ိုက္သံုးမ်ဳိးကင္းစင္၍ မေကာင္း ကံ၏အက်ဳိးကို မခံစားရ''ဟု ေတြးျမင္လ်က္ ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖစ္ရပါ၏။

ကာယကံမႈတြင္ သူတစ္ပါး၏ အသက္ကို သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးပစၥည္းကိုခုိးယူျခင္း၊ သူ တစ္ပါးသားမယားႏွင့္ က်ဴးလြန္ေဖာက္ျပန္ျခင္းတို႔ သည္ မေကာင္းမႈဒုစ႐ိုက္မ်ားျဖစ္ပါ၏။ ဤဒုစ႐ိုက္မႈ မ်ားကို ျပဳလုပ္က်ဴးလြန္ေသာ္ ေနာင္တတစ္ဖန္ပူပန္ ရေပလိမ့္မည္။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ရေပလိမ့္မည္။ ပူ ေဆြးေသာကျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဥပမာအားျဖင့္ သူတစ္ ပါး၏အသက္ကို သတ္ျဖတ္ေသာ္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံ ရျခင္း၊ မိသားစုႏွင့္ ခဲြခြာေနရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေနာင္တ တစ္ဖန္ပူပန္ရေပမည္။ အက်ဥ္းေထာင္ထဲ ေနရေသာ ေၾကာင့္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေပလိမ့္မည္။

ဝစီကံမႈတြင္ ဟုတ္မွန္သည္ကိုသာ ေျပာဆို ျခင္း၊ ကုန္းေခ်ာစကားမေျပာဆိုျခင္း၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကိုမေျပာဆိုျခင္း၊ ၿပိန္ဖ်င္းေသာစကားကို မေျပာ ဆိုျခင္းတို႔သည္ ဝစီသုစ႐ိုက္မႈမ်ားျဖစ္ပါ၏။ ဤသု စ႐ိုက္မႈမ်ားကိုျပဳျခင္းေၾကာင့္ ေနာင္တတစ္ဖန္ပူပန္ ရျခင္းမ်ဳိးမရွိႏိုင္ပါ။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္စရာအေၾကာင္း မရွိပါ။ ပူေဆြးေသာကျဖစ္ဖြယ္ရာမရွိပါ

ဝစီကံမႈတြင္ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုျခင္း၊ ကုန္းေခ်ာေျပာဆိုျခင္း ၾကမ္းတမ္းေသာစကားကိုေျပာ ဆိုျခင္း၊ ၿပိန္ဖ်န္းေသာစကားကို ေျပာဆိုျခင္းတို႔သည္ ဝစီဒုစ႐ိုက္မႈမ်ားျဖစ္ပါ၏။ ဤဒုစ႐ိုက္မႈမ်ား ျပဳျခင္း ေၾကာင့္၊ ေနာင္တတစ္ဖန္ပူပန္ရေပလိမ့္မည္။ ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ရေပလိမ့္မည္။ ပူေဆြးေသာက ႀကံဳရေပ လိမ့္မည္။

မေနာကံမႈတြင္ သူတစ္ပါးပစၥည္းကုိ ေရွး႐ႈ ႀကံစည္မႈမရွိျခင္း၊ သူတစ္ပါးအား မပ်က္စီးေစလိုျခင္း၊ အယူမွန္ျခင္းတို႔သည္ မေနာသုစ႐ိုက္မႈမ်ားျဖစ္ပါ၏။ ဤသုစ႐ိုက္မႈမ်ားျပဳျခင္းေၾကာင့္ ေနာင္တတစ္ဖန္ပူ ပန္ရဖြယ္မရွိပါ။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္စရာအေၾကာင္း မရွိပါ။ ပူေဆြးေသာကျဖစ္စရာအေၾကာင္းမရွိပါ။

မေနာကံမႈတြင္ သူတစ္ပါးပစၥည္းကိုေရွး႐ႈ ႀကံစည္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးအားပ်က္စီးေစလိုျခင္း၊ အယူ မွားျခင္းတို႔သည္ မေကာင္းမႈဒုစ႐ိုက္မ်ားျဖစ္ပါ၏။ ဤ ဒုစ႐ိုက္မႈမ်ားကိုက်ဴးလြန္ေသာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ေနာင္ တတစ္ဖန္ ပူပန္ရေပလိမ့္မည္၊ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေပ လိမ့္မည္၊ ပူေဆြးေသာကျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

''မႏုႆတ ဘာေဝါဒုလႅေဘာ'' ဟု ဘုရား ရွင္ဂုဏ္တင္ေတာ္မူေသာ ''လူ႔ဘဝ''ရစဥ္အခိုက္ သည္ ဘဝတြင္ စိတ္ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ခ်မ္းခ်မ္းေျမ့ေျမ့ ေနရဖို႔လိုပါသည္။ ဒုစ႐ုိက္မႈျပဳျခင္းေၾကာင့္ ခံစားရ သည့္ ဆင္းရဲဒုကၡေတြကင္းေဝးဖို႔လိုပါသည္။ ဒုစ႐ိုက္ မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေနာင္တ တစ္ဖန္ပူပန္ရ ျခင္းမ်ဳိးမွ ကင္းေဝးဖို႔လိုပါသည္။ ကံသံုးပါးစလံုးတြင္ ေကာင္းမႈႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ အျပစ္ကင္းစင္ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းသာ ေသာ ဘဝေကာင္းဘဝမြန္ကို ရရွိပိုင္ဆိုင္ႏုိင္ပါလိမ့္ မည္။

#TheFlowerNews

No comments:

Post a Comment