![]() |
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလအတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မဲ႐ုံတစ္႐ုံအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-သန္႔ေဇာ္ထြန္း) |
ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ အဆင့္ဆင့္သည္ လြတ္လပ္ၾကားေနၿပီး ဘက္လိုက္မႈ ကင္းရွင္းမွသာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားသည္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တမည္ ျဖစ္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား၏ လြတ္လပ္၊ တရားမွ်တမႈသည္ အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ျပည္သူလူထု ကိုယ္စားျပဳမႈႏွင့္ တိုက္႐ုိက္ဆက္စပ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရး အဖြဲ႕မ်ား အေနျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဆင့္ဆင့္ကို မ်က္ျခည္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာႏိုင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္သည္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၁၄ ခု၊ ခ႐ုိင္ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၇၃ ခု၊ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၃၃၀ ႏွင့္ ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္ ေက်းရြာေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၁၅၇၈၀ ခုတို႔ကို ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲေပါင္း ၁၆၁၉၇ ခု၏ စီမံႀကီးၾကပ္မႈႏွင့္အတူ က်င္းပမည္ျဖစ္သျဖင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲသည္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တလိမ့္မည္ဟု ဆႏၵေစာ ေကာက္ခ်က္မျပဳမိရန္ အေရးႀကီးသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္မ်ားကို ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္ ျပည္သူလူထု ကိုယ္စားျပဳမႈ မည္၍မည္မွ်ရွိရွိ ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္ကို ဦးစြာဆန္းစစ္သင့္သည္။
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၁၄ ခုသည္ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ၿပီးလွ်င္ တာ၀န္အရွိဆံုး အဖြဲ႔ခြဲမ်ားျဖစ္သည္။ ေကာ္မရွင္မ်ား၏ ဖြဲ႔စည္းမႈပံုစံသည္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္ရမည္။ အစိုးရ၊ အာဏာရပါတီတို႔ႏွင့္ လံုးလံုးကင္းရွင္းၿပီး မဲဆႏၵရွင္ အမ်ားစု၏ ယံုၾကည္ေလးစားသူ စစ္စစ္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းေသာ ေကာ္မရွင္မ်ားျဖစ္ရန္ ပဓာနက်သည္။ သို႔မွသာ ေကာ္မရွင္သည္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ အစပ္အဟပ္တည့္မည္ ျဖစ္သည္။
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲ ၁၄ ခုအနက္၊ ရွမ္းျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲမွ လြဲ၍၊ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၁၃ ခုကို အဖြဲ႔၀င္ ၁၅ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲကိုမူ အဖြဲ႔၀င္ ၃၄ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲမ်ား၏ ဥကၠ႒မ်ားသည္ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟု ဆိုေသာ္လည္း၊ အတြင္းေရးမွဴးမ်ားသည္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာန၊ လက္ေထာက္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးမ်ား ျဖစ္ေနသည္။ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာနသည္ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနတြင္ ပါ၀င္ၿပီး ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးႏွင့္ ဒုတိယ၀န္ႀကီးတို႔ကို တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ခန္႔ထားသည္။ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာန၊ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴးမ်ားကို ေကာ္မရွင္ အတြင္းေရးမွဴးမ်ားအျဖစ္ တာ၀န္ေပးျခင္းသည္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား၏ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တမႈကို ထိခိုက္ေစႏိုင္သည္။
ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲမ်ား ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိေရးသည္လည္း ပဓာနက်သည္။ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ပုဂၢိဳလ္စစ္၊ ပုဂၢိဳလ္မွန္မ်ားျဖစ္ရန္ လိုအပ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္သည္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေပၚ အမ်ားယံုၾကည္ေလးစားမႈကို မည္သို႔ဆန္းစစ္သည္ . . . . .
အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ပါ၀င္မႈကိုၾကည့္လွ်င္ အားရေက်နပ္ဖြယ္ မရွိေပ။ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲ ၁၃ ခုတြင္ အဖြဲ႔၀င္ ၁၅ ဦးအနက္၊ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မွာ ေျခာက္ဦးသာ ပါ၀င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲ အဖြဲ႔၀င္ စုစုေပါင္း၏ ရာခိုင္ႏႈန္း ၄၀ ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳသည္။ က်န္ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲ အဖြဲ႔၀င္ကိုးဦးသည္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးအဆင့္ အစိုးရအရာရွိႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲတြင္ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္ ၁၅ ဦးႏွင့္ ျပည္နယ္အဆင့္ အစိုးရအရာရွိႀကီး ၁၉ ဦး ပါ၀င္သည္။ အမ်ားယံုၾကည္ေလးစားျခင္း ခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္အမ်ားဆံုး ပါ၀င္သည့္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲတြင္ အဖြဲ႕၀င္အမ်ားစုသည္ အစိုးရအရာရွိႀကီးမ်ား ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ေကာ္မရွင္မ်ားအေပၚ အစိုးရ၏ တိုက္႐ုိက္ သို႔မဟုတ္ သြယ္၀ိုက္ ၾသဇာသက္ေရာက္ႏိုင္ေျခ ျမင့္မားမည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲမ်ား၊ ခ႐ုိင္ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲမ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲမ်ား၊ ရပ္ကြက္ႏွင့္ ေက်းရြာ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ခြဲမ်ားကို အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္သာ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ အေလ်ာ္ကန္ဆံုး ျဖစ္သည္။ အစိုးရ အရာရွိႀကီးမ်ားသည္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ခြဲမ်ားတြင္ အဖြဲ႔၀င္မ်ားအျဖစ္ ပါ၀င္ျခင္းထက္ ေကာ္မရွင္မ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ပံ့ပိုးေပးျခင္းက ပိုမိုသင့္ေတာ္မည္ ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ အပါအ၀င္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ခြဲ အားလံုးကို အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရး ေရွး႐ႈသင့္သည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရး အဖြဲ႔မ်ားအေနျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲမ်ား အဆင့္ဆင့္ကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာန အရာရွိမ်ား အပါအ၀င္ အစိုးရအရာရွိမ်ား ကင္းကင္းစင္စင္ ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရး တိုက္တြန္းေဆာ္ၾသသင့္သည္။
ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲမ်ား ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိေရးသည္လည္း ပဓာနက်သည္။ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ပုဂၢိဳလ္စစ္၊ ပုဂၢိဳလ္မွန္မ်ားျဖစ္ရန္ လိုအပ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္သည္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေပၚ အမ်ားယံုၾကည္ေလးစားမႈကို မည္သို႔ဆန္းစစ္သည္ႏွင့္ မည္သို႔မည္ပံု ေရြးခ်ယ္တာ ၀န္ေပးသည္တို႔အား အမ်ားျပည္သူ သိရွိႏိုင္ေအာင္ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ထုတ္ျပန္သင့္သည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲ အဆင့္ဆင့္ရွိ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကို စနစ္တက် စုေဆာင္းရမည္။ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ လြဲေခ်ာ္မႈမ်ား၊ မသင့္ေတာ္မႈမ်ား ေတြ႔ရွိပါက ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ကို အေၾကာင္းၾကားရန္ လိုအပ္သည့္နည္းတူ အမ်ားျပည္သူ သိရွိႏိုင္ေအာင္လည္း သတင္းမီဒီယာမ်ားမွတစ္ဆင့္ အထုပ္ေျဖျပသင့္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳ ကာလတြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရး အဖြဲ႕မ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲ ဖြဲ႕စည္းမႈႏွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို အနီးကပ္ေစာင့္ၾကည့္သင့္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕၀င္မ်ားသည္ အကဲျဖတ္ ဒိုင္လူႀကီးေကာင္းမ်ားျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးသည္။ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ အစိုးရအရာရွိမ်ားကို ဖယ္ရွားလ်က္ ေကာ္မရွင္အေပၚ အစိုးရ၏ တိုက္႐ုိက္ သို႔မဟုတ္ သြယ္၀ိုက္ ၾသဇာျဖန္႔ၾကက္မႈကို တားဆီးရမည္ျဖစ္သည္။ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန အပါအ၀င္ အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အရာရွိမ်ားသည္ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ ပါ၀င္မႈမရွိလွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား၏ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တႏိုင္ေျခကို ျမင့္မားေစမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အပါအ၀င္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဆင့္ဆင့္ကို မပ်က္မကြက္ ႏိုးႏိုးၾကားၾကား ေစာင့္ၾကည့္လ်က္ ျပည္သူလူထုအား စဥ္ဆက္မျပတ္ အသိေပးသင့္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္းေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။
ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္သည္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၁၄ ခု၊ ခ႐ုိင္ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၇၃ ခု၊ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၃၃၀ ႏွင့္ ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္ ေက်းရြာေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၁၅၇၈၀ ခုတို႔ကို ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲေပါင္း ၁၆၁၉၇ ခု၏ စီမံႀကီးၾကပ္မႈႏွင့္အတူ က်င္းပမည္ျဖစ္သျဖင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲသည္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တလိမ့္မည္ဟု ဆႏၵေစာ ေကာက္ခ်က္မျပဳမိရန္ အေရးႀကီးသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္မ်ားကို ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္ ျပည္သူလူထု ကိုယ္စားျပဳမႈ မည္၍မည္မွ်ရွိရွိ ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္ကို ဦးစြာဆန္းစစ္သင့္သည္။
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၁၄ ခုသည္ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ၿပီးလွ်င္ တာ၀န္အရွိဆံုး အဖြဲ႔ခြဲမ်ားျဖစ္သည္။ ေကာ္မရွင္မ်ား၏ ဖြဲ႔စည္းမႈပံုစံသည္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္ရမည္။ အစိုးရ၊ အာဏာရပါတီတို႔ႏွင့္ လံုးလံုးကင္းရွင္းၿပီး မဲဆႏၵရွင္ အမ်ားစု၏ ယံုၾကည္ေလးစားသူ စစ္စစ္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းေသာ ေကာ္မရွင္မ်ားျဖစ္ရန္ ပဓာနက်သည္။ သို႔မွသာ ေကာ္မရွင္သည္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ အစပ္အဟပ္တည့္မည္ ျဖစ္သည္။
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲ ၁၄ ခုအနက္၊ ရွမ္းျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲမွ လြဲ၍၊ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ ၁၃ ခုကို အဖြဲ႔၀င္ ၁၅ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲကိုမူ အဖြဲ႔၀င္ ၃၄ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲမ်ား၏ ဥကၠ႒မ်ားသည္ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟု ဆိုေသာ္လည္း၊ အတြင္းေရးမွဴးမ်ားသည္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာန၊ လက္ေထာက္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးမ်ား ျဖစ္ေနသည္။ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာနသည္ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနတြင္ ပါ၀င္ၿပီး ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးႏွင့္ ဒုတိယ၀န္ႀကီးတို႔ကို တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ခန္႔ထားသည္။ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာန၊ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴးမ်ားကို ေကာ္မရွင္ အတြင္းေရးမွဴးမ်ားအျဖစ္ တာ၀န္ေပးျခင္းသည္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား၏ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တမႈကို ထိခိုက္ေစႏိုင္သည္။
ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲမ်ား ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိေရးသည္လည္း ပဓာနက်သည္။ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ပုဂၢိဳလ္စစ္၊ ပုဂၢိဳလ္မွန္မ်ားျဖစ္ရန္ လိုအပ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္သည္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေပၚ အမ်ားယံုၾကည္ေလးစားမႈကို မည္သို႔ဆန္းစစ္သည္ . . . . .
အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ပါ၀င္မႈကိုၾကည့္လွ်င္ အားရေက်နပ္ဖြယ္ မရွိေပ။ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲ ၁၃ ခုတြင္ အဖြဲ႔၀င္ ၁၅ ဦးအနက္၊ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မွာ ေျခာက္ဦးသာ ပါ၀င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲ အဖြဲ႔၀င္ စုစုေပါင္း၏ ရာခိုင္ႏႈန္း ၄၀ ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳသည္။ က်န္ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲ အဖြဲ႔၀င္ကိုးဦးသည္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးအဆင့္ အစိုးရအရာရွိႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲတြင္ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္ ၁၅ ဦးႏွင့္ ျပည္နယ္အဆင့္ အစိုးရအရာရွိႀကီး ၁၉ ဦး ပါ၀င္သည္။ အမ်ားယံုၾကည္ေလးစားျခင္း ခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္အမ်ားဆံုး ပါ၀င္သည့္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲတြင္ အဖြဲ႕၀င္အမ်ားစုသည္ အစိုးရအရာရွိႀကီးမ်ား ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ေကာ္မရွင္မ်ားအေပၚ အစိုးရ၏ တိုက္႐ုိက္ သို႔မဟုတ္ သြယ္၀ိုက္ ၾသဇာသက္ေရာက္ႏိုင္ေျခ ျမင့္မားမည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲမ်ား၊ ခ႐ုိင္ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲမ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲမ်ား၊ ရပ္ကြက္ႏွင့္ ေက်းရြာ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ခြဲမ်ားကို အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္သာ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ အေလ်ာ္ကန္ဆံုး ျဖစ္သည္။ အစိုးရ အရာရွိႀကီးမ်ားသည္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ခြဲမ်ားတြင္ အဖြဲ႔၀င္မ်ားအျဖစ္ ပါ၀င္ျခင္းထက္ ေကာ္မရွင္မ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ပံ့ပိုးေပးျခင္းက ပိုမိုသင့္ေတာ္မည္ ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ အပါအ၀င္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ခြဲ အားလံုးကို အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရး ေရွး႐ႈသင့္သည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရး အဖြဲ႔မ်ားအေနျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲမ်ား အဆင့္ဆင့္ကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာန အရာရွိမ်ား အပါအ၀င္ အစိုးရအရာရွိမ်ား ကင္းကင္းစင္စင္ ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရး တိုက္တြန္းေဆာ္ၾသသင့္သည္။
ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲမ်ား ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိေရးသည္လည္း ပဓာနက်သည္။ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ပုဂၢိဳလ္စစ္၊ ပုဂၢိဳလ္မွန္မ်ားျဖစ္ရန္ လိုအပ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္သည္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေပၚ အမ်ားယံုၾကည္ေလးစားမႈကို မည္သို႔ဆန္းစစ္သည္ႏွင့္ မည္သို႔မည္ပံု ေရြးခ်ယ္တာ ၀န္ေပးသည္တို႔အား အမ်ားျပည္သူ သိရွိႏိုင္ေအာင္ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ထုတ္ျပန္သင့္သည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲ အဆင့္ဆင့္ရွိ အမ်ားယံုၾကည္ ေလးစားျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကို စနစ္တက် စုေဆာင္းရမည္။ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ လြဲေခ်ာ္မႈမ်ား၊ မသင့္ေတာ္မႈမ်ား ေတြ႔ရွိပါက ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ကို အေၾကာင္းၾကားရန္ လိုအပ္သည့္နည္းတူ အမ်ားျပည္သူ သိရွိႏိုင္ေအာင္လည္း သတင္းမီဒီယာမ်ားမွတစ္ဆင့္ အထုပ္ေျဖျပသင့္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳ ကာလတြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရး အဖြဲ႕မ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲ ဖြဲ႕စည္းမႈႏွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို အနီးကပ္ေစာင့္ၾကည့္သင့္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕၀င္မ်ားသည္ အကဲျဖတ္ ဒိုင္လူႀကီးေကာင္းမ်ားျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးသည္။ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ အစိုးရအရာရွိမ်ားကို ဖယ္ရွားလ်က္ ေကာ္မရွင္အေပၚ အစိုးရ၏ တိုက္႐ုိက္ သို႔မဟုတ္ သြယ္၀ိုက္ ၾသဇာျဖန္႔ၾကက္မႈကို တားဆီးရမည္ျဖစ္သည္။ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန အပါအ၀င္ အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အရာရွိမ်ားသည္ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ ပါ၀င္မႈမရွိလွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား၏ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တႏိုင္ေျခကို ျမင့္မားေစမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အပါအ၀င္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဆင့္ဆင့္ကို မပ်က္မကြက္ ႏိုးႏိုးၾကားၾကား ေစာင့္ၾကည့္လ်က္ ျပည္သူလူထုအား စဥ္ဆက္မျပတ္ အသိေပးသင့္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္းေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment