![]() |
ဇန္န၀ါရီ ၉ ရက္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း၏ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ |
ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပုိင္းက ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း (MPT) က မုိဘုိင္းဖုန္းသုံးစြဲမႈဆုိင္ရာ ဝန္ေဆာင္မႈအသစ္မ်ားကုိ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ရာမွာ အမ်ားေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈအေနအထားမ်ား မပါဝင္လာခဲ့တာေၾကာင့္ ေဝဖန္မႈမ်ား ဆူညံသြားခဲ့ပါတယ္။
ျပင္းထန္ေသာ ေဝဖန္မႈမ်ား
အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမွ ေၾကညာခဲ့တဲ့ ေဆြသဟာအစီအစဥ္သစ္ကုိ ေဝဖန္မႈမ်ားရွိခဲ့ၿပီး မုိဘုိင္းဖုန္းသုံးစြဲခမ်ားကုိ ထင္သေလာက္မေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ျခင္းနဲ႔ အင္တာနက္သုံးစြဲခကုိ လက္ရွိထက္ တုိးျမွင့္ေကာက္ခံမယ့္ ယင္းအစီအစဥ္အေပၚ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေဝဖန္မႈေတြရွိခဲ့တာေတြ႕ရပါတယ္။ ေဝဖန္မႈေတြဟာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းဝန္ေဆာင္မႈသစ္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး သတင္းေဖာ္ျပၾကတဲ့ သတင္းဌာနမ်ားရဲ႕ faebook စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ျပင္း ျပင္းထန္ထန္ေဝဖန္ၾကသလုိ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းရဲ႕တရားဝင္ faebook စာမ်က္ႏွာမွာလည္း ဝင္ေရာက္ေဝဖန္မႈေတြဟာ အေတာမသတ္ႏုိင္ေအာင္ရွိခဲ့တာေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလုိေဝဖန္ၾကရာမွာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းရဲ႕အစီအစဥ္သစ္မ်ားဟာ သုံးစြဲသူမ်ားအတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈေပးျခင္းထက္ ယခင္အတုိင္း အျမတ္ထုတ္ေနဆဲျဖစ္တယ္လုိ႔ ေဝဖန္ၾကသလုိ ဖုန္းေျပာခေလွ်ာ့ေပးသေယာင္နဲ႔ အင္တာနက္သုံးစြဲခေတြကုိ တုိးျမင့္ေကာက္ခံမယ့္အစီအစဥ္ကုိ အမ်ားစုက သေဘာမက်ၾကဘဲေဝဖန္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဝဖန္သူအခ်ိဳ႕ကေတာ့ MPT က ခ်ထားေပးတဲ့ မုိဘုိင္းဆင္းမ္ကတ္ေတြကုိ ဆက္လက္သုံးစြဲဖုိ႔ ဆႏၵမရွိေတာ့ေၾကာင္း ေျပာဆုိၾကသလုိ အခ်ိဳ႕ကလည္း MPT ကုိ ဖုန္းအဝင္ေခၚဆုိမႈအတြက္သာ သုံးေတာ့မယ္လုိ႕ေျပာဆုိၾကတာေတြလည္း လူမႈကြန္ရက္မွာ အမ်ားအျပားေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
တုိးမည့္ အင္တာနက္သုံးစြဲခ
ဒီလုိေဝဖန္မႈေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တဲ့ MPT ရဲ႕ ဇန္နဝါရီ ၁၂ မွာ စတင္ခဲ့တဲ့ ေဆြသဟာအစီအစဥ္ကုိ ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ အဲဒီအစီအစဥ္ကုိ ရယူသူဟာ မည္သည့္ဖုန္းကုိမဆို ေခၚဆုိခ တစ္မိနစ္လွ်င္ ၃၅ က်ပ္နဲ႕ SMS တစ္ေစာင္လွ်င္ ၁၅ က်ပ္ သုံးစြဲႏုိင္မွာျဖစ္ၿပီး အင္တာနက္အသံုးျပဳျခင္းကုိေတာ့ ယခင္ မိနစ္အလိုက္ေကာက္ခံတဲ့ပံုစံမွ Data Based ျဖင့္ ေကာက္ခံတဲ့ပံုစံျဖင့္ ေျပာင္းလဲၿပီး ပံုမွန္ အင္တာနက္အသံုးျပဳျခင္းအတြက္ 1 MB လွ်င္ ၁၅ က်ပ္ က်သင့္မွာ ျဖစ္တာကုိေတြ႕ရပါတယ္။ ေဆြသဟာအစီအစဥ္သစ္မွာ အျခားဝန္ေဆာင္မႈမ်ားရွိေနေသးေသာ္လည္း အမ်ားစုကေတာ့ ဖုန္းေခၚဆုိခေတြ ထင္သေလာက္မေလ်ာ့ခဲ့ျခင္းနဲ႔အတူ အျခားအစီအစဥ္မ်ားကုိ စိတ္ဝင္စားမႈေလ်ာ့က်ခဲ့တဲ့ အေျခအေနေတြကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါအျပင္ အဲဒီဝန္ေဆာင္မႈသစ္ကို GSM နဲ႔ WCDMA မိုဘုိင္းဖုန္းမ်ားတြင္သာ အသံုးျပဳႏုိင္မွာျဖစ္ၿပီး အျခားဖုန္းမ်ားတြင္ သုံးစြဲႏုိင္ျခင္းမရွိတာေၾကာင့္ ယခင္ေဈးႏႈန္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေရာင္းခ်ေပးခဲ့တဲ့ ၇၃၊ ၄၉ နံပါတ္မ်ားနဲ႔ အစျပဳတဲ့ မုိဘုိင္းဖုန္းမ်ားမွာေတာ့ သုံးစြဲလုိ႕မရတာေၾကာင့္ အကန္႔အသတ္ရွိေနတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈလုိ႔လည္း ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ဒီအတြက္ နယ္ေဒသေတြမွာ အသုံးမ်ားတဲ့ ၇၃၊ ၄၉ နဲ႔စတဲ့ CDMA ဖုန္းေတြဟာ ဝန္ေဆာင္မႈအသစ္ကုိ မရရွိတာေၾကာင့္ တစ္ေျပးညီဝန္ေဆာင္မႈမရဘူးလုိ႔ ေျပာဆုိတာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ တုိးျမွင့္မယ့္ အင္တာနက္သုံးစြဲခေတြဟာ လက္ရွိသုံးစြဲခမ်ားထက္ ေလးငါးဆမ်ားလာျခင္းနဲ႔ အျခားေအာ္ပေရတာမ်ားနဲ႔စာရင္လည္း မ်ားျပားေနတာဟာ အမ်ားေဝဖန္စရာျဖစ္ေနရတာပါ။
ကာမိေအာင္လား
ဒီဝန္ေဆာင္မႈအသစ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း စီးပြားေရးဌာနမွ အရာရွိတစ္ဦးကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တယ္လီကြန္ Industry ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားခါစ ရွိပါေသးတာေၾကာင့္ ဒီဟာကို အရွိန္အဟုတ္ျမွင့္တင္ၿပီးေတာ့မွ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းၿပီး တိုးတက္လာဖို႔အတြက္ ဒါကို စီမံေဆာင္ရြက္ထားတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ MPT ရဲ႕ဝန္ေဆာင္မႈအသစ္မ်ား သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္းသတင္းမီဒီယာေတြမွာ ေဖာ္ျပထားတာဖတ္ရပါတယ္။ ဒါအျပင္ ဖုန္းေခၚဆုိခေတြကုိ ထင္သေလာက္ မေလ်ာ့ရျခင္းမွာ အျခား ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာမ်ား (အူရီဒူးနဲ႔ တယ္လီေနာ) မ်ား ရဲ႕ေဈးကြက္ကုိ ထိခုိက္မႈမရွိေစဖုိ႔ ေဆာင္ရြက္ရျခင္းျဖစ္တယ္လုိ႔ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမွ တာဝန္ရွိသူေတြကုိ ကုိးကားၿပီး ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့သတင္းအခ်ိဳ႕ကုိလည္း ဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္လည္း ေဆြသဟာအစီအစဥ္မွာ ေဈးကြက္မထိခုိက္ေအာင္ ဖုန္းေျပာဆုိခကုိ ၃၅ က်ပ္အထိ ေလွ်ာ့ခ်လုိက္ေပမယ့္ အင္တာနက္အသုံးျပဳခကုိေတာ့ 1MB လွ်င္ ၁၅ က်ပ္ ေကာက္ခံမယ္ဆိုတာက ဖုန္းခကုိ ေဈးအနည္းငယ္ခ်ေပးၿပီး ေလွ်ာ့ေပးရတာကာမိေအာင္ အင္တာနက္သုံးစြဲခကုိ တုိးေကာက္မယ့္အစီအစဥ္ျဖစ္ေနသလားဆုိတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အင္တာနက္ကို Data Based နဲ႔ေကာက္ခံဖုိ႔ ယခင္ကလည္း အသံေတြထြက္လာခဲ့ဖူးၿပီး ေဝဖန္မႈမ်ားေၾကာင့္ ရပ္ဆုိင္းသြားခဲ့တဲ့အစီအစဥ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါအျပင္ လက္ရွိႏုိင္ငံမွာရွိေနတဲ့ အင္တာနက္ျမန္ႏႈန္းအရလည္း ေဆြသဟာအစီအစဥ္ကုိ အသုံးျပဳသူေတြက ျမန္ႏႈန္းျမင့္တဲ့ အင္တာနက္ကုိ သုံးခြင့္ရမယ္ဆုိတာဟာ အျခားေဆြသဟာကုိ မသုံးစြဲသူေတြရဲ႕အင္တာနက္ျမန္ႏႈန္းအေပၚသြားၿပီး သက္ေရာက္မႈေတြရွိႏုိင္မလားဆုိတာကုိ စိုးရိမ္ေနသူေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။
တစ္ရက္ ေဒၚလာတစ္သန္းေလာက္
တကယ္ေတာ့ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းဆုိတာ အျမတ္အစြန္းႀကီးမားတာေၾကာင့္ စီးပြားေရးနယ္ပယ္မွာ လူတုိင္းလုပ္ကုိင္လုိၾကတဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးအျမတ္ႀကီးမားတာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာမွာရွိတဲ့ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းႀကီးေတြဟာ ႏွစ္စဥ္အျမတ္ေငြေတြ တုိးၿပီးရေနၾကတာေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလည္း လက္ရွိခ်ထားေပးထားတဲ့ မုိဘုိင္းဖုန္းအေရအတြက္နဲ႔ တြက္ၾကည့္ရင္ တစ္ရက္ တစ္ရက္ဝင္တဲ့ ဝင္ေငြက မနည္းလွတာကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ မီဒီယာေတြမွာ ေဖာ္ျပခ်က္အရ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းက ေဈးႏႈန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ လုိင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ခ်ထားေပးခဲ့တဲ့ မုိဘုိင္းဆင္းမ္ ကတ္္ ၁ဝ သန္းေက်ာ္ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိမ်ားျပားလွတဲ့ မုိဘုိင္းဖုန္းဆင္းမ္ကတ္ေတြကုိ အသုံးျပဳသူေတြရဲ႕ေန႕စဥ္အသုံးျပဳ ေနၾကတဲ့ ဖုန္းေခၚဆုိခေတြဟာ မနည္းလွပါဘူး။ မုိဘုိင္းဖုန္းအသုံးျပဳသူေတြဟာ တစ္ဦးကုိ တစ္ရက္လွ်င္ ပ်မ္းမွ်က်ပ္ ၁ဝဝ ႏႈန္းသုံးမယ့္အေျခအေနနဲ႔ တြက္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာင္ တစ္ရက္ကုိ က်ပ္သန္းတစ္ေထာင္ေလာက္ (ေဒၚလာ တစ္သန္းေလာက္) ဝင္ေငြရွိႏုိင္တဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ႏုိင္္ပါတယ္။ ဒါအျပင္ ပုဂၢလိကေအာ္ပေရတာမ်ားက ခ်ထားေပးတာေတြမပါဘဲ မုိဘုိင္းဖုန္းျဖင့္ အင္တာနက္အသုံးျပဳသူသန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ရွိေနႏုိင္တာေၾကာင့္ အင္တာနက္သုံးစြဲခေန႔စဥ္ ရေငြေတြဟာလည္း မနည္းလွတဲ့ ဝင္ေငြေတြျဖစ္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ဆာင္မႈလုပ္ငန္းဟာ စတင္ရင္ႏွီးျမွဳပ္ႏွံတဲ့ ရင္ႏွီးေငြပမာဏမ်ားေပမယ့္ လုပ္ငန္းလည္ပတ္ေနစဥ္မွာ ေန႔စဥ္ဝင္ေငြေသခ်ာတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္တာေၾကာင့္လည္း ကမၻာစီးပြားေရးနယ္ပယ္မွာ လုပ္ကုိင္လုိသူေတြမ်ားေနတဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္ေနတာပါ။
ျပန္ၾကည့္ရင္ ဒီလုိဝင္ေငြမ်ားၿပီး အက်ိဳးအျမတ္ေသခ်ာတဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခုကုိ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းက ဦးစီးလုပ္ကုိင္ခဲ့တာ ႏွစ္ကာလရွည္ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္လုပ္ကုိင္ခဲ့တဲ့ကာလတစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာလည္း ဝန္ေဆာင္မႈေပးရတဲ့လုပ္ငန္းျဖစ္ေပမယ့္ ဝယ္ယူသုံးစြဲသူေတြ စိတ္ႀကိဳက္ဝန္ေဆာင္မႈကုိ ထည့္မတြက္ဘဲ ေဈးကြက္ကုိ စိတ္ႀကိဳက္ျခယ္လွယ္ကာ ဖုန္းလုိင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေဈးႏႈန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ သတ္မွတ္ေရာင္းခ်ခဲ့တဲ့ျဖစ္ရပ္မ်ားကုိ သုံးစြဲသူေတြၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ယခင္က သုံးစြဲသူေတြဟာ ဖုန္းေခၚဆုိခ ေကာက္ခံ႐ုံတင္မကဘဲ ကနဦးတပ္ဆင္ခ၊ ငွားရမ္းခဆုိၿပီး က်ပ္သိန္းဆယ္ဂဏန္းခ်ီၿပီးေပးၿပီး ဝယ္ယူသုံးစြဲၾကခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိကာလရွည္ ေဈးကြက္ကုိ ျခယ္လွယ္ခဲ့သလုိ ဒီေန႔အခ်ိန္မွာလည္း ဖုန္းေခၚဆုိခေတြကုိ သိသာစြေလွ်ာ့ခ်ေပးမယ္လုိ႔ မၾကာခဏ ေျပာၾကားခဲ့ေပမယ့္ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ မွန္းခ်က္နဲ႔ ႏွမ္းထြက္မကုိက္တာေၾကာင့္ သုံးစြဲသူေတြဟာ စိတ္ပ်က္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာလုပ္ငန္းဆုိတာ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းျဖစ္တာေၾကာင့္ သုံးစြဲသူေတြအတြက္ေကာင္းမြန္တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေတြကုိ လုပ္ေဆာင္ေပးဖုိ႔ အဓိကအေရးႀကီးပါတယ္။ သုံးစြဲသူေတြရဲ႕တုံ႕ျပန္သံေတြကုိ နားေထာင္ဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းၾကာရွည္စြာသုံးစြဲသူမ်ားအေပၚ အမ်ိဳးမ်ိဳးအျမတ္ထုတ္လာခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းက ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ေအာ္ပေရတာတစ္ခုအေနနဲ႕အေျခအေနအခ်ိန္အခါနဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြရွိ ၿပီးသုံးစြဲသူေတြအတြက္ မွ်တတဲ့ဝန္ေဆာင္မႈေတြ လုပ္ေဆာင္ေပးသင့္ပါတယ္။ အက်ဳိးအျမတ္ေတြအမ်ားႀကီး ရယူထားခဲ့ရင္ ဝန္ေဆာင္မႈေတြကိုလည္း ေကာင္းမြန္ေအာင္လုပ္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ သံုးစြဲခေတြ တိုးယူထားၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈေတြက ေကာင္းမလာရင္ သံုးစြဲသူေတြအတြက္ မွ်တမႈရိွမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္က အင္တာနက္ ျမန္ႏႈန္းေတြေကာင္းလာဖုိ႔ဆုိၿပီး သုံးခဲ့တဲ့ ေငြေတြဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆုိတာ မသိႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ အင္တာနက္ျမန္ႏႈန္းေတြ ေကာင္းမလားေသးတာ လက္ေတြ႕အျဖစ္အပ်က္ပါ။ ဒီအတြက္ အစုိးရတစ္ပုိင္း ပါဝင္လုပ္ကုိင္ေနတဲ့ ေအာ္ပေရတာတစ္ခုအေနနဲ႕ရလာမယ့္ ဝင္ေငြအသျပာေတြကုိသာ ေရွး႐ႈမေနဘဲ သုံးစြဲသူအမ်ား ျပည္သူေတြ စိတ္တုိင္းက်ေစမယ့္ ဝန္ေဆာင္မႈေတြကုိ ပုိမုိေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ပါေစေၾကာင္း အမ်ားအက်ိဳးေမွ်ာ္ေရးသား တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment